Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:01

Het is een voorjaarsbeurs in een tuincentrum. Daar staan dan veel bedrijven die iets te maken hebben met tuinen/woning (houthandel, tuinhekken, kozijnen, ect) en ik sta in de stand bij een hovenier. Ik ga dus de tuinontwerpen promoten!

Verderop in de maand heb ik nog een ondernemersbeurs (wel voor 'gewone' bezoekers) en een paasbeurs. Op de eerste sta ik voor bruidsfotografie, de andere weer voor tuinen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:59

Update over de beurstrainging: ik heb contact gehad en ik krijg een uur één op één training, zodat we de beurstraining wat kunnen verdiepen. De andere deelnemers hadden iets minder 'voorkennis' waardoor hij langer was blijven hangen bij bepaalde zaken. Goede oplossing!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:11

Inderdaad een nette oplossing! Goed dat je er achteraan hebt gemaild!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:48

Zoo, ik meld me ook weer.
Sta ik eindelijk in de beginlijst (dank Holly!) heb ik ironisch genoeg geen tijd gehad om hier eerder te kijken.
Maar sinds vanochtend sta ik geregistreerd bij de KvK dus ik ben blij!!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:51

Gefeliciteerd Chonelly! (krijg trek in koekjes van jou naam Channely of Choconelly, of hoe heten die dingen...:+)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:26

Gefeliciteerd met je kvk-inschrijving. En veel succes met je onderneming.

Ik ben online (maar het is nog niet af) met verse voeding voor honden: http://www.barfbrabant.nl

Tips en raad zijn altijd welkom.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:51

'Over mij' zou ik 'over Barfbrabant' van maken. Op de pagina kan je natuurlijk meer vertellen over het gezicht achter Barfbrabant- jij!

Verder zou van mij de openingspost op de homepagina nog iets sprekender kunnen qua tekst.

En ik zou ook zeker een pagina opmaken over 'waarom vers voer' of iets dergelijks!

Leuk hoor!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:12

Ik zit hier heel erg mijn best te doen alles aan te passen en in te meten en ken je dat? Heb je het goed in Word en plak je het, komt het er ineens heel erg anders uit te zien. Kan ik niet tegen!!!! Blijf je bezig zeg. Maar bedankt voor de tips, gaat goed komen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:13

Ik werk in wordpress dus heb niet helemaal hezelfde, maar soms willen daar de tekst en afbeeldingen ook helemaal niet samenwerken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:32

Ik zou idd wat meer uitleg geven waarom mensen volgens jou vers vlees moeten voeren, wat de voor/nadelen zijn in vergelijking met brok en de site net even wat aansprekender maken (door bijv. de menu knoppen wat aan te passen, ze zien er nu heel saai uit, als gewone linkjes). En idd een foto van jezelf, wat foto's van het vlees (hoe dat eruit ziet), eventueel een filmpje erbij dat je het klaarmaakt en aan de hond geeft ofzo!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:36

Yucca, mooi opgelost.

Word moet je niet gebruiken want die voegt zelf codes toe. Gebruik liever kladblok. Die pakt puur wat je typed.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:04

@ Yucca: Wat een nette oplossing voor die training :) Erg nette compensatie. Goed dat je er dus wat van hebt gezegd ;)

@ Lovepaints: Website ziet er goed uit. Fijne kleuren en opmaak. Verder ga ik met Yucca mee dat de tekst op de welkomspagina beter kan. Maak er een enthousiaste, lopende tekst van bijvoorbeeld. Een tip is misschien om de 'zakelijke informatie' uit de laatste paar zinnen (zoals het verplicht afhalen en in wat voor porties het bereid is) onder een nieuwe pagina te plaatsen, met meer informatie. Een soort algemene voorwaarden, maar dan anders ;) Dan is de informatie nog heel goed vindbaar, maar kan je de homepagina gebruiken voor een enthousiasmerende tekst.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:25

Lovepaints schreef:
Ik zit hier heel erg mijn best te doen alles aan te passen en in te meten en ken je dat? Heb je het goed in Word en plak je het, komt het er ineens heel erg anders uit te zien. Kan ik niet tegen!!!! Blijf je bezig zeg. Maar bedankt voor de tips, gaat goed komen.

Gebruik nooit, nooit Word, Frontpage, etc voor de bouw van je website :-)

Als je een CMS (=inhoudsbeheersysteem) met een goede WYSIWYG-editor (Een editor waar je ziet wat je doet) hebt, bouw het dan volledig daar in. Ga het niet copy-pasten vanuit Word :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:27

Hilda79 schreef:
Yucca, mooi opgelost.

Word moet je niet gebruiken want die voegt zelf codes toe. Gebruik liever kladblok. Die pakt puur wat je typed.

:D Dat dus.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:09

Kennen jullie dat, alsof je door de modder heen moet om wat te bereiken?!
Meestal met bepaalde signalen weet ik dat ik die kant niet op moet, maar wat dan wel...

Website moet nog steeds gemaakt worden, logo bestaat al jaren maar voldoet niet meer aan de laatste " normen", ideeen genoeg... Maar blijkbaar blijft het hangen.
Idem met de website van bitloosnederland... deze mag ook wat proffesioneler en anders opgezet worden.
Kan niks meer bijwerken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:13

Wat bedoel je precies Annebe? Dat je erg veel werk moet verrichten voordat je klanten krijgt?

Over je website's: de eerste link in je onderschrift doet het wel, de tweede niet.
Maar de eerste link vind ik niet heel duidelijk qua omschrijving, geen idee van AZHC coach is namelijk.
De site van de eerste link vind ik wel prekend hoor, vooral de homepage, mooie foto van naast het paard/ruiter. Ik zou meer van deze foto's gebruiken op je site, vooral bij de workshops. Persoonlijk vind ik de omschrijvingen te kort en ik zou er graag foto's bij willen zien. Ik zie liever op die pagina foto's dan in een aparte pagina 'fotoalbum'.

Het logo, is dat met dat paard met die cirkels? Dat spreekt me namelijk wel aan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:18

De AZHC site is niet van mij, maar van Anne Muller. Ik ben enkel certifiseerd coach.

Het is op zich niet veel werk verrichten om klanten te krijgen. Sinds nov zijn we naar een andere locatie verhuisd waar ik mijn bedrijf kon uitbreiden, toen hebben we een winter erover heen gekregen waarbij alles stil ligt qua lessen, clinics enz.
Maar de site moet nog gemaakt worden om daarin alle clinics en informatie te kunnen vermelden.
Een paar mensen hebben toegezegt mij te willen helpen, maar er komt niet zo heel veel van en gled om iemand te laten bouwen is er gewoon niet.

Even een dipje denk ik....

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:28

Bitloosnederland doet het ook bij mij niet...

En neem met de afweging om iemand te laten bouwen ook mee hoeveel eventuele klandizie het op kan leveren, en hoeveel mensen nu eventueel afhaken door het niet hebben van een site. Weegt dat op tegen de investering? :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:31

Niks.. maar er is geen mogelijkheid tot investering momenteel.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:38

Als je afhankelijk bent van mensen die je gratis helpen, dan zul je je erbij neer moeten leggen dat zij degenen zijn die bepalen hoe snel dingen gebeuren. Lijkt me heel frustrerend.
Kun je niet zelf een heeeeeeel simpele website maken waarop voorlopig alleen de hoognodige info staat?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:06

Ik had een site, maar heel toepasselijk stond daar ook het Trojanhorse op.
Misschien wel even een idee om weer een site te maken.

Grrr.. ook dit lukt niet!
Een tijdje geleden is mijn werkpc gecrashed en nu heef tmijn zwager de oud wel gemaakt, maar hier zit een heel oud windowsbesturingsysteem op, waardoor ik op een flink aantal sites niet meer kan komen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:21

Pfff, ik ben bezig met het boek "Kies je Niche", wat is dat pittig zeg! Allemaal vragen zoals: Wat zijn belangrijke problemen die je in jouw leven overwonnen hebt? Wat zijn belangrijke problemen van mensen die je graag wilt helpen oplossen? Wat zie je als jouw roeping in het leven?

Ben ik heel kansloos als ik zeg dat ik geen roeping heb in mijn leven? Ik zou het echt niet weten hoor! Ik vind een hoop dingen leuk om te doen, maar om nu te zeggen dat ik het licht heb gezien in mijn roeping heb gevonden, neeuh...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:34

Heb je het boek aangeschaft, of ben je met de doe-het-zelf bezig die ik je gestuurd heb?

Tja roeping, hoeft natuurlijk niet heel concreet te zijn. Ik heb al eens een lijst gemaakt met 10 dingen die ik graag doe/zou willen doen/doelen. En daaruit de belangrijkste gekozen, dus dat neem ik maar als 'roeping'.
Of misschien heb je wel een doel voor ogen, dat kan dan ook je roeping zijn.

Argh!!! Ik heb frustratie. Ik importeer normaal autocad bestanden in Illustrator en dat gaat prima, alleen nu ik de tekeningen dringend nodig heb niet natuurlijk, de schaal is niet goed....en laat dat nu belangrijk zijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:47

Ben met jou doe-het-zelf boek bezig! Maar ik heb het idee dat het meer gericht is op mensen die trainingen en cursussen geven en niet zozeer op mensen die producten verkopen. Dus bij sommige vragen moet ik even omschakelen en de vragen omvormen zodat ze ook op mij van toepassing zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:49

Ja, dat klopt ook wel, beetje coachingsgericht.