Wie heeft er hier een vreemde baan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Wie heeft er hier een vreemde baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:27

@ilonaa: Hahah mij hoef je ook niets met lijken te laten doen hoor. Bah, die geur die daar vanaf komt.
Vind het afleggen dan weer iets heel anders. Het opgraven heeft iets heel lugubers, je weet tenslotte niet wat je aantreft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:43

Blegh, afleggen doe ik ook niet, oogdoppen erin doen, kaken op elkaar naaien.... Brrrrr....

Ik vind het geen probleem om even een handdoekje onder iemands kin te leggen maar daar blijft het bij haha

Opgraven lijkt mij zo smerig, als het alleen botten zijn dan niet... Maar je weet nooit wat je aantreft. En ik houd niet zo van verrassingen haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:49

Ik heb stage gelopen op een bedrijf wat stierensperma verkocht. Daar werkten dus ook mensen die in de nepstier zaten om te zorgen dat de jongeheer van de stier netjes z'n goedje loosde in de beker die zij vasthadden.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:54

imd schreef:
Ik heb stage gelopen op een bedrijf wat stierensperma verkocht. Daar werkten dus ook mensen die in de nepstier zaten om te zorgen dat de jongeheer van de stier netjes z'n goedje loosde in de beker die zij vasthadden.

:') da's idd wel een vreemd beroep haha. Doet me een beetje denken aan die mythe van de minotaurus :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:58

@vuurneon: Dat valt meestal nog wel mee hoor. ;) Ik werk in de ouderenzorg en daar overlijdt ook regelmatig iemand. Soms krijg je rare taferelen. Als voorbeeld: laatste stuiptrekkingen, kringspierverslappingen, opengaande ogen, op een rare manier verstijfen. En de rare wensen van familie natuurlijk. Maar door de regel is het natuurlijk gewoon een mooie laatste eer. Waar het wel mee te maken heeft hoe iemand aan zijn einde kwam.
@imd: Hahah dat lijkt mij echt wel heel apart werk, met name dat in de nepstier gaan zitten, is dat niet gevaarlijk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:02

Ik werk ook in de ouderenzorg en daar word ik incidenteel ook gevraagd om even mee te lopen bij onderbezetting. Maar het idee dat je echt gaat de kaken aan elkaar hecht en van die doppen achter de ogen doet? Brrrrrrrrrrr

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:07

Mijn vader is schoenmaker,zie je niet zo heel veel meer in Belgie.
Hier in Brugge heb je er maar 5 ofzo.
Mensen kijken ook altijd raar als ik uitleg wat mijn vader doet,denkende aan de Middeleeuwen ofzo :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:20

maai_ke schreef:
@vuurneon: Dat valt meestal nog wel mee hoor. ;) Ik werk in de ouderenzorg en daar overlijdt ook regelmatig iemand. Soms krijg je rare taferelen. Als voorbeeld: laatste stuiptrekkingen, kringspierverslappingen, opengaande ogen, op een rare manier verstijfen. En de rare wensen van familie natuurlijk. Maar door de regel is het natuurlijk gewoon een mooie laatste eer. Waar het wel mee te maken heeft hoe iemand aan zijn einde kwam.
@imd: Hahah dat lijkt mij echt wel heel apart werk, met name dat in de nepstier gaan zitten, is dat niet gevaarlijk?

Normaal gesproken gebruikten ze daar gewone stieren als "teaser", en stonden ze daar dus naast/achter. Dat is inderdaad wel tricky, dus ook niet iedereen mocht dat zomaar doen. Die nepstier daar konden ze wel heel gemakkelijk uit, en is een heel degelijk ding, maar dan nog niet ongevaarlijk nee..

Maar er hing wel altijd een superleuke sfeer en die mannen weten heel goed wat ze doen, de veiligheidsmaatregelen waren ook goed dus het valt op zich mee..

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:24

imd schreef:
maai_ke schreef:

Normaal gesproken gebruikten ze daar gewone stieren als "teaser", en stonden ze daar dus naast/achter. Dat is inderdaad wel tricky, dus ook niet iedereen mocht dat zomaar doen. Die nepstier daar konden ze wel heel gemakkelijk uit, en is een heel degelijk ding, maar dan nog niet ongevaarlijk nee..

Maar er hing wel altijd een superleuke sfeer en die mannen weten heel goed wat ze doen, de veiligheidsmaatregelen waren ook goed dus het valt op zich mee..

Dat geloof ik wel ja, lijkt me een eng werkje. Maar inderdaad als de sfeer goed is is dat ook een hoop waard. Ben alleen benieuwd hoe je aan zo'n baan komt?

@vuurneon: Ik heb het nog nooit meegemaakt hoor, dat ze dat deden. De ogen worden gesloten en evt. dichtgeplakt met een speciaal soort lijm. Er wordt inderdaad een rolletje of zetje onder de kin gedaan bij openvallende mond.
Het lugubere vond ik toch wel het overladen van bed naar brancard, er vanuit gaand dat ze op bed liggen. Dit moet voor het mortuarium. Dit gaat alleen wel met twee lakens dus een hoop kabaal van een stijf lichaam. Vond ik altijd smerig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:29

Hechten doen ze vaak in het opbaarhuis omdat het mooier is dan een steuntje onder de kin. Krijg je namelijk gekke bloeduitstortingen van. De rigor mortis moet weg zijn namelijk.
Onder de oogleden komt een soort bolling met een wat puntjes erop zodat de oog mooi gevuld blijft en het ooglid dicht. Bij alleen plakken vallen de oogkassen zo in.
Maar is allemaal keus van de familie, maar wordt meestal gedaan.
En dat zul je mij nooit zien doen... Net als iets te dikke vrouw in de standaard kist proppen omdat de famillie geen grotere wou betalen... :=
Ik hoorde het en dacht maar 1 ding; brrrr
Maar goed, de botresten uit de crematie oven vissen en vermalen lijkt mij ook vreselijk haha.
Ga ik denk ik liever in de poep loeren :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:35

naast de lopende band zitten en de cordon bleu omvouwen is wel het meest stomste baantje wat ik gehad heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:36

Hahahaha en je wou geen hoofd cordon blue vouwer worden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:39

imd schreef:
maai_ke schreef:

Het lijkt me vooral vervelend als ze niet recht in het potje mikken. :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:50

Hihi daarom moet je ook goed mikken met die beker en 'm d'r goed omheen schuiven. Anders is het best banketstaaf ja (en best duur ook :+ )

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:27

vuurneon schreef:
Hahahaha en je wou geen hoofd cordon blue vouwer worden?

echt niet.. was in fabriek.. je deed soms ook andere dingen (vlees inpakken kipnuggets sorteren ect ect)

maar als je eenmaal die dag bij de cordonbleu zat.. vouwen vouwen..

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:52

t is geen rare baan, maar ik ben er wel knettergek van geworden (en het was maar 1 dag ;) )
Ik moest boeken scannen en ze vervolgens inpakken in een doos en op de lopende band zetten. Bij elk boek scannen, hoorde je: *piep* en dat dan dus de hele dag door. Ik heb die nacht echt niet geslapen, ik hoorde de hele tijd *piep* en betrapte er mezelf op dat ik in mijn slaap de beweging van dozen op de lopende band zette maakte (ik werd net wakker terwijl ik dat aan het doen was :') ) Gelukkig ben ik overgeplaatst en heb ik binnen hetzelfde bedrijf een geweldige tijd gehad(t was een vakantiebaantje) :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:00

Ik zag net op tv ook een vreemd beroep. :') Daar was iemand met een buisje sperma bij kalkoenen aan het wegzuigen met zijn mond, zodat het in een bakje terecht kwam... :') Brrrrr _O-

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:10

vuurneon schreef:
Ik werk ook in de ouderenzorg en daar word ik incidenteel ook gevraagd om even mee te lopen bij onderbezetting. Maar het idee dat je echt gaat de kaken aan elkaar hecht en van die doppen achter de ogen doet? Brrrrrrrrrrr

Dat gebeurd ook niet hoor.
Hooguit plak je lippen en oogleden vast.

Oefenboef moet je idd via via voor gevraagd worden.
Daar kun je niet op solliciteren oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:13

lovelanga schreef:
t is geen rare baan, maar ik ben er wel knettergek van geworden (en het was maar 1 dag ;) )
Ik moest boeken scannen en ze vervolgens inpakken in een doos en op de lopende band zetten. Bij elk boek scannen, hoorde je: *piep* en dat dan dus de hele dag door. Ik heb die nacht echt niet geslapen, ik hoorde de hele tijd *piep* en betrapte er mezelf op dat ik in mijn slaap de beweging van dozen op de lopende band zette maakte (ik werd net wakker terwijl ik dat aan het doen was :') ) Gelukkig ben ik overgeplaatst en heb ik binnen hetzelfde bedrijf een geweldige tijd gehad(t was een vakantiebaantje) :D

Studieboekencentrale in Kampen? :D

Miracle_ schreef:
Ik zag net op tv ook een vreemd beroep. :') Daar was iemand met een buisje sperma bij kalkoenen aan het wegzuigen met zijn mond, zodat het in een bakje terecht kwam... :') Brrrrr _O-
Met z'n mond?! Iehh :')

Evelli schreef:
Ben vroeger brugwachter geweest :)
Verder wat koerierswerk gedaan, fustmedewerkster op de bloemenveiling.
Nu heb ik een beroep waarvan ik weet dat ik (met mijn collegas als backup) de enige ben in NL :D best grappig :D
Welk beroep het is laat ik in het midden. Veel muziek en reclames in ieder geval :D

Brugwachter, was dat leuk? Lijkt me een heerlijke baan, hihi! Tof dat je de enige in NL bent met de baan die je nu hebt!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:16

Nou ben ik wel benieuwd wat dat is Evelii.. :') Mag je daar niks over zeggen, of wil je dat zelf niet? :P

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:35

Ohhhh wat een bijzondere beroepen komen er langs...
Sm... verdiend goed zo te lezen!
Knap om er zo eerlijk over te zijn, vele durven dat niet.
Lijkt me wel lastig... Elke dag weer, ookal heb je geen zin

Begrafenis....

Poep....

En evelii... Vertel :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:57

Mijn huidige beroep wil ik niet op internet hebben. Is wel leuk, afwisselend en vol muziek :D
Brugwachter zijn is inderdaad erg leuk :D hoop fooi, lekker buiten (als het regent gaat er bijna niemand varen, dus kan je lekker binnen zitten) en een hoop gezellige mensen. Heb een aantal leuke jaren gehad.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:01

Gogo-danseres Evelli? :D Is het eerste wat in me opkomt haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:02

Dat heeft toch niets met reclame te maken? :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:05

Eleandra schreef:
Gogo-danseres Evelli? :D Is het eerste wat in me opkomt haha.

Leuke poging :+ heb niet echt het figuur voor GoGo dansen :+
Nee, werk in de muziek/reclamewereld en heb gewoon een saaie 40 uurs kantoorbaan :D
Laat ik er maar over op houden.

Zijn vast meer bokkers met vreemde en unieke baantjes :)