Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:30

Netje schreef:
Leffroi schreef:
Geef het maar op ts, dit is nou eenmaal de mentaliteit van bokt. Antwoorden geven op vragen die je niet hebt gesteld. Vervolgens ligt het toch aan jou en ofcourse niet aan een ieder die het 'beter weet'. Jij hoeft je hier niet te bewijzen, want daar gaat het ook niet om.

Succes met je carrière *\o/*

... en ook deze reactie is weer zóó typisch Bokt. Ik vind persoonlijk dat ze zich niet hoeft te bewijzen en perfect dat ze alles zo goed doordacht en voor elkaar heeft en gun haar alle geluk van de wereld.. Maar waarom dan zo'n domme vraag stellen als in de openingspost. Als je zo bekend bent met het wereldje, dan hoef je dat ook niet te vragen, dan wéét je dat soort dingen ....

natuurlijk wéét je dat soort dingen. Maar is het niet fijn als jouw doelgroep (die hier dus niet zit) het hier ook mee eens is?

Leffroi: haha bedankt!

Montyrulezz: precies dit!

En haike: Het is niet fair om een paard meer te gaan vragen dan hij aankan, dan rijdt je hem alleen maar over z'n toeren en vaak stuk. En om naam te maken, sorry, maar dan ga ik liever voor een B ruiter met een paard dat ergens kan komen, dan een B ruiter die na het Z2 niet verder komt, maar hier wel van overtuigt is, en het hierna op mijn lesgeven afschuift. Want ja, zo gaat dat

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:32

Netje schreef:
Leffroi schreef:
Geef het maar op ts, dit is nou eenmaal de mentaliteit van bokt. Antwoorden geven op vragen die je niet hebt gesteld. Vervolgens ligt het toch aan jou en ofcourse niet aan een ieder die het 'beter weet'. Jij hoeft je hier niet te bewijzen, want daar gaat het ook niet om.

Succes met je carrière *\o/*

... en ook deze reactie is weer zóó typisch Bokt. Ik vind persoonlijk dat ze zich niet hoeft te bewijzen en perfect dat ze alles zo goed doordacht en voor elkaar heeft en gun haar alle geluk van de wereld.. Maar waarom dan zo'n domme vraag stellen als in de openingspost. Als je zo bekend bent met het wereldje, dan hoef je dat ook niet te vragen, dan wéét je dat soort dingen ....

Nou, misschien omdat dit nog het enige punt van twijfel is? Wat maakt het uit wat de beweegreden is? Zal jou een zorg zijn. Waarom moet er zo diep op een onderwerp ingegaan worden totdat het compleet offtopic gaat en vervolgens wordt de ts afgeschreven als een verwend nest? Een discussie is prima, dat je offtopic gaat, nouja, prima. Maar waarom is de ts direct 'grof', omdat ze haar identiteit niet openbaar wil maken? Zou jij ook niet moe worden, dat als je iemand om een appel vraagt, diegene met een banaan aan komt zetten? En dat ELKE keer weer, terwijl diegene weet wat een appel is, maar een banaan lekkerder vind?[/quote]
^^^^^ :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:39

Zolang jij vanaf het begin af aan hier eerlijk over bent zullen ze niet dan op jou afschuiven hoor, wel als steeds zegt gaan kunnen en dan niet waarmaakt. Natuurlijk moet je kritisch zijn naar je lessers, zijn ze ook naar jou, maar ik heb liever een fanatieke enthousiaste l-ruiter in les die misschien over paar jaar pas z rijd en dan op top zit, dan ruiters met getalenteerd paard die denken dat ze allemaal wel aan komt waaien en niks voor doen.
Of paard echt talenten heeft kan ook pas in verdere training blijken, zonde deze geen kans te geven. En voor zelfde geld raakt zeer goede paard geblesseerd, garanties heb je nooit.

Maar houd er over op, blijkbaar zijn wij te min voor je, hoewel ook hier ruiters zitten met meer ervaring, en dan is het uitbrengen op wedstrijden niet het belangrijkste. Ik heb nu 1 paard voor de hobby op wedstrijden, maar train dagelijks wel paarden tm internationaal gp dressuur en springen, dus scheer niet iedereen over 1 kam, want zijn er genoeg op bokt die meer in huis hebben dan jij nu denkt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:44

Ik heb niet alles gelezen, dat was me te gortig maar ik begrijp werkelijk niet dat je vraagt wat je kan vragen voor de vergoeding. Iedereen die serieus met een vak bezig is weet wat mensen van vergelijkbaar niveau vragen en kan daarop zijn prijs aanpassen.

Of je nu paardrij instructeur bent, pianist of eender welk vrij beroep. Je stelt je prijs vast naar je eigen niveau, je eigen kwaliteiten als leraar en wat de collega's vragen.

Er zullen altijd mensen zijn die iemand te duur vinden, dat blijft. Haal je niet voldoende leerlingen binnen dan zal je de prijs moeten aanpassen. Dit is echt de basis van zelfstandig ondernemerschap.

Aanvulling: ik weet wel zeker dat er mensen van hoog niveau op bokt zitten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:53

Percy schreef:
Aanvulling: ik weet wel zeker dat er mensen van hoog niveau op bokt zitten.

Ik weet er ook meerdere, in verschillende disciplines. Maar die zijn wel wijzer dan zich in dit topic te mengen }>

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:54

:j
Laatst bijgewerkt door livelovelife op 01-10-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:57

edit. Ik ga me niet verlagen tot dit niveau trouwens :)

TS, stop lekker met Bokt en ga je richten op je doelgroep zou ik zeggen!
Laatst bijgewerkt door Noukie op 01-10-13 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Poess91

Re: Eigen trainings- en handelsstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:59

TS tegen wie heb je het nu?
Vind nu dat je ook wel wat tever gaat ja... Als 'beginner' moet je het verdienen om eisen te stellen aan degene die bij je komen lessen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:01

Bah, wat een nare opmerking richting Haike die echt niet lelijk tegen jou deed.

Je hebt gelijk Uriëlle, ik twijfelde ook om in dit topic te reageren zonder dat ik zelf hoog niveau rij :D Ik kan niet meer serieus rijden door mijn fysiek.

Alleen wat betreft zelfstandig ondernemerschap, daar heb je geen forum voor nodig om een vraagprijs vast te stellen en dat was wat ik wilde melden ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:08

Nu zou ik m'n identiteit zeker niet meer bekend maken als ik jou was := Siert je niet dit soort uitspraken...

Nogmaals: Als je je klanten in het echte leven ook zo behandelt hou je er écht niet veel over. Nu ben ik maar een simpele amazone met een simpel paard, maar dat betekent niet dat dat soort mensen "hobbelen". Als je andere mensen en hun hobby net zo serieus zou nemen als jezelf kun je stuk verder komen.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:08

TS, ik zou je schoenveters maar eens wat strakker aan trekken!
Met deze instelling ga je het niet redden, ongeacht je connecties e.d.
Niet l*llen maar poetsen!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:09

Ach, gelukkig zijn er een hoop goede instructeurs die zichzelf niet te goed voelen voor de gewone mens. Niet ons verlies dus dit :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:11

livelovelife schreef:
haike, ik zal me er verder niet meer over uitlaten. Maar wat ik zie, is het geen GP dressuur, maar wat weet ik er verder van. In ieder geval leuk! :) Maar ja, dat soort mensen die dat "zelf" trainen, wat moeten die dan bij mij? :D Er zullen best wat goede bokkers zijn, maar ik bedoel dat ik nu nog vrij selectief kan zijn, aangezien het aantal opgaves voor de lessen, en dat het grootste deel van de bokkers mijn perspectief niet zou halen. Want ook jij valt niet op mijn type paard (wat ik op foto's zie) waarmee je echt verder zou komen(naar mijn mening). Is dat opzich niet erg, maar is het dan niet wat veelgevraagd om van zo'n paard een piaffe te vragen? Mag ik je er aan herinneren dat een goede wat anders is dan een hobbeltje. Maar je zult wel weten wat je doet! groetjes!

Sorry, mijn onderkaak klapt nu even heel hard tegen de grond van verbazing.
Even los van de al dan niet aanwezige kwaliteiten van Haikes eigen paard, schrijft ze toch ook dat ze andere paarden traint? Ik heb ook toen ik zelf een doodsimpel springpaard M-dressuur reed thuis, op stallen gewerkt met internationale dressuurpaarden, weet jij veel wat Haike verder onder haar kont heeft de hele dag.
Maar fijn voor je toekomstige lesklanten dat ze mogen piafferen als ze met hun jonge talent in de B beginnen. Doe mij dan maar iemand die me de hele les doorzaagt over mijn overgangen en de reactie op mijn hulp. Een permanent goed blijvende basis krijgt helaas geen ruiter bij zijn paard cadeau, of ie nou 10.000 kostte of 100.000. Dat moet minstens onderhouden worden.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:20

De basis is ook het belangrijkste, heb ik wat gezegt over passageren op B niveau? Zeker niet. Paarden moeten er eerst aan toe zijn, en liever niet te vroeg mee beginnen anders is de kans groot dat het paard blijft hangen hierin. In ieder geval, mensen die nu allemaal aan haikes kant staan, oke. Maar bekijk het eens vanuit mijn perspectief, ze blééf aanvallen... Ik val een x uit, omdat haike aardig uit de hoogte deed vond ik, maar oke (ik bedoel helemaal niks) en ik ben meteen slecht. Natuurlijk. Ze was mij aardig aan het neerhalen voor degene die het niet doorhad maar oke. In ieder geval: weer back op topic please.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:24

livelovelife schreef:
De basis is ook het belangrijkste, heb ik wat gezegt over passageren op B niveau? Zeker niet. Paarden moeten er eerst aan toe zijn, en liever niet te vroeg mee beginnen anders is de kans groot dat het paard blijft hangen hierin. In ieder geval, mensen die nu allemaal aan haikes kant staan, oke. Maar bekijk het eens vanuit mijn perspectief, ze blééf aanvallen... Ik val een x uit, omdat haike aardig uit de hoogte deed vond ik, maar oke (ik bedoel helemaal niks) en ik ben meteen slecht. Natuurlijk. Ze was mij aardig aan het neerhalen voor degene die het niet doorhad maar oke. In ieder geval: weer back op topic please.

:') Wat ik wel jammer vind is dat je blijkbaar alleen de betere combinaties wilt lesgeven. De meeste van die combinaties lessen bij een prima instructie. Kan mij zo voorstellen dat ze dan niet gaan lessen bij iemand die zich merendeel bij de pony's bewezen heeft.
Het is imo juist de kunst om zoveel mogelijk uit een 'normaal' basis paard te halen.
Maargoed.. ik ben blij dat ik in het normale segment zit.. daar wordt elkaar iets meer gegund.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:27

Ik heb veel door, daar heb ik voor geleerd en ik zie nergens dat Haike jou echt aanvalt, jij daarentegen viel wel uit. Dat heeft niets te maken met aan Haike's kant staan want haar ken ik net zo min als ik jou ken.

Kan jij andermans mening respecteren? Dat zal je toch echt moeten leren i.r.l. anders kom je er niet.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:28

herhaal: off topic

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:28

Uit de hoogte? Neerhalen? Dat lees ik niet :n En ook niet dat iedereen "aan Haikes kant" staat. Er worden duidelijke tips gegeven die jij verkeerd oppakt, of dat komt omdat je nog te jong bent of omdat je alleen in je eigen kunnen gelooft weet ik niet, maar er op deze manier op reageren gaat je niet helpen.

En zo zeer offtopic is het niet eens, als iedereen gillend bij je wegrent word je niet winstgevend :+ Dus wellicht iets met de tips doen ipv zo neerbuigend doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:29

Op het gevaar af dat ik oud ga klinken... :Y)

Vouten maken we allemaal.... Dat is niet erg en hoort bij 'groot worden'.
Ik hoop, TS, dat je over niet al te lange tijd inziet dat je op bokt een wijze levensles hebt geleerd.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:31

Over Vouten gesproken hihi

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:39

Ben al een tijdje dit topic met verbazing aan het volgen. Om gewoon on topic te blijven : denk dat je toch wel minimaal €50 per uur kan vragen. Als je alleen de mensen les wilt geven die zich bewust zijn van de talenten van hun paard en zichzelf en jou talent om les te geven is in die doelgroep groot genoeg dan zeker wat meer. Zelf les ik voor €35 per uur bij een onbekende die me wel van B naar Z2 heeft begeleid op een hele fijne manier. Zou ze naam hebben had ik er waarschijnlijk wel meer voor over gehad. Mocht ze volgende week zeggen dat ze €50 per uur moet hebben blijf ik ook komen maar dat is omdat ik belend ben met haar lesgeven, om te beginnen zou dat wel een drempel zijn. Dan zou ik een paar andere instructeurs proberen hier in de buurt. Maar ik rij dan wel een leuk paard maar hij is te traag voor het echt hoge werk en als ik mezelf inschat heb ik dat talent ook niet. Ben zonder talent maar met heel veel oefenen en doorzettingsvermogen gekomen waar ik nu ben .

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:43

hesterve: Bedankt! Ik denk dat je eruit moet halen wat erin zit, ik heb me zo vaak verbaasd over paarden! Maar meestal zie je wel wat een paard ong. kan halen, dat hij wat verder komt, leuk, maar meestal zit je aardig goed. In het ZZ zwaar kun je, als hij goed gedragen loopt (hoeft geen totilas) en alle oefeningen erg correct uitvoerd ook nog winst rijden, en psg ook nog wel, maar daarna houdt het denk ik wel op. Ik zou kijken hoever je komt!

edit: als ik je paard zo zie, moet je zeker het zz-zwaar kunnen halen. het is geen lelijkerd om te zien, en hem gedragen krijgen zou met goede begeleiding (ik ga er van uit dat je die hebt :) ) moeten lukken! Moet je zeker nog wat verder kunnen komen, ik heb mindere winst zien rijden in de psg! Gewoon oefenen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:47

livelovelife schreef:

Ik val jou nergens aan, geef alleen adviezen en probeer je te triggeren goed over alles na te denken zodat je helder krijgt wat je wil en doelgroep is, want dat lijkt mij af en toe elkaar tegen te spreken.

Dat mijn paard niet bij jou in de smaak valt, jammer, ik geloof erin en heb er elke dag weer plezier in mee te werken. En nee, deze loopt geen gp, en weet ook niet of dat ga halen, maar dat zien we nog wel, dat niet mijn belangrijkste doel
Maar dat wil niet zeggen ik een thuisprutser ben, werk ook in de paarden als stalamazone en hebben hier allerminst slechte paarden staan, ook die zich regelmatig bewijzen in gp dressuur, of op hoog niveau springen.

Maar ben hier nu weg, want ik weet wat ik kan en waar mijn zwakke punten liggen, en probeer die te verbeteren, MET begeleiding, dus daar heb ik jou niet voor nodig.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 23:03

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen hebben. Ik begreep dat je met dat paard GP reed, of trainde. Waarop ik zei dat ik het daar nog niet naar uit vond zien. Doe je dit met andere paarden kan ik daar natuurlijk niet over oordelen, want die zie ik niet. Ik geloof best dat je/u best goed kunt rijden, alleen sprak die foto tegen met het bij mij bestaande beeld van GP, maar dat klopt dus ook. Ik zou lekker verder trainen, want hij valt bij mij (nog niet) in de smaak als GP paard, maar dat is logisch als hij dat nog niet loopt! Verder een leuk paard hoor. En sorry hiervoor, maar ook jij hebt een aantal van mijn opmerkingen verkeerd begrepen, wat uitliep op dit.

livelovelife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 23:03

en nu weer: on topic aub