uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:36

Als je werken in de winkel te min voor jezelf vind, waarom ga je dan niet iets doen waar je voor geleerd heb? Of verder leren zodat je een 'betere baan' kan krijgen?

Edit: Je gaat verder leren.. Jeetjeminazeg! En dan voor een half jaartje niet in een winkel willen werken?! Dat snap ik echt niet, sorry.

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 15:28

sorry dat ik niet heel de dag achter de pc zit hoor.
ik heb een sollictatie gesprek staan bij de marskramer voor minimaal 20 uur in de week dit kan meer worden.

bedankt voor alle adviezen, heb er wel degelijk wat aan gehad

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:35

Marskramer? Die betalen toch beroerd of ben ik nou gek? :=

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:36

Marjo_Wystan schreef:
juline schreef:
en mensen die nu weer komen dat ik lui ben of zoiets, ik weet heel goed hoe moeilijk het is voor de mensen die het nodig hebben.
mijn moeder is ongeneselijk ziek en mijn gelukkig inmiddels weer vriend zit al jaren op een houtje te bijten met uitkeringen en schuldsaneringen dus ik weet heel goed waar ik over praat.

Meisje, je zou je heel diep diep diep moeten schamen! Je wil ook nog zeggen dat je naasten die je liefhebt het nodig hebben!!!!??? Dat op een houtje bijten van mensen die een uitkering nodig hebben komt doordat sommige mensen niet willen werken, terwijl ze het makkelijk kunnen

Dus kom van die bank af en ga ergens werken, wat maakt het nou uit waar je gaat werken??? Als je je vriend of moeder een beter leven kunt geven??

Verder maak ik ook uit je verhaal op dat het te min is om bij de mac te gaan werken.

Maar goed, nee hoor het is niet te min om bij die sukkels te horen die een uitkering trekken die ze niet nodig hebben!!!! }:0

oh oh oh wat ben ik blij met mijn opvoeding zeg :+ , en ik zou zo'n grote welverdiende schop krijgen dat ik niet meer in staat zou zijn om uberhaupt ooit te kunnen gaan werken... Dank je wel ouders en maatschappij! :D

Amen! ook ik zit met verbazing te lezen. Geef je zelf ajb een schop onder je kont. Ik zou nog liever 80 uur in de week gaan werken, dan een uitkering moeten gaan trekken als ik niks mankeer. Succes met solliciteren!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 15:39

tja dan betalen ze maar minder maar veel is er niet te krijgen op het moment. me cateringwerk is toch weer afgelopen omdat ze bijna geen feesten meer aangeboden krijgen.

werk hebben is op het moment toch belangrijker dan zoeken naar het ideale baantje

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:50

Heb je Asito gebeld Juline? Ik denk niet dat Marskramer je 8 euro netto per uur gaat betalen ;)

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:51

juline schreef:
tja dan betalen ze maar minder maar veel is er niet te krijgen op het moment. me cateringwerk is toch weer afgelopen omdat ze bijna geen feesten meer aangeboden krijgen.

werk hebben is op het moment toch belangrijker dan zoeken naar het ideale baantje

Kijk dat is de instelling, hartstikke goed van je!! Veel succes op je sollicitatiegesprek, en er zit in ieder geval 1 voordeel aan; korting op al die leuke spullen :D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:58

Succes met je sollicitatie! Ik weet hoe lastig het is om werk te krijgen momenteel. Ik ben nu bijna een jaar aan het solliciteren, al weet ik veel hoeveel brieven en emails en telefoontjes de deur uit gedaan en zonder resultaat. EN dan solliciteer ik niet eens naar de meeste leuke baantjes, ook de 'rotbaantjes'. Nu is het bij ons gelukkig zo dat het niet 1,2,3 nodig is dat ik werk maar ik zie het toch liever anders en blijf gewoon doorgaan met solliciteren.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:07

ik wil eerst kijken hoe of wat bij de marskramer en dan komt asito aan de beurt. heb erg lange tijd schoonmaakwerk gedaan dus dat komt tegen die tijd ook wel goed.

wil eerst kijken hoeveel uur het gaat worden bij de marskramer en het salaris en dan kan ik alsnog asito of 1 van de vele andere schoonmaak bedrijven in de buurt benaderen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:57

Fijn dat je werk hebt. En er komt vast iets wat je graag zou willen. Maar soms moet je even iets doen wat je iets minder vindt om op weg te komen.

Heb je ook wel eens gedacht aan werken en leren? Kun je een diploma halen en toch geld verdienen. En misschien wel doorgroeien.

Heel veel succes!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:03

AnnemiekvM schreef:
Fijn dat je werk hebt. En er komt vast iets wat je graag zou willen. Maar soms moet je even iets doen wat je iets minder vindt om op weg te komen.

hoho niet te snel. ze is nog niet aangenomen....
maar ik hoop voor je dat je het daar leuk gaat vinden als je aangenomen wordt. dan zul je zien dat salaris een stuk minder belangrjk is.... ik hoop in elk geval dat je wat minder negatief doet over 'dat soort' baantjes

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:43

AngelofLove schreef:
Succes met je sollicitatie! Ik weet hoe lastig het is om werk te krijgen momenteel. Ik ben nu bijna een jaar aan het solliciteren, al weet ik veel hoeveel brieven en emails en telefoontjes de deur uit gedaan en zonder resultaat. EN dan solliciteer ik niet eens naar de meeste leuke baantjes, ook de 'rotbaantjes'. Nu is het bij ons gelukkig zo dat het niet 1,2,3 nodig is dat ik werk maar ik zie het toch liever anders en blijf gewoon doorgaan met solliciteren.

AngelofLove, waarom gaat het bij jou zo moeilijk denk je? Komt het misschien door de regio waar je woont, je leeftijd, of iets dergelijks? Want ik heb een aantal mensen om me heen die de afgelopen tijd werk zochten, en die waren zo aan de bak. Eentje doet nu licht administratief werk, de andere valt in bij een kinderopvang en allebei zonder dat ze daarvoor opgeleid zijn (wat dus betekent dat die bedrijven best wel omhoog zaten).

Misschien is het een idee om je manier van solliciteren eens door te nemen met een coach ofzo? Ik wil niet direct roepen dat het aan jou ligt, maar als je echt bereid bent veel aan te pakken, lijkt het me niet dat het nodig is om een jaar te moeten zoeken.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:46

@ Nimue, het komt denken we (ik en coach) door leeftijd en omgeving. Heb al bij een aantal sollicitatiegesprekken de vraag te horen gekregen of er een kinderwens is, en ook na aangegeven te hebben dat dit niet zo is wijzen ze me hierop af. Manier van solliciteren is volgens de coach niets mis mee. Ook de brieven etc zijn allemaal prima in orde. Voor

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:33

Wat vervelend dat je om zoiets wordt afgewezen. Het is mij ook wel eens gevraagd, maar ik ben er nog niet echt tegenaan gelopen terwijl ik er wel de leeftijd voor heb. Raar dat ze je daarop afrekenen, zeker als je aangeeft dat het helemaal niet speelt. :n

Wel goed dat je een coach hebt, dat kan je net dat extra zetje geven. Ik hoop dat je snel wat vindt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:34

Nimue schreef:
Wat vervelend dat je om zoiets wordt afgewezen. Het is mij ook wel eens gevraagd, maar ik ben er nog niet echt tegenaan gelopen terwijl ik er wel de leeftijd voor heb. Raar dat ze je daarop afrekenen, zeker als je aangeeft dat het helemaal niet speelt. :n

Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België mag je dat helemaal niet vragen, over kinderen(behalve als je zwanger bent bij bepaalde risicovolle beroepen) . Daar kan je een bedrijf voor aanklagen. Maar goed, uiteraard gebeurt het toch vaak genoeg.

Ik hoop dat de TS nu eindelijk iets gevonden heeft. En ik zou zelf ook doorzoeken tot ik er bij neerviel, en als ik niets anders vond dan een rotbaantje dat rotbaantje maar doen, het is toch maar tot je gaat studeren heb ik begrepen, niet iets waar je nog 10 jaar aan vast moet zitten.
Als je schulden hebt die je graag wilt af betalen, kan je dan niet eens kloppen bij iemand die bv helpt bij budgetbeheer? (hier kan je dat in een OCMW vragen)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:14

heb gister sollicitatie gesprek gehad en hoor vrijdag of ik uitgenodigd wordt voor 2de gesprek. zit redelijke goede kans maar je weet het nooit dus loop nog niet blij rond.

mocht ik aangenomen worden wordt het waarschijnlijk ook een opleidingstraject tot leidinggevende.

mocht het allemaal niet door gaan ga ik maandag bij de zeeman langs.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:34

Opleidingstraject tot leidinggevende? Je wilde toch in het najaar weer naar school? Of is dit de richting die je sowieso al wilde doen? :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:38

nee het is niet volledig de richting die ik op wil maar grijp nu alles aan wat ik kan krijgen en wat een stabiele toekomst kan bieden. spring uiteraard niet zomaar in het diepe maar het geeft wel goede perspectieve voor later

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:42

Ik heb geen idee wat voor mogelijkheden het biedt, ik ken de opleiding niet goed genoeg om daar wat van te kunnen zeggen. Wat hád je eigenlijk willen gaan doen? :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:44

Citaat:
het is erg moeilijk om in breda een baan te vinden. thuis zorg moet je achteraf ook nog aan de belasting betalen dus blijft er ook niet veel meer over.

bullshit genoeg banen in Breda maar je moet wel tevreden zijn en ja als je meer dan 1500 euro wilt verdienen moet je geleerd hebben.
En ik moet ook belasting betalen en niet zo weinig ook maar VEEL door mensen zoals jij.

Citaat:
en pri_lady ik weet niet of jij hard wordt van je eigen kapot werken voor een salarisje van 400 euro per maand? nee daar krijg ik alleen psychische klachten door. mijn leven is niet al te gemakkelijk geweest.

je voelt je duidelijk te goed om iets te doen want het moet wel meer opleveren dan 400 euro, beetje minderwaardig ben je hier wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:45

Nounou Tita, volgens mij hadden we dat stadium in de discussie al minstens 5 pagina's achter ons gelaten.....

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 14:50

met deze opleiding zou ik uiteindelijk een eigen winkel kunnen openen. maar uiteraard kan ik er in andere bedrijven een een leidinggevende funtie gaan vervullen dus kan er vele kanten mee uit.

mijn echte ware droom is om de beveiliging in te gaan met name persoonbeveiling cq artiestenbeveiliging. echter heb je hier een rijbewijs voor nodig en zal ik dus eerst moeten werken om die te kunnen behalen. dus lekker komende jaartjes werken leren sparen enz enz en dan ooit maar eens via de loi ofzo de opleiding gaan volgen voor beveiliging.

maar eerst maar eens kijken of ik voor 2de gesprek mag komen en proeftijd door komen van 12 weken.

en tita dream on

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:00

Nouks schreef:
Nounou Tita, volgens mij hadden we dat stadium in de discussie al minstens 5 pagina's achter ons gelaten.....

:D tja dat merk ik, ikke nog niet maar goed gaat verder lezen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:02

AngelofLove schreef:
Heb al bij een aantal sollicitatiegesprekken de vraag te horen gekregen of er een kinderwens is, en ook na aangegeven te hebben dat dit niet zo is wijzen ze me hierop af.

Ten eerste mogen werkgever je daar niet naar vragen. Ten tweede hoef je daar geen antwoord op te geven, gaat een ander niets aan. Dus de eerst volgende keer zeg je dan toch gewoon nee of niets?

suuzepuus schreef:
maar ik hoop voor je dat je het daar leuk gaat vinden als je aangenomen wordt.

Sorry, maar ze is nog niet echt in de positie om werk al dan niet te kunnen selecteren op 'leukheid'. Je hebt ten eerste gewoon de verantwoordelijkheid om te werken en in je eigen levensonderhoud te voorzien. Ik vind het ook niet leuk om belasting te betalen waar dus onder andere uitkeringen van betaald worden, maar ik moet dat ook gewoon. Dus als je gezond van lijf en leden bent moet je gewoon werken, of dat nu leuk is of niet (of op een houtje bijten, leven van de lucht, maar in ieder geval niet je handje ophouden)

Plezier in je werk is belangrijk, maar daarover kan pas onderhandeld worden als je het je kan permitteren. Pas als je voldoende opgeleid, gemotiveerd, ervaren, ondernemend etc. bent. Als je niets kan/niets hebt geleerd mag je blij zijn dat een bedrijf je uberhaupt een kans wil geven. Dan is het gewoon een kwestie van hard werken, doorzetten, ook de vervelende dingen doen, je verantwoordelijkheid nemen, kritiek slikken, kijken, leren, reflecteren etc. Pas als je je echt bewezen hebt als toegevoegde waarde voor een werkgever, dan kun je eens gaan onderhandelen over zaken die je werk plezieriger zouden kunnen maken. Als je nooit hebt geinvesteerd in opleiding en werkervaring valt er qua plezier echt weinig te eisen.

juline schreef:
mijn echte ware droom is om de beveiliging in te gaan met name persoonbeveiling cq artiestenbeveiliging. echter heb je hier een rijbewijs voor nodig en zal ik dus eerst moeten werken om die te kunnen behalen.

Ik begrijp het niet; toen ik 21 was, studeerde ik, haalde ik mijn rijbewijs, werkte ik en kwam ik nog rond ook??? Ik heb wel wat moeten lenen van de IBG groep (voor collegegeld), maar die schuld kan ik nu makkelijk betalen omdat ik nu een goed salaris heb. Waarom kun jij dat niet?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:03

Wat grappig zo'n droombaan dat hoor je niet vaak! Is denk ik ook wel iets wat je wat later ook nog kan gaan doen. Bestaat er daarvoor geen leer en werk opleiding soms? Dat je zeg maar je rijbewijs binnen je opleiding kan gaan halen?

Jasmijn ze gaf eerder al aan nog schuld te hebben, waarvan lijkt me niet direct onze zaak, maar het kan nou eenmaal gebeuren dat dingen bij de een wat soepeler lopen dan bij de ander. Dat jij toen geen probleem had wil niet zeggen dat een ander in andere omstandigheden dat ook niet hoeft te hebben. ;)
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 04-02-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt