Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Missy_ schreef:Ik ben nu onder andere bezig met het vooronderzoek qua literatuur maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Waar zoeken jullie je literatuur? Ik kijk wel in studieboeken die ik zelf heb van school maar daar houdt het een beetje bij op en ik weet niet zo goed waar ik nog meer moet zoeken voor relevante en nuttige literatuur.
Missy_ schreef:Ik ben nu onder andere bezig met het vooronderzoek qua literatuur maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Waar zoeken jullie je literatuur? Ik kijk wel in studieboeken die ik zelf heb van school maar daar houdt het een beetje bij op en ik weet niet zo goed waar ik nog meer moet zoeken voor relevante en nuttige literatuur.
Moesten jullie tijd en zin hebben om deze in te vullen, heel graag! Het duurt maar 5 minuten! 
nog even geduld hebben
Thesis moet eind mei binnen en heb nog wat andere onderzoeken lopen naast deze enquête, dus dat moet wel allemaal passen.
maar heb m'n best gedaan 
_jennifer17_ schreef:En ook hier een afstudeerder in de richting van Marketing Communicatie. Gisteren is mijn enquête online gegaan, wat wel voelt als een soort mijlpaal, want daarna kun je vaak wel grote stappen gaan zetten.
Wat is jullie inschatting qua tijd nadat je de respondenten hebt verzameld? 2 maanden? Ik hoop eind maart wel klaar te zijn, maar er komt ook nog een klein kwalitatief onderzoek naast..
[STW] [ENQ] Help kledingwinkels hun paskamers verbeteren! --> voor wie zin en tijd heeft
_jennifer17_ schreef:Oh m'n enquete is gemaakt met qualtrics.com (gratis en zeker zeer handig) dat programma is trouwens wel in het Engels --> waar je het in moet voeren. Je kunt wel de taal op Nederlands zetten voor de respondenten.
heb nu Thesistools gebruikt, vond het soms een "log" programma, je kon niet gemakkelijk iets aanpassen eenmaal je het gemaakt had. Solleke_Noah schreef:En mijn enquête heeft groen licht gekregenMoesten jullie tijd en zin hebben om deze in te vullen, heel graag! Het duurt maar 5 minuten!
[STW] [ENQ] Over oa paarden in natuurgebieden!200 respondntn nodig
imd schreef:Solleke_Noah schreef:En mijn enquête heeft groen licht gekregenMoesten jullie tijd en zin hebben om deze in te vullen, heel graag! Het duurt maar 5 minuten!
[STW] [ENQ] Over oa paarden in natuurgebieden!200 respondntn nodig
Ingevuld. Een opmerkingkje: postnummer, daar bedoel je postcode mee neem ik aan? Was me niet helemaal duidelijk..
Misschien iets Belgisch? En dankjewel!! Solleke_Noah schreef:_jennifer17_ schreef:Oh m'n enquete is gemaakt met qualtrics.com (gratis en zeker zeer handig) dat programma is trouwens wel in het Engels --> waar je het in moet voeren. Je kunt wel de taal op Nederlands zetten voor de respondenten.
Ga ik onthoudenheb nu Thesistools gebruikt, vond het soms een "log" programma, je kon niet gemakkelijk iets aanpassen eenmaal je het gemaakt had.
_jennifer17_ schreef:@ Sammylover, bedankt voor je feedback! Wat betreft het licht is het de bedoeling dat sommige condities niet voldoen aan je eisen (er zijn meerdere foto's en die worden random aan mijn respondenten getoond) dus waarschijnlijk heb jij een minder goede setting te zien gekregen.
En het gordijn, daar ben ik het wel mee eens ja maar ik moest kiezen of je het gordijn goed zou kunnen zien of de paskamer (2 foto's was een optie geweest, maar wilde het niet te lang maken dan stoppen mensen ook weer met lezen) Ik ga het in ieder geval bij m'n discussie bespreken!
Bedankt voor het invullen!
Ookami schreef:Ik ben nu ook met niets anders dan mijn thesis bezig. De deadline is pas 7 januari maar ik heb de 6e en de 10e examen dus ik probeer hem tegen eind volgende week af te krijgen. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat dat geen probleem is, het andere moment schiet ik in de stress omdat ik nog zo veel te doen heb en er nog maar zo weinig tijd is. Ik ga proberen hier wat vaker langs te komen, dat lijkt mij wel motiverend te werken
Sammylover schreef:Missy_ schreef:Ik ben nu onder andere bezig met het vooronderzoek qua literatuur maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Waar zoeken jullie je literatuur? Ik kijk wel in studieboeken die ik zelf heb van school maar daar houdt het een beetje bij op en ik weet niet zo goed waar ik nog meer moet zoeken voor relevante en nuttige literatuur.
Pubmed
. Verder zoek ik natuurlijk ook in de catalogus van de UB en bijvoorbeeld op google cholar, jstor en andere wetenschappelijke sites. Soms kijk ik ook op wikipedia en kijk ik naar de literatuur waar zij het op gebaseerd hebben. Of ik zoek de literatuurlijsten door van de publicaties die ik al heb.