MLoeser schreef:Armani88 schreef:Ik zit in mijn laatste jaar van onderwijsassistent Spw
Leuk, wat ga je hierna doen? En waar heb je dat gedaan?
Op het Roc van twente
wil hierna de LIO doen in 2 jaar dat kan hier sinds februari
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Natasja91 schreef:En MLoeser, hoe was je stagedag?

Gjilke schreef:Ik ben vorig jaar afgestudeerd als docent scheikunde, en werk nu voor 0,77 fte op een Montessori VMBO-t/Havo/VWO school. En VMBO is 10 keer leuker! Ga na de vakantie ook nog wiskunde geven, dus zit dan helemaal vol.
Ben nu toetsen aan het nakijken... Waarom was ik ook alweer docent geworden?
Gjilke schreef:Een vriendin van mij helpt me vaak met toetsen nakijken, en werkt zelf in de zorg. Haar collegas piepten over dat wij t zo makkelijk hadden, veel vakantie, bla bla. Ze heeft het maar even voor ons opgenomen, hihi. Ach t hoort er bij
mazzelaar 
Altijd grappig. Net als dat ze denken dat de studies heel simpel zijn, omdat ze docenten zo nodig hebben
En dan kan ik ze bijvoorbeeld vertellen dat 143 studenten Engels hun mondeling niet hebben gehaalt, 9 het wel hebben gehaald. Zo simpel dus
. Maar ben dan wel met een VWO diploma naar t HBO gegaan. Had een half jaar vrijstellingen, en heb de opleiding in 3 jaar afgerond. 
We zijn echt in de meerderheid 

Je was al echt een juf
Je hebt mij zeker wel gemotiveerd in die tijd
Ik een echte juf... laat de leerlingen het maar niet horen, die lachen zich een kriek
Allemaal sociaal-emotionele problematiek, dus allemaal gedragsstoornissen
Dus dan zit je daar in je eentje in je klas

top. Waar studeer je? 
Ik heb nu van alles geregeld zodat mijn LWB-er het goed vindt dat ik bij het hw instituut mijn stage doe, omdat mijn kans op mijn oude school verkeken leek. Ben hard bezig die motivatie op papier te zetten voor in mijn portfolio en de weekjournalen (lees je goed ik moet er nog twee typen
reflecteren op een dikke week geleden
) uit mijn duim te zuigen. Krijg ik een mail:Citaat:Na overleg met mijn collega's zijn we tot de conclusie gekomen dat iedereen van mening is dat je nog steeds van harte welkom bent. Wij hebben begrip voor jou situatie en wensen je een hele fijne stagetijd bij ons toe. Laat maar even weten wanneer je komt. Onze roosters staan in de bijlage.
Té briljant! Maar goed dan kan ik wel lekker ook echt bio gaan geven en practica begeleiden
Heb er zo'n zin in! Vrijdag na de vakantie start ik

op de HvA
ontzettend brutaal, dus dat wordt nog wat