Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:18

Wij hebben voor elke toetsweek 1 herkansing. Dus dit jaar 3 en de andere twee jaren 4 herkansingen. En die worden gewoon meteen na de toetsweek gemaakt.

Ons pws ging over de relatie tussen links- en rechtshandigheid en ruimtelijk inzicht/taalgevoel voor biologie. Was wel leuk om te doen, we hebben een 7,5 gehaald.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:40

Wij mochten in de 4e en de 5e per jaar 4 toetsen herkansen uit de 1e en 2e toetsweek. De toetsen uit de 3e toetsweek waren niet herkansbaar. In de 6e mochten we van alles 2 toetsen herkansen, maar de toetsen van de laatste toetsweek waren niet herkansbaar. Heb dit jaar niks herkanst, de slechte cijfers die ik gehaald heb waren voor niet-herkansbare toetsen en ik kon mijn tijd wel beter gebruiken.

Ons pws ging over de partnerkeuze, was erg leuk onderwerp! We hebben grotendeels een literatuurstudie gedaan, maar ook een enquête gehouden. Cijfer hebben we nog niet, dus het blijft nog even spannend.

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:47

Ik voel me even benadeeld hier wat betreft herkansen. Als ik dat nou had geweten toen ik 11 was........
Ik ga denk ik vragen om een sterretje op mijn diploma met als voetnoot "met slechts twee herkansingen", haha.

Wat een leuke en originele onderwerpen hier allemaal! Ook leuk dat het zo praktisch is, hebben wij ook gedaan. Wij deden het over de betrouwbaarheid van bloeddrukmeters, we hebben 4 bloeddrukmeters getest op 25 personen bij een bloedbank. Was heel leuk om te doen, vooral omdat het zo echt buiten school is en niet, zoals jullie zeiden, zoals de rest achter de computer wikipedia overschrijven. Ik had er een 9.5 voor, jeej.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:14

Was jij 11 toen je in de zesde zat? :')
9,5 is wel echt knap voor PWS.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:34

Ze was 11 toen ze middelbare school moest kiezen :P

Mijn PWS ging over de maatschappelijke positie van de aboriginals, best veel lees en computerwerk dus.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:08

Zie dat er veel in de vijfde al herkansingen hadden. Als wij dat hadden stond ik nu een stuk beter voor geschiedenis.. maar ik mag nog niet klagen, wij hebben er per se week 1.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:00

Wij hadden in de 4e ook al herkansingen maar die heb ik toen nooit gebruikt.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:37

Wij hadden in de vierde elke periode een herkansing, dus vier per jaar, in de vijfde ook. Dit jaar hadden we de eerste periode herkansing, en volgende week hebben we herkansing uit de tweede en derde periode, en dan mocht je zelf kiezen of je uit de tweede of derde periode herkanst, maar net wat t best uitkomt voor je examen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:41

Ik had het ook maar een keer nodig, vorig jaar februari kreeg ik pfeiffer en toen had ik voor 2 se's een 4.8, die hakten er wel in..

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:51

Ik heb m'n herkansingen altijd hard nodig gehad.. Ik moet er ook keihard voor werken om te slagen dit jaar, en dan nog is het een beetje twijfelachtig, godzijdank heb ik genoeg doorzettingsvermogen gekregen, het gaat me lukken!

Vind het wel echt heel knap dat sommige mensen hier zulke goede cijfers halen! Ik heb daar echt respect voor hoor, als je maar 1 onvoldoende haalt in het hele jaar. Dat zegt denk ik genoeg over je manier van werken!

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:19

Nienkex schreef:
Ze was 11 toen ze middelbare school moest kiezen :P

Mijn PWS ging over de maatschappelijke positie van de aboriginals, best veel lees en computerwerk dus.

Precies, ja.

Ik heb dit jaar voor het eerst mogen herkansen. Maar goed heb vorig jaar denk ik ook maar 1 toets per vak gehad wat meetelt voor dit jaar. Alleen natuurkunde 3. Hebben jullie vorig jaar al zoveel afgesloten?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:48

Bij ons telde het vanaf de vierde al mee voor het examen. De vierde telde voor een bepaald percentage mee in de vijfde en de vijfde telt nu ook weer voor een bepaald percentage mee. Soms voor wel 40% van het schoolexamen.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:50

Wij hebben in de 4e maatschappijleer en ANW helemaal afgesloten, daarnaast kregen we al SE-cijfers voor biologie en economie
In de 5e hebben we CKV afgesloten (2 jaar gevolgd, 1u in de week) en telde alle cijfers mee als SE-cijfer.
Dit jaar telt alles mee als SE-cijfer, alleen de percentages lopen zo ver uiteen. Duits heb ik enorme toetsen die maar 2% meetellen in totaal, voor economie krijg ik toetsen die soms wel 20% per toets tellen..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:55

Wat een verschillen tussen iedereen zeg.. Bij ons telden in de vierde alleen maatschappijleer en ANW, die hebben we toen afgesloten. In de vijfde CKV afgesloten en de eindcijfers van de vijfde tellen mee als los SE in de 6e, weging loopt uiteen van 20% tot 40%. In de zesde hebben we gemiddeld 4 SE's per vak en bij natuurkunde en scheikunde nog een PO.
Iedere SE-week mogen we 1 toets herkansen, in de vijfde was dit iedere periode 1 en in de vierde ook. We hadden 4 periodes per jaar dacht ik.

Kan iemand mij trouwens even een schop geven? Heb morgen natuurkunde-herkansing en had me voorgenomen dit hele weekend te gaan blokken. Raden jullie maar hoeveel dat tot nu toe is. |o Ik heb al een 6,0 dus echt geen motivatie om weer te gaan leren, echt zo stom, want ik wil gewoon een 7! := *Schop*

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:58

*HEEEELE HARDE SCHOP!* ~~}>
Dan ga ik zelf weer even verder aan m'n concertanalyse voor muziek, bluhhhhh!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:00

Klinkt ook niet echt leuk, succes. :(:)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:06

Ik heb woensdag een literatuurmondeling over 20 boeken.. zucht
dus dat ben ik nu aan t voorbereiden en ik moet ook nog twee mondelingen voor duits doen, helaas.

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:18

Gracezellaa schreef:
Ik heb woensdag een literatuurmondeling over 20 boeken.. zucht
dus dat ben ik nu aan t voorbereiden en ik moet ook nog twee mondelingen voor duits doen, helaas.

Jeej, ik morgen, maar over 6 boeken gelukkig. Ik ben aan het werk, maar heb wel tijd voor huiswerk. Ik heb alleen niet zo veel tempo vandaag, dat is dan weer jammer. Dan erger ik me altijd aan mezelf, als ik langzaam werk, haha.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:25

@Gracezellaa, fanatieke school zeg. Ik had maar 13 boeken, waarvan literatuuropdrachten zoals emblematiek etc. 20 is wel erg veel. En gelukkig voor mij had ik ook maar één mondeling Duits.
Ik heb wiskunde ( A ) terug, had een 7.8, sta nu een 8 gemiddeld :D nooit gedacht dat ik een 'wiskundenerd' zou worden, stond in de tweede een 5.6 voor wiskunde haha.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:39

Netjes Douce. :D Ik stond in de 3e een 3,5. _O- Nu iets tussen de 7,0 en 7,5 dacht ik.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:49

hahahaha dan ben je ook wel flink vooruit gegaan :P en dat is maar goed ook denk ik.
Hoe krijg je dat voor elkaar, een 3.5? Of ben ik niet de enige die in de onderbouw een stuk minder gemotiveerd was?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:57

Ik snapte het niet en in plaats van het probleem aan te pakken, schoof ik het voor me uit. In de 4e werd ik pas een stuk serieuzer omdat ik toen wist wat ik wilde (geneeskunde) en daarvoor wel aardige cijfers wilde halen.
Ik moet een doel voor ogen hebben voor ik mezelf echt ga inzetten.. Nouja, het gaat nu goed. :)
Bij jou een beetje hetzelfde verhaal, of niet? :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:13

Haha ja, ik heb ook nog eens dat ik in de onderbouw op een andere locatie in een ander dorp zat dan nu.
In de onderbouw zat ik op een vmbo school die ook de onderbouw havo/vwo had. (wel de beste vmbo school van Nederland geloof ik). De mensen in mijn klas waren niet zo serieus dus ik ook niet.. Toen ik op de andere locatie en dus in de bovenbouw kwam, kwam ik in een klas met alleen maar serieuze mensen. Word je zelf ook meteen een stuk serieuzer.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:52

Wij hebben per twee toetsweken 2 herkansingen, maar niet alle toetsen zijn herkansbaar. En, 20 boeken?! Jeetje... Voor NL moesten wij 15 boeken lezen, en dat vond ik al veel!

Ik ga mezelf ook maar eens een schop onder m'n kont geven. Biologie inhaaltoets ligt te wachten.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:40

Wow jullie zijn allemaal best slim ;p Als ik dit zo lees weet ik weer hoe geweldig -not- ik ben op school.
We moesten voor Nederlands 12 boeken lezen sinds de 4e, en daar hebben we dan in de laatste toetsweek een toets over gehad. Ik heb er een 7,3 voor :)

Ik heb trouwens vooral in de 5e enorm veel onvoldoendes gehaald voor SE's. Onder andere 3,8 voor wiskunde, bij de herkansing had ik nog lager := Ook voor scheikunde álleen maar onvoldoendes. In de 4e wel gewone onvoldoendes, maar niet voor SE's gelukkig. Al hebben we die wel al sinds de 4e, ik dacht eigenlijk dat dat landelijk vastgesteld is, vanaf de 4e SE's. Maar niet dus?

Haha ik zit hier even mijn 1e rapport uit de vijfde te bekijken, schaam me dood :') Ik stond gemiddeld over alles een 5,4...
NE: 6,1
DU: 4,6
EN: 5,4
AK: 7,1
WI (A): 4,8
ANW: 6,0
SK: 4,3
BI: 6,0
EC: 4,3

Gelukkig is alles goedgekomen en ben ik echt op t nippertje overgegaan! Was er zelf namelijk heilig van overtuigd dat ik bleef zitten tot de dag dat iedereen gebeld werd die was blijven zitten.. Ik vond het zo vreemd dat ik niet gebeld werd, dat ik mijn mentor een mailtje had gestuurd of dat ie mij misschien vergeten was :+