Toekomstige studenten WO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Toekomstige studenten WO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:57

Ik heb helemaal nog geen boekenlijst ofzo ;p.
OV heb ik wel al geregeld. Gaat pas in oktober in voor mij helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:39

Ik heb gewoon zelf gezocht en besteld, volgens mij krijg ik niet eens een lijst oid.
Voor mij ook, dus dat wordt fietsen in september :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:24

O, echt waar? :P Bij mij stond dat dus eerst ergens, maar die boeken zijn van de site gehaald ineens. Beetje jammer..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:24

Inmiddels mijn boekenlijst gevonden, haha!
Twee boeken van 155 en 199 euro :') De rest is gelukkig vrij goedkoop :)
En heb maar 6 boeken gelukkig :)

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:47

Ik heb m'n studiefinanciering aangevraagd, een persoonlijke ov al ontvangen en het reisproduct kan ik er vanaf de 15e opzetten en gaat dan als het goed is vanaf 1 september in. En ik heb zojuist m'n boeken besteld. Zowel via een studievereniging als tweedehands...Dat scheelde toch al ruim 100 euro :o

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:50

Ik heb me net aangemeld voor de studievereniging. Maar er staat nog maar 1 boek. Nou is vandaag pas de bestelperiode ingegaan. Of nouja tussen 5 augustus en 8 september, is heel letterlijk misschien pas morgen :") Maar misschien komt het dan dus nog :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:01

Ik heb me ook weer ingeschreven na vorig jaar al vroeg gestopt te zijn.

Ga volgende week wel meedoen met de El-cid week, maar kan sowieso geen vrij krijgen voor KMT, dus mocht ik lid willen worden van een vereniging word dat pas volgend jaar voor mij.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:54

xShanty schreef:

Ga volgende week wel meedoen met de El-cid week, maar kan sowieso geen vrij krijgen voor KMT, dus mocht ik lid willen worden van een vereniging word dat pas volgend jaar voor mij.

Je hebt ook nog NKT hè dat is iets later voor de mensen die niet tijdens de KMT kunnen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:19

labyrinth schreef:
xShanty schreef:

Je hebt ook nog NKT hè dat is iets later voor de mensen die niet tijdens de KMT kunnen.

Hmm dat is natuurlijk waar, iets om over na te denken.
Maar nah, heb op het moment nog een pony en eigenlijk moet ik me daar even of concentreren zodat die verkocht kan worden, plus dat ik dus al een keer gestopt ben dus heb me ook al voorgenomen dit keer het eerste jaar meteen goed te beginnen.
Ik ga ook meteen door van Full-Time werken naar mn studie, dus even een beetje rust kan ik ook wel gebruiken :Y)
Laatst bijgewerkt door xShanty op 05-08-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:21

Ook leiden? Heb jij al een kamer gevonden daar? Ik ben nu voor het eerst uitgenodigd om te hospiteren, volgende week ga ik bij een quintus huis slapen tijdens de el-cid, de slaapzaal zat al vol :')

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:27

Max_en_Max schreef:
Ook leiden? Heb jij al een kamer gevonden daar? Ik ben nu voor het eerst uitgenodigd om te hospiteren, volgende week ga ik bij een quintus huis slapen tijdens de el-cid, de slaapzaal zat al vol :')

Ik ben geboren en getogen in Leiden :D

Haha. Voorlopig nog geen kamer en slaap dus lekker thuis met de EL-Cid. :)

Ik wil dus eigenlijk ook de gekke stap maken en in een andere studenten stad gaan wonen, maar dat plan bestaat alleen nog in mn hoofd. Voorlopig even focussen op mn studie en wat ik zeg, als ik in Leiden bij een studentenvereniging wil word het al een heel ander verhaal.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:30

Aha! Wel relaxt en cheap nog thuis wonen! Ik ben erg benieuwd naar dat hospiteren, gemiddeld is het iets van 6x voor je wordt 'aangenomen'

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:39

Ik ben zo blij dat ik gewoon al een kamer heb en niet al dat gedoe met hospiteren hoef te doen! Ik ben nu bezig met inrichten :)
Ik heb ook alles al geregeld verder, stufi, ov, huurtoeslag, ingeschreven in m'n nieuwe huisje. En ik moest mijn vakken voor het eerste blok ook al kiezen. Alleen boeken bestellen kan nog niet, heb geen flauw idee welke ik moet hebben :P
Nog drie weken en dan begint de introductieweek! Ik heb er zin in!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:14

Volgende week begint de Elcid week al! Heb er veel zin in. Passe partout is al gehaald, dus kan onbeperkt gaan feesten. :) Dit jaar nog geen lid worden, denk dat ik volgend jaar wel lid ga worden. Eerst even m'n eerste jaar goed halen! Niet geheel onbelangrijk. Vriendlief is gisteravond aan zijn KMT begonnen (5 weken lang.....) dus mis hem nu al echt heel erg.

Wil ook m'n boeken bestellen, maar had ergens gehoord dat de lijst niet compleet was etc., dus ik wacht nog even. Zijn jullie boeken trouwens ook zo duur? Als ik de boeken bestel die ik nu nodig heb, ben ik rond de 450 euro kwijt...... :wow:

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:56

Valt nog mee :p mijn boeken voor het eerste half jaar koste al 700! Blij dat ik de meeste tweedehands heb kunnen kopen. Zon 200 euro mee bespaard

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:32

Zou ik me ook nog kunnen melden? :)

Ik zie trouwens een hoop mensen van het oude 6vwo topic hier :')

Ik ben Renee, ga per 2 september Psychology and Technology studeren in Eindhoven

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:17

Welkom Renee!

En ik heb me ook al een tijdje niet laten zien. Ik ga geheel onverwacht in Rotterdam studeren ipv in Leiden. Gezien ik daar nou eenmaal ben ingeloot. :')
Ik heb verder ook nog helemaal geen boekenlijst of iets over wat ik moet hebben, het enige wat ik heb geregeld is mijn eerstejaarsweekend met de studievereniging.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:27

Ging jij nou psychologie doen? Boekenlijst staat op de eur website. Bij faculteit psychologie.
Ik kan niet naar het eerstejaarsweekend helaas... dus maar gewoon aangemeld :p

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:04

SimoneeM schreef:
Ging jij nou psychologie doen? Boekenlijst staat op de eur website. Bij faculteit psychologie.
Ik kan niet naar het eerstejaarsweekend helaas... dus maar gewoon aangemeld :p

Nee! Ik ga criminologie doen. Maar wel aan de EUR dus.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:24

Oooo ook leuk! Maar op de faculteitswebsite daarvan zal ook wel een lijst staan :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:29

Ja daar ging ik inderdaad meteen naar opzoek, maar wij krijgen die lijst 29 augustus tijdens onze introductie, want alles staat online ofzo.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:50

Ik heb ook veel online ja. En veel in de bibliotheek. Ik moest daar ook extra voor bijbetalen.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:39

Weet iemand hier hoe lang het duurt voor dat je je bewijs van toelating via de post gestuurd krijgt? Ik ben deze vrijdag ingeloot dus ik verwacht dat ding toch wel in de brievenbus..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:44

Geen idee..

Ik heb toch maar besloten naar de VU te gaan, bestuur en Organisatiewetenschappenn :) In Utrecht was ik helaas niet geselecteerd.. Meer die er volgende week naar de idee week gaan toevallig?

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 02:48

Ik niet, dit jaar Leiden ipv de VU.

Overigens vind ik de EL-CID tot nu toe leuker dan de IDEE-week, maar miss is dat ook omdat ik dit jaar veeeel meer zin heb om te gaan studeren.

Heb ook al gekozen om me deze week in te schrijven voor Quintus (: