't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:56

Ik ga zo weer even uurtje achter de pc vacatures zoeken!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:18

Dit is de eerste keer dat ik een kijkje neem in dit topic, wie weet levert het iets op!
Ik ben namelijk per direct op zoek naar een stageplaats :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:24

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:04

O super, dankjewel!
Dat topic had ik nog niet gezien :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:06

:) succes met je zoektocht!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:18

Dankjewel!
Jullie ook allemaal! :)

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:55

Wat goed Patpen, fijn dat de brief heeft geholpen! Nu maar even afwachten dus en zeker reageren op de mail die je hebt gekregen. Je weet maar nooit waar het goed voor is!

Ik heb morgen mijn tweede gesprek om 09:00 LEKKER VROEG hihi. Ik zit nu al in de duimfase en het duurt nog zo lang.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:22

Oh wat goed patpen! :D Ben benieuwd! Ik hoor het ook einde van de week.. binnenkort maar even naar een plaats in de buurt waar vacatures zijn..

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:40

Even gewoon nieuwsgierig patpen, maar welke opleiding heb jij gevolgd?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:43

Dyphusion schreef:
Even gewoon nieuwsgierig patpen, maar welke opleiding heb jij gevolgd?

Financial assistant
Basisdiploma doktersassistente
Paraveterinair dierenartsassistente
MEAO, Certificaat voor Nederlands en Bedrijfseconomie & Calculatie
PDB
KMBO, richting administratie
MAVO

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:28

Femme_ schreef:
Wat goed Patpen, fijn dat de brief heeft geholpen! Nu maar even afwachten dus en zeker reageren op de mail die je hebt gekregen. Je weet maar nooit waar het goed voor is!

Ik heb morgen mijn tweede gesprek om 09:00 LEKKER VROEG hihi. Ik zit nu al in de duimfase en het duurt nog zo lang.

succes alvast morgen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:28

Zo patpen, ziet er naar uit dat je al aardig wat diploma's op zak hebt!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:41

SteffiiY: ik ben dan ook 18 met 22 jaar ervaring _O-. Na de KMBO ben ik gaan werken, PDB en MEAO via de 1e werkgever, dierenartsassistente en doktersassistente zelf gedaan en financial assistant heb ik gedaan om alles weer op te frissen om terug te keren naar een boekhoudkundige functie. Was vanmorgen dus ook een pre!

Femme: succes morgen! Als ik er op tijd aan denk, zal ik op mijn werk voor je duimen +:)+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:41

Ik begrijp je patpen :j bedoelde er verder niks mee, maar er zijn mensen die op hun 40ste alleen hun mavo en vervolgopleiding diploma hebben ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:53

Nee hoor, ik begrijp het wel. Maar de PDB was een eis voor een vaste aanstelling bij de 1e werkgever. Daarna kregen we de kans aangeboden om in delen het MEAO diploma te halen. Ik ben weggegaan bij die werkgever toen ik in het 2e jaar MEAO zat en dus "slechts" 2 certificaten. Na de MAVO had ik zo graag de opleiding dierenartsassistente willen gaan volgen maar mijn vader vond dat een kantoorfunctie beter was.... Dus toen ik eenmaal getrouwd was, ben ik alsnog die opleiding gaan volgen via een thuisstudie (naast een 40-urige werkweek). Voor het werk in het ziekenhuis was een diploma doktersassistente wel handig, dus maar weer aan de studie. In december 2009 ben ik bij het ziekenhuis weggegaan (officiële ontslagdatum was 1-7-2010) en begin 2010 ben ik met de studie financial assistant begonnen om dus weer terug te keren naar een boekhoudkundige functie. Vandaar dat je dan een aardige lijst met opleidingen krijgt ;)
Bij het UWV vonden ze mijn CV verwarrend, zowel opleiding als werkervaring. Dat zou niet gunstig zijn voor een nieuwe werkgever. Maar ja, vanmorgen bleek dus dat mijn ruime opleiding en werkervaring juist een pre kunnen zijn :P.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:00

Nouu, ik had al gelijk een afwijzing binnen voor de marketingfunctie hier in de buurt, balen. :\

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:15

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:11

Nou Patpen aan je inzet zal het in elk geval niet liggen! Je had ook lui achterover kunnen hangen tot er wat aan zou komen waaien. Je hebt er alles aan gedaan om weer werk te vinden. Dat mag dan nu ook wel beloond gaan worden!!

Zat net op m'n lijstje te kijken, heb gewoon al 85 sollicitaties gedaan sinds oktober... grmpf!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:54

lotteElb schreef:
Nou Patpen aan je inzet zal het in elk geval niet liggen! Je had ook lui achterover kunnen hangen tot er wat aan zou komen waaien. Je hebt er alles aan gedaan om weer werk te vinden. Dat mag dan nu ook wel beloond gaan worden!!

Zat net op m'n lijstje te kijken, heb gewoon al 85 sollicitaties gedaan sinds oktober... grmpf!

:oo woow!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:03

85?! Bizar! Ben je dan gericht aan het solliciteren of ben je echt op alles aan het schrijven?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:17

Ik heb het zó gehad bij de post :x. Gebeld met UWV: als ik nu wegga zonder nieuwe functie is het verwijtbaar ontslag en kán ik mijn uitkering verspelen. Maar omdat het contract niet wordt aangehouden qua uren én ik gedeeltelijk afgekeurd ben, zou ik eigenlijk eerst een deskundigenoordeel moeten aanvragen om te beoordelen of ik met gegronde reden ontslag heb genomen 8)7. Dat duurt 2-3 maanden en is mijn WW al afgelopen...... Advies: wacht even deze week af wat het wordt met de sollicitatie van gisteren :roll:. En zelf meer de contracturen aanhouden! Vanmorgen al weer in de clinch gelegen met de teamcoach over het feit dat ik donderdag eerder wegga. Heb nu weer een andere teamcoach :\. "Werk is nooit om 9.30 klaar". Nee, dat weet ik inmiddels ook al, maar zeg dat dan niet tegen de sollicitanten _-:(.

Edit: werken met (gedeeltelijk) WW levert meer op volgens UWV. Ik heb net even een berekening laten uitvoeren en ik zwoeg bij de post voor 30 euro pm MINDER dan volledige WW. Werken loont :?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:20

Ik heb serieus nog zitten twijfelen of ik dat misschien als tussenbaan wilde doen, maar jouw verhalen helpen wel PatPen :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:33

SteffiiY schreef:
lotteElb schreef:

:oo woow!

Ik reageer op alles wat grafisch/reclame/commercieel (hier is vooral mijn werkervaring in, maar is weinig in te vinden) is en daarbij op alles administratief/secretarieel (hier heb ik net een MBA opleiding voor afgerond, maar daar vragen ze dan dus weer bergen ervaring). Ik zoek een parttime baan voor 20-25 uur.

En ik heb diverse bedrijven hier in de omgeving verblijd met een open sollicitatie. En gezocht naar werk/leerplekken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:40

Jeetje 85 :oo... Wel al uitgenodigd op gesprek?

Ik heb donderdag gesprek in Doetinchem, om 4 uur. Eerst vriendje om 12 uur op het vliegtuig zetten op Schiphol en daarna dus door. Nog iemand op de tussenweg tijd voor een bak koffie ofzo? Heb je wel een meisje die nog even wat moet slikken :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:42

Winged schreef:
Jeetje 85 :oo... Wel al uitgenodigd op gesprek?

Ik heb donderdag gesprek in Doetinchem, om 4 uur. Eerst vriendje om 12 uur op het vliegtuig zetten op Schiphol en daarna dus door. Nog iemand op de tussenweg tijd voor een bak koffie ofzo? Heb je wel een meisje die nog even wat moet slikken :+

Waar dan in D'chem? :D misschien kan ik je tips geven? Btw.. jij woont toch in het noorden?