Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:54

Mag ik vragen hoe jullie het gedaan hebben met een logo ontwerp?
hebben jullie eerst een aantal voorbeelden laten opsturen met een gemaakt logo?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:55

Ach, je hebt het met alles wel. De meesten moeten het gewoon zelf uitvinden. Zo zie ik dat met lesgeven ook. Sommigen krijgen les van een of andere nitwit van de plaatselijke rijvereniging. Als ze op een gegeven moment verder willen komen dan stap, draf, galop en wijken, dan komen ze vanzelf bij mensen die er wel verstand van hebben :D

Zelfde met sierraden. Zij moeten het hebben van mensen die 'een keer' wat kopen en er na een paar weken achterkomen dat de kwaliteit om te janken is en dan geven ze volgende keer wel iets meer uit aan kwalitatief beter spul.

timokyana: ik heb mijn wensen doorgegeven aan mijn ontwerpster en zij kwam meteen met een supergaaf eerste ontwerp. Paar kleine aanpassingen en toen was het perfect!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:58

Werkt je ontwerpster ook voor derden? ;-)

we zijn nu aan het selecteren,echter de een maakt al wel een voorbeeldlogo,een ander besteed hier geen energie aan tot ze de zekerheid hebben dat wij met hun akkoord gaan.
Erg lastig om zo de juiste ontwerper te kiezen :-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:05

Jazeker doet zij dat :D Ze zat toen nog in opleiding, ik weet niet of dat nog zo is.
Vind je mijn logo wat? :+: Ik kan je het mailadres wel ff pben!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:13

je logo spreekt me idd aan,aparte stijl,niet zo standaard :-) ook het kleur gebruik is mooi.
bedankt voor de pb ;-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:29

Dankje, ik krijg zoveel complimenten over mijn logo, ik word er elke keer nog blijer van :D
Binnenkort komt hij in het groot op een bodywarmer!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:43

XoNo heb je hem al geshowd?

Ik heb nog een nieuwtje. Werk nu tijdelijk dus weer voor mijn oude werkgever en heb op een vacature gereageerd en ben ook nog aangenomen ook. Voor mij dus een jaar wat meer rust om het eigen bedrijf nog beter van de grond te krijgen en een buffer op te kunnen bouwen.

Dan nog een vraag. Vorig jaar eind maart had ik 4 bruidsreportages definitief. Nu heb ik er 8 definitief. Vorig jaar heb ik totaal 8 bruidsreportages gedaan. Iemand een idee wat ik van mijzelf mag gaan verwachten aan de hand van deze cijfers?

Ik denk overigens dat zodra de rage dat iedereen zich fotograaf noemt en iedereen sieraden maakt over is dat het weer gewoon normaal wordt. Dan is een andere beroepsgroep de klos daar waar het hobby beoefenaars betreft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:44

oh nieuw topic :oo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:44

Hier niet zozeer geloof ik Hilda, maar via de link in mijn onderschrift kun je hem op mijn website bewonderen :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:47

Wauwie die is echt super gaaf geworden zeg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:49

XoNo schreef:
Hier niet zozeer geloof ik Hilda, maar via de link in mijn onderschrift kun je hem op mijn website bewonderen :D

wow jou logo :oo
waar heb je die laten maken?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:53

Ik heb je even een pb gestuurd :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:29

Ik had een advertentie gemaakt en kreeg nu een proefdruk te zien. Erg leuk geworden. Bij mij was het in Word in elkaar geknutseld (moest snel en ik heb er geen kaas van gegeten), nu is mijn site-layout erin verwerkt. Ziet er goed uit. Zal hem later wel laten zien als hij geplaatst is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:41

Het barst inderdaad van de sieraden advertenties. Er zijn ook mensen die een account aanmaken om alleen maar bij commercieel een advertentie te plaatsen. Daarom ben ik er ook een voorstander van om ook voor dit topic de regel in te stellen dat je eerst 25 berichten moet plaatsten met inhoud voordat men hier kan adverteren. Dat schrikt ook mensen af denk ik. En voorkomen doe je het toch niet. Nu staat er ook een advertentie op van iemand die de bloemoorbellen ook weer in partijen aanbiedt aan mensen die ze zelf ook willen verkopen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:48

Eigenlijk is dat gewoon directe SPAM!

Mag je trouwens bij commercieel iedere 2 of iedere week een nieuwe advertentie plaatsen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:48

Logo's ontwerp ik zelf, heb daar ideën genoeg voor! En kan met de programma's werken om ze te maken.
Kijk met wie je een klik hebt, dan is het ook makkelijkere praten als het logo(voorstel) je niet zo bevalt.

Heb net rondgereden om bij plaatstelijke welkoops/tuincentra/bloemisten flyers op te hangen voor de workshop 'ontwerp je eigen tuin'. Ik hoop op veel opgaves :D

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:50

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen! :oo

XoNo : Wat een gaaf logo heb je! Zou je mij ook een PB willen sturen met wie hem heeft gemaakt?

Ik ben van plan (als ik mijn examen heb gehaald) om reisende nagelstyliste te gaan worden. Zeg maar dat ik bij de mensen thuis komen. Helaas heb ik een hele kleine woning en geen ruimte om een aparte kamer te maken. Daarom dacht ik dat reisende ook ideaal zou zijn. Denk dat daar wel een markt voor is.
Maar als ik eenmaal mijn examen heb gehaald (hoop over 4/5 maanden) dan wil ik ook extra informeren na een KVK-nummer en hoe het allemaal in zijn werk gaat met de belastingen.
Dat wil ik dan in en rond om de buurt van Epe gaan doen.
Daarom dat ik hier graag even zou willen meelezen en af en toe reageren.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:53

Logo's ontwerpen (of uberhaupt iets ontwerpen) kan bij sommige mensen lastig zijn. Soms is het heel fijn om geheel vrije hand te hebben in het ontwerp, maar soms ook veel makkelijker als de klant een goed idee heeft en deze ook duidelijk kan omschrijven. Voor bijv. websites die ik maak voor bedrijven hier in de buurt, ga ik altijd eerst even langs voor een soort kennismakingsgesprek zodat ik ook wat 'feeling' krijg van hoe en wat de mensen precies willen :j

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:56

Hilda79 schreef:
Eigenlijk is dat gewoon directe SPAM!
Mag je trouwens bij commercieel iedere 2 of iedere week een nieuwe advertentie plaatsen?

Ik ben het met je eens hoor Hilda, het is gewoon spam. Je mag iedere week een advertentie plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Paan op 22-03-11 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:57

xono erg mooi gedaan.

11AFotograaf waarom? ik ken mensan die "hobbyisten zijn die net zoveel oog hebben voor kwaliteit"
het is echt niet allemaal *peep* kwaliteit.

(heel mooi voorbeeld mijn trouwsieraad *duur!* en was niet op tijd [dus heb ik niet op dag zelf gedragen] maar is na paar keer dragen super leijk geworden al, mijn goedkope alternatief! is na paar keer dragen nog steeds gaaf! en koste maar fractie van andere dure ding.. dus...)

lol Hilda79 dan heb ik al net zoveel opdrachten als jij en het is nieteens mijn genre het ligt eraan ben je beetje bekend? hoe gaat mond op mond reklame?

Ik vind sommige wat jaloers reageren..
weetje wat het is.. overal duike trends op.
en waar trends zijn duiken allerlei mensen op die het doen.
alleen is met internet soort paddestoeleffect geworden.

je moet gewoon zorgen dat je opvalt zodat mensen bij jou willen kopen.

ik heb logo voor me man bij tekenaares/schilder laten maken.. ik had een idee en zij heeft hem uitgewerkt.
echt superblij mee en mij man met zijn kadotje ook:)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:01

irritantje schreef:
Ik vind sommige wat jaloers reageren..
weetje wat het is.. overal duike trends op.
en waar trends zijn duiken allerlei mensen op die het doen.
alleen is met internet soort paddestoeleffect geworden.

je moet gewoon zorgen dat je opvalt zodat mensen bij jou willen kopen.

Ik ben niet jaloers hoor. Vindt het alleen jammer dat een paardenforum mede hierdoor mensen trekt die niks met paarden hebben, maar alleen komen om reclame te maken. Maar inderdaad, je moet zorgen dat je opvalt en naamsbekendheid krijgt waardoor mensen bij je willen kopen. En die hobby-isten stoppen vast vanzelf wel.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:09

@paar, nouja het valt me welleens bij mensne op was niet persoon gericht ofzo

lol ik ben ook op andere manier hier gekomen.
maar maak geen reklame verders ofzo. (geen behoefte aan)

tja hobbisten ik denk dat sommige van ons ook zo zijn begonnen ooit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:18

elke week hilda

heeft niks met jaloersheid te maken irritantje, ik snap gewoon niet waarom je een commercieel deel hebt als je daar alles en iedereen op een gote hoop gooit zodat de lezers niet meer weten hoe of wat. Dat is gewoon te merken aan de vragen die je krijgt.

hilda jij weet zelf het beste wanneer(seizoen) de mensen een fotograaf zoeken.
Wellicht is 8 voor de andere kwartalen wat te hoog gegrepen en is 4 realistischer qua eurootjes, maar ik zou zeggen ga zo door met enthousiasme met reclame maken en pak die 3 x 8 nog erbij.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:52

irritantje schreef:
lol Hilda79 dan heb ik al net zoveel opdrachten als jij en het is nieteens mijn genre het ligt eraan ben je beetje bekend? hoe gaat mond op mond reklame?

Tja nogal logisch hé. Jij woont en werkt in een veel dichter bevolkt gebied met dus aardig wat meer bruiloften. Daarnaast doet tegenwoordig je prijs ook nogal wat.
Als ik zou willen zou ik nu ook wel iedere week een bruiloft kunnen doen maar dan moet ik drastisch omlaag met mijn prijs en dan is het nog maar de vraag of je serieus genomen wordt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:55

@ Holly, dank je.
Vorig jaar de helft redelijk vroeg van te voren de andere helft paar weken voor de grote dag.
Ben het met je eens hoor bij commercieel hoort m.i. een strakker regime.