Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 14:33

haha niet meer klagen dus :P het kan erger..al heb ik er zelf niet zoveel problemen mee. Kan goed vroeg opstaan en slecht uitslapen :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:33

Dat scheelt wel veel ja. Ik ben erg gesteld op het tot 11.00 in bed liggen dus voor mij wordt het zeker wel wennen :=

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:19

Fijn dat je rooster wel goed past nu Marije :j Ik heb je trouwens nog steeds niet gezien, haha.

Jij mij misschien wel: ik kwam vanochtend te laat binnen (enorme file en brug stond open..) :')

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:00

Reis je via de N34 Jettie? Dan kan je elke ochtend rekenen op dikke file :+ Wat vond je van het eerste college? Geeft Rink nog steeds statistiek?

Mijn eerste college was leuk, had Gedrags- en Opvoedingsproblemen 2. De locatie is alleen wat minder. We zitten in de kelder van het nieuwe Images-pand (oude Cinemas bioscoop), er is geen internet en ze zijn boven aan het verbouwen met een hoop lawaai |o

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Nee via de A7. Ga al 3 jaar met deze bus en nog nooit zo lang onderweg geweest.. maargoed, neem volgende week wel een bus eerder. We hebben idd statistiek van Rink Hoekstra :j

Die locatie klinkt inderdaad niet echt fijn.. :\

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:12

Nee heb ik heb jou ook nog niet gezien/herkend. Ik zat op de 2e rij 3e stoel van achteren.
Vond het college niet echt denderend...heerlijk ook dat de apparatuur het liet afweten :P
Ook met statistiek practicum is het inmiddels geregeld. Zit mooi op donderdagochtend. Heerlijk de woensdag vrij. Vandaag ook boeken opgehaald...men wat een stapel zeg en zoveel in het engels! Dat wordt echt drama voor mij.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:54

Ik heb nu college; inleiding in de psychologie. Vraag me serieus af wat ik in hemelsnaam in de collegezaal doe. :')

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:28

Oh dat lijkt mij juist heel interessant Blinnii, wat vind je er niet leuk aan?

Marije, fijn dat je nog op donderdagochtend kon :j ik zal m'n best doen je te herkennen morgen, haha. Dit is een recente foto van mij trouwens: klik

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:38

De docent. Man praatte echt niet boeiend, maar dat is mijn mening. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:48

Blinnii schreef:
Ik heb nu college; inleiding in de psychologie. Vraag me serieus af wat ik in hemelsnaam in de collegezaal doe. :')

Ik vond dat vak juist erg leuk! :D
Maar mijn docent vertelde ook heel erg leuk.

Hoewel ik bij sommige colleges me inderdaad afvraag wat ik er doe, alle powerpoints komen op internet en als een docent dan alleen vertelt wat er op de powerpoints staat....

Ik had trouwens vandaag ook mijn eerste dag. Is meteen ook mijn langste dag, van 09.00-17.00
Maar ik vond het heel erg leuk :)
Goed nieuws gehad van mijn ouders, ze gaan een steentje bijdragen als ik op kamers ga, dus ik ga nu gewoon een kamer in Leiden zoeken! :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:59

Ah fijn dat je opzoek kunt naar een kamer Anna.

Mariette, ik zal kijken of ik je herken morgen. Heb morgen met een bokker afgesproken, wij gaan samen naar die lezing om 12.15 (meteen een stempel verdienen :P)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:00

Blinnii: docent is inderdaad zeer bepalend voor een leuk college ;)
Jij hebt dus internet daar in de zaal..Ik heb het vandaag ook geprobeerd, maar helaas nog niet gelukt. Morgen maar even verder prutsen in Groningen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 06:35

anna, dat klinkt wel heel zinloos, als docenten alleen vertellen wat er op de pp staat!
Dat was bij mij niet gelukkig, al was het eerste college wel erg saai

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:07

Anna, wij zaten bij dezelfde docent hoor.. :+
ACPA 2 volgt dit eerstejaarsvak namelijk dit jaar pas, dus we hebben op dezelfde momenten college. :)

Phylos, klopt! Wij hebben eigenlijk overal internet, behalve in een bepaald deel van de kelder, daar niet.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:17

Blinnii schreef:
Anna, wij zaten bij dezelfde docent hoor.. :+
ACPA 2 volgt dit eerstejaarsvak namelijk dit jaar pas, dus we hebben op dezelfde momenten college. :)

Phylos, klopt! Wij hebben eigenlijk overal internet, behalve in een bepaald deel van de kelder, daar niet.

Oja natuurlijk, dat was ik helemaal vergeten :')
Wat grappig zeg :+

Vandaag om 13.00 2 uurtjes college dus dat wordt een rustig dagje :j

Haha ja Blinnii in de collegezaal heb ik gister het internet op m'n telefoon uitgeprobeerd O:)

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:48

En, hoe was de eerste week? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:36

Ik vond het een leuke eerste week, had woensdag en donderdag vrij. Dat was erg fijn om bij te komen. Komt wel heel veel op je af en ik schrok wel even toen bleek dat 6 paragrafen van Historische pedagogiek 80 bladzijdes waren en ik tot het besef kwam dat we in 7 weken tijd ruim 700 pagina's door moeten werken. Verder vind ik het wel leuke en interessante vakken (statistiek en historische pedagogiek) Volgende week krijgen we er nog theoretische pedagogiek bij. Ik ben nu wel druk opzoek naar voor mij een juiste manier van lezen en leren.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:24

Voor historische pedagogiek heb je binnenkort een deeltentamen toch? Het hielp mij om lijstjes te maken met belangrijke namen/begrippen/jaartallen. Maak desnoods post-it briefjes en plak het op je deur (of ergens waar je vaak langs loopt) en maak er een gewoonte van om iedere keer bij 1 of 2 briefjes de stof te herhalen.

Enne, de stof lijkt veel. Goed bijhouden, dan valt het echt heel erg mee!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:59

Mijn week was ook superleuk, maar wel ontzettend druk.
Moest woensdag al een opdracht voor een cijfer inleveren en heel veel lezen. Phylos welk boek heb je voor historische pedagogiek? Heb ook moeite met het leren daarvan, omdat het zo veel is

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:04

Ik heb het boek: vijf eeuwen opvoeden in Nederland. Boek van ruim 700 pagina's

@ wineds: Ja inderdaad, 5 oktober heb ik een deeltentamen van historische pedagogiek. Mijn plan nu is om de powerpoint in eigen woorden te gaan zetten, daarna de desbetreffende pagina's te lezen en ondertussen op te schrijven welke informatie ik mis in de powerpoint. Uiteindelijk heb ik dan dus een samenvatting en die ga ik dan voor het tentamen weer doorlezen/leren...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:25

ik heb dat boek ook.
Heb 29 september de toets voor de eerste helft van het boek |o

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 18:11

Pff erg he! Ik dus 5 oktober tentamen over de eerste helft.
Ben echt al een eeuwigheid bezig met 20 pagina's samenvatten en doorlezen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 18:13

Wineds, zou jij kunnen vertellen of je ook uitleg moet kunnen geven bij die schilderijen? Bij die foto's staat soms hele uitleg, bijvoorbeeld dat joligheid van kinderen die is afgebeeld duidt op dolle dwaasheid en dat druiven bijvoorbeeld wijzen op de vruchbaarheid van het gezin

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:24

Ik vond de eerste week ook leuk :j Merk dat ik bij Historische pedagogiek er wel voordeel van heb dat ik vorig jaar kunstgeschiedenis heb gehad.

En ik heb jou nog steeds niet gezien Marije, zo stom! :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:08

Ja ik heb ook (al is het maar een half jaar) kunstgeschiedenis gehad. Daar merk je toch wel iets van. Ik merk wel dat ik de colleges van HP veel langer vind duren dan die van statistiek