Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merileth schreef:Saaams: dankje! Was met TTT vrij nerveus, terwijl de zenuwen nu meevallen (liep toen al ruim van tevoren te stressen). Mag lekker op tijd, om 9 uur, heb ook bijna altijd les gehad rond die tijd, dus niet ineens extra vroeg ofzo, en het is dan tenminste licht. Met TTT was ik om 8 uur al, en toen was het vrij donker nog. Paar hele stomme fouten gemaakt, maar vrijstelling wel gehaald.
Ik ben begin oktober begonnen met lessen, pakket van 40 uur, aangegeven dat ik er niet idioot lang mee bezig wilde zijn, maar er vlot doorheen wilde. Bijna iedere week 2 lessen van 2 uur gehad, een paar keer 1 les of 1,5 uur. Bij mijn rijschool denken ze erg fijn mee met wat voor jou praktisch is, mocht ook zelf kiezen nu op het laatst in welke week ik mijn lessen van 2 uur wilde en welke week van 1,5 uur (mits het kon met de planning uiteraard). Toen bewust gekozen voor mijn laatste twee lessen elk 2 uur, en zo kort mogelijk voor examen, zit het er beter in. Heb overigens wel gekozen voor de mogelijkheid om ook een paar uur les in de simulator te krijgen. Vond dit erg prettig, schakelen en dergelijke zat er daardoor al beter in, plus dat ik situaties een bepaalde tijd steeds eindeloos voor mijn neus kreeg. Gaat het een en ander vrij automatisch al vrij vroeg in de lessen. Mijn zusje vond bijvoorbeeld dat ik erg vroeg zelf moest gaan schakelen (les 1/2 geloof ik al). Kwam omdat ik voordat ik in de auto ging, al twee uur in de simulator alles zelf had moeten doen. Niet iedereen vindt oefenen in de simulator even prettig, maar ik vind het zeker aan te raden, heb er goede ervaringen mee.