't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:38

Inderdaad Lolleke, dus ik gok op deze:

Citaat:
Als de werkgever instemt met de opzegging, dan is er niets aan de hand. De arbeidsovereenkomst eindigt met wederzijds goedvinden op een nader te bepalen datum.

Mede omdat de financiele positie van dit bedrijf slecht is, veel contracten niet verlengd worden en er geen zekerheid is dat dit bedrijf het nog langer dan 1 jaar uithoudt.... Dus bij het kanton maak ik dan op zich best kans, maar als hij me gewoon laat gaan is het het makkelijkst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:40

Cer, mijn baas liet me overigens gaan na 2 weken terwijl mijn opzegtermijn 3 maanden was... (we wilden van elkaar af :P ) dus wie weet!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:45

Hier een maand opzegtermijn (van beide kanten). Alleen blijf ik liever zitten waar ik zit.

Wel vreemd dat je als werknemer minder rechten hebt dan de werkgever in cer haar geval... Of zou cer ook een claim in kunnen dienen als de werkgever haar ontslaat?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:49

Winged schreef:
Hier een maand opzegtermijn (van beide kanten). Alleen blijf ik liever zitten waar ik zit.

Wel vreemd dat je als werknemer minder rechten hebt dan de werkgever in cer haar geval... Of zou cer ook een claim in kunnen dienen als de werkgever haar ontslaat?

Ja :Y)
Het is niet maar feest van 1 kant hoor :)

En als het echt te bont wordt kun je altijd nog ontslag op staande voet NEMEN.
Heb dit moeten uitzoeken voor een vriendin nog niet eens heel lang geleden. Haar werksituatie was letterlijk onwerkbaar geworden en gevaarlijk (niet een beetje bozigheid...dit was geen doen meer)
Die heeft toen ontslag op staande voet genomen met goede reden. Dan is het ook gewoon klaar, maar hier moet je dan wel zeker een gegronde reden voor hebben.
Dat zorgt er wel voor dat je in principe in nijpende situaties ook als werknemer gewoon nog weg kan zonder rare gevolgen.
(een baas die je dwingt tot dingen, agressie etc. etc.) kun je zo ontsnappen zonder gevolgen. Dan kan hij je aanklagen e.d. maar in principe is de zaak dan al gestreden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:55

Jeetje topic 6 alweer, volgens mij behoor ik inmiddels tot de inboedel van deze topics -O- .
Maar goed ik kom weer af en toe een update geven.

Vorige week ging een langverwachte wens in vervulling en dan doe je het gelijk goed ook natuurlijk! :P
Ik heb samen met een andere groom 12 paarden begeleid naar Chili. 24 uur heen en 24 uur terug :z Was super leuk, veel te veel vliegtuigmaaltijden gegeten, broodjes verstoppen tijdens de tussenstops, 5 landen aangedaan in 3 dagen en First Reet zitten in de cockpit +:)+ . Helemaal leuk en kan niet wachten op de volgende vlucht.

Verder heb ik nu eindelijk eens het geluk bij een goed reintegratie/uzb te zitten en heb ik op dit moment 4 sollicitaties lopen waarvan 1 in Assen.
Er staan er nog 2 op de lijst en nog een hele bom met opensollicitaties die een dezer dagen op de bus gaan.
We gaan dus gewoon door. Heb helaas wel de grens van 2,5 jaar koos werkeloos gehaald -O- .

Heb ook mijn vrijwilligers contract bij de dierenambulance getekend en ga daar 3 diensten in de week draaien.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:11

top cowgirl!! echt gaaf zo'n vlucht!! en super dat het nu eindelijk is de goede kant op gaat!! hopelijk heb je succes met die sollicitaties!!

lastig hoor zo'n baas!! maar is er niemand op kantoor die voor je wil invallen?

geloof dat ik bij een volgend contract dan toch maar is goed ga op letten.....

grr..... dag is al wer verstreken en heb weinig gedaan behalve taxi gespeeld voor oma die naar de kapper moest. en ik wilde zoveel doen...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:12

Leuk dat je zo genoten hebt cowgirl!

Ik ga trouwens nu donderdag ingewerkt worden...is gewoon een klein bijbaantje als operator (binnenkomende smsjes / mails beantwoorden) en eventueel ook nog promotor.
Het is echt geen golden job waarmee ik honderden euro's per maand verdien. Maar beter dan niks, en zelf in te plannen. Dus mocht ik straks een vaste baan hebben is dat te combineren gelukkig.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:23

Yeahhhh mag volgende week terug komen voor een arbeidsvoorwaarden gesprek! verwacht dat we daar wel uitkomen :-) mqar toch nog heel ff duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:42

Lolleke schreef:
Leuk dat je zo genoten hebt cowgirl!

Ik ga trouwens nu donderdag ingewerkt worden...is gewoon een klein bijbaantje als operator (binnenkomende smsjes / mails beantwoorden) en eventueel ook nog promotor.
Het is echt geen golden job waarmee ik honderden euro's per maand verdien. Maar beter dan niks, en zelf in te plannen. Dus mocht ik straks een vaste baan hebben is dat te combineren gelukkig.

Is dat van die foute smsjes sturen enzo?

gefeliciteerd PPeet, ik zit 3 keer per dag hier mijn mail te checken..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:03

Ik vond het zó stil op dit topic vandaag, dat ik maar eens de "ververs" knop heb ingedrukt. Loop ik 3 pagina's achter :')

Cer: ik zeg ook vrij=vrij. Je hebt al akkoord gekregen, laat hij het maar uitzoeken! Ik heb ook zo'n baas gehad en dat heeft mij 2 burn outs opgeleverd. Echt wel mondig genoeg maar als je zo behandeld wordt, ga je uiteindelijk aan jezelf twijfelen. Dus ik zou voet bij stuk houden. Er zal heus wel een manier zijn om eventueel onder zijn contract uit te komen. Rechtsbijstand of vakbond helpen je graag!

Cowgirl: zo te lezen een gave reis geweest *\o/*. En eindelijk een goede begeleiding. Gaat goed komen +:)+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:04

Zo, dat is ook lekker bot Ffortuna. Dat zal een fijne baas zijn }:).
Maar staat niet in de CAO dat je X dagen vrij krijgt vanwege huwelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:08

Ja, maar dat ging inmiddels niet door want mijn moeder had er met geen mogelijkheid bij kunnen zijn.

Enneh klopt, het was een heerlijke vent die zichzelf overigens dagelijks op de borst klopte omdat hij zo´n menselijke baas was en zo makkelijk, bladiebla... serieus!

(Overigens gaat het nog wel door later dit jaar :+ )

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:36

Is je werkgever niet verplicht om je vrij te geven voor sollicitatie, ik dacht dat ergens gelezen/gehoord te hebben....

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:08

Van mij ook nog maar een berichtje! Wat gaan jullie hard zeg!
Ik ben "helaas" nog steeds opzoek maar want vind ik het moeilijk.. ik vind het zo frustrerend dat ik echt niet weet wat ik wil gaan doen... nieuwe aanpak is solliciteren op alles wat me leuk "lijkt"...
Helaas staat er niet zo veel op het internet..

Gelukkig Cowgirl! Zo te horen heb je het fantastisch gehad!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:02

_O-
Hebben jullie deze brief gelezen op Banenmatch?
Citaat:
Omstandigheden dwingen mij om een nieuwe baan te zoeken. Lekker is dat, in deze tijd. Ik ben niet de enige zullen we gemakshalve stellen. Maar, hoe groter de strijd, des te groter de overwinning toch?
sollicitatie

Ik heb een handicap.
Jawel, mijn leeftijd. Wie wil er een hoogbejaarde Man in dienst? Ik ben al 50 jaar … psst niet doorvertellen!
Positief benaderen is mijn motto!

Geachte mevrouw, heer,
Hallo, ik ben Arno en ik wil uw bedrijf komen versterken!

Ik ben 50 jaar, in de bloei van mijn leven. Ik heb geen negen tot vijf mentaliteit, het liefst begin ik vroeger zodat ik dan ook weer eerder weg kan, ik heb ook nog een privéleven weet u! Ik heb een opgeruimd karakter. U kunt met mij alle kanten op, behalve de verkeerde.
Jawel, en zijn grenzen en die geef ik graag aan maar ik ben behoorlijk flexibel.
Mijn werkervaring? You name it, i ‘ve done it! .Technisch kan ik ook nog wel wat moet ik zeggen of vertellen. Indien gewenst ben ik uiteraard bereid een studie of opleiding te doen en u te verblijden met een ‘diploma’ waar tegenwoordig de hele bedrijfswereld zo enorm op geilt. Een koffer met diploma’s hebben maar het verschil niet weten tussen een printer en een kopieermachine. Never mind!
Naar aanleiding van uw vacature reageer ik met een meer dan groot enthousiasme.
Zonder mijzelf direct op de borst te slaan durf ik bij deze te stellen dat ondergetekende de ideale kandidaat is ter opvulling van de ontstane vacature.
Zie ik u al verheugd knikken? Bespeur ik al iets van die moet ik hebben?
Mooi want beste Meneer of Mevr. het is geheel wederzijds.
Natuurlijk moeten we het nog wel hebben over de invulling van de taken en uw wensenpakket.
Maar gelet op het bedrijfsprofiel en mijn instelling komen we daar best wel uit.
Ik zeg u Meneer of Mevr., het is een' match made in heaven
Ja u ziet ik spreek ook nog een woordje over de grens.
De reden dat ik solliciteer op deze functie is feitelijk eenvoudig.
Toen ik uw advertentie las was er een woord dat direct op mijn netvlies bleef branden. Namelijk Beveiliger burgerluchtvaartburgerluchtvaart
Ik wist het zeker dit is mijn baan hier wil ik werken. Nu zie ik u denken wat een ongewone sollicitatie brief ja ik sta er zelf ook versteld van.
Maar na al meer als 400 sollicitatie brieven en met telkens het zelfde antwoord zo van…….
U hoort nog van ons…
Ondertussen krijg ik op nette sollicitatiebrieven een standaard afschrijvingsantwoord:
uw profiel voldoet niet aan de gewenste functie-eisen.. bla bla bla
Er zijn banen bij waar ik met ogen dicht en met mijn handen op mijn rug kan aanschuiven... maar ja, ze kunnen moeilijk zeggen: 'Sorry Meneer u bent te oud u heeft geen diploma,s
Banen op Nederlandse Vacaturesite en Monsterboard kan ik vergeten. Ik krijg afschrijvingen waar in staat dat ze 250 sollicitaties gehad hebben
Van daar dat ik maar verander van gewoon naar apart mocht u besluiten om niet met mij in zee te gaan of uit te nodigen voor een gesprek wil ik u toch bedanken voor de genomen moeite met het lezen van deze ongewone sollicitatie brief.

Met vriendelijke groeten
A.J.A Arntz
P.S mijn gegevens staan in mijn CV die ik als bijlage mee stuur…..

O en ik ben wel dyslectisch ik vond dat u dat wel even moest weten sorry maar ik kan er mee leven ik hoop u ook.....????

Hij is goed :') :') :')

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:12

Voor de beste meneer:

_/-\o_

Helemaal als ie de ballen heeft 'm zo op te sturen!

@Blingh, dat is inderdaad van die foute smsjes sturen ja :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:15

Opvallen doe je wel op die manier :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:19

Helaas meld ik mij ook in dit deel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:33

Solliciteer vooral niet zo trouwens:

Mijnheer,

Gaarne zou ik deze mogelijkheid willen aangrijpen om te solliciteren naar een functie bij Uw bedrijf.

Ik ben axs... (sorry, de letter "x" doet het niet meer, daarom gebruik ik dan maar de "x", in pxaats van de x). Goed.

Ik ben dus axs 17-jarige jongeman van de XTS afgekomen, toen ik een prachtige aanbieding kreec (nou doet de xetter "c" het ook ax niet meer. Ik cebruik dan wex de xetter "c"). Coed. Ik kreec dus axs 17-jarice jonceman een prachtice aanbiedinc bij een instaxxatie bedrijf axhier. Daar heb ik cedurende drie en een haxf jaar met veex cemoecen cewerkt. (U ziet, de xetter "m" bxijft ook stekem. Im pxaats daarvam tik ik de xetter "m" wex).

Ik hoop miet dat U dit vervexemd vimdt. Dat komt mamexijk zo. Ik heb dit toetsembord cekocht op de markt. Tweede-hamds matuurxijk. Mu bxijkt dus weer dat ik eem crote miskoop heb cedeem... Mou is de xetter "e" efcebrokem. Mou je, dem meer de xetter "e". Coed.

Ik ce verder met mijm cecevems. Me die drie em eem hexf jeer moest ik im diemvt. (De xetter "v" heeft het mu ook becevem. Duv tiep ik im pxeetv deervem de "v"). Toem ik uit diemvt kwem, bem ik weew meew det imvtexxetie-bedrijf ceceem meew omdet det me miet meew beviex bem ik deew meew weew wecceceem (U zuxt wex xemewkt hebbem det de "w" het ook miet meew wewkt. Vemdeew det ik de xettew "w" deewvoow cebwuik.

Ik pem (de "p" iv mu ook kepot; im pxeetv deewvem de "p") toem moc omceveew twee meemdem wewkexuuc ceweevt. (Im pxeetv vem de vem de "u" tik ik de "u"). Cexxutic (he peh, de "t" wewtt uut miet meew). Cexxuttic mem de zeet eem wemdimc. It tweec weew wewt, em wex pij eem eemmemewvpe,wijf (wex vew, umme, ,e "," uet het uut ex miet meew) ,uv pij eem eemmemewv-pe,w%q. (wex exxemechtic, h% vxeet mu hexemeex up hux). Memeew, it vchei ew meew mee uit. ,it iv miet meew te ,uem. P% ,eze twet it mijm vuxxicitetie im. Het heeqt m%mv imziemv ceem zim zu te vuxxicitewem.

Heex hewtext%t ,emt vuuw ,e cemumem mueite,

Met vwiem,ex%te cwuetem,
Eem vuxxicitemt.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:59

Jans schreef:
Solliciteer vooral niet zo trouwens:

Mijnheer,

Gaarne zou ik deze mogelijkheid willen aangrijpen om te solliciteren naar een functie bij Uw bedrijf.

Ik ben axs... (sorry, de letter "x" doet het niet meer, daarom gebruik ik dan maar de "x", in pxaats van de x). Goed.

Ik ben dus axs 17-jarige jongeman van de XTS afgekomen, toen ik een prachtige aanbieding kreec (nou doet de xetter "c" het ook ax niet meer. Ik cebruik dan wex de xetter "c"). Coed. Ik kreec dus axs 17-jarice jonceman een prachtice aanbiedinc bij een instaxxatie bedrijf axhier. Daar heb ik cedurende drie en een haxf jaar met veex cemoecen cewerkt. (U ziet, de xetter "m" bxijft ook stekem. Im pxaats daarvam tik ik de xetter "m" wex).

Ik hoop miet dat U dit vervexemd vimdt. Dat komt mamexijk zo. Ik heb dit toetsembord cekocht op de markt. Tweede-hamds matuurxijk. Mu bxijkt dus weer dat ik eem crote miskoop heb cedeem... Mou is de xetter "e" efcebrokem. Mou je, dem meer de xetter "e". Coed.

Ik ce verder met mijm cecevems. Me die drie em eem hexf jeer moest ik im diemvt. (De xetter "v" heeft het mu ook becevem. Duv tiep ik im pxeetv deervem de "v"). Toem ik uit diemvt kwem, bem ik weew meew det imvtexxetie-bedrijf ceceem meew omdet det me miet meew beviex bem ik deew meew weew wecceceem (U zuxt wex xemewkt hebbem det de "w" het ook miet meew wewkt. Vemdeew det ik de xettew "w" deewvoow cebwuik.

Ik pem (de "p" iv mu ook kepot; im pxeetv deewvem de "p") toem moc omceveew twee meemdem wewkexuuc ceweevt. (Im pxeetv vem de vem de "u" tik ik de "u"). Cexxutic (he peh, de "t" wewtt uut miet meew). Cexxuttic mem de zeet eem wemdimc. It tweec weew wewt, em wex pij eem eemmemewvpe,wijf (wex vew, umme, ,e "," uet het uut ex miet meew) ,uv pij eem eemmemewv-pe,w%q. (wex exxemechtic, h% vxeet mu hexemeex up hux). Memeew, it vchei ew meew mee uit. ,it iv miet meew te ,uem. P% ,eze twet it mijm vuxxicitetie im. Het heeqt m%mv imziemv ceem zim zu te vuxxicitewem.

Heex hewtext%t ,emt vuuw ,e cemumem mueite,

Met vwiem,ex%te cwuetem,
Eem vuxxicitemt.

_O- _O- _O- _O-

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:59

Ik meld me hier ook weer.

Ben nog bij 1 bedrijf in de race voor een baan.
2e ronde gehad en krijg volgende week uitslag of ik het al dan niet geworden ben.
Erg spannend.
Zit al zo'n kleine 6 weken in deze procedure.
Best slopend maar als het wat oplevert, who cares.

Mocht het niets worden, dan loop ik maar eens de plaatselijke supermarkt binnen geloof ik.
Ben ten einde raad.
Maar ja, wie zegt dat ze daar mensen nodig hebben... :\

Leuke brieven op de laatste pagina's! :D
Dan krijg ik toch ook wel even weer een glimlach op mijn gezicht, ondanks alle solliciatie-frustratie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:15

Haha, die brieven zijn idd super grappig :D

Vandaag even hulde voor Spirit Hosting & Promotions! Ik had gesolliciteerd n.a.v. een tip van iemand hier uit het topic, maar ik was zoals gewoonlijk weer niet de enige ;) Ik kreeg 1 dag na mijn sollicitatie een mailtje dat ik niet was uitgekozen en dat ik contact met ze op mocht nemen als ik wou weten waarom ik niet was uitgekozen. Ten eerste stond ik al versteld dat ik zo snel al een nette afwijzing binnen kreeg en ten tweede dat ze ook nog bereid waren om uitleg te geven waarom ze bepaalde mensen niet uit hebben gekozen!

Uiteraard wou ik graag weten hoe of wat, wellicht dat ik daar in de toekomst nog wat aan zou hebben, dus dat had ik ze ook gemaild. Ging vanmiddag mijn telefoon, werd ik hoogstpersoonlijk opgebeld, zodat ze mij netjes uit konden leggen wat de reden van afwijzing was. M'n mond viel open van verbazing, ik vond dat zo netjes! De reden was afwijzing was overigens dat ze per dag meer dan 100 sollicitaties binnen hadden gekregen op de vacature en de kantoren waar ze iemand zochten waren in Zeist en Utrecht. Heel veel mensen uit die plaatsen hadden gereageerd en dan val je al af als je uit Amersfoort (of elke andere willekeurige plaatst) komt, mede omdat ze daar geen parkeerplek konden bieden, wat heel onhandig zou zijn als je dus met de auto zou komen.

Als 2e punt noemde ze dat ze iemand zochten die al ervaring had bij grote, zakelijke bedrijven en ondanks dat ik veel ervaring heb in soortgelijke functies, heb ik nooit bij grote kantoren gewerkt (ze zochten iemand om bij het hoofdkantoor van een bank te werken).

Ze drukte me nog wel op het hart dat ik een heel goed en overzichtelijk C.V. had, dus dat ik dat zeker niet moest veranderen, maar dat ze gewoon in zo'n luxe positie zitten, dat ze ongelofelijk hoge eisen kunnen stellen. Ze hebben het personeel voor het uitzoeken! Heel logisch dus dat ik afgewezen ben. Maar veel bedrijven kunnen een voorbeeld nemen aan deze manier van afwijzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:56

Ik zit er aan te denken om maar gastouderopvang te gaan aanbieden bij mensen thuis. Ik heb alleen geen rijbewijs en ik heb op het moment ook geen geld om dat stomme ding te gaan halen..heb iig wat mailtjes verstuurd voor meer info..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:03

Wow Joyce!
dat is netjes zeg. Kan niet anders zeggen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:40

Dat vond ik nou ook! Ik werd er gewoon vrolijk van, ondanks dat het een afwijzing was, haha.