Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:49

@ jaggie: Jep :P Ben nu 2ejaars, inderdaad GF ja. Ik ben nog even aan het kijken of het Breda of Nijmegen gaat worden..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 11:02

Oh dan komen je leukste jaren nog qua blokken/minoren. Waarom wil je overstappen eigenlijk? Bevalt het niet in Heerlen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:38

Leuk topic!!! Ga het eens even door-/meelezen.

Het lijkt me geweldig om een eigen bedrijfje te beginnen. Ik weet alleen niet wat :') (klein detail ;) )

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:18

Jawel hoor dat wel maar ik woon wegens omstandigheden weer bij mijn ouders, hierdoor heb ik een reistijd van 5,5 uur per dag en dat valt mij toch wel erg zwaar nu. Dus ik denk dat ik dan beter dichter in de buurt kan gaan studeren..maar dat moet ik even uitzoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:21

Mijn site is zo goed als klaar,moet nog aangevuld hier en daar.Jullie kunnen een kijkje nemen,maar ik vraag me af of ik de prijzen op de site zal zetten of niet? Mijn man vond beter van niet,dat kunnen ze via het contact formulier ook vragen. http://angelspirit.vpweb.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:00

Ik ga je site zo helemaal bekijken, maar op de begin pagina staat gelijk al een spelfout, er staat 2x veel achter elkaar in een van de eerste zinnen ;)

Edit: Het is een hele duidelijke, overzichtelijke site geworden. Alleen viel me wel op dat de grootte van het lettertype per pagina soms verschilt en onderaan de home pagina, is de licht grijze text heel erg onopvallend, die zou ik ietsje donkerder maken.

Wat betreft de prijzen, er valt voor beide opties wat te zeggen. k vind het altijd fijn als ik in 1 oogopslag kan zien wat iets kost, zo kan ik makkelijk vergelijken, ik heb namelijk de ervaring dat als ik info op moet vragen, het vaak een behoorlijke tijd duurt voordat ik reactie krijg en dan duurt het zo'n eeuwigheid voordat ik ergens mee aan de slag kan/iets kan gaan bestellen. Aan de andere kant, als je de prijzen er niet op zet, weet je zeker dat mensen echt interesse hebben als ze je een mailtje sturen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 10:04

@Manzano, ik zou kiezen voor iets wat je leuk vind en ook voor iets waar je goed in bent!
@Veronique, pff een reistijd van 5,5 uur op 1 dag is idd niet niks! Ik reisde ook altijd op en neer en was daar 3 uur op een dag mee kwijt.
@Marleen_Usar, ik zou er wel voor kiezen om prijzen te noemen, mits je vaste prijzen hebt voor je diensten. Persoonlijk vind ik het altijd prettig om daarvan al een indicatie te hebben, als mensen echt interesse hebben dan komen ze toch wel ongeacht je prijs.

De site zelf vind ik wel overzichtelijk, met een duidelijke navigatie (overigens zou je de consulten op de voorpagina ook nog aanklikbaar kunnen maken), maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen 'wauw' gevoel bij heb. Kan eventjes niet de vinger erop leggen, maar ik mis nog 'iets'.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:48

Okee,hij is nog niet af maar ik vul steeds iets aan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:02

@ jaggie: 3 uur is ook lang zat!

@ marleen_usar: ik snap je beredenering. Maar hoeveel mensen denk jij dat de moeite zullen nemen om het contactformulier in te vullen? Waarom vind je man dat je het er niet op moet zetten?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:10

Dat is ook prima :-) als ik nog ideetje voor je heb, laat ik je iets weten.

@Veronique, jawel 3 uur is ook lang genoeg, maar ik wilde niet op kamers gaan ivm de paarden. En ach laten we eerlijk zijn zoveel lessen hebben wij in ieder geval nooit gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

Ja iets wat ik leuk vind en goed in ben........ als ik dat zou weten :D :D
Maar je hebt helemaal gelijk hoor.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:16

Ik zie in je profiel dat je jurist bent, lijkt me toch ook wel een interessant richting! Vriendin van me studeert binnen kort ook af aan de uni rechten.

Maar je heb toch ook al een fotografie site zie ik, die richting op niks?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:19

Ja ben strafrechtjurist. Is lastig, want eigenlijk heb je daar vooral iets in in advocatuur of overheid. En advocaat ben ik niet haha.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:20

Sorry ik zit er niet zo in thuis, maar heb je dan geen rechten opleiding gedaan? En is er geen mogelijkheid dat je in die richting nog gaat studeren? mits je daar interesse in hebt natuurlijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:29

Jawel heb gewoon NL recht gedaan :j
Maar vind de rest niet zo boeiend ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:05

Hier nog iemand met een eigen bedrijf(je). :) Ik ben freelance fotografe! Allemaal ontzettend leuk en het starten was gewoon simpel; ik werkte al een hele tijd in opdracht als fotograaf en dacht; Goh. Dan maar een KvK-nummer gaan regelen. Dus naar de KvK gegaan en alles geregeld, et voila. Vrij simpel.

Het is altijd spannend en soms heb je ineens weinig opdrachten en soms ineens heel veel, ik ben bezig om daarin wat stabiliteit te krijgen.

Maar tegelijkertijd wil ik zóveel. Ik wil schrijven, ontwerpen, maar ook mensen helpen, lesgeven met paarden en aaaalles. Ik kan zoveel en wil zoveel.. Dus wie weet start ik ooit nóg een bedrijfje erbij. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:39

Ik ben begonnen met het lezen van een boek over het schrijven van een ondernemersplan, zo hoop ik nieuwe inzichten te krijgen over het opzetten van een eigen bedrijf als fotografe.
Het is opzich best een moeilijke markt om nu in te treden, dus wil bekijken waar een markt zit/is en of dat evt. bij mij past.

Mariet: mag ik vragen welk soort opdrachtgevers je hebt? Voornamelijk particulier of ook zakelijk?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:43

Hoewel ik na mijn VMBO-tl een opleiding ga volgen voor grafisch ontwerper enzo, blijf ik altijd de droom hebben om mijn eigen pensioenstal op te zetten.

Een mooie stal met ongeveer 15/20 boxen, goede weidegang, buiten bak (met achterbergbodem), longeerring, paddock's, trailerstalling, spuit-plaats etc. En natuurlijk goede uitrijmogelijkheden (bos).
Hiernaast wil ik dan thuis werken als grafisch ontwerper (ook eigen bedrijf?). :D

Hoop dat dat ooit gaat gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 27-05-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:46

Yucca schreef:
Mariet: mag ik vragen welk soort opdrachtgevers je hebt? Voornamelijk particulier of ook zakelijk?

Voornamelijk particulier, soms zakelijk. :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:05

manzano schreef:
Jawel heb gewoon NL recht gedaan :j
Maar vind de rest niet zo boeiend ;)

Is paardenpixels dan geen bedrijf?

Ik heb ook een eigen bedrijf. Zelfde als Faux. :) Erg leuk om te doen, veel uitdaging. Maar in het begin veel investering. Nieuw apparatuur, nu ook een bedrijfsauto. :) Boel administratie, maar erg tof.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:50

Ach, een bedrijfsauto is geen noodzakelijke investering natuurlijk, dat zijn ook allemaal keuzes die je maakt. Ik rij zelf rond in een privé auto'tje, oud en vol met deuken en krassen, vaak nog vies ook omdat ik de tijd niet neem om hem te (laten) wassen.. Nog nooit een klant gehad die daar wat van zei. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:09

Paardenpixels heb ik echt geen tijd meer voor naast mijn vaste werk. Daarbij vind ik de "paardenfotografie" markt echt niet leuk meer :o

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:20

Nee niet noodzakelijk maar wel handig, bovendien had ik toch een nieuwe auto nodig en kon dat zo mooi opgevangen worden. :) Je merkt wel dat klanten het op prijs stelen, hoor. :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:43

Mariet en Femke, hoe gaan jullie om met de vraag naar digitale bestanden bij particulieren?
Berekenen jullie hiervoor extra kosten, of zit dat bij bijvoorbeel een pakket prijs is, of werken jullie alleen met prints?

Ik zit nog erg te twijfelen hoe ik dit ga regelen.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:54

Ik heb als het meezit van de zomer 2 bedrijfjes. Mijn vriend heeft een melkveebedrijf en zodra we samenwonen ga ik gedeeltelijk meeboeren ( naast mijn full-time baan) en heb mijn eigen bedrijfje.
Ik maak oa zittingen voor kinderstoelen, labeldoekjes, vlaggenlijnen enzo www.prullekes.nl Hopelijk ooit groot genoeg om er voldoende inkomsten uit te krijgen zodat ik minder bij een baas kan werken.
Denk zelf altijd lang na over beslissingen, zoals bv het laten bouwen van de site. Was niet echt goedkoop maar uiteindelijk wel de moeite waard. Alles op het gemak, nu nog een leuke hobby maar ooit....