't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:33

Tja waar ik woon zijn alleen maar boeren wij zijn er 1 van :=
Boodschappen doe ik met de scooter 20/25 min heen en dan weer 20/25 min terug. Inderdaad goed bedenken wat je nodig hebt anders kun je weer heen :=

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:34

Zo, ik kan me waarschijnlijk ook bij jullie melden, ik werk momenteel als stalruiter, maar heb waarschijnlijk na deze week geen werk meer omdat er geen paarden meer zijn om te rijden op het bedrijf.. Kortom druk opzoek naar wat anders. Maar dat is best pittig. heb een Havo diploma, en een MBO niveau 4 paardenhouderij. Maar omdat ik in Februari wil starten met een nieuwe opleiding is het voor erg korte termijn. Het liefst zou ik ook weer terug in de paarden gaan.. Ben druk opzoek en aan het solliciteren, hopelijk vind ik snel een nieuwe baan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:37

Welkom,

Jou achtrgrond lijkt weer vreselijk op die van mij, tis heel moeilijk iets inde paarden te vinden vooral in mijn regio ben daarvoor al een snaar belgie verhuisd maar drenthe trok me toch weer te veel :D
Edit:
wat voor opleiding wil je gaan doen?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:39

He, Dankje. Ik wil een Hbo opleiding gaan doen, of Bio-informatica of life sciences in Utrecht. Iets heel anders dus;) Het is zeker moeilijk wat in de paarden te vinden. vooral zo richting de winterperiode is mij opgevallen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:50

Dat lijkt me ook vreselijk interresant, heb je daarin meer baan garantie?
Als ik het kon betalen een opleiding te doen ging ik ook echt weer leren

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:05

Ehm, je word breed opgeleid en kan eigenlijk velen kanten op, dus denk dat de baangarantie zeker hoger ligt. Ook het gemiddeld loon ligt velen malen hoger dan paardenhouderij. Ik krijg gelukkig nog studiefinanciering als ik een hbo opleiding zou starten dus dat maakt het voor mij wel prettiger. maarja ben dan ook pas 20 jaar en nog jong om te leren;)

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:18

*\o/* stap dichterbij een baan (en 'emigeren' :P het is in Gent (belgie)) moet deze week een persoonlijke test invullen en dan zien we verder hoe het loopt. best spannend.

nu sprak ik vorig weekend iemand en die wees mij er op dat ik toch bij het uvw moet aangegeven dat ik werkloos ben omdat ik 2 maanden tijdelijk werk had. anders denkt de belasting dat ik een het hele jaar gewerkt hebt. nooit bij stil gestaan en ook geen idee hoe dat werkt. iemand die kan helpen?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:28

Ik meld mij hier ook even. :)

Volgend schooljaar start ik een opleiding dierverzorging met 4 dagen werken en 1 dag school.
Nu moet ik eerst werk hebben voor ik aan mijn opleiding kan beginnen. En ik wil graag weer in het weekeind kunnen werken. Nu ik geen weekeind baandje meer heb, en leef van mijn studiefinanciering... := En het is gewoon fijn om werk te hebben.

Ik ben al een tijdje hard aan het zoeken naar een baan in de dierverzoring in de omgeving van Barneveld. Maar elke keer Geen restultaat.
Moet ik een ander trefwoord gebruiken?
Dit is trouwens de eerste keer dat ik een baan zoek. (Mijn vorige werk kwam via mijn broer.)

En eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik nu verder moet zoeken.

Marleen

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:30

aanmelden bij ab oost of agriwerker. die hebben veel banen richting veehouderij. vast ook bij jouw in de buurt.

succes

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:32

spannend zeg,
ik ben zoals eerdr gezegd geemigreerd naar leuven belgie om bij hannelore volders te werken was heel leuk maar helaas kon ze al snel meerdere stage lopers krijgen en die zijn gewoon goedkoper :j

Je moet inderdaad aan geven vanaf wanneer je werkeloos bent kun je evt met terug werkende kracht een uitkering krijgen ik zal de uwv even bellen merk dat er wel verschil in zit waar je woont hoe ze dit allemaal regelen.

Klinkt als een interresante opleiding, ik ben 26 kan zeker nog gaan leren maar zou dit dan wel via een bedrijf moeten doen :)

Welkom evanescence
Als het maar voor even is, is misschien een baantje bij een supermarkt iets. Iets met dieren is gewoon erg lastig vooral als je ook nog voorkeuren hebt wanneer je wel en niet kan werken

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:37

Ja, ik zoek dus een baan'tje' waar ik straks tijdens mijn opleiding verder kan gaan. En het is inderdaad niet makkelijk.

blacknorton: Bedankt! ik ga het eens proberen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:53

Ik was jullie kwijt :o

Vanmorgen mijn contract getekend, ben blij als ik mag beginnen!
Zal nog ff bijlezen!

Voor iedereen hou moed! Ooit komt er ook iets voor jullie voorbij! :j

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:46

Ik kom hier ook even binnen vallen..

Ik las een vacature over een 'industrieel naaister'.. Waar moet ik dan aan denken?
Werd niet veel wijzer van de vacature.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:31

Beroepsomschrijving industrieel naaister:
Een Naaister houdt zich bezig met het maken en/of repareren van stukken die uit stof zijn gemaakt. Deze stukken kunnen kleding vormen, maar ook dekens of kussens. Naaisters doen dit verstelwerk met de hand of met een naaimachine.
Afhankelijk van de functie kan het zo zijn dat een Naaister vooral bezig is met reparaties of controles, of met het volledig in elkaar zetten van een kledingstuk. Om dit te kunnen doen, zal ze moeten weten hoe je patronen moet gebruiken, hoe je knopen en ritsen aan kan zetten en hoe je zelfstandig het idee van een ontwerper om kan zetten naar een bruikbaar kledingstuk.
Werken met grote stukken of met de industriële naaimachine kan fysiek zwaar zijn. Zo ziet het werk er aan de ene kant erg voorzichtig uit, met het gebruik van de goede steken en creëren van de perfecte pasvorm, terwijl men aan de andere kant ook grove ingrepen zal uitvoeren.

Ik vrees dat het redelijk lopende band werk zal zijn: iemand naait de pijpen, een ander zet de rits in, dat soort dingen. Bovendien moet je dus wel goed met de naaimachine om kunnen gaan (ander soort dan de huisnaaimachine) en toch ook goed met de hand kunnen naaien. Mogelijk veel verstelwerk.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:37

Ik "klus" zo nu en dan bij bij een kennis. Krijg ik 20 euro voor. Nou ben ik dat geld dus ergens verloren. Ben er zo ziek van zeker nu ik het zo hard nodig heb.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:57

Dat is balen. Kan het me goed voorstellen, 't is toch weer een hoop geld.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:59

Is het uit je jas gevallen dan ash?
Wat rot vooral als je het zo hard nodig hebt :(:)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:23

Ik denk dat het uit mijn portomonee is hgevallen bij afrekenen bij een dierenwinkel. Ga ze morgen maar even bellen. Ah echt ik baal zo erg.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:52

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:20

Hoor net dat ze er alweer een collega met een vast contract uitgewerkt hebben, ontslag op staande voet. Nou wouden ze al langer van diegene af, had z'n mond wat te groot.
Maar verder functioneerde diegene goed

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Jeetje wat heb ik een pechdag vandaag zeg!
Eerst met moeite bij mijn zusje mijn cv een aantal keren afdrukken, toen door naar het uwv voor een speeddate dag, was het op een andere locatie :+ Dus metro en tram gepakt. Daar aangekomen bleek het vorige week te zijn. Hele middag naar de klote, reiskosten gemaakt voor niks.
Ik baal echt enorm, waarom sturen ze die brieven niet een paar weken van tevoren? Aangezien ik hem maar een paar dagen voor de 18e heb binnen gekregen ging ik er automatisch van uit dat het vandaag zou zijn.
Ook heb ik echt geen idee meer van de data, als je tegen me zegt dat het 5 oktober is zou ik het ook geloven :+

Zo, voorderest heb ik bij Bastion gesolliciteerd gister, Duits heb ik niet in mijn talenpakket, maar hopelijk struikelen ze daar niet direct over.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:25

Een vast contract zegt tegenwoordig echt niks meer :n dat blijkt wel!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:26

Weet niet of iemand het al zag, maar voor mensen die een paard-gerelateerd iets willen doen in zuid-oost brabant?

Volgens mij simpel werk, maar het is iets?

KLIK

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:28

Nee inderdaad. Ben bang dat ze mij ook gaan proberen eruit te werken.
Aangezien ik ook dingen opmerk die niet kloppen etc.
Ik ben te kritisch.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:43

annastasia schreef:
Hoor net dat ze er alweer een collega met een vast contract uitgewerkt hebben, ontslag op staande voet. Nou wouden ze al langer van diegene af, had z'n mond wat te groot.
Maar verder functioneerde diegene goed

Op staande voet is nogal wat, heeft ie het aangevochten?