savasan schreef:Nouja het grootste punt voor mij is dat het toch Tilburg is, en mijn familie dus behoorlijk verderop zit. Mijn zus zit op kamers 15 km verderop, dan kan je toch veel sneller weer even langs gaan.
En natuurlijk het zelfstandig zijn. Nou ga ik deze zomer een maand op het huis van mijn oom passen dus dan merk meteen hoe het is om op mezelf te wonen.
Eigenlijk is het enige wat me tegen houd dat ik dan helemaal zelfstandig moet rondkomen.
Hebben jullie daar problemen mee gehad, het zelfstandig worden?
Rondkomen kan ik niet echt over mee praten. Zit in de luxepositie (wat ik me maar al te goed besef) dat ik zelf niks hoef te betalen. Uiteraard krijg ik een max bedrag voor boodschappen in de maand (kan tussen de 80 en 100 euro makkelijk rondkomen)
Het zelfstandig worden ging mij makkelijker af dan ik van te voren had gedacht. Boodschappen doen, koken en vind ik leuk om te doen en dat had ik ook verwacht. Ach ja en het schoonmaken, dat hoort er nou eenmaal bij. Thuis moest ik mijn kamer ook schoon houden

Als je nog erg twijfelt of het wat voor je is kun je ook hetzelfde doen als ik gedaan heb (zag namelijk dat je in februari een kamer wilde zoeken)
Ga je eerst een tijdje heen en weer reizen, kijken hoe dat is. Vind je dat niet wat kun je een tijdelijke kamer zoeken. Voordeel is dat je niet tot nauwelijks spullen hoeft aan te schaffen (meubels laten ze vaak staat enzo) en vind je het op kamers wonen toch nog niks, dan kun je na die periode gewoon weer naar huis gaan en heb je weinig geld uit hoeven geven. Dit heb ik ook een half jaar gedaan. Voordeel is ook dat er redelijk veel tijdelijke kamers worden aangeboden, zeker in de 2e helft van het jaar.
Als het op kamers wonen je dan toch bevalt zit je inmiddels rond de zomer en komen er weer meer kamers vrij en kun je naar een vaste kamer gaan zoeken...