Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:08

savasan schreef:
Nouja het grootste punt voor mij is dat het toch Tilburg is, en mijn familie dus behoorlijk verderop zit. Mijn zus zit op kamers 15 km verderop, dan kan je toch veel sneller weer even langs gaan.
En natuurlijk het zelfstandig zijn. Nou ga ik deze zomer een maand op het huis van mijn oom passen dus dan merk meteen hoe het is om op mezelf te wonen.

Eigenlijk is het enige wat me tegen houd dat ik dan helemaal zelfstandig moet rondkomen.
Hebben jullie daar problemen mee gehad, het zelfstandig worden?

Rondkomen kan ik niet echt over mee praten. Zit in de luxepositie (wat ik me maar al te goed besef) dat ik zelf niks hoef te betalen. Uiteraard krijg ik een max bedrag voor boodschappen in de maand (kan tussen de 80 en 100 euro makkelijk rondkomen)
Het zelfstandig worden ging mij makkelijker af dan ik van te voren had gedacht. Boodschappen doen, koken en vind ik leuk om te doen en dat had ik ook verwacht. Ach ja en het schoonmaken, dat hoort er nou eenmaal bij. Thuis moest ik mijn kamer ook schoon houden :P. Op het begin was ik nog wel heel 'druk' met het boodschappen, koken en schoonmaken plannen. Ben wel perfectionistisch en wil alles goed geregeld hebben enzo. En aangezien dit soort dingen nog niet echt in je systeem zitten moest ik daar wel aan wennen. Inmiddels gaat het erg makkelijk.

Als je nog erg twijfelt of het wat voor je is kun je ook hetzelfde doen als ik gedaan heb (zag namelijk dat je in februari een kamer wilde zoeken)
Ga je eerst een tijdje heen en weer reizen, kijken hoe dat is. Vind je dat niet wat kun je een tijdelijke kamer zoeken. Voordeel is dat je niet tot nauwelijks spullen hoeft aan te schaffen (meubels laten ze vaak staat enzo) en vind je het op kamers wonen toch nog niks, dan kun je na die periode gewoon weer naar huis gaan en heb je weinig geld uit hoeven geven. Dit heb ik ook een half jaar gedaan. Voordeel is ook dat er redelijk veel tijdelijke kamers worden aangeboden, zeker in de 2e helft van het jaar.
Als het op kamers wonen je dan toch bevalt zit je inmiddels rond de zomer en komen er weer meer kamers vrij en kun je naar een vaste kamer gaan zoeken...

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:59

JENNx schreef:
Ik heb voor dinsdag a.s. gewoon drie uitnodigingen in Groningen! :D

Twee in de Korrewegwijk en eentje in Corpus den Hoorn-Noord. Dus dat wordt veel lopen, of weet iemand waar ik een fiets kan huren voor 1 dag? :))

Twee van die kamers zijn in studentenhuizen, de laatste is een zelfstandig appartement van 20m², een deel van het appartement die ik zou moeten delen met een stelletje van 18 en 21, maar die ligt wel wat verder uit de stad dus. Daarom is hij waarschijnlijk ook wat goedkoper neem ik aan. Alleen weet ik niet of ik dat laatste wel zo graag zou willen .. Moet ik echt nog even goed over nadenken.

Je ken mijn fiets wel lenen! :j Weet niet hoelaat je er moeet zijn? :)

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:11

Never_Mind schreef:
Eigenlijk ben ik best wel heel blij dat ik niet hoefde te hospiteren/kijkavond ofzo :P
Ben vandaag in Wageningen geweest, huurcontract getekend en de sleutels gekregen :D
En daarnaast ook voor het eerst de kamer gezien :')

ik ga ook in wageingen studeren en vraag me af hoe jij zo snel aan een kamer kom :P ik ben al een maand bezig op kamernet (tevergeefs) en sta ingeschreven bij idealis en heb daar een paar keer op een kamer gereageerd maar dan was ik steeds nmr 128 ofzo.

maar wat leuk dat er zoveel naar wageningen gaan! Mag ik vragen wat je gaat studeren?

Ik ga aan de opleiding Equine, Leisure & Sports beginnen aan van Hall

Never_Mind

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:47

Ik stond al vanaf november ingeschreven bij Idealis, dus ik stond al een heel eind omhoog op de lijst :)
Had op een paar kamers gereageerd en was steeds nummer 5 ongeveer :P

Ik ga Dierwetenschappen studeren op de universiteit :)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:35

Veseosunce schreef:
JENNx schreef:
Ik heb voor dinsdag a.s. gewoon drie uitnodigingen in Groningen! :D

Twee in de Korrewegwijk en eentje in Corpus den Hoorn-Noord. Dus dat wordt veel lopen, of weet iemand waar ik een fiets kan huren voor 1 dag? :))

Twee van die kamers zijn in studentenhuizen, de laatste is een zelfstandig appartement van 20m², een deel van het appartement die ik zou moeten delen met een stelletje van 18 en 21, maar die ligt wel wat verder uit de stad dus. Daarom is hij waarschijnlijk ook wat goedkoper neem ik aan. Alleen weet ik niet of ik dat laatste wel zo graag zou willen .. Moet ik echt nog even goed over nadenken.

Je ken mijn fiets wel lenen! :j Weet niet hoelaat je er moeet zijn? :)

Nou, ik heb Corpus afgezegd, want eigenlijk wil ik daar niet wonen, omdat het zo ver is en als ik in de loop van het jaar iets dichter bij vind in de stad, dat kleiner is dan ben ik al te verwend met 20m² om maar zo te zeggen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:38

Hoi allemaal,

ga vanaf eind augustus ook op kamers. Ga deze week even rond neuzen in de ikea wat ik er allemaal in wil hebben... Hoe hebben jullie dat gedaan?

@JENNx wat heb je een leuk blog :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:43

Ik heb toen ik nog geen kamer had gewoon een rondje ikea gedaan om te kijken wat ik allemaal nodig zou hebben. Toen ik een kamer had, en de afmetingen wist enzo ben ik inkopen gaan doen. Je hebt sowieso wel drie grote dingen nodig: bed, kast en een bureau of tafel. Verder is het een beetje kijken of je nog ruimte overhebt voor een leuke stoel of een bankje bijvoorbeeld. En dan een beetje gaan kijken of je misschien kunt schilderen, welke kleuren je wil, wat voor kleine dingetjes je nog nodig hebt.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:46

En een lack tafeltje kun je àltijd gebruiken :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:49

Ik heb op zich wel geluk dat ik al een kast heb in m'n kamer, en daarnaast een soort klein voorraadkastje boven de deur :)
Al die basis dingen moet ik nog wel hebben om te overleven (borden/glazen dat soort dingen), behalve bestek, dat heb ik ergens hier in huis nog gevonden :')
En ik denk dat ik binnenkort ook maar eens langs de ikea ga om te kijken wat ik allemaal nog moet hebben :P

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:45

Ja ik ga kijken naar een soort bedbank. Geen slaapbank, maar een bed waar je dus ook een soort van ' leuningen' hebt, en die je dus overdag om zou kunnen toveren tot bank. Anders moet je altijd op je bed zitten... Dan ook wel, maar is toch anders denk ik. Verder inderdaad een nieuwe kast, mijn mega kast kan helaas niet mee.. Ik ga denk ik voor een salontafel + grote make-up tafel, waar ik ook mijn labtop op zet. Daaronder dan een soort ladekastje voor mijn make-up (is een andere uit de hand gelopen hobby :)) ) en een nachtkasje en nog wat dingen.

Ik moet ook even kijken qua verven enz, want eerst zou ik de muren alleen in hele lichte kleuren mogen verven, maar toen ik er laatst was, was de muur donkergrijs... Dus dat zien we wel. Heb sowieso al een idee wat ik wil :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:47

Zo'n bedbank is idd heel handig, ik neem deze van Ikea:

Afbeelding

Je kunt hem ook nog eens uitschuiven tot tweepersoonsbed, echt naast elkaar, dus dat tweede bed komt op precies dezelfde hoogte. En je hebt nog eens een hoop opbergruimte in die 3 lades. Echt ideaal. :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:07

Dat bed van ikea wil ik ook heel graag inderdaad en hem ook gebruiken als bank. Zit nu alleen wel wat te twijfelen, want met 2 matrassen erbij + kussens etc zit je zo aan 500 euro...wel een boel geld. Daarnaast moet ik nog een tafel/bureau, een bureaustoel/eetkamerstoel en een lekkere relax stoel aanschaffen. Ik heb 3 inbouwkasten, dus dat scheelt weer geld en ruimte, maar daarentegen laat ik er wel een vloer inleggen a 210 euro...En daarnaast natuurlijk de accesoires, behang heb ik nog van mijn kamer thuis en vind ik erg mooi voor boven mijn schouw, ik wil een mooie muurtekst en wat leuke plankjes + schilderij. Ook pannen en servies moet ik nog aanschaffen + rolgordijn. Dat wordt een mooie aanslag op de rekening...ouders betalen wel een deel, maar niet alles
Laatst bijgewerkt door Phylos op 11-07-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:08

Wat ik laatst ook zag bij de IKEA was een tweepersoons hoogslaper. Mochten we toch ruimte tekort hebben als mijn bureau erin staat komt die er waarschijnlijk in.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:10

Het is idd wel een prijzig bed, vooral omdat er twee losse matrassen bij moeten. Ik heb het geluk dat mijn ouders de grote dingen voor mijn kamer kopen. Vloer betaal ik zelf, ik ga gewoon voor het goedkoopste laminaat van de Ikea, ben ik voor 15 m2 klaar voor 80 euro.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:14

ja laminaat mag niet bij ons in huis, dus ik heb vinyl en heb wel 20 M2 nodig + leggen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:16

Ik mag alles leggen als het maar los ligt en het er makkelijk weer uit kan. Heb eerst ook naar vinyl gekeken, maar dit laminaat was zelfs nog goedkoper. En vinyl moet op een perfect gladde ondergrond volgens mij, en dat van mij moet op een oude houten vloer dus dat wordt hem niet. :Y)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:24

ik heb veel gekocht via marktplaats of 2e hands winkels, maak het wel allemaal nog een keer schoon, maar dat is een kleine prijs voor zoveel goedkoper als dat je het soms kan krijgen..

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:30

Zo'n bedbank had ik nog niet over nagedacht, maar lijkt idd ideaal :)

Ik heb ook wel op marktplaats wat rond zitten kijken, maar vooralsnog niet echt veel hier in de buurt...
Of het is bijna de nieuwprijs, dan ga ik liever een helemaal nieuwe kopen :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:39

NieneWiep schreef:
Zo'n bedbank is idd heel handig, ik neem deze van Ikea:

[img ]http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hemnes-bedbank-met--lades__39319_PE131762_S4.jpg[/img]

Je kunt hem ook nog eens uitschuiven tot tweepersoonsbed, echt naast elkaar, dus dat tweede bed komt op precies dezelfde hoogte. En je hebt nog eens een hoop opbergruimte in die 3 lades. Echt ideaal. :j

Ik heb deze bij mijn ouders, maar op een of andere manier zijn mijn matrassen te breed voor het bed. (terwijl het matras toch echt past als ik het bed 'enkel' gebruik ipv 'dubbel')
Je moet echt goed kijken hoe breed hij is, en de matrassen er op aanpassen. Anders lig je namelijk met 1 matras half buiten het bed ^)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:18

Ik zit alweer een jaar op kamers, in Tilburg. Heb de meeste spullen meegenomen van thuis, of gekregen van bekenden, heb alleen een billyboekenkastje gekocht van de Ikea. :P Ik betaal wel alles zelf trouwens, studie en kamer etc.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:22

Gittekit schreef:
Ik zit alweer een jaar op kamers, in Tilburg. Heb de meeste spullen meegenomen van thuis, of gekregen van bekenden, heb alleen een billyboekenkastje gekocht van de Ikea. :P Ik betaal wel alles zelf trouwens, studie en kamer etc.

Waar zit je ergens in Tilburg? :D
Hoeveel betaal je voor je kamer? (en hoe groot is 'ie?)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:23

Muurp schreef:
Ik heb deze bij mijn ouders, maar op een of andere manier zijn mijn matrassen te breed voor het bed. (terwijl het matras toch echt past als ik het bed 'enkel' gebruik ipv 'dubbel')
Je moet echt goed kijken hoe breed hij is, en de matrassen er op aanpassen. Anders lig je namelijk met 1 matras half buiten het bed ^)

Er moet idd een matras van 80x200 in ipv 90x200, maar wel gek dat hij er bij een enkel bed wel inpast!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:30

@ MilenniumK; ah, dat vind ik lief! :o

@ Nienke; sorry, ik ken je nog steeds uit het GHVJ topic, haha. Jij gaat toch in Emmen op kamers? Daar ging ik tot voor 2 maanden terug altijd naar school! Saai dorp, maar .. vanwaar je keus? En waar in Emmen ga je wonen?

Van de bedden, ik zou ook wat graag een bedbank willen, maar ik denk echt niet dat het gaat passen. Vooral omdat ik al twee heeeerlijke loungestoelen heb gekregen van mijn overbuurmeisje die klaar was en spullen over had en ik die eigenlijk wel mee wil. Daarom wil ik graag ook een hoogslaper, en wel een tweepersoons, die van de Ikea idd, want dan kunnen de stoelen daar onder, of een tafel ofzo.

Maar, als ik de kamer krijg die ik morgen moet bezoeken dan heb ik twee kamers, een slaapkamer van 5m² en een kamer van 9m² als studeer/leef ruimte. Dus dat is eigenlijk ook heel erg lastig indelen.

Bovendien ga ik morgen ook nog naar een andere kamer, van 9m² voor 163incl. en daar heb ik het probleem dat het écht een kleine ruimte is. En eigenlijk wil ik die liever niet, maar voor de prijs is het voor de eerste periode wel echt ideaal..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:35

Haha Jenn, ik ken je ook nog! Ik ga Tourism & Eventmanagement studeren bij het Stenden, is de enige plek in Nederland waar deze opleiding wordt gegeven, helaas... Je begint met 2 jaar commerciele economie en ze hebben alle opleidingen van het Stenden die dat hebben van Leeuwarden naar Emmen gedaan waardoor ik daar dus heen moet. Vind het heel jammer, maar ik moet er maar het beste van maken en zo saai is Emmen nou ook weer niet toch? Zeg maar nee. :') Ik zit op de Sterrenkamp, een zijstraat van de hoofdstraat dus wel echt een ideale locatie, dicht bij het centrum en bij school.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:37

Mijn zus had vroeger in Enschede ook eerst 2 kleine kamertjes...
Was niet echt ideaal, maar die had ze dan ook niet zo lang :P