Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:22

Tja als je een onrealistische looneis hebt maak je het self al een stuk moeilijker :)
Ik verdiende als 20 jarige niet slecht (15,-) en ben daar aan gewend geraakt, maar sou echt niet de beroerdste sijn om voor de helft te gaan werken, of selfs voor het minimum. :)
Als ik een baan heb voor het minimum kan ik lekker rustig door soeken naar en geschiktere baan met daarbij behorend loon :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:31

Tja ik wel want ik zit hier ook nog aan mijn vaste lasten die ik moet betalen. ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:33

Ja die heb ik ook, vrijwel iedereen heeft die op thuiswonende mensen na :)
Echter heb ik van te voren goed gekeken wat ik kon betalen, dese banenheisa sat er al lang dik aan te komen :)
Wil overigens niet seggen dat het niet goed is hoor, maar wellicht toch maar eens overwegen om je eisen wat bij te stellen, of proberen je lasten te verminderen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:39

Maar waarom zou ik voor minder gaan werken, dan reis ik liever iets verder. :o

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:43

Tja snel iets anders en een hoog loon vragen is nu gewoon geen ideale combi :)
Seker niet nu de meeste mensen met minder genoegen nemen, bedrijven besuinigen flink (of pretenderen dat i.i.g.) en als iemand met deselfde kennis en kunde solliciteert en een lager loon accepteert kun jij ook wel raden wie de baan krijgt :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:49

@ Nijn, hangt ervan af in welke sector je zoekt en welk niveau de functie heeft.
@ Sonebitch, zoek je fulltime werk? Wat voor soort werk zoek je? Is in dat soort functies jouw looneis wel realistisch?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:55

ik zoek werk voor 32 uur per week.
Dan ben ik opzoek naar verkoper in de retail, bij vodafone etc.
Of als receptioniste / administratief
En ik ben nu ook aan het kijken voor intercedente.

Dan hoeft het echt geen 9 euro nog wat te zijn.. Iets minder mag ook maar ik ga niet voor 5 euro per uur werken, dan maak ik gewoon veel verlies en reis ik liever :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:57

Wat voor diploma's heb je?

Met wat jij zoekt, denk ik dat je het beste richting receptioniste / admin. medewerker kan zoeken... qua loon dan ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:58

Like_peres schreef:
Als ik mijn 2 maanden proeftijd heb gehad, dan wordt het hoger... :)

2 maanden proeftijd? Wat voor een contract heb jij dan? 2 jaar of langer ofzo?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:00

Helaas heb ik dus geen opeiding, ja middelbare school.. :\
Ben dus ook nog eens opzoek waar je binnen het bedrijf een training / opleiding kan volgen. :+
Jaja super moeilijk zoeken voor mij dus. :=

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:58

Nou ik kom me ook maar melden. Ben sinds begin juni werkloos (weggesaneerd) en ik vind het enorm moeilijk om geschikte vacatures te vinden. Ik zoek alle sites af maar kan met moeite 1 brief per week de deur uitdoen. Ik heb zelf 2 jaar HBO Communicatie gestudeerd en alweer 8 jaar werkervaring. Vooral binnen bedrijven veel ervaring opgedaan en bijv. in de OR gezeten en ben interne auditor geweest. Ik zoek een baan als projectmedewerker/leider, zwaardere administratieve functies, accountmanager, customer care of in de IT als helpdeskmedewerker. Maar zelfs stom callcenterwerk vind ik momenteel al prima.
Ben bereid om minder te verdienen, maar wil het ook niet te gek maken. Mijn laatste loon was 13,50 per uur en dat vond ik goed. Heb nu ook gesolliciteerd op een baan met een lager loon van maar 10 euro per uur maar op die soort banen wordt ik afgewezen omdat ik overgekwalificeerd ben :+

Ik hoorde pas dat het momenteel ook heel normaal is om je CV dommer te maken. Vind ik wel een idee.

A.s. woensdag heb ik eindelijk een soll.gesprek en ik hoop echt dat ik die baan krijg. Is in de IT, hoger salaris dan mijn laatste salaris en gewoon een jaarcontract. Maar als dat het niet wordt dan zie ik het even somber in.

Ik heb al mensen gesproken die dan zeggen ga gewoon lekker achter de kassa zitten. Maar het spijt me... dat gaat me echt nog te ver. Daarbij lijkt het me heel sterk dat ze me aannemen...
Maar ik vind het niet gek van mezelf dat ik dan nog wel even verder kijk. Een uurloon van 3/5 euro is echt voor mij niet interessant. En dan klinkt het misschien belachelijk; maar mijn uitkering is echt hoger... Dan zoek ik liever nog even verder naar een baan die wel bij me past.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:07

Over achter de kassa, waarschijnlijk zeggen ze, sorry maar je bent te oud'. Een vriendin van mij dacht, ach ik probeer het, ze is btw 18, maar nee hoor.

Succes woensdag met je sollicitatie gesprek, ik hoop echt dat je die baan krijgt. Is toch weer lekker als je aan de slag kan..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:12

Mij willen se ook niet voor dat soort banen hebben, selfs niet in de productie, ben te oud, heb me toch even op mn hoofd gekrabt, te oud horen wanneer je 20 bent :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:23

Apoc schreef:
Suuskipje schreef:
ik woon gelukkig nog thuis, dus heb niet veel vaste lasten, maar ga bijvoorbeeld maandag 5 dagen naar Berlijn en vergeten een annuleringsverzekering af te sluiten.. ik hoop daarna gewoon weer aan het werk te zijn eerlijk gezegd :+

Ik heb gewoon nog vrij weinig ervaring, ben pas 20 en als ik tegenover iemand kom die 10 jaar ervaring heeft dan word tik gewoon weggebonjourd...

Ik ben overigens in mijn proefperiode ontslagen, die vent had me blijkbaar alleen nodig om op het kantoor te passen toen hij op zakenreis was.. hij zei ook telkens jaaa ik had iemand kunnen hebben die veeeeel goedkoper was, maar die kon niet gelijk beginnen toen en ik wel.

haha wij schelen ongeveer een jaar en ik krijg juist te horen dat ik te duur ben, vanwege mijn werkervaring. Heb je verder een opleiding gedaan of verdere werkervaring???
Ik zit nu ook al een maand thuis hoor en ik reageer echt op van alles... Heb gelukkig binnekort een sollicitatie gesprek, dus mij benieuwe. Heb je al eens gedacht aan hulp te zoeken bij het UWV??

Ik heb een afgeronde MBO Secretaresse opleiding, een cursus notuleren en ben nu bezig met een cursus Medische Terminologie.
Ik heb steeds vrij korte periodes werkervaring, steeds via een uitzendbureau :)
Bovendien heb ik mijn laatste jaar van de mbo opleiding in een werk-leer traject gedaan.

Ik heb me ingeschreven bij het CWi voor werk zoekende, dus ben benieuwd :) Mag overigens morgen weer langs Randstad komen omdat ik een leuke vacature voor gezien had. Mevrouw aan de telefoon zei dat ik er perfect voor ben, dus ben benieuwd :+

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:24

Ah, wat goed, ik hoop dat het inderdaad dan iets voor je is.
Zo te horen ben je dan behoorlijk wat ervaring aan het opdoen en met straks die medische terminologie erbij kom je echt wel aan een baan. Is veel vraag naar medische secretaresses ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:33

bovendien heb ik als looneis rond de 10 euro bruto en dat wordt ook niet als overdreven hoog benoemd geloof ik :\

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:55

Bij randstad vinden ze 10 euro bruto niet veel, iig niet waar ik toendertijd zat. Ik kreeg als 19 jarige ruim 10 euro bruto voor archiveringswerk (lees: mensen trekken het halve archief leeg, flikkeren het na gebruik op een stapel en ik zet het er op de juiste plek weer in). Aangezien jij in dit geval degene zou zijn die het eruit haalt en gebruikt, zou je meer moeten verdienen dan ik ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:57

10 euro bruto is ook zeker niet veel. Maar ik weet niet hoe oud je bent?

* had heel bericht getypt maar opeens alles weg, dus geen zin meer ;) *

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:08

En dan vind ik 10 euro weer wel veel. Nouja normaal nu omdat ik het gewend ben, maar voor een 19-jarige met geen opleidingen vind ik het veel. :o

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:19

Hier nog een werkzoekende.

We hebben net een huis gekocht, en ben ook net mijn baan kwijt...
Mijn contract loopt 22 sept af.
Ik neem op dit moment alles aan wat om mijn pad komt. Omdat het werk wat ik nu doe niet voor het oprapen ligt.
Er moet gewoon geld binnenkomen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:44

ik weet niet naar wat voor werk jullie op zoek zijn maar ik heb zelf al bijna 5 jaar een bijbaantje bij centerparcs en ik zie dat we daar nog steeds veel mensen zoeken.op veel verschillende gebieden dus als je iets zoekt kijk eens bij een centerparcs in de buurt. het is maar een ideetje :D

ik studeer trouwens zelf psychologie en werk nu in de horeca, als ik klaar zou zijn met mijn studie en in die richting geen baan zou kunnen vinden zou ik best dat als fulltime baan kunnen doen voor een tijdje denk ik ik vind het er wel gezellig :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:25

Nuage schreef:
10 euro bruto is ook zeker niet veel. Maar ik weet niet hoe oud je bent?

* had heel bericht getypt maar opeens alles weg, dus geen zin meer ;) *

ik ben 20 :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:50

Dan is het zeker een normaal salaris! Niet verkeerd.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:13

Falona schreef:
Like_peres schreef:
Als ik mijn 2 maanden proeftijd heb gehad, dan wordt het hoger... :)

2 maanden proeftijd? Wat voor een contract heb jij dan? 2 jaar of langer ofzo?

Als jij ergens gaat werken kan het zijn dat je in een proeftijd zit.
2 maanden proeftijd en daarna een vast contract van bijvoorbeeld een jaar ofzo..
Dan gaan ze kijken of ze je willen behouden, dat is vaak wel zo in supermarkts, want dat had ik ook toen ik bij de bas ging werken..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:33

ik denk dat Like_peres bedoelt dat je bij een contract korter dan 2 jr maar een proeftijd van 1 maand mag hebben (een CAO kan daar wel van afwijken...) ;)