Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 20:15

Bij ons was dat €30 :\
Moet leren voor tentamens blehhh kan me er niet toe zetten!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:35

Per maand?
Succes met leren!
Ik heb over 2 weken ook tentamens maar weet nog niet eens over welke stof het gaat.. :+
En ik las gister in de krant dat we vanaf nu naar de nieuwe campus moeten, ik was vrijdag zo weer naar de ouwe locatie gereden. Heerlijk die communicatie! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:00

Jupp was per maand!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:22

Holy fiets!
Das best prijzig!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 17:20

Dat deed dan ook niemand :P. Behalve de mensen met een Q7 ofzo!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:31

Hahaha:P
Nou ik heb ze inmiddels zelf maar aangeschaft. Ben ik ook nog veel goedkoper uit.
Bij leaseplan gooiden ze t op de opslag en het monteren/demonteren/balanceren, maar goed dat kan m'n vriend zelf :)

Hoe gaat ie hier verder?
Volgende week tentamens!! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:25

Ik ben ook druk aan het leren voor de tentamens.. Heb straks verslaggeving uit het 2e jaar :o
Vorige week de OAT gehad, we hadden een leuke casus. Een kledingzaak met centrale distributie en vestigingen door het hele land. Ben wel benieuwd.. Sommige vragen snapte ik geen hout van, maar bleek niet de enige te zijn.. Ochtenddeel hadden we tijd te kort. Dus afwachten maar.. Op zijn vroegst krijgen we pas begin febr het cijfer.. :(

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:16

Hier ook al tentamens.. Gister 1 gehad en donderdag nog een.. Zijn pittig.

Vond je de OAT meevallen? Benieuwd of hij dit keer beter is gemaakt als eerdere jaren.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:02

Heb vorige week dinsdag twee toetsen gehad en heb er nu voorlopig geen. Heb nu namelijk een vak waarvoor je een verslag moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:37

Ik heb de OAT gehaald!! :D Een 5,8, dus ik was heel blij met mijn bonus à een halve punt :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:07

Relaxed: Gefeliteerd :D Je hebt pcies hetzelfde cijfer als ik toen voor de OAT had gehaald haha

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:14

Gefeliciteerd!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:29

Iemand trouwens ervaring met deeltijd Nijenrode? Ik heb de OAT inmiddels ook op zak en moet nog een paar vakjes, dus oriënteren wat ik straks wil ga doen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:32

Jupp :j. Ik heb een jaartje Nyenrode in deeltijd gedaan, maar dit was wel vanaf het VWO dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:37

Het liefst na het HBO, wel naast werk. Moet nu wel wat gaan kiezen, heb het tot de OAT uitgesteld, omdat je nooit weet of je die wel haalt :)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:12

LuvdaTossa schreef:
Iemand trouwens ervaring met deeltijd Nijenrode? Ik heb de OAT inmiddels ook op zak en moet nog een paar vakjes, dus oriënteren wat ik straks wil ga doen...

Yep... wat wil je weten?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:48

Hoe lang het ongeveer duurt voordat je alle vakken dicht hebt. Hoe druk je het ongeveer hebt met de studie naast het werk. En hoe de overgang is van HBO naar Nyenrode.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:08

LuvdaTossa schreef:
Hoe lang het ongeveer duurt voordat je alle vakken dicht hebt. Hoe druk je het ongeveer hebt met de studie naast het werk. En hoe de overgang is van HBO naar Nyenrode.

Druk! :Y)
Ik kwam dan wel net als Manon van 't vwo, maar het beviel mij echt voor geen meter.
Ze deden bij mij op het werk wel net of er veel begrip voor was, maar ondertussen :=
Als ik opnieuw een keus moest maken,zou ik niet weer voor Nyenrode kiezen. Ik heb er heel veel vrije tijd etc voor in moeten leveren.

@ Relaxed; top hoor!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:08

Relaxed schreef:
Ik heb de OAT gehaald!! :D Een 5,8, dus ik was heel blij met mijn bonus à een halve punt :D

Er was trouwens eentje die een 5,0 had zonder bonuspunt... Volgens mij kun je jezelf dan ook wel gruwelijk voor de kop slaan. In juni was er ook al zo'n iemand op de Hanze.

@ roxiie, vanaf het VWO kan ik het goed begrijpen. Ik doel dus echt op ná het HBO, de RuG is niet echt gericht op werkenden. Het is een deeltijdstudie, maar je kunt het het beste voltijd doen. Nyenrode blijkt meer de focus te leggen op werkenden. Bij de RuG heb je bijv. door de weeks opdrachten, wat totaal onlogisch is om te doen als werkende. Daarnaast heb je daar een jaar en bij nyenrode voor mijn gevoel meer een uitgestippelde tijd.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:19

LuvdaTossa schreef:

Welke vakken je nog moet doen hangt af van de HBO opleiding die je doet; dit kun je dus het beste bij Nyenrode zelf navragen. De combinatie werken en leren is zwaar; afhankelijk van hoe makkelijk je leert moet je rekening houden met 10 tot 15 uur huiswerk per week. Tel daarbij je werkweek van 40u (officieel 32u maar met reistijd etc zit je meestal op 40u in 4 dagen) en je lesdag op... en je ziet hoe weinig vrije tijd je over houdt... Je zal dus keuzes moeten maken en je tijd goed moeten inplannen om de dingen te kunnen doen die je wilt en moet doen. Als je dat kunt/wilt/ervoor over hebt vind ik het een hele mooie opleiding juist door de combinatie met werken.

Persoonlijk zou ik na het HBO de uni gaan doen en als je dan nog steeds RA wilt worden (RC is ook leuk ;)) kun je daarna overstappen naar Nyenrode. Dan heb je nog (maar) 3 werk/leer jaren te gaan en is de overstap, qua nivo em tempo, minder groot dan vanaf het HBO.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 10:36

roxiie schreef:
LuvdaTossa schreef:

Druk! :Y)
Ik kwam dan wel net als Manon van 't vwo, maar het beviel mij echt voor geen meter.
Ze deden bij mij op het werk wel net of er veel begrip voor was, maar ondertussen :=
Als ik opnieuw een keus moest maken,zou ik niet weer voor Nyenrode kiezen. Ik heb er heel veel vrije tijd etc voor in moeten leveren.

@ Relaxed; top hoor!!
Precies datzelfde probleem had ik ook.

"Je studie gaat voor." / "Je kunt aaaaaltijd vrij nemen om te leren." / etc / etc / etc

En wat is daarvan terecht gekomen? NIETS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:07

Hier iemand die ik wat mag vragen over (ervaringen met) Nyenrode? :)

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:35

Nueve schreef:
Hier iemand die ik wat mag vragen over (ervaringen met) Nyenrode? :)

Wat wil je weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:19

Hoe de studie beviel/beval?
Hoe het was om direct te gaan werken, en was het moeilijk om werk te vinden?
Of je nog tijd overhoudt voor een sociaal leven?

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:39

Nueve schreef:
Hoe de studie beviel/beval?
Hoe het was om direct te gaan werken, en was het moeilijk om werk te vinden?
Of je nog tijd overhoudt voor een sociaal leven?

Vanaf het VWO is de combi werken en leren zwaar, de opleiding duurt lang, het werk wat je in eerste instantie doet kan best saai zijn, sociaal leven komt op een laag pitje en vrije tijd moet je goed plannen... (zie ook een paar posts hierboven). Daarentegen heb je wel de kans om bij veel bedrijven in de keuken te kijken, heb je (als het goed is) leuke collega's en ik doe je een opleiding die erg goed aangeschreven staat (en die ik persoonlijk ook erg intressant vind).

Of Nyenrode geschikt voor je is hangt van jezelf af; hoeveel discipline heb je, hoe volwassen ben je (er wordt op kantoor/bij de klant wel verwacht dat je behoorlijk volwassen gedraagt, je bent tenslotte wel het visitekaartje van het kantoor) en bovenal hoe zeker weet je dat je RA wilt worden.