Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:07

Hai Sunshine. Ik heb Burgerschap en SAW1 al gedaan, voor de opleiding MMZ4 gehandicaptenzorg. Saw was geloof ik multiple choice. Heel goed lezen. Het komt soms op kleine details aan. Soms ook totaal niet. Met burgerschap kwam ik bijna tijd te kort, SAW1 heb ik nog moeten wachten tot ik de zaal mocht verlaten.
Ik heb periode 1 ook afgerond. Ik studeer overigens iets anders. Ik doe de lessen die bij een examen horen, doe dan dat examen en ga dan door met de volgende lessen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:57

Zit voor de tweede avond op rij aan de studie... dit is me nog nooit gebeurd. Vind het gewoon een ontzettend leuke studie :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:26

Nice Purny! Ik ga morgen weer aan de slag. Nu is het Top Gear tijd :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:58

Zucht... ik wacht al een paar dagen op groen of rood licht van de pop/pap van periode 2.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:58

Purney en Tazzy, welke opleiding doen jullie ook alweer?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:30

Ik doe rechten aan de OU. En jij?
Edit: en een cursus spelling en grammatica

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:50

mmz4 gehandicaptenzorg.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:25

Ilja000 schreef:
Zucht... ik wacht al een paar dagen op groen of rood licht van de pop/pap van periode 2.

Ik heb 5 dagen op een reactie zitten wachten van mijn reflectie verslag periode 1. Ben nu bezig met een paar dingetjes nog aan te passen en hopelijk dan groen licht!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:28

Hier ook wachten op mijn reflectie verslag. Heb m'n Pop/pap voor periode 2 al wel klaar en de eerste opdracht ook al.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:47

Ik ga ook aan mijn POP/PAP periode 2 deze week beginnen. Wie weet wanneer je spullen thuis krijgt voor je volgende periode? Krijg je daar een melding van of krijg je die nadat je reflectie is goedgekeurd?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:44

Wéér afgekeurd :( Snap er niks van. Nu met het verzoek of ik wil bellen. Hmmm... ik ga eerst maar lekker huiswerk maken en bel over een tijdje wel weer. *baal*

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:45

Spullen kreeg ik toegestuurd na een x aantal maanden. Dus aan de hand van betalingen zeg maar. Zo loop ik door twee operaties enorm op achter, maar heb wel alle lesstof in huis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:54

Hoi thuisstudenten! Leuk, ik ben net begonnen bij de NHA met Basiskennis boekhouden en calculatie (had die vakken maar 1 jaar op de middelbare school gehad, vandaar dat ik zo eenvoudig begin).
Ik deed eigenlijk een studie bij de OU, psychologie, hardstikke leuk, maar omdat het bedrijf waar ik werk in zwaar weer terechtkwam ben ik gehalveerd in mijn uren en de OU studie zou veel en veel te lang duren voor ik daar geld mee kan verdienen, dus gooi ik er "even" een boekhoudcursus tussendoor... omdat er nu eenmaal brood op de plank moet komen en daar zijn papiertjes voor nodig.
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de NHA tot dusverre, en mijn huiswerk wordt erg snel nagekeken.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:27

Mijn reflectie ook afgekeurd :(.

@AmberB dat schijn je automatisch te krijgen, maar ik was eerder klaar met de periode en toen gewoon de studiebegeleider gebeld. Met 2 dagen had ik de andere boeken

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:13

Pfff, ik denk dat ik het maar helemaal a la Jip en Janneke ga uitschrijven. De S staat voor tijd, ofwel einde van de komende periode. De M staat voor meetbaar, ofwel door de verslagen. etc. etc. Zucht...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:56

Ik doe SEPR, verkoper reizen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:21

Leuk!! Ik ben dol op reizen en wil dat na mijn herstel ook vaker gaan doen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:06

Ik had mooi pech vandaag. Ik heb mij vorige week ingeschreven voor de cursus 'Juridisch medewerker' bij het LOI, komt vandaag mijn pakketje binnen. Ik helemaal blij natuurlijk.. wat blijkt, hebben ze mij de verkeerde cursus toegestuurd. Het begint al lekker.. -O-

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:37

Dat is echt balen Fairytales :( Hoe lang duurt het voor je de goede binnenkrijgt?
Bij mij gaat het iets beter dan ik had verwacht,
m'n laagste cijfer is een 5.7 en hoogste 7.3, de rest er tussen in. Dus nog even 3 maandjes bikkelen en dan heb ik gewoon mijn vwo certificaten :D (hoop ik haha)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:19

Gister avond maar weer aan de studie gezeten. Vanavond een avondje vrij ivm sollicitaties

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:34

Iselda schreef:
Dat is echt balen Fairytales :( Hoe lang duurt het voor je de goede binnenkrijgt?
Bij mij gaat het iets beter dan ik had verwacht,
m'n laagste cijfer is een 5.7 en hoogste 7.3, de rest er tussen in. Dus nog even 3 maandjes bikkelen en dan heb ik gewoon mijn vwo certificaten :D (hoop ik haha)

Ik heb de klantenservice gebeld.. ze gingen nu kijken of ze zo snel mogelijk de nieuwe cursus toe kunnen sturen, maar dat gaat nog wel een aantal dagen duren waarschijnlijk. :(

Oohh nog 3 maanden, dat schiet aardig op zeg! :D

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:06

Wie o wie kan mij hier verder helpen?

Ik ben in 2012 afgestudeerd op een reguliere HBO studie, nl SPH. Nu wil ik mij toch gaan omscholen en PABO gaan doen. Ik zie het niet zitten om nog een 4 jarige studie te doen, dus hoop op vrijstellingen. NTI heeft me teleur gesteld: ik zou afgelopen maandag gebeld worden voor een studiecoachingsgesprek, maar ben dus niet gebeld. Die valt voor mij dus af want het schept weinig vertrouwen.

Wie doet er een PABO thuisstudie? Hoe bevalt deze? Zijn er vrijlstellingen te krijgen? Waar moet ik m gaan doen?

Graag jullie advies. Van het gezoek op de sites zelf, word ik weinig wijzer!

Groetjes Maria

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:15

O wat een leuk topic *\o/* Ik wil eind feb ook starten met een thuis studie (hangt er vanaf wanneer ik de sleutel van mijn huis krijg, dat wel) naast mijn fotografie studie en werk.

Mijn oog is gevallen op een studie van de NTI. Daar lees ik niet heel veel over hier, mensen ervaring?
Zijn er ook mensen die aan het NCOI studeren? Ik vind de prijzen echt schrikbarend hoor daar maar zij bieden als enige de opleiding aan die ik heel erg graag wil doen.
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 06-02-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:16

Ik heb me gisteren ingeschreven voor een Natuurkunde Master aan een Amerikaanse universiteit. Niet omdat ik er iets mee wil doen maar gewoon omdat ik het een gaaf vak vind. -:)
Ik ga dit naast mijn gewone bachelor rechten doen om af en toe iets leuks te doen.

hmmm Nu ik dit zo lees ben ik toch echt wel een nerd... B-)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:19

Tazzey, je doet idd veel studies :') Alleen maar goed toch! Algemene ontwikkeling kan nooit kwaad :)

_jessie, mijn leidinggevende studeert via het NCOI en is erg tevreden. Prijzen zijn idd erg hoog, kan je anders niet via je werkgever studeren? Dat scheelt een hoop geld :j