Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 21:58

pmarena schreef:
Maar heb niks nodig...tenzij je nog een fijne drinkfontein voor de poezels weet die niet zo rot hard zoemt :P

Cat-it :D ?
Die zoemt toch niet zo hard :P ?

Ik ben van de week bij de KVK geweest, super interessant! Ook goedkeuring van het UWV, dus nu een onderzoeksperiode van een maand en geen sollicitatieplicht.
Alleen persoonlijk vind ik het raar, noem me gek hoor, dat wanneer ik een bedrijfje op wil starten, ik 26 weken nog een WW kan krijgen, maar dan wordt er over 2 jaar wel bekeken hoeveel ik daarvan terug moet betalen, omdat dat eigenlijk een soort starterslening is.
Maarrrr: als ik gewoon niks doe, een paar briefjes per 4 weken schrijf en aan mijn sollicitatieplicht voldoe, maar geen baan vind, en op mijn luie reet blijf zitten, krijg ik gewoon een jaar WW, die geen lening is.

Ik doe iets verkeerd denk ik :') .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:09

Ik heb m'n derde Cat-it in een paar jaar hier staan en ook dit model daarvan word ik weer agressief als ik hem langer dan een paar minuten aan heb staan , heb deze in een laatste poging een paar jaar geleden gekocht en nu durf ik niks nieuws meer te proberen omdat ze volgens mij gewoonweg allemaal zo irritant zoemen :P

Ik kan daar gewoon heel slecht tegen , dat irritante elektrische gebrom , brrrr.

Nu doe ik hem dus alleen aan op verzoek maar dat schiet ook een beetje zijn doel voorbij :P

Mja , zulke dingen van WW zijn altijd een beetje dubbel....het moet natuurlijk een vangnet zijn voor de mensen die geen baan kunnen vinden , maar als je wel een nieuwe inkomstenbron aanboort is het natuurlijk ook wel een beetje raar als je dan toch nog geld krijgt want eigenlijk heb je daar dan gewoon geen recht op.

Dus vind het wel netjes dat je het mag "proberen" zonder al teveel risico :)

Rinske

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:18

Ik snap wel dat het een vangnet is hoor :P . Maar toch, als je er niks voor doet (en die zaten er veel bij mijn bijeenkomst := ) dan hoef je het niet terug te betalen, terwijl als ik keihard werk, maar misschien maar weinig omzet maak, dan moet ik het wel terugbetalen, snap je :P . Maar ik ga gewoon proberen zo snel mogelijk mijn WW op te zeggen, hopelijk kan ik er nog 2,5 dag naast gaan werken voor een baas :P .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:20

@Pmarena: Ik heb ook bling-bling halsbandjes ;) Dus op zich klopt dat wel! :D Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik denk dat "mijn doelgroep" me gewoon nog een beetje moet vinden. Zodra ze weten wie ik ben en waar ik voor sta, gaat het vast goed komen. Aan de promotie ligt het niet, stop er veel tijd, geld en energie in, dus dat moet op een gegeven moment zijn vruchten wel af gaan werpen. De dingen die ik verkoop zijn ook gewoon "hebbedingen" dus mensen kopen dat ook minder snel dan voer en vlooienmiddel!

Pfoe, een fijne drinkfontein... Moet eerlijk zeggen dat het wel op mijn "verlanglijstje" staat, maar dat ik me er nog niet zo in verdiept heb, omdat het toch net even wat duurdere producten zijn. Volgens mij is er volgende maand de Dibevo beurs en dan hoop ik weer wat van dat soort dingen in het echt te kunnen zien!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:25

Fuzzy, je zou op je openingspagina een voorbeeld van een produkt met prijs kunnen plaatsen zodat bezoekers gelijk zien dat het binnen een normaal budget ligt.

Ik heb mijn site bij www.yourhosting.nl en dat bevalt goed. Kost wel 100 euro per jaar maar geen reclame en als beginner kan ik wel zelf aan de slag. Ook heb je snel reactie op je vragen. Er zijn wel een paar dingen die me tegenvielen. Had graag mijn banner hetzelfde gehad als in het voorbeeld maar dan met eigen foto's en niet zo'n smal stukje zoals nu. En ik dacht dat ik er ook een site voor mijn vriend kon bouwen maar die kan ik er wel hosten maar dan moet ik hem er ergens anders maken of voor hem ook een pakket kopen. Het verschil tussen hosten en webbouwen wist ik niet. Al doende leer ik. Handig is inderdaad het statistiekgedeelte.

Maandagavond gaan we bij een ander administratiekantoor kijken. Geen accountant maar wel direct belastingadviseurs dus dat hoeft als het goed is niet uitbesteed te worden (tegen hoog uurtarief).

En morgen komt in de krant het bericht dat de penningmeester van de club gefraudeerd heeft. Vond het vrij lang duren. Volgens mij heeft hij dure spullen en paarden ondertussen al verkocht.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:13

Hosting kan echt veel goedkoper! Ik zit bij one.com en dat kost mij maar iets van 30 euro per jaar!
En ze hebben altijd een online chat waar je alles kunt vragen als je ergens mee vast loopt, dus dat is ook ideaal!
Maar om een website te kunnen maken heb je echt wel wat kennis nodig, hoewel eigenlijk alles op internet te vinden is, dus als je er genoeg tijd in stopt, is het zelf te maken!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:40

Mijn website word al gemaakt. Maar nu moet ik nog hosting kiezen. Maar dat moet natuurlijk wel matchen met mijn website. Ik zit te twijfelen of ik nu m'n hosting bij een bedrijf zal doen. Of op internet. Dat laatste is duidelijk goedkoper. Maar ik wil er eigenlijk zelf geen omkijken naar hebben.

Fuzzy, misschien is het een idee dat je meteen ergens laat zien wat voor producten je hebt. En misschien ligt het aan mij hoor :p maar je "must haves". Wat zijn dat?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:42

Ik betaal 29 euro per jaar aan mijndomein voor mijn hosting (heb daar ook mijn domeinnaam geregistreerd)
Ben er heel tevreden over.

Joyce, wat had je aan je vorige site gedaan om je eerste klanten te krijgen, qua promotie etc?
Heb je al gedacht aan google ads oid?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:45

Remy, daar zat ik ook aan te denken. Maar wat als er iets niet goed is.. Watdan? Ik heb echt twee linkerhanden wat ict betreft.. Haha.

En ik moet twee domeinnamen registreren, en die dan weer linken. Ook geen idee. Of doet diegene die mijn website maakt dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:52

Ik heb mijn website al sinds het begin bij D-hosting staan , die hebben ook allerlei goedkope pakketjes.

Elke domeinnaam die ik heb kost 10 euro per jaar , en voor elke domeinnaam kan ik aangeven hoe die gebruikt moet worden. Zo is bijvoorbeeld de officiële website http://www.BoomloosRijden.nl , daar staat echt de hele site op en die kost me dan ook wel iets meer , ik geloof 2-300 euro per jaar vanwege de grootte en het verkeer....dat begon ook goedkoop maar voor een lagere prijs heb je toch een beperkte capaciteit.

De andere domeinnamen zoals bvb. http://www.fijnzadel.nl of http://www.barefootzadel.nl of bvb. van mijn zijsprong een paar jaar geleden http://www.innovatack.com daarvan heb ik forward-adressen laten maken. Dus als je hier op klikt kom je ook gewoon op de hoofdsite terecht :)

Je geeft gewoon bij je host aan hoe je wilt dat de domeinnamen gebruikt worden , je kunt bij elke domeinnaam er voor kiezen of je alleen de naam wilt laten vastleggen op jouw naam , of dat je het bvb. wilt gebruiken als een forward-domein naar je hoofdsite , of dat je onder dat domein ook een hostingpakket wilt met een bepaalde capaciteit qua opslag en verkeer zodat je er echt een website op / achter kunt zetten :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-09-11 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:54

Tja, hosting is eigenlijk niets anders als een stukje ruimte huren op een server waar jij je website naar kunt uploaden. Het onderhoud etc zit daar niet in.

Maar je kunt best een afspraak maken met een website bouwer zodat die er voor zorgt dat je site zelf redelijk simpel te onderhouden is qua tekst, foto's en prijzen bijvoorbeeld en dat hij de gewijzigde pagina's daarna weer upload, daar betaal je natuurlijk voor maar dan heb je het nog een beetje onder controle. En het bijhouden van een site is geen rocket science hoor :o

Andere optie is wel de duurste, dan laat je de site door de bouwer onderhouden, lever jij alleen de wijzigingen aan en heb je er verder geen omkijken naar. Maar dat kost wel een paar centjes. Zeker als je regelmatig wijzigingen hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:57

...en vaak moet je ook lang wachten totdat zo iemand het dan doet , als je iets wilt wijzigen wil je het vaak gewoon NU doen :P

Gewoon lekker zelf doen dus , veel goedkoper en minder frustratie. EN je bepaalt helemaal zelf hoe / wat / waar / wanneer. Als het gewoon om een tekstje of een foto gaat kun je dat best zelf.

Dreamweaver ergens op de kop tikken en jezelf een weekendje opsluiten in huis , wat experimenteren en je bouwt zelf een simpele website....voor wat leuke extra's zoek je op internet naar wat Dreamweaver-lesjes en / of je kijkt op www.leejoo.nl , ook altijd leuk :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:47

Of iemand als pukt.nl vragen en voor cms kiezen.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:55

Ik weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt voor een webshop maar ik zit bij Antagonist en heb 3000 MB voor nog geen 30 euro per jaar. En die 3000 GB heb ik nog nooit helemaal nodig gehad terwijl ik toch heel wat foto's op de site heb staan.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:03

Leedebee schreef:
Ik heb al een paar keer iets besteld, maar het is het altijd net-niet. Verkeerde kleur (zeker als je niet in CMYK aanlevert), scheef gedrukt / gesneden, materiaal niet zoals verwacht...

Precies :j

Bah wel vervelend Joyce...... je site ziet er inderdaad echt goed uit +:)+
Raar dat je nu geen klanten krijgt. Maar zelf merk ik ook wel dat je pieken en dalen hebt....soms bijna niks en dan weer superdruk (en vaak bestellen ze dan allemaal bijna hetzelfde).

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:15

Balen Joyce, maar gewoon doorzetten en probeer gemotiveerd te blijven en nieuwe dingen te proberen. :)

Over vistaprint... stja, heb daar altijd een beetje vaag gevoel bij. Als ik écht iets groots zou willen, zou ik daar niet op durven te vertrouwen. Dan liever de drukker om de hoek, of een site die goed werkt, simpel etc waar ik iets meer moet betalen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:33

Ik heb inderdaad ook zowel positieve als negatieve ervaringen met Vistaprint. Wil je zekerheid hebben.....nou dan zou ik eerlijk gezegd niet voor Vistaprint kiezen :n

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:06

wat viel er dan precies tegen? ik heb kaartjes van vistaprint en moet zeggen dat die gewoon exact hetgene waren wat ik verwacht had.
Ik heb wel mn eigen ontwerpje gemaakt in photoshop en dat doorgestuurd.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:37

Ik heb ook al paar keer visitekaartjes bij Vistaprint besteld en precies geleverd gekregen wat ik verwachtte. En voor weinig geld.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:45

Hier nog 1 die redelijk tevreden is over vistaprint! Al is het soms best prijzig. Maar je moet het van de aanbiedingen hebben. Wel vind ik de verzendkosten erg hoog.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:07

Visitekaartjes zijn inderdaad goed, maar de rest laat af en toe helaas te wensen over......

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:09

Ik ben nu op zoek naar een goede internetdrukker voor briefpapier en enveloppen. En dan met de juiste kleuren en recht gesneden ;) .

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:18

Wat een fijne berichten weer allemaal! Precies over de onderwerpen waar ik ook mee bezig ben. Vooral het gedeelte over de websites vind ik leerzaam, het is zo'n doolhof!

Fijn om te lezen dat het geen rocketscience is en dat je zelf ook veel kunt, ik heb alle tijd dus ik wil echt zoveel mogelijk zelf doen. Van ontwerp tot teksten schrijven, het wordt mijn bedrijf dus dan wil ik ook alles zelf doen.

joyce2 schreef:
Nou, daar ben ik dus ook bang voor, dat mensen gelijk denken dat het rete duur is ofzo, omdat het er zo chique uitziet. Maar aan de andere kant, als mensen even een paar keer klikken, zien ze gelijk dat de prijzen helemaal geen hoogsegment prijzen zijn.

Of wellicht ligt het eraan dat ik me aan de adviesprijzen hou en dat de meeste webshops daar toch flink onder gaan zitten, omdat die mensen blijkbaar niet echt eraan hoeven te verdienen en het meer voor de fun erbij doen...

ik heb even gekeken maar ik vind (zelf) op een webshop juist fijn dat ik op 1 pagina veel spulletjes zie, kan ik kijken waar ik zin in heb. Bij jouw site moest ik ver doorklikken en al veel over dingen nadenken voordat ik plaatjes zag ;-) weet natuurlijk niet hoe je vorige site er uit zag, maar dit viel me op.

Winddancer schreef:
Ik heb inderdaad ook zowel positieve als negatieve ervaringen met Vistaprint. Wil je zekerheid hebben.....nou dan zou ik eerlijk gezegd niet voor Vistaprint kiezen :n

Ben ook nog druk op zoek naar een visitekaartjes-adres. Iemand ervaring met gratis kaartjes? of is dat echt allemaal rommel?

Ik verwacht namelijk geen honderden kaartjes te gaan geven aan mensen omdat ik het meeste op het net doe.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:55

HorseRunner schreef:
Hier nog 1 die redelijk tevreden is over vistaprint! Al is het soms best prijzig. Maar je moet het van de aanbiedingen hebben. Wel vind ik de verzendkosten erg hoog.

Inderdaad aanbiedingen gebruiken en voor verzendkosten de langzaamste (=goedkoopste) kiezen. Ze komen toch altijd veel sneller binnen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:01

Ik heb met de start van m'n webwinkel ook visitekaartjes laten drukken bij Vistaprint. Daar was ik best tevreden over! Inmiddels zijn ze al een hele tijd op. Voorheen deed ik ze bij bestellingen, maar sinds ze op zijn gaat er een A4tje mee met de bestelling met daarop de order, en nog wat extra info. Ik mis die visitekaartjes eigenlijk alleen om onderweg weg te kunnen geven. Omdat ik dus nog in dubio ben over het wijzigen van m'n bedrijfsnaam, wacht ik met nieuwe laten drukken.