management assistente,secretaresse,...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: management assistente,secretaresse,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:26

Ik heb inderdaad een jaarcontract gekregen. :)
mijn diploma niv. 4 kreeg ik in februari 2010, is al weer lang geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:00

Cer schreef:
Hahahaha ja een foutje kan altijd, maar hij doet dan echt gelijk heel kleinerend en belerend. Nu hebben we hem met psychologie van de koude grond gediagnostiseerd als autistisch-asperger-narcistisch, dus ja, eigenlijk kan hij er ook niks aan doen (zouden we subsidie kunnen vragen??) :D

Maar vertel! Wat zijn de leuke, stomme, grappige momenten/anekdotes van het secretaresse zijn??? Ik ben benieuwd!

Op een keer (in de advocatuur) stond er zo'n doorgesnoven bijdehand tegen me te schreeuwen dat ik MOEST doen wat hij zei en wel direct, want anders... Op zulke momenten zet ik in mijn hoofd een bandje aan met Freek de Jonge die een sketch doet over een wiskundeleraar die een jongen uitkaffert en zegt dat hij 1000 keer beter is dan de jongen, de abolute 0. Waarop die jongen zegt dat 1000 x 0 nog altijd 0 blijft. En dan moet ik minimaal glimlachen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:02

Ik weiger dus uitgekafferd te worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:08

Dat heb ik ook Quellian.. de laatste keer dat ik hier iets over zei tegen mn huidige baas, was het anwoord:"je moet wel onthouden dat ik de directeur ben en jij de secretaresse"..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:10

Cer schreef:
Dat heb ik ook Quellian.. de laatste keer dat ik hier iets over zei tegen mn huidige baas, was het anwoord:"je moet wel onthouden dat ik de directeur ben en jij de secretaresse"..

Hahaha grapjas. Je hebt hem wel onder z'n neus gewreven dat hij moest onthouden dat hij ook maar gewoon een mens is, net als jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:17

Quellian schreef:

Ik ook, maar het helpt wel om er een filmpje bij af te spelen, want ik neem dat soort gedrag echt niet serieus. Uiteraard heb ik er wel een klacht over ingediend. Niet heel veel later ging ik weg en toen kwam bewuste flippo vertellen dat hij dat niet aan had zien komen. En toen heb ik ook alleen maar geglimlacht omdat ik de mensen soms niet aan wijsheid wil helpen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:24

Citaat:
Op een keer (in de advocatuur) stond er zo'n doorgesnoven bijdehand tegen me te schreeuwen dat ik MOEST doen wat hij zei en wel direct, want anders... Op zulke momenten zet ik in mijn hoofd een bandje aan met Freek de Jonge die een sketch doet over een wiskundeleraar die een jongen uitkaffert en zegt dat hij 1000 keer beter is dan de jongen, de abolute 0. Waarop die jongen zegt dat 1000 x 0 nog altijd 0 blijft. En dan moet ik minimaal glimlachen.

_O- _O- _O-

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:32

Hier nog een ongeschoolde secretaresse. Als manusje-van-alles begonnen en inmiddels 8 jaar werkervaring. :)
Het is inmiddels een moeilijke markt geworden en ik heb dan ook veel geluk gehad bij mijn huidige baan. 1,5 jaar geleden kwam ik terug uit het buitenland en vond eigenlijk binnen een maand werk. Nu ben ik secretaresse van twee heren bij een heel jong bedrijf wat het Nieuwe Werken promoot. Ik heb een laptop en smartphone van de zaak en kan gewoon thuis werken. Zelfs inbellen (telefonisch of per webcam) voor meetings is normaal bij ons.
Naast de standaard secretariele werkzaamheden doe ik ook veel persoonlijke dingen voor 'mijn' mannen, houd me ook bezig met interne communicatie, help mee aan het organiseren van evenementen en ben ik bij diverse werkgroepen aangesloten die kijken naar hoe dingen beter/efficienter kunnen. Het salaris is ook heerlijk, maar moet zeggen dat ik voor veel minder het ook niet meer zou willen doen. :o Ik hoop binnen niet al te lange tijd door te kunnen stromen naar de functie van PA (al is het maar net welke naam er aan gehangen wordt :+ ) of naar de afdeling Communicatie (waar ook een gedeelte evenementen organisatie bij zit).

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:33

Quellian schreef:

Hier nog één. Dat pik ik van niemand, gelukkig weten mijn mannen dat ook hehehe...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:42

Quellian schreef:
Hahaha grapjas. Je hebt hem wel onder z'n neus gewreven dat hij moest onthouden dat hij ook maar gewoon een mens is, net als jij?
:j kwam helaas totaal niet binnen :n Het was ondermijning van zn gezag, de verhoudingen liggen op een bepaalde manier reutelreutelreutel.. En hij is dan ook nog eens 2 meter nog wat, dus dan gaat ie boven je staan (ik ben daar overigens niet van onder de indruk) en komt heel intimiderend over.

Nou ja, hij doet zn best maar.. Het jammere is dat hij tegen geldschieters ook die houding heeft. Er gaat nu weer communicatie weg waar de honden geen brood van lusten, ben benieuwd of hij geld los kan krijgen zo..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:46

O vreselijk zulke mannen Cer...... :(:)
Ben al eens vanwege een baas weg gegaan bij een bedrijf :j Heb ook gedetacheerd gewerkt, vond ik echt ideaal. Zoals Chubby al zei, je zit daar telkens niet té lang. Bij mn huidige baan zie ik mezelf wel heel lang blijven, mede ook door de doorgroei mogelijkheden, vertrouwen in mij en de waardering die ik krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:47

Cer schreef:
Quellian schreef:
:j kwam helaas totaal niet binnen :n Het was ondermijning van zn gezag, de verhoudingen liggen op een bepaalde manier reutelreutelreutel.. En hij is dan ook nog eens 2 meter nog wat, dus dan gaat ie boven je staan (ik ben daar overigens niet van onder de indruk) en komt heel intimiderend over.

Nou ja, hij doet zn best maar.. Het jammere is dat hij tegen geldschieters ook die houding heeft. Er gaat nu weer communicatie weg waar de honden geen brood van lusten, ben benieuwd of hij geld los kan krijgen zo..

Moet je ook meneer tegen hem zeggen ;). Die ouwe-stempel figuren zijn nog wel een beetje apart.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:29

Nee dat hoeft niet.. maar hij heeft een hollandse naam en wil die op zn frans uitgesproken hebben := Overigens, net een fikse aanvaring hierbinnen :n directeur vs financien, vuisten op tafel, alles. Ikkan daar zo slecht tegen, zo'n donderwolkensfeer.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:46

Oh ja, hij heet dus bijvoorbeeld Robert en dat wordt dan Roobeeeeeert??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:53

Zoals Francois Boulanger in plaats van Frans Bakker... :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:12

of Mr & Mrs Bouquet ipv Mr. & Mrs. Bucket :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:37

hahaha ja precies!

Nou ja, ik heb ook wel eens meegemaakt dat de geboekte reis voor 15 personen naar lapland niet doorging omdat de baas te laat op het vliegveld was. Dus de 15 personen die daar wel waren, stapten gewoon niet in, ondanks aansporingen van de secretaresse in kwestie "Stap nou gewoon in, dan vliegt hij maar later". Consequentie: voor alle personen met spoed een nieuwe vlucht geboekt.. * Katching* :$ Ik snap best dat ik geen universiteit heb gedaan, maar dat is toch niet zo'n moeilijk rekensommetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:20

Dat is dan de keerzijde van het Ik, Directeur syndroom ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:21

Kon het vliegtuig hem niet gewoon thuis afhalen dan?

:')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:36

ja die nieuwe denk.. de 84..nog wat.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:10

787?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:12

Airbus A380 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:23

Die heb ik gisteren nog gezien vanuit kantoor, de eerste commerciele vlucht naar schiphol :).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:39

Overigens... ik weet niet of hier P&O-mensen zitten, maar mag iemand zn personeelsdossier mee naar huis nemen om 'het goed door te lezen en een memo aan te passen" :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:42

Cer schreef:
Overigens... ik weet niet of hier P&O-mensen zitten, maar mag iemand zn personeelsdossier mee naar huis nemen om 'het goed door te lezen en een memo aan te passen" :?

Volgens mij niet. Het personeelsdossier is niet van de employee, maar van de werkgever. De employee kan bepaalde gegevens opvragen en misschien bepaalde documenten samen inzien met P&O, maar mee naar huis is bij ons niet mogelijk.