Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:21

Jeeee nieuwe week nieuwe kansen!!!

Enne wat lees ik nou, 7 gesprekken wooohhh... die nemen het wel iets te serieus zeg pfff :P Spannend, wel goeie start voor jou in elk geval je hebt ze gelijk in gepakt!

En Juventus, spannend hoor 2e gesprek!!

En een subsidie joh als je zolang werkloos bent, nooit van gehoord. wel relax, maakt het weer wat aantrekkelijker omje aan te nemen :D Maar dan krijg je dalijk weer zo'n trend dat je eerts een jaar lang werkloos moet zijn voor je aan de bak komt omdat werkgevers liever iemand hebben die subsidie krijgt :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:23

Cowgirl schreef:
kensha schreef:
Voor de mensen die een langere tijd werkloos zijn neem hier eens een kijkje op.
http://compact-reintegratie.nl/

Dat ziet er al beter uit dan die klojo's waar ik zat afgelopen zomer.
Jammer dat de pot leeg is en mijn reintegratie tijd verlopen is.

Kan je dan niet iets met je werkcoach regelen?

Geef hem deze site door laat hem eventueel de mogelijkheden zien mssch ze je op lening opleiding kunnen betalen?
Vragen staat vrij.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:59

Megan_ schreef:
Jeeee nieuwe week nieuwe kansen!!!

Enne wat lees ik nou, 7 gesprekken wooohhh... die nemen het wel iets te serieus zeg pfff :P Spannend, wel goeie start voor jou in elk geval je hebt ze gelijk in gepakt!

En Juventus, spannend hoor 2e gesprek!!

En een subsidie joh als je zolang werkloos bent, nooit van gehoord. wel relax, maakt het weer wat aantrekkelijker omje aan te nemen :D Maar dan krijg je dalijk weer zo'n trend dat je eerts een jaar lang werkloos moet zijn voor je aan de bak komt omdat werkgevers liever iemand hebben die subsidie krijgt :P

Ja, klopt die is er inderdaad! Heb er dagelijks mee te maken, ook 50+ ers komen zo weer eerder aan de bak!
Heeft eigenlijk een beetje met leeftijdsdiscriminatie te maken.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:10

Voor de 50+ wist ik wel, maar niet voor die andere groep mensen.. Wat ik al zeg, volgens mij zitten daar best nadelen aan!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:48

Daar zou best misbruik van gemaakt kunnen worden, maar aan iemand die al een jaar werkloos is zitten ook nadelen.. Die moet heel het werk-ritme weer zien op te pakken in vergelijking met een doorstromer.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:18

Subsidie is wel een goed plan, maar ik wil het eerst zonder proberen.

Juventus: Goed! Een 2e gesprek! Ik hoop dat het wat word voor je. Rabobank staat sowieso goed op je CV. Ik was daar eerst senior secretaresse bij de afdeling Project Besturing van Groep ICT van Rabobank Nederland. Daarna ben ik senior secretaresse geweest van de managers van HRM Advies van Rabobank Nederland. De Rabobank an sich is echt een goede werkgever met goede emolumenten. Jammer voor mij dat er niet een meer commerciele, internationale functie was (is er wel bij Rabo International, maar daar waren geen vacatures in mijn vak). Ik ben directiesecretaresse, maar dan zonder baan... :(

7 gesprekken bij een bedrijf voor een baan? Dat vind ik wel wat overdreven! Dat kost namelijk erg veel geld voor het bedrijf! Is vast een hoge functie dan... ;)

Ik heb ruim 20 jaar non stop gewerkt. Ik moet zeggen, ik was wel toe aan wat vrije tijd, maar financieel is het gewoon geen vetpot en ik moet rond komen. Ook ben ik nu wel weer toe aan een leuke baan.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:03

Ik had me in het vorige topic ook gemeld dat ik per 1 Jan. werkloos zou zijn.
In Dec. gesprek gehad, had er goed gevoel over en hij zei ook sowieso krijg je een belletje van me dat vind ik wel zo netjes... Nooit meer wat van die kerel gehoord zelfs niet toen ik een mailtje verstuurd had dat ik het spijtig vond dat hij niets meer heeft laten weten...

Vandaag ook een gesprek gehad, ging heel vlotjes... En opeens zegt die man weet je Joyce.... Ik heb vanmiddag nog meer gesprekken, maar ik ga verder met jou!!!! WOEIIII wat was ik ff gelukkig op dat moment.

Ik word zijn secretaresse, en mag heel zelfstandig werken. Mag mijn uren zelf invullen zolang ik mijn werk maar doe.
Ga super goed verdienen, is natuurlijk ook niet verkeerd en kan 1 maart beginnen.

Zou morgen nog een gesprek hebben bij een ander bedrijf, en ga er ook wel naar toe.
Maar denk niet dat ik hetzelfde krijg als bij deze man...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:29

Wauw, super zeg!

Hopelijk heb ik als naamgenoot straks net zoveel geluk met het vinden van een nieuwe baan ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:36

Ja dank je wel! Ik hoop het ook voor je!
Ik woon ook trouwens bij je in e buurt ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:54

oowh echt? Wat grappig! Ga je ook hier in de buurt werken, of moet je een eindje reizen?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:19

Deze baan is in Zeist maar gaat naar Scherpenzeel..
Dus naar Zeist is het vanuit Nijkerk ongeveer 20 minuten als je lekker kan doorrijden..

En Scherpenzeel met kwartiertje 20 minuten...
Maar mijn max is 30 minuten..

En morgen heb ik een gesprek in Nijkerk zelf, maar het salaris wat ik vandaag heb aangeboden krijg ik daar toch niet. En bij deze baan mag ik heel zelfstandig werken wat ook heel erg lekker is...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:26

Zelfstandig werken is idd echt heerlijk en als er dan ook nog eens een fijn salaris tegenover staat, tsja, top toch! Is het in Nijkerk een zelfde soort functie?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:17

Pfff wat duurt wachten toch lang zeg :P Helaas nog niet uitgenodigd voor een gesprek....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:25

Nee in Nijkerk is heel iets anders, ga zo toch op gesprek misschien word ik aangenomen kan ik een maandje overbruggen tot maart aangezien ik waarschijnlijk geen recht heb op ww omdat mijn werkgever mijn ontslag te laat doorgegeven heeft....
Fijn ik zit hier ook met een huis e.d.

Het is niet helemaal netjes om het zo te doen maja je moet toch wat?!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:03

Krijg net een mailtje van mijn nieuwe baas dat hij het een prettig gesprek vond, en dat hij er naar uitkijkt om samen te werken met me!
Ik heb helemaal zin om aan de slag te gaan, jammer dat 1 maart nog even duurt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:39

Wel leuk dat hij zo enthousiast is! Hoe was het gesprek in Nijkerk?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:48

Iemand nog ideeën voor vacatures in de provincie Groningen? (Heb een afgeronde HBO opleiding!)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:10

Ik had gisteren helaas 2 afwijzingen..... balen.
Allebei met de reden dat ze kandidaten hadden uitgenodigd die beter bij het profiel pasten.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:11

Ik had vrijdag gesprek gehad en zou maandag wat horen, nou nog steeds niets.
Vind dat zo onprofessioneel overkomen, zeg dan gewoon even dat je er niets in ziet.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:17

Hm dat staat niet netjes inderdaad! Ik vind ook dat als je solliciteert en ze geen interesse hebben het wel fatsoenlijk is om gewoon een brief te sturen. Hoor ook vaak dat mensen gewoon nooit wat horen!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:23

Klopt, mijn collega had laatst ook een sollicitatiebrief gestuurd, ik haar helemaal geholpen met alles in het engels vertalen en wij maar wachten tot ze reactie kreeg. Ze heeft begin november haar sollicatiebrief verstuurd, zowel naar de persoon die erover gaat, als naar zijn assistente en ze heeft nog steeds niets gehoord. Een paar weken later heeft ze nog de voicemail ingesproken van onze vertegenwoordiger bij dat bedrijf (die vertelde ons over die baan) en die laat ook niets meer van zich horen. Echt te triest! Hoe moeilijk is het om een mailtje in elkaar te flansen?!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:34

ik snap ook wel dat in de huidige markt ze soms wel 100 cv's krijgen van mensen. en netjes is het niet, maar ze kunnen niet iedereen berichten dat ze het neit geworden zijn. ze moeten snel snel snel zijn, de volgende vacature plaatsen, want voor je het weet heeft de concurrent daar al iemand geplaatst. nogmaals, netjes is het niet :n

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:38

Ook ik meld me aan...helaas vorige week te horen gekregen dat me contract niet verlengt word na onbepaalde tijd...maar vanmiddag al een sollicitatiegesprek ;)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:40

Toch vind ik het niet meer dan fatsoenlijk om je een berichtje te sturen. Je kunt van te voren weten dat er erg veel mensen zullen reageren. Dan moeten ze op een andere manier te werk gaan ( mijn mening ).

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:14

Ik kom me hier ook melden. Ben gisteren op 2e gesprek geweest bij een bedrijf. Zou gister of vandaag worden teruggebeld.. Ik hoop het echt ontzettend na 4 maanden zonder werk te hebben gezeten, wil ik graag weer aan de slag!!