een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:18

Mijn paard kan ik echt NIET weg doen. :+ Dat kan ik niet maken tegenover mijn paard. Bijrijder gaat het 'm ook niet worden, paard is niet echt ingereden. En hij is al overstuur als een vreemde hem uit de bak haalt. :')

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:22

Juist méér in contact met de bevolking. En een stage vinden is zoveel makkelijker dan je waarschijnlijk denkt..
Niet geschoten is altijd mis! Dat is mijn motto, en dat is ook waarom ik aan mijn geweldige stage ben gekomen waar ik zo blij mee ben en altijd terug mag komen... En die plek was in het buitenland.

Overigens was die niet in amerika/canada maar in Groot-Brittannië, maar geloof mij, ook in amerika kun je echt wel een stage plek vinden. Een kwestie van rondmailen en bellen bij bedrijven die je interessant lijken!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:23

Anthea schreef:
Mijn paard kan ik echt NIET weg doen. :+ Dat kan ik niet maken tegenover mijn paard. Bijrijder gaat het 'm ook niet worden, paard is niet echt ingereden. En hij is al overstuur als een vreemde hem uit de bak haalt. :')

Ik heb stage gelopen op een stal in de U.K. waar ik altijd terug mag komen, stel voor dat ik er een jaar heen zou willen, dan zou ik gewoon mijn paard mee kunnen nemen waarschijnlijk. (eigenlijk zeker)

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:08

ik mag waarschijnlijk ook.
voorkeur word argentinie.
maargoed ik zal zelf ook flink moeten sparen.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:26

@melanieB: hoe is het afgelopen met de TBC test? positief of negatief? mij was verteld namelijk dat bij een bultje je positief was..

Vandaag hepatitis A+B inenting gehad, voelde er niks van := nou wel flinke spierpijn in mijn arm :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:21

Voor degenen die ook nog op zoek zijn naar een passende organisatie, de google ads onder aan de pagina geven af en toe ook handige links. Ben al wat leuke organisaties tegengekomen op die manier! :j

Ik wil ook graag een jaartje naar het buitenland. Ik zit nu in VWO5, ben 17 als ik m'n diploma krijg en zou op zich dus nog een jaartje High School kunnen gaan doen. Ik weet alleen nog niet zeker of ik dit wel wil, of dat ik ga backpacken, of een stage wil doen, of werk in ontwikkelingslanden.

Ik weet wel zeker dat ik wil wachten tot ik mijn VWO diploma heb. Tussen het 5e en 6e jaar een jaartje ertussenuit lijkt mij niet bepaald ideaal.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:22

Formulieren zijn op de post! :):)

@Fleur, zo'n bultje heb je alleen als net is ingespoten, bultja was na 10 minuutjes alweer weg :P
Ik was dus negatief (maandag resultaat opgehaald) :P

Ben blij dat ik die niet nog een keer hoef, wát een .. prik! :=
Hepatitus prik voelde je idd absoluut niet, wel fijn :P Ik had niet eens door dat ze gaf!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:43

had ik indd ook! ik dacht dat ze ging ''proefprikken'' en toen zei ze: klaar, ik dacht: wauw! heb ik me daar zo druk om gemaakt :P

Gelukkig dat je uitslag negatief was! :)
Ik krijg ongeveer 20 december uitslag of ik aangenomen ben (voor het programma) of niet :) (ze zijn 30 oktober op de post gegaan (vanaf travel active al))

@JENNx: weet je zeker dat je dan nog kan? want mij is verteld dat je na 12 jaar geen onderwijs meer mag volgen in Amerika, en na 6VWO heb je er 12 opzitten.
Zowieso is het hele ''slaaggedoe'' lastig daar, zag dat ze op mijn papieren hadden ingevuld dat ik wanneer ik kwam nog niet was geslaagd, anders zou het mijn plaatsing vermoeilijken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:00

@Laura, ja dat had ik ook idd.
Volgens amerikaanse systeem zou ik dan in 2012 afstuderen ofzo (als ik terugkom :P )

Als het positief was zat ik nu in quarantine hoor _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:54

Ik lees hier dat je maar 18.5 mag zijn als je afstudeerd. Nu is een kennisje van mij na haar laatste jaar vertrokken (wij zijn of worden 18 als we afstuderen. Mensen geboren in het jaar 1990 studeren af in het jaar 2008.) voor een jaar high school?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:07

Fleur_Laura schreef:
had ik indd ook! ik dacht dat ze ging ''proefprikken'' en toen zei ze: klaar, ik dacht: wauw! heb ik me daar zo druk om gemaakt :P

Gelukkig dat je uitslag negatief was! :)
Ik krijg ongeveer 20 december uitslag of ik aangenomen ben (voor het programma) of niet :) (ze zijn 30 oktober op de post gegaan (vanaf travel active al))

@JENNx: weet je zeker dat je dan nog kan? want mij is verteld dat je na 12 jaar geen onderwijs meer mag volgen in Amerika, en na 6VWO heb je er 12 opzitten.
Zowieso is het hele ''slaaggedoe'' lastig daar, zag dat ze op mijn papieren hadden ingevuld dat ik wanneer ik kwam nog niet was geslaagd, anders zou het mijn plaatsing vermoeilijken!

Nee, dan heb ik nog maar 11 jaar onderwijs gehad, ik heb namelijk een jaar overgeslagen. Dus volgens de regels zou het nog mogen. Dan moeten ze de regels nog wel juist toepassen ....

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:36

cocktailtime schreef:
mijn ouders zullen het niet erg vinden, omdat mijn oudere zus ook op haar 16de in guatemala en mexico zat! maar ik heb weer een ander verhaal ik heb een paard. verkopen doe ik gewoon niet... er zijn al 2 meiden die niks liever willen dan voor mijn mannetje te zorgen daar vertrouw ik ook zeker in dat het goed komt. maar je krijgt toch wel van die roddels.

waarom ga je een halfjaar weg terwijl je een paard hebt!
dat houd me echt heel erg tegen.
anders was ik allang aangemeld geweest.

Mijn paardje is helaas wel verkocht vanwege m'n college year volgend jaar.. het is heel moeilijk maar hij blijft gelukkig in de familie en helaas moet je dan toch keuzes maken.

Ik denk dat je je van die roddels niet te veel moet aantrekken hoor, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Uiteindelijk ben jij degene die moet beslissen wat je regelt voor je paard en daar heeft de rest niks over te zeggen :) Dus ik zou zeggen, gewoon doen als je het echt wil en er zelfs 2 meiden zijn die bereid zijn om je paard tijdelijk over te nemen! Het is jouw leven! :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:42

Ik wil ook.
Heb me al aangemeld.
14 juli naar Nieuw Zeeland.
Mits school nu beter gaat. (vandaar dat ik nu probeer veel te leren en goede cijfers te halen :P )
Mijn paardje gaat dan helaas ook de verkoop in. maar ben er toch al wat groot voor en het is een paardje die gewoon elke week op wedstrijd moet. hij heeft gewoon die competitie drang in zich. :o

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:44

Nieuw Zeeland, wat gaaf! :D Via welke organisatie ga je?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:01

Via STS Highschool :D

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:28

Nice! Vesper hier op Bokt is met STS een jaar in de VS geweest vorig jaar :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:38

Leuk lienek!
Ik ga ook met STS naar the USA :):)

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:52

Ik weet niet of de organisatie Education First (EF) al voorbij is gekomen? Is een onwijs goede en leuke organisatie. Een vriendin van mij zit nu dus voor een jaar in de USA via die organisactie.

Het lijkt mij zelf ook onwijs gaaf om te doen, het is echt een grote droom van mijzelf. Ik heb mijn droom helaas moet varen, aangezien ik mijn paard absoluut niet een jaar alleen kan laten. Ik word na 2 weken al gek, dus laat staan een jaar. Nee, dan zou ik haar mee willen nemen, maar dat is helaas onmogelijk. Maar volg je hart zou ik zeggen. Het is onwijs leuk en leerzaam!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:08

EF is voorbijgekomen.. vond die organisatie wat minder.. hoorde er slechte dingen over.. (zelfs een hele site vol!)

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:14

Hmm oke, nouja ik hoor het ook maar uit 3 monden natuurlijk ;) Hun hadden iig wel goede ervaringen, maar wel jammer natuurlijk als dat eigenlijk niet zo is.

Maar, hoe doen jullie dat met je paard, als je die hebt? Laat je die gewoon een jaar achter?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:15

Ik heb 3 paarden, nouja, 1 sportpaard kwpner, die gaat eruit. Vind ik niet fair als er (bijna) niks meegedaan word, word ie gek en is zonde, dus die word volgend jaar verkocht.
Mn tinker blijft en word door m'n moeder gereden, mn minipaardje blijft ook, die loopt zoals altijd toch lekker in de wei mee. :)

Jemila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:22

Erg handig als je familie in de paarden hebt. :j
Mijn familie is helaas allemaal anti-paard :( Jeetje, ik houd ónwijs veel van mijn paard, maar heb er nooit aangedacht dat ie mijn toekomst zou 'hinderen'. De enige opleiding die ik kan bedenken nu die ik leuk zo vinden en mogelijk is is een paardenopleiding in Barneveld zodat ik dr mee kan nemen.. Toerisme lijkt me leuk, maar zou ik graag in buitenland willen doen, onmogelijk. Jaar High School, kan ik gewoon persoonlijk echt niet, ik weet zeker dat ik dan na een maand al heimwee heb.. Echt balen joh die toekomst. :(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:37

Ja dat is idd balen!
Als ik Bonny weg zou moeten doen zou ik ook echt niet gaan.
Ik wou het wel eerder maar had nooit tegen mn ouders gezegd, want ja... zat toch met paarden.
Maar ben blij dat ik zo toch kan gaan, heb er zó zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:44

Ik ga 5 dec maar naar die info bijeenkomst van TA.
Ik heb me iig aangemeld. :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:30

Jemila schreef:
Ik weet niet of de organisatie Education First (EF) al voorbij is gekomen? Is een onwijs goede en leuke organisatie. Een vriendin van mij zit nu dus voor een jaar in de USA via die organisactie.

Het lijkt mij zelf ook onwijs gaaf om te doen, het is echt een grote droom van mijzelf. Ik heb mijn droom helaas moet varen, aangezien ik mijn paard absoluut niet een jaar alleen kan laten. Ik word na 2 weken al gek, dus laat staan een jaar. Nee, dan zou ik haar mee willen nemen, maar dat is helaas onmogelijk. Maar volg je hart zou ik zeggen. Het is onwijs leuk en leerzaam!

Een meisje van mijn school zit re nu bijna 3 maanden, heeft nog steeds geen vaste school en is 5x van gastgezin veranderd.. Toen ze op het vliegtuig stapte had ze nog niet eens verblijfplaats. (!)

Ook toen mijn organisatie (into) vroeg of ik meerdere organisaties heb bekeken enzo, en ik EF zei begonnen ze smakelijk te lachen.. :+

Zegt genoeg denk ik? O:)