Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:22

Corelli schreef:
Ik denk er over om de minor "paard en hulpverlening" te gaan doen ik Leeuwarden
Maar helemaal zeker ben ik nog niet

Klinkt interessant :j

Over reizen, ik ga ook naar Australië na mijn studie, hoe origineel :')
Hoe lang hangt af van mijn reismaatje.
Als het te kort is, ga ik nog met een vriendin naar Zuid-Afrika!

Ik heb net mijn probleemanalyse ingeleverd bij de afstudeercommissie, ben héél benieuwd :=
Krijg pas rond 22 februari uitslag... -O-

Toad

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:32

Ik had vandaag een sollicitatie voor mijn eindstage, maar ik heb nog geen antwoord, dat krijg ik morgen. Ben benieuwd! Als ik daar niet wordt aangenomen dan moet ik wel heel hard op zoek naar een andere school..

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:23

En ondertussen al antwoord gekregen? :=

Ik heb mijn eerste cijfer al terug, een 9 :D Voor Videointeractiebegeleiding, echt een wereldwonder dat cijfer.
Had veel lessen gemist, dus veel theorie niet meegekregen en ik had 2 vd 8 filmpjes niet ingeleverd, deze had ik namelijk uberhaupt niet, juist omdat ik zoveel lessen had gemist..
Maar docent gaf echt goede feedback, zei dat de manier waarop ik medestudent feedback geef, dat dat precies is wat videointeractiebegeleiding inhoudt, en hij wil die filmpjes graag bewaren en gebruiken in overleggen :D
Toch nog wat opgestoken van die VIB-bijeenkomsten op mijn stage vorig jaar!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:27

Wat goed Astrid! Ik heb zojuist mijn echte intake gehad op stage, morgen moet ik beginnen om 08.30uur... wel ff heel spannend, maar mijn begeleidster is een hele leuke vrouw en heeft alles goed op orde.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:24

Succes!

Klinkt goed _Astrid! :)

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:11

Pff, ik heb het nu al gehad.. Moeten jullie ook zo veel onzin schrijven over competenties ed? Bovenop je hele onderzoek/scriptie etc?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 07:30

haha, Soleado, dat doe ik al vanaf jaar 1...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:46

Hier doen we dat ook al vanaf t begin :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:16

Wat een prachtig cijfer Astrid, gefeliciteerd :D

Ik hen gisteren mijn eerste schooldag gehad en het heeft me iets verduidelijking opgeleverd in de zin van hoe het onderwijsprogramma in elkaar zit en welke docent waar voor is :P Ook maar meteen een afspraak gemaakt met onze onderzoeksplek/opdrachtgever; woensdag gaan we daarheen ter kennismaking. Het onderwerp waar we ons onderzoek op richten is de kwaliteit van het spreekuur; zij (Inter Lokaal) willen weten of de cliënten tevreden zijn over het spreekuur. We weten echter niet wat de aanleiding is voor deze onderzoeksvraag, waar ze tegenaan lopen, dus dat gaan we in dat gesprek uit vinden hopelijk. Ik hoop dat na dit gesprek duidelijker is wat er van ons verwacht wordt dat we doen, want die duidelijkheid mis ik nu nog...

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:09

Succes Corelli met het gesprek!
Compententies.... pff... inderdaad, dat is echt een standaard en inderdaad verschrikkelijk...

Wij hebben gisteren het officiële intakegesprek gehad, ze gaven ons echt een goed gevoel, en willen ons naast "opdrachtgever" zijn ook graag begeleiden in het onderzoek. Aan de ene kant willen wij het natuurlijk echt zelf doen, maar vind het wel fijn dat ze zo open staan voor hulp :)

Vandaag gaan we beginnen met de literatuurstudie... Gezellig hele dag achter de laptop dus.. kan niet wachten tot we het veld in mogen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:49

Mag ik me ook melden?
Ik ga dit jaar ook afstuderen, maar het wil nog niet erg vlotten met mn scriptie. Hoe beginnen jullie?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:30

Soleado schreef:
Pff, ik heb het nu al gehad.. Moeten jullie ook zo veel onzin schrijven over competenties ed? Bovenop je hele onderzoek/scriptie etc?

Ik gelukkig niet meer *\o/*
Bij mijn studie is dit afgeschaft voor het afstuderen dit jaar!
Alle andere jaren was het inderdaad bewijslasten verzamelen en uitwerken om de competenties te bewijzen :)

Ik zit te wachten op goedkeuring (of afkeuring :') ) van mijn probleemanalyse.
Dus probleemanalyse onderbouwd met onderzoeken op macro-meso-micro niveau, probleemstelling, verificatie in de praktijk, doelstelling, vraagstelling, deelvragen en uitwerking van belangrijke begrippen.

Hopelijk krijg je die duidelijkheid woensdag Corelli :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:37

Corelli: klinkt als een interessant onderzoek. Succes morgen met je gesprek!

Urselin: Dat is idd een lange tijd wachten op de uitslag of het goed gekeurd is.

Rowdine: Tuurlijk. Welke richting studeer je af ?

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:44

Das fijn Urselin.
Bij ons is het vanaf juni niet meer nodig om voor de domeincompetenties (toetsen etc) extra bewijsstukken te verzamelen. Ook wel prettig. :D

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 02:13

Bij ons zitten alle docenten zo heerlijk op 1 lijn....

"Ik kan jou een hele academische bewijsvoering geven waarom dit in een afstudeerproject een onzinnige excercitie is, maar die zal ik je besparen. Ik leg jou dat nog wel eens uit. Wie ervaring heeft in research methodology voor een doctorstitel weet dat haarfijn. Maar goed, er zijn mensen hier die willen dat jullie dit doen. Op zich prima, maar dan NIET bij een commercieel planningsproject. Slaat nergens op! Maar laten we dat maar onder 4 ogen houden.

Is dat goed??"

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:56

Dat is pittig commentaar Soleado :=

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:03

Ik wil mij graag ook even aanmelden :) Ben op dit moment ook bezig met afstuderen. Deze week de eerste week dus nu druk met plan van aanpak en idd de competenties, drama bij mij altijd :')

Ik studeer trouwens Integrale Veiligheid, en loop stage bij GGZ.

Hebben jullie een onderzoek of ook echt dat je daadwerkelijk een plan moet schrijven o.i.d?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:04

Wij moeten eerst een soort van plan van aanpak schrijven en dat daarna uitvoeren.
Gister eerste echte gesprek gehad met de begeleiders, dus we kunnen nu echt een beetje aan de slag :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:06

Mag ik mij hier ook melden?

Ik zit in mijn laatste jaar van de opleiding SPH.
Ik ben nu aan het stage lopen (vijf maanden gehad en nog vijf te gaan) en ik ga dit laatste halfjaar bezig met een scriptie, waarvan het onderwerp nog goedgekeurd moet worden!! Maandag lever ik het werkplan in en dan hoor ik binnen drie weken of het goedgekeurd wordt.
Dat gaat een druk half jaar worden dus.

Mijn stage loopt alleen niet helemaal lekker en het liefst ga ik nog ergens anders stage lopen.
Ik denk alleen dat dit niet gaat lukken zonder studievertraging..

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:08

Ik moet een onderzoek en vanuit daar een adviesplan opstellen. In mijn geval een strategisch marketingplan.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:08

Welkom! Lastig van je stage.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:09

Welkom Marleen en Joosiien :) Er is een lijstje met wat iedereen studeert, dus als jullie kunnen jezelf daar aan toevoegen (als je wilt). Het staat een paar pagina's terug, geloof ik.

@ marleen: Misschien een stomme vraag.. Maar wat moet ik me voorstellen bij Integrale Veiligheid? Ik heb daar een beeld bij wat niet bij GGZ past, dus ik ben wel benieuwd.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:24

@ Szan, Het is heel breed. Integraal slaat op allesomvattend.. Ik heb vakken gehad als psychologie,recht maar ook Terrorismebestrijding, Bebouwde omgeving. Afgelopen half jaar heb ik een minor gevolgd op de Politieacademie te Apeldoorn.

Heel veel mensen denken: oh je staat in de beveiliging maar dit is niet waar. Je kan denken aan beroepen als Veiligheidsadviseur, Publieke Veiligheid bij bv de gemeente, Crowd Management of bij de Politie, brandweer o.id.

Bij GGZ stel ik een zorgcontinuiteitsplan op (wat een mond vol zo haha) Dus stel: er breekt brand uit, waar gaan de cliënten heen? Kan daar de zorg toegepast worden die de cliënten nodig hebben (medicijnen, sommige inrichtingen zijn gesloten en de cliënten kunnen niet in elk 'hokje' gestopt worden)

Ik zal het lijstje even opzoeken!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:25

Citaat:
Boktnaam - Opleiding - Wanneer afstuderen
LePapillon - SPH - Juli
Soleado - Commerciele Economie - September
Toad - Lerarenopleiding Engels - Augustus
CCCCC - Bedrijfsadministratie niv 4. - Juni/Juli
x_Anne_x - Pabo - Juni/juli
Akshay - Toegepaste Biologie (HBO) - Juli/Augustus
WillemYntJee - Diermanagement - juni/juli
Urselin - SPH - juli
Century - Industrial Design Engineering - juni/juli
Corelli- MWD- juni/juli (klaar zijn dan)
Astriidj - Gezondheidswetenschappen (bachelor) - juni/juli
Ingrid_92 - Pedagogiek - juni/juli
ievie - Master J.eugdz.org {in 2010 afgestudeerd aan de sph} - juni/juli
Shiloh- Master Animal Sciences (Immunologie) - 25/26 maart
eslixapie - HBO Pedagogiek - april/mei (hopelijk)
Urselin - SPH - juli
Szan - Sociale geografie & planologie (WO bachelor) - Eind juni/begin juli
_Astrid - SPH - Juli
Zephyr - Master of Sports (2009 afgestudeerd hbo Sport, Gezondheid en Management)- juni/juli
EliseXJoelle - Laboratorium Techniek (MLO- nivo 4) - juni
Suusje26 - Diermanagement, richting Dier en Samenleving - juni/juli
SIEMxFUNNY - Ergotherapie - Juli
Milatje - Ergotherapie - Januari 2014
_Marleen - Integrale Veiligheid - juli klaar

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:28

Nou aangezien ik even met wat stress zit meld ik me hier ook maar :'). Ik doe sportmarketing en heb als het goed is 1 juli diploma uitreiking. Maarrr ik ben nu bezig met een onderzoeksrapport en moet vandaag en morgen een enquête afnemen. Vandaag voor de 1e jaars op mijn afdeling dus dat is nog wel te doen maar morgen bij de 1e jaars op een andere school, en ik schijt hem gewoon te erg :'). Iemand een tip :D?