Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Kimberley84 schreef:Ik zit al vanaf december thuis! En niemand wil mij... ben alweer te oud (24) en heb de verkeerde opleiding:( Ik voel me net een oud wijf, lees 62, die nog een paar jaartjes moet slijten voor haar pensioen. Maar kom op is 24 nou OUD??? Mijn leven is nog maar net begonnen! Nog 1 maand en dan stopt mijn uitkering, wat dan? Waar moet ik dan mijn boodschappen van betalen?
Als jij al te oud bent ... wat moet ik dan (48)
achter de geraniums?
chipieke schreef:*even editten: wat ik zo rot vind aan het belgische systeem, weet niet of het in nederland ook zo is, maar toen mijn vriend zijn ontslag ging krijgen was hetgeen ze als reden erop wilden zetten allesbehalve netjes en het was bovenop nog een grove leugen, dus hij heeft zelf ontslag genomen wegens pesterijen. En hij kon niet eens terugvallen op een uitkering! Dat vond ik echt erg :s We hebben het uiteindelijk niet nodig gehad, maar er zullen nog mensen zijn die hetzelfde gaan meemaken en dan vind ik het echt rot dat je nog eerst eens 21 werkdagen moet draaien (wat niet altijd gemakkelijk is!) voor je op een uitkering kan terugvallen.
Evenstar schreef:Kimberley84 schreef:Ik zit al vanaf december thuis! En niemand wil mij... ben alweer te oud (24) en heb de verkeerde opleiding:( Ik voel me net een oud wijf, lees 62, die nog een paar jaartjes moet slijten voor haar pensioen. Maar kom op is 24 nou OUD??? Mijn leven is nog maar net begonnen! Nog 1 maand en dan stopt mijn uitkering, wat dan? Waar moet ik dan mijn boodschappen van betalen?
Als jij al te oud bent ... wat moet ik dan (48)
achter de geraniums?
Kimberley84 schreef:livetime: hoe doe je dat toch? ik stuur per maand wel 40 brieven weg en krijg alleen afwijzingen. volgens het cwi is er niks mis met mijn brieven alsook mijn cv,
Kimberley84 schreef:Zo bedoel ik dat niet, maar zo is mijn gevoel en wordt ik benaderd, ga je naar de intratuin, vragen ze medewerkers, werkervaring gevraagd ,krijg je te horen: ja sorry je bent te oud
ze willen tegenwoordig het liefst iemand van 16 met 10 jaar werkervaring
LiVetime schreef:Kimberley84 schreef:livetime: hoe doe je dat toch? ik stuur per maand wel 40 brieven weg en krijg alleen afwijzingen. volgens het cwi is er niks mis met mijn brieven alsook mijn cv,
40 brieven?? Dat is aardig wat! Ik weet niet waarom ze jou niet aannemen.
Ik heb nu 9 brieven weg gedaan, ook al voordat ik werkloos werd, en ingeschreven bij 3 uitzendbureau's.
Misschien een tip: Als er een telefoonnummer bij de vacature staat, bel dan daar altijd even naar om 'meer informatie in te winnen'.
Op die manier hebben ze je stem al s gehoord en weten ze dat je serieus op zoek bent. Dan heb je naar mijn idee al een streepje voor bij de rest.
Dit heb ik nlk in veel gevallen ook gedaan. Stuur nadat je je cv hebt verzonden, na een paar dagen even een mailtje erachteraan als je nog niks van ze hebt gehoord. Dan weten ze ook dat je dus echt serieus op zoek bent.
Ik weet niet naar wat voor functie je op zoek bent?
Maar ik zocht richting administratief/secretarieël.
Kimberley84 schreef:livetime: hoe doe je dat toch? ik stuur per maand wel 40 brieven weg en krijg alleen afwijzingen. volgens het cwi is er niks mis met mijn brieven alsook mijn cv,

ben benieuwd
Daarnaast krijg ik nog tot februari volgend jaar aanvullende uitkering, als ik dat wens. Moet dan wel blijven solliciteren.

die heb ik aanstaande vrijdag