Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mmouse schreef:Ik zal voor je duimen!
Nimue schreef:Bijzonder hé Justy, wat dat dan met je doet als je op een ander niveau gaat werken met de paarden? Ik heb soms ook het idee dat ik weer helemaal van voren af aan moet beginnen.
Nimue schreef:Het boek van Kathy Pike gaat over vergelijkbare onderwerpen: haar eigen zoektocht in het omgaan met paarden, en haar ervaringen van hoe paarden andere mensen hebben kunnen helpen. Het is meer een persoonlijk verhaal van hoe zij zich ontwikkeld heeft en wat zij geleerd heeft, terwijl Linda Kohanov ook een hoop extra info erbij haalt over het zenuwsysteem van de mens, geschiedenis, mythologie, e.d. Daarom vond ik het boek van Kathy Pike luchtiger lezen.
reiziger schreef:In bepaalde dingen doet ze me wel eens denken aan een mens met autisme. Heel leerzaam, en confronterend, interessant, maar soms ook vreselijk vermoeiend..Ik heb haar al sinds haar geboorte, en hoewel we soms echt botsen, realiseer ik me ook wel dat ik veel van haar leer. Ze hoort er gewoon bij, en ik zou haar nooit willen missen (ze is nu bijna 17)
Nimue schreef:Bijzonder hé Justy, wat dat dan met je doet als je op een ander niveau gaat werken met de paarden? Ik heb soms ook het idee dat ik weer helemaal van voren af aan moet beginnen.
mmouse schreef:... Hij combineerde de toenmalige medische kennis met zijn eigen overtuiging dat als lichaamsweefsels hun beweeglijkheid verliezen dit nadelige effecten op de gezondheid heeft. Still ontwikkelde deze methode om met zijn handen minder beweeglijke weefsels op te sporen, de beweeglijkheid ervan te kunnen herstellen en zo ziekten te kunnen genezen of voorkomen. Op 2 juni 1874 gaf hij zijn methode de naam osteopathie. ... De behandeling bestaat uit het herstellen van de oorspronkelijke beweeglijkheid door middel van zachte handgrepen. ..."
reiziger schreef:Het boek van Nanda van Gestel, het paard als spiegel van de ziel ( http://www.paardenfluisteraar.com) is echt een aanrader! Het deed me een beetje denken aan Siddharta van Herman Hesse, of tenminste zijn kijk op het leven en de wereld. Ook een geweldig boek!
Justy schreef:...Ik ben 27 jaar en heb sinds mijn 7e jaar altijd op maneges gereden en later paarden voor andere mensen. ... Ik studeer psychologie en het is uiteindelijk mijn bedoeling om samen te werken met paarden in het begeleiden/coachen van mensen. ... Zo, een heel verhaal ondertussen... Ik vind het moeilijk om mezelf te verwoorden merk ik, ik ben er eigenlijk nog zo weinig in thuis. Ik heb natuurlijk al een hoop gelezen, maar ik merk dat dat in de praktijk bijna alleen maar nutteloze bagage is... Ik begin nu pas echt te voelen wat ik doe (en dat valt niet mee!). Ik heb soms het gevoel dat ik alles moet vergeten wat ik denk dat ik weet over paarden en vooral terug moet leren voelen. Maar goed, één stap tegelijk
nexthorse schreef:Over een aantal onderwerpen die mij zeer interesseren (zoals blessures, revalidatiemogelijkheden, etc) weet ik al vrij veel. Maar nog lang niet alles!