HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:32

Judith ben je ook lid geworden van osiris? Heb je die bokkenmelk ook gedronken? ;$

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:43

xxLady schreef:
Judith ben je ook lid geworden van osiris? Heb je die bokkenmelk ook gedronken? ;$

oei, nu komt er weer een herinnering boven. Ik ben een diermanager van (bijna) de eerste lichting. Inmiddels alweer 16 jaar geleden afgestudeerd maar zodra ik het woord bokkenmelk hoor of lees, proef ik het meteen weer. Jeetje, wat was dat goor.......

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:47

Vind Osiris sowieso verschrikkelijk.. Heb verhalen gehoord bah! Uit mijn klas werd bijna iedereen lid tijdens de introweek en paar weken later had bijna iedereen zich weer afgemeld. :D

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:02

Hahahaha ja het was écht supergoor! 'Gelukkig' begon iedereen te kokhalzen waardoor alle aandacht naar hun ging, zodat ik heel subtiel de inhoud van het bekertje op de grond kon gooien....
Ik vind osiris tot nu toe wel gezellig, de hele introductieweek werd door hun georganiseerd en ik vond het supergezellig. De feesten die worden georganiseerd lijken me ook erg leuk! Verder heb ik geen idee wat ik er van moet verwachten eigenlijk, maar er is idd een gratis proefperiode van 2 maand ofzo? Dus ik zie wel, of ik na die 2 maand blijf of me weer afmeld..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:15

Haha dan had je mazzel zeg. Bij ons stond er een mamma of pappa (heten ze nog steeds zo die ouderejaars?) tegen over je om te zorgen dat je drie slokken nam. De eerste ging nog wel, bij de tweede kwam de eerste weer omhoog en de derde was echt een drama. Stond je daar met in je ene hand de bokkenmelk en in de andere hield je op je hoofd een ander drankje waarmee je het weg kon spoelen als je de drie slokken gehad had.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:24

Maar waarom ga je iets drinken wat smerig is? :+

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:29

Jaa, zo heten de ouderejaars nog steeds haha! Ze stonden idd ook wel tegenover mij, maar iedereen moest kokhalzen dus die draaide zich om en toen ging ik net doen alsof ik moest kotsen dus ik draaide me ook om, en toen heb snel de kans gekregen om t zo te doen dus ik had mazzel !

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:30

Jildau schreef:
Maar waarom ga je iets drinken wat smerig is? :+

Je moet, anders word je geen volwaardig lid van Osiris. Maar ik denk dat ze daar niet heel moeilijk over doen of wel ? Alhoewel... Ik zag gister een paar meiden en die werden supergoed in de gaten gehouden of ze het wel opdronken, en toen die ene iets had uitgespuugd kreeg ze weer een nieuwe beker en moest ze t weer opnieuw doen...

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:33

Ach, dat was het enige 'erge' van de ontgroening. Het gaf wel een behoorlijk gevoel van samenhorigheid. Als ik de verhalen van andere studentenverenigingen hoor is dit echt een eitje. Al kon ik weken later alleen al bij de gedachte aan bokkenmelk nog spontaan kokhalzen.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:40

Ja klopt, er zijn studentenverenigingen die veel ergere ontgroeningen hebben!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:06

Dan maar lekker geen lid sorry vind dat echt bullshit om dingen tegen je zin te doen om maar ergens bij te horen. :P Maar goed zal wel geen echte student zijn haha. Animoso snap ik dan weer wel!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:48

Oe die lucht ruik ik idd nog steeds als jullie het erover hebben, meer dan dat niet want het is volledig over mijn schouder gegaan :+

Ben in het begin lid geweest maar kwam er snel achter dat de verkorte route doen, drie dagen in de week feesten en studeren niet zo goed samen gingen :Y) Toen maar wat minder feesten en iets meer studeren gedaan.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:28

Jildau schreef:
Dan maar lekker geen lid sorry vind dat echt bullshit om dingen tegen je zin te doen om maar ergens bij te horen. :P Maar goed zal wel geen echte student zijn haha. Animoso snap ik dan weer wel!

Hoezo iets tegen je zin doen. Je kiest er toch zelf voor om bij een studentenvereniging te gaan. Je weet echt wel wat er gaat komen want dit is al jaren en jaren traditie bij deze studentenvereniging (en Demeter de voorganger ervan, waar ik dus bij zat). Ik was ook echt geen typische student die alleen maar in de soos zat maar de (gala)feesten en uitstapjes vond ik echt super.
Ik heb eens voor een darmonderzoek een liter bagger moeten drinken, geef mij dan maar die 3 slokken bokkenmelk.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:38

Jeetje wat een fantastische week was dit, ik baal ervan dat het voorbij is -O-
Die bokkenmelk vond ik eerlijk gezegd qua smaak echt niet zo smerig, het was meer het mondgevoel waarvan ik moest kokhalzen :+ Maar ik had m wel als een van de eersten op 8-)

Edit: drie slokken maar?!?!?! Wij moesten m helemaal opdrinken en dat was echt wel meer dan drie slokken :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:51

Likemaaike schreef:
Magda, heb je ook nog boeken van 2de periode te koop?

Euhms, welke modules waren dat ook al weer? O:)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:15

Jildau schreef:
Animoso snap ik dan weer wel!

Animoso is geen studentenvereniging, maar een studievereniging. Daar zit het verschil in :)
Wel een leuke club trouwens! Veel activiteiten rondom de studie, zoals lezingen en uitstapjes naar bedrijven. Ik ben toen meegegaan met een studiereis naar Polen. Het leuke is dat de activiteiten te maken hebben met je studierichting en dus erg interessant zijn :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 11:35

Ik heb de bokkemelk ook niet gedronken haha, ben geen lid geworden van Osiris. Magda weet ik zo niet haha, maar ga mn boeken niet meer nieuw kopen volgende periode.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:35

Wie had het over HDM61? Dat zijn inderdaad bedrijsbezoeken:)
Vonden jullie het wel leuk eerstejaars?
Ik heb jullie voor m'n neus gehad als je lid bent geworden, ik controleerde voor het grootste deel of de volgorde van de namen klopte:P

Tja wat betreft studentenverenigingen: het moet je liggen. Iedereen heeft een ontgroening en wij zijn dan nog heel mild erin.
Animoso is inderdaad een studievereniging, ook superleuk hoor, ben ik ook lid van:)

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:39

Heb je een CD-rom nodig bij het biologie boek? Want ik heb mn boek 2ehands gekocht en daar zat geen cdrom bij, maar ik kan me nog vaag herinneren dat mijn slb'er vorige week had gezegd dat we die nodig hadden bij de lessen?
Wat staat er precies op die cdrom en kan ik die nog ergens kopen / downloaden? Of moet ik nou hele nieuwe boeken kopen waar wel eentje bij zit?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:03

Ik heb de CDrom nog nooit gebruikt ;)

morgen weer naar school toe :) :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:23

Ik ook morgen weer ! Kwart voor 9 beginnen, dus 7 uur trein.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:52

Magda, zou je mij misschien ook dat biologieboek willen mailen? :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:35

Moderatoropmerking:
ik heb een aantal "puntjes" uit woorden gehaald in voorgaande reacties. Zoals jullie in [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni kunnen lezen is het niet gewenst om met puntjes te proberen je woorden te anonimiseren. Dingen die je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben moet je gewoon ook niet op bokt zetten :) Graag hier op letten in het vervolg.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:26

miekel92 schreef:
Wie had het over HDM61? Dat zijn inderdaad bedrijsbezoeken:)
Vonden jullie het wel leuk eerstejaars?
Ik heb jullie voor m'n neus gehad als je lid bent geworden, ik controleerde voor het grootste deel of de volgorde van de namen klopte:P

Tja wat betreft studentenverenigingen: het moet je liggen. Iedereen heeft een ontgroening en wij zijn dan nog heel mild erin.
Animoso is inderdaad een studievereniging, ook superleuk hoor, ben ik ook lid van:)

Jaa k vond het een superleuke week! Was alleen eerst in een dom groepje ingedeeld, ben zelf net 17 en zat bij een jongen van 18 en een meisje van 19 en de rest was allemaal 20+, sommigen zelfs 23 geloof ik! en die mensen waren nogal saai, ze wilden maar tot 1 uur naar de soos de eerste avond en de rest van de dagen wilden de meesten van hun helemaal niet meer op stap. En zo'n type ben ik helemaal niet dus ik baalde heel erg haha!
Maar ik kon dinsdagavond naar een ander groepje worden verplaatst. Toen zat ik in een super gezellig groepje! Maar het eerste huis waar ik zat was veel schoner, de tweede was nogal vies & slordig, namelijk 'het nest' van condor.. Dat ken je vast wel of niet? Maar we sliepen toch alleen maar in dat huis, voor de rest waren we er toch amper dus het maakte ook niet heel veel uit. Typisch studentenleventje hadden die studenten van condor haha!
Ik vond het wel een hele leuke week in ieder geval! (:

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:19

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad :) ik ben zo'n type dat liever niet uitgaat, dus begrijp wel dat je het leuker vond in een ander groepje :) ben je toch wat meer op je plek