Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:33

MLoeser schreef:
Armani88 schreef:
Ik zit in mijn laatste jaar van onderwijsassistent Spw

Leuk, wat ga je hierna doen? En waar heb je dat gedaan? :P

Op het Roc van twente

wil hierna de LIO doen in 2 jaar dat kan hier sinds februari

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:05

Urielle schreef:
Leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad!
Ik heb van nog een school uitnodiging voor tweede gesprek! Straks moet ik nog gaan kiezen! :oo

Hoezo luxe ;) Wees blij :) Kan je de leukste baan eruit pikken :D Leuk toch, ze waarderen je wel ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:05

Armani88 schreef:
wil hierna de LIO doen in 2 jaar dat kan hier sinds februari

Dat is wel mooi, is het dan alleen niet heel hard werken?

Chocopasta

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:09

En MLoeser, hoe was je stagedag?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:40

Ik ben vorig jaar afgestudeerd als docent scheikunde, en werk nu voor 0,77 fte op een Montessori VMBO-t/Havo/VWO school. En VMBO is 10 keer leuker! Ga na de vakantie ook nog wiskunde geven, dus zit dan helemaal vol.
Ben nu toetsen aan het nakijken... Waarom was ik ook alweer docent geworden?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:30

Natasja91 schreef:
En MLoeser, hoe was je stagedag?

Wel geinig, niet helemaal super. Mij stage-coach is in ieder geval erg makkelijk, dat is wel fijn. Maar ik moest in een keer Engels en Duits gaan uitleggen, en ik ben vrij exact aangelegd dus dat was lastig. Ik heb wel hele gezellige collega's en leuke leerlingen om mee te werken. Ik werk voornamelijk 1 op 1 dus dat is ook echt super, en meteen ook alle niveau's, allerlei typen leerlingen, dat is erg leuk :)

Heb wel zin in volgende week! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:31

Gjilke schreef:
Ik ben vorig jaar afgestudeerd als docent scheikunde, en werk nu voor 0,77 fte op een Montessori VMBO-t/Havo/VWO school. En VMBO is 10 keer leuker! Ga na de vakantie ook nog wiskunde geven, dus zit dan helemaal vol.
Ben nu toetsen aan het nakijken... Waarom was ik ook alweer docent geworden?

Hahaha, hoort er ook bij he? Net als die uurtjes vergaderen die veel mensen vergeten ;)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:08

Een vriendin van mij helpt me vaak met toetsen nakijken, en werkt zelf in de zorg. Haar collegas piepten over dat wij t zo makkelijk hadden, veel vakantie, bla bla. Ze heeft het maar even voor ons opgenomen, hihi. Ach t hoort er bij :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 19:08

Gjilke schreef:
Een vriendin van mij helpt me vaak met toetsen nakijken, en werkt zelf in de zorg. Haar collegas piepten over dat wij t zo makkelijk hadden, veel vakantie, bla bla. Ze heeft het maar even voor ons opgenomen, hihi. Ach t hoort er bij :)

Zo'n vriendin is wel handig :D mazzelaar ;)

En inderdaad onderschatten veel mensen al het werk dat je moet doen NAAST het lesgeven zelf. Hihi, ik krijg zelf dat commentaar ook als ik vertel dat ik een studie voor VO doe :P Altijd grappig. Net als dat ze denken dat de studies heel simpel zijn, omdat ze docenten zo nodig hebben := En dan kan ik ze bijvoorbeeld vertellen dat 143 studenten Engels hun mondeling niet hebben gehaalt, 9 het wel hebben gehaald. Zo simpel dus ;)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:17

Mijn opleiding was wel vrij eenvoudig :o . Maar ben dan wel met een VWO diploma naar t HBO gegaan. Had een half jaar vrijstellingen, en heb de opleiding in 3 jaar afgerond.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:44

ik heb zelf ook de overstap gemaakt van VWO naar HBO. De vakken zijn wel goed te doen, maar het komt je niet aanwaaien: je moet er wel wat voor doen. Veel portfolio's en werk buiten de college uren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:46

Ik heb gister mijn eerste officiele lesdag gehad (dinsdag was ik ziek) en vond het echt leuk! Hebben ook een leuke groep, dat scheelt ook al wel veel denk ik. Veel afwisseling tussen theorie en praktijk, ook veel dingen doen en ervaringsverhalen. Tijd vloog ook echt om!

Woensdag ook eerste dag stage gehad, ook erg leuk, wel erg wennen nog! Vooral mee achterin de klas gezeten en veel mee geschreven.

Ik heb ook de overstap VWO naar de HAS gemaakt, nu daarmee klaar en dus 1jaar over de stoas als het goed is. Blijkbaar ook behoorlijk pittig nog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:30

Wat fijn Haike! Wanneer moet je voor het eerst zelf lesgeven daar?

Ik ben vandaag aangenomen voor 15 lesuren, op maandagochtend, dinsdagochtend, woensdagochtend en donderdag de hele dag. 10 uur M&M en 5 uur remedial teaching.
Klasjes met maar 15 lln maar behoorlijk pittig ivm sociaal-emotionele stoornissen en ik heb maar twee klassen, maar wel gelijk 5 uur per klas in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:35

Klinkt als een leuke uitdaging Urielle! Gefeliciteerd!

Wanneer voor eerst echt les ga geven nog niet afgesprken, heb natuurlijk nog helemaal niks aan ervaring dus eerst een beetje mee blijven kijken en dan lngzamerhand steeds meer over nemen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:48

Ik meld me ook maar even :D

Ook ik ben derdejaars biologiestudent :+ We zijn echt in de meerderheid :D

Ik geef dit jaar 10 uur Mens&Natuur aan 4 verschillende klassen, 3 eerste klassen LWOO/Basis/Kader en 1 tweede klas Basis/Kader. Wel erg pittig, want loop maar 2 dagen stage en heb dan weinig tijd voor andere dingen. Want het lesgeven sloopt wel gigantisch ;)

Met een beetje mazzel kan ik hier afstuderen, heb het hier vreselijk naar mijn zin!

Ik lees dat Urielle een baan heeft gevonden, gefeliciteerd! Je bent er best lang uitgeweest of niet? Ik dacht dat jij 2 jaren hoger zat dan ik? Toen ik nog een bang eerstejaars docentje was en amper in de klas durfde te zitten gaf jij al -superstoer vond ik dat haha- al echte lessen :D Je was al echt een juf :) Je hebt mij zeker wel gemotiveerd in die tijd ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:15

He, wat leuk om te horen dat ik voor iemand inspiratiebron ben geweest! :+ Ik een echte juf... laat de leerlingen het maar niet horen, die lachen zich een kriek :=

Ik heb een jaar achterstand, vanwege Gioya toen, ik moet dit jaar afstuderen en ben nu vijfdejaars dus eigenlijk, ofwel vierde maar met een jaar tussenpauze erin. Maar goed, je ziet hoe weinig dat scheelt ;)

Heb vandaag nog een les mens en natuur bekeken, nou heb weer respect voor jullie, wat ben ik toch blij dat ik geen practica hoef te doen :P

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:47

Hihi met practica moet je A: zorgen voor een Toa of B: meteen alle idiote relschoppers eruit mikken, zodat voor de rest duidelijk is dat je niet mag sollen. Dan is het best te doen hoor :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:01

Gjilke, het zijn alleen maar idiote relschoppers :D Allemaal sociaal-emotionele problematiek, dus allemaal gedragsstoornissen :P Dus dan zit je daar in je eentje in je klas :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:00

Urielle: Gefeliciteerd! Dat lijkt me echt een hele toffe baan! Wel een uitdaging, maar daar moet je het ook voor doen :)

Liek_: Nog een bioloog! :D top. Waar studeer je?

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:14

@ Urielle: Die van mij zijn Havo/VWO lln, die hebben nog wel enig inzicht in de gevolgen van hun daden. Maar dan heb je er wel meteen weer 32 :7 Ik heb liever 16 idioten :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:55

Hahaha Gjilke :P

Heb net mijn werkplan opgesteld, het wordt ieder jaar moeilijker om iets nieuws te bedenken. :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 17:50

Whahahahahaha _O- Ik heb nu van alles geregeld zodat mijn LWB-er het goed vindt dat ik bij het hw instituut mijn stage doe, omdat mijn kans op mijn oude school verkeken leek. Ben hard bezig die motivatie op papier te zetten voor in mijn portfolio en de weekjournalen (lees je goed ik moet er nog twee typen :+ reflecteren op een dikke week geleden :P ) uit mijn duim te zuigen. Krijg ik een mail:

Citaat:
Na overleg met mijn collega's zijn we tot de conclusie gekomen dat iedereen van mening is dat je nog steeds van harte welkom bent. Wij hebben begrip voor jou situatie en wensen je een hele fijne stagetijd bij ons toe. Laat maar even weten wanneer je komt. Onze roosters staan in de bijlage.

_O- Té briljant! Maar goed dan kan ik wel lekker ook echt bio gaan geven en practica begeleiden :D Heb er zo'n zin in! Vrijdag na de vakantie start ik :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:19

Fijn joh! Veel succes :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

Hallo!

Ik ben 4e jaars PABO student. Ik heb mijn punten niet allemaal binnen nog, dus ik ga waarschijnlijk in jaar 5 meteen afstuderen en doe er 3 maanden langer over, maar ik heb het erg naar mijn zin!

Nog iemand die aan een INHOLLAND een pabo studie doet? Handig voor het uitwisselen van opdrachten :=

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:15

weer een bioloog :D
Liek_ waar studeer je? zit zelf ook in mijn 3e jaar biologie :P op de HvA

Poe ben wel blij dat ik even een weekje vakantie heb, heb sinds 2 weken 2 klassen extra waaronder een 2e klas havo. zitten een paar kinderen in waar ik niet zo blij mee ben := ontzettend brutaal, dus dat wordt nog wat :=