zonnebloem18 schreef:Voor degenen die al thuis zitten zonder werk, kijk eens of je een onbetaalde werkervaringsplaats kan krijgen bij een bedrijf wat je interesseert.
In de meeste gevallen kan dat zonder problemen te krijgen met je (WW)-uitkering en dan heb je een ingang en kan je gaan netwerken.
Zelf ben ik nu bij mijn tweede werkervaringsplaats begonnen en ik heb de toezegging voor een contract van 24 uur eind deze maand.
Dat is op zich een hele goede tip, ik heb helaas ook geen recht op WW. Zal dus hoe dan ook moeten werken om de vaste lasten te kunnen betalen, vandaar dat ik nu ook een baan heb aangenomen wat niet binnen mijn vakgebied ligt. Ben hiernaast wel bezig met een werkervaringsplaats voor 1 dag per week, of voor als mijn contract afloopt meerdere dagen. Daarnaast blijf ik dan op invalbasis bij m'n huidige baan.. Maar zelfs werkervaringsplekken zijn nauwelijks te vinden in mijn branche momenteel.
@ Eilish: balen van de afwijzing, houd moet met het schrijven van je volgende sollicitatie!
@ SuSem: wat oliebol zeg... 
Hier een hoop gedoe vandaag: zou stagebegeleidster bellen of ze een goed woordje voor me wilde doen bij een door mij ingestuurde sollicitatie binnen hetzelfde zorgbedrijf (andere locatie). Maar zij heeft zich vandaag afgemeld wegens priveredenen. Wil haar nu dus niet lastig vallen met mijn gedoe, en grote kans dat ze er morgen ook niet is.
Al mijn moed bij elkaar verzameld en de manager zorg van mijn stage gebeld, of die misschien iets voor me kan betekenen. Die was echter druk, mijn telnr is genoteerd en als het goed is belt ze vandaag terug... zit nu dus te stressen thuis, en ga nergens heen zonder mijn telefoon en laptop
Ik kon zelfs niet rustig douchen...