Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:29

Ooh dat is misschien wel een goede! Ik zal morgen even kijken, dank je wel in ieder geval :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:30

Missy_ schreef:
Ik ben nu onder andere bezig met het vooronderzoek qua literatuur maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Waar zoeken jullie je literatuur? Ik kijk wel in studieboeken die ik zelf heb van school maar daar houdt het een beetje bij op en ik weet niet zo goed waar ik nog meer moet zoeken voor relevante en nuttige literatuur.

Pubmed :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:08

@ Missy als je iets nodig hebt over ontwikkelingspsychologie kan je ook in dde database voor psychologie kijken (Psychinfo) of die meer op school gericht is (Eric ofzo). Moet je school wel lid van zijn denk ik. Als je links nodig hebt, pb mij maar ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:09

Missy_ schreef:
Ik ben nu onder andere bezig met het vooronderzoek qua literatuur maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Waar zoeken jullie je literatuur? Ik kijk wel in studieboeken die ik zelf heb van school maar daar houdt het een beetje bij op en ik weet niet zo goed waar ik nog meer moet zoeken voor relevante en nuttige literatuur.

pubmed en web of science.

Tip is naar de literatuurlijst van je studieboeken kijken, daar staan zeker ook nuttige artikels en boeken tussen!

Enne, Ryan Gosling haha. Ik moest er wel mee lachen :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:53

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:01

Ik heb hem ingevuld en feedback gegeven in je aparte topic :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:16

Heb je feedback verwerkt, bedankt voor je snelle reactie!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:17

Ik heb hem ook voor je ingevuld, succes met je onderzoek! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:19

Dankjewel! Ben erg benieuwd naar de uitkomsten eigenlijk :) nog even geduld hebben :D

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:20

En ook hier een afstudeerder in de richting van Marketing Communicatie. Gisteren is mijn enquête online gegaan, wat wel voelt als een soort mijlpaal, want daarna kun je vaak wel grote stappen gaan zetten.

Wat is jullie inschatting qua tijd nadat je de respondenten hebt verzameld? 2 maanden? Ik hoop eind maart wel klaar te zijn, maar er komt ook nog een klein kwalitatief onderzoek naast..

[STW] [ENQ] Help kledingwinkels hun paskamers verbeteren! --> voor wie zin en tijd heeft ;-)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:24

@ Solleke ik heb hem ook ingevuld :)

Ik heb eigenlijk mijn ruwe versie van mijn onderzoeksvoorstel al af. Vanmiddag of morgen nog een keer nalezen en alle fouten eruit halen (taal en spellingsfouten) en dan laat ik hem lezen aan mijn vriend :)
Hopen dat de rest van mijn these ook zo vlot mag gaan :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:25

lovelys: dankjewel!!

jennifer: Ik hoop ook eind maart klaar te zijn :) Thesis moet eind mei binnen en heb nog wat andere onderzoeken lopen naast deze enquête, dus dat moet wel allemaal passen.

Heb je enquête ingevuld! Wist niet zo goed hoe ik me moest voelen bij een paskamer :D maar heb m'n best gedaan :D

Mijn enquête loopt nu enkele uren en ong 50 respondenten dus het gaat wel goed *\o/*

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:27

_jennifer17_ schreef:
En ook hier een afstudeerder in de richting van Marketing Communicatie. Gisteren is mijn enquête online gegaan, wat wel voelt als een soort mijlpaal, want daarna kun je vaak wel grote stappen gaan zetten.

Wat is jullie inschatting qua tijd nadat je de respondenten hebt verzameld? 2 maanden? Ik hoop eind maart wel klaar te zijn, maar er komt ook nog een klein kwalitatief onderzoek naast..

[STW] [ENQ] Help kledingwinkels hun paskamers verbeteren! --> voor wie zin en tijd heeft ;-)

Ik heb hem ook ingevuld, maar ik vond het heel erg moeilijk.
Misschien een plaatje met verschillende standpunten vanuit de paskamer, want ik wist nu niet of de paskamer een deur of gordijn had, of er alleen voor licht was of ook aan de andere kant van de paskamer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:30

jeniffer: met welk programma heb je jouw enquête eigenlijk gemaakt? Ziet er uit als een handig programma!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:31

@ Sammylover, bedankt voor je feedback! Wat betreft het licht is het de bedoeling dat sommige condities niet voldoen aan je eisen (er zijn meerdere foto's en die worden random aan mijn respondenten getoond) dus waarschijnlijk heb jij een minder goede setting te zien gekregen.

En het gordijn, daar ben ik het wel mee eens ja maar ik moest kiezen of je het gordijn goed zou kunnen zien of de paskamer (2 foto's was een optie geweest, maar wilde het niet te lang maken dan stoppen mensen ook weer met lezen) Ik ga het in ieder geval bij m'n discussie bespreken!

Bedankt voor het invullen! :)

@ Solleke_Noah: je planning lijkt redelijk gelijk te lopen met die van mij, ik heb nu ongeveer 100 respondenten dus nog 100 te gaan *\%/*

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:31

Oh m'n enquete is gemaakt met qualtrics.com (gratis en zeker zeer handig) dat programma is trouwens wel in het Engels --> waar je het in moet voeren. Je kunt wel de taal op Nederlands zetten voor de respondenten.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:33

@ Jennifer vond het een moeilijke vragenlijst. Nu heb ik al een hekel aan kleren passen, maar had ook bij sommige dingen iets van uhm..... ik weet niet hoeveel licht er is en of er een deur/gordijn of niks is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:36

_jennifer17_ schreef:
Oh m'n enquete is gemaakt met qualtrics.com (gratis en zeker zeer handig) dat programma is trouwens wel in het Engels --> waar je het in moet voeren. Je kunt wel de taal op Nederlands zetten voor de respondenten.

Ga ik onthouden :) heb nu Thesistools gebruikt, vond het soms een "log" programma, je kon niet gemakkelijk iets aanpassen eenmaal je het gemaakt had.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:37

Solleke_Noah schreef:
En mijn enquête heeft groen licht gekregen *\o/* Moesten jullie tijd en zin hebben om deze in te vullen, heel graag! Het duurt maar 5 minuten! :)

[STW] [ENQ] Over oa paarden in natuurgebieden!200 respondntn nodig

Ingevuld. Een opmerkingkje: postnummer, daar bedoel je postcode mee neem ik aan? Was me niet helemaal duidelijk..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:39

imd schreef:
Solleke_Noah schreef:
En mijn enquête heeft groen licht gekregen *\o/* Moesten jullie tijd en zin hebben om deze in te vullen, heel graag! Het duurt maar 5 minuten! :)

[STW] [ENQ] Over oa paarden in natuurgebieden!200 respondntn nodig

Ingevuld. Een opmerkingkje: postnummer, daar bedoel je postcode mee neem ik aan? Was me niet helemaal duidelijk..

Ow ja, klopt :o Misschien iets Belgisch? En dankjewel!!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:40

Solleke_Noah schreef:
_jennifer17_ schreef:

Ga ik onthouden :) heb nu Thesistools gebruikt, vond het soms een "log" programma, je kon niet gemakkelijk iets aanpassen eenmaal je het gemaakt had.

Klopt de mogelijkheden van Thesistools vind ik zelf heel erg beperkt, bij Qualtrics heb je echt eindeloze mogelijkheden (zoals het randomizen van je vragen) etc. Dus is zeker handig om in de toekomst te gebruiken!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:40

_jennifer17_ schreef:
@ Sammylover, bedankt voor je feedback! Wat betreft het licht is het de bedoeling dat sommige condities niet voldoen aan je eisen (er zijn meerdere foto's en die worden random aan mijn respondenten getoond) dus waarschijnlijk heb jij een minder goede setting te zien gekregen.

En het gordijn, daar ben ik het wel mee eens ja maar ik moest kiezen of je het gordijn goed zou kunnen zien of de paskamer (2 foto's was een optie geweest, maar wilde het niet te lang maken dan stoppen mensen ook weer met lezen) Ik ga het in ieder geval bij m'n discussie bespreken!

Bedankt voor het invullen! :)

Dank je voor je uitleg, het is mij duidelijk! Je hebt natuurlijk niet voor niets je discussie ;)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:51

Ik ben nu ook met niets anders dan mijn thesis bezig. De deadline is pas 7 januari maar ik heb de 6e en de 10e examen dus ik probeer hem tegen eind volgende week af te krijgen. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat dat geen probleem is, het andere moment schiet ik in de stress omdat ik nog zo veel te doen heb en er nog maar zo weinig tijd is. Ik ga proberen hier wat vaker langs te komen, dat lijkt mij wel motiverend te werken :)

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:53

Ookami schreef:
Ik ben nu ook met niets anders dan mijn thesis bezig. De deadline is pas 7 januari maar ik heb de 6e en de 10e examen dus ik probeer hem tegen eind volgende week af te krijgen. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat dat geen probleem is, het andere moment schiet ik in de stress omdat ik nog zo veel te doen heb en er nog maar zo weinig tijd is. Ik ga proberen hier wat vaker langs te komen, dat lijkt mij wel motiverend te werken :)

Hahah heel herkenbaar! Kan soms in bed liggen vol stress in m'n hoofd omdat ik denk dat ik het allemaal niet ga redden enzo, maar het komt uiteindelijk allemaal goed bij iedereen dus ook bij jou! Succes met de laatste loodjes in ieder geval :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:44

Sammylover schreef:
Missy_ schreef:

Pubmed :)

Ik zoek ook veel op via de websites van de universiteit, want de uni heeft vaak abonnementen op vakbladen :). Verder zoek ik natuurlijk ook in de catalogus van de UB en bijvoorbeeld op google cholar, jstor en andere wetenschappelijke sites. Soms kijk ik ook op wikipedia en kijk ik naar de literatuur waar zij het op gebaseerd hebben. Of ik zoek de literatuurlijsten door van de publicaties die ik al heb.