Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:18

Pffft, succes Gabi! Misschien niet echt de meest slimme keuze. :+

Ik ga ook maar eens beginnen. Tot het eten maatschappijleer samenvatten voor de pww, na het eten Latijn maken voor morgen (en als het lukt nog voor een deel voor de pww). Maar bah, echt geen zin. Moet nog zoveel doen. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:54

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:21

In het kader van goed bezig net ook maar een half uur wezen hardlopen... Weer fris in t hoofd dus nu even douchen en dan op gemak richting school...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:22

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:53

Ik dacht dat ik eindelijk een beetje van mijn verkoudheid af was, maar niets is minder waar.. Vandaag is het weer 10 keer zo erg -O- Daardoor kan ik me niet concentreren, zit continu naar adem te happen en heb ontzettend hoofdpijn.

Vorige week gesolliciteerd bij de Decathlon omdat ik een extra bijbaan zoek voor in de avonduren. Maar uiteindelijk niet gedaan, want het salaris was voor mij gewoon echt te laag. Nu gesolliciteerd op een bijbaan als klantenservice medewerker bij KLM, dat lijkt me echt zo leuk! Daarnaast werk ik al bij een bedrijf wat reis/toerisme georiënteerd is. Past goed bij elkaar :))

Succes straks spottedponie!

Nu toch maar even proberen te leren, dan even goed heet douchen en vroeg naar bed.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:59

@spottedponie, wat fijn dat je vrij kon krijgen! Hoe ging de toets (toetsen?) vandaag?

@snollygoster, ooo naar Parijs, wat heerlijk <3
Hoe ging het proefexamen?

@Deetjeeuh, nog even volhouden, als je je toetsen hebt gehad ben je blij dat je geleerd hebt :D

@gabixcoen, succes met leren!

@Ghostattack, KLM, wat gaaf :D hopelijk laten ze wat van zich horen!
Wel balen dat je weer ziek aan het worden bent :(:)

Ik heb maandag mijn 3 toetsen gehad en ik moet zeggen dat psychologie en methodiek best goed gingen :D.
Sociologie is een ander verhaal, ik hoop dat ik daar op de een of andere manier nog een 5.5 uit heb gesleept :')
Vrijdag alleen nog Nederlands, maar dat gaat echt wel goed komen.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:55

Sorry ik ben een tijdje afwezig geweest, maar wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Ik ben nu heel hard aan het leren voor een natuurkundetentamen morgen, de oefensommen gaan nog niet heel snel maar wel redelijk goed :) Nu hopen dat het morgen ook goed gaat.
Mn wiskunde maakwerk voor morgen laat ik maar een keertje zitten, ik vind dat tentamen iets belangrijker :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:37

Mijn tentamen gister was verschrikkelijk, een deel van de vragen zijn niet voorbij gekomen in de te leren hoofdstukken, en er was een nadruk gelegd op wat we moesten kennen en dat is niet gevraagd... het zal er om hangen, maar denk niet dat ik hem gehaald heb :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:07

Jongens, ik lees het later even terug! Gisteravond kreeg ik opeens een opleving, op school in 2 tussenuren niet zoveel kunnen doen. Eerste uur nogal afgeleid, mediatheek etc. was niet open. Tweede uur iets meer, maar ook vrij weinig.

Joolien schreef:
Hier gaat het leren ronduit poedersuiker. Ik weet nit wat ik hier aan kan doen, word er helemaal gestoord van.
http://psychevecht.weebly.com/blog/alle ... iks-kunnen

Dit is echt précies hoe ik me voel. :oo Zelf geschreven of iemand anders blog?

Voor vandaag:
- M&O 1 hoofdstuk leren
- M&O hoofdstuk oefenen
- Wiskunde maken
- Aan Latijn tekst werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:09

Zelf geschreven :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:18

Balen Jolien, naar is dat he, als álles ineens op je afkomt en je ergens moet beginnen maar je weet niet waar. Het voelt echt als een slag om studie, waarbij je na anderhalve week weet of je 't hebt gemaakt of 't wel kan schudden. Toch hopelijk een troost te weten dat denk ik iedere student wel eens denkt: hoe doet iedereen dit?! Ik heb dit zelf ook steeds weer als ik leer. Ook een stuk onzekerheid denk ik?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:04

Ze hebben bij ons alle webcolleges van 2014 van het 2e studiejaar online gezet *\o/* Dat vind ik echt top, want nu kan ik colleges terugkijken, weliswaar van vorig jaar maar het zijn dezelfde colleges en docenten!

Morgen weer een hele dag werken, 's avonds nog even wat samenvatten en/of webcollege kijken. Vrijdag hele dag colleges en dan 's avonds naar huis en hopelijk nog even langs Deena. Ik moet wel echt verder gaan met leren, want anders komt het niet goed met dat tentamen.

Spottedponie, wat poedersuiker van je tentamen zeg!
Jolien, komt goed :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:29

Pffft, had vandaag ook nog wat aan Latijn willen doen. Ga nu eerst maar even Wiskunde maken, daarna waarschijnlijk even niets doen. Uitrusten voordat ik morgen heel goed moet leren voor de pww, dan wil ik niet morgenavond ontzettend moe zijn. :+

Dus nog even max. uurtje doorwerken en dan rusten. :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:57

Joolien schreef:
Hier gaat het leren ronduit poedersuiker. Ik weet nit wat ik hier aan kan doen, word er helemaal gestoord van.
http://psychevecht.weebly.com/blog/alle ... iks-kunnen

:(:)
Leg je jezelf niet teveel druk op? Kun je wellicht in overleg met iemand op school? Je SLB'er bijvoorbeeld om de situatie uit te leggen? Ik had andere klachten, maar kreeg alle begrip en de druk werd daardoor meteen weggehaald.

Of heb je nog contact met je psycholoog en kan je die misschien nog om tips vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:04

Oke, ik ben ermee gestopt.. Ik ga rust nemen, op tijd naar bed zodat ik morgen en de rest van het weekend hard kan werken. :)

Succes iedereen nog!

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:31

Joolien, balen :(:) het klinkt heel cliché, maar het komt echt een keer goed.
Desiree, rust is ook goed voor je :)

Ik heb nog even ruzie met m'n wiskundeopdrachten, dus even kijken naar het antwoordmodel. Daarna nog een korte tekst engels lezen en dan slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:37

Ik kap er gewoon mee om overdag te leren. Dat lukt gewoon niet. Alleen savonds krijg ik t er in dus dan maar alleen in de avond leren.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 23:00

@Joolien mooi geschreven, ik herken mezelf van vorig jaar me er wel een beetje in. Zoveel te doen, mij er niet toe zetten en geen enkele van mijn gestelde doelen kunnen behalen. Ik ben overweldigd geweest door de hoeveelheid leerstof en zette zoveel druk op mezelf. Daarom heb ik ervoor gekozen om dit jaar maar 47 studiepunten op te nemen, ik heb nu een zee van tijd, waardoor ik ook veel minder druk heb. Ik heb het gevoel dat alles nu netjes op zijn plek begint te komen qua studeren, zou het voor jou ook niet een optie zijn om je studieprogramma aan te passen? Veel succes alvast :(:)

Mijn proefexamen ging eigenlijk heel erg goed naar mijn gevoel. Heb één vraag niet kunnen oplossen wegens tijdgebrek, maar het is al een ontzettend grote vooruitging in vergelijking met vorig jaar waar ik toen amper 2 vragen in kon vullen :)

Deze week wordt het even niks meer qua studies, laat dat weekendje Parijs maar komen <3

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:13

Joolien schreef:
Ik kap er gewoon mee om overdag te leren. Dat lukt gewoon niet. Alleen savonds krijg ik t er in dus dan maar alleen in de avond leren.

+:)+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:07

Oh mijn god, ik ben er zojuist achter gekomen dat ik dinsdag een deadline heb om de eerste versie van mijn paper in te leveren. Klein probleem, ik zit het hele weekend in Parijs en mijn laptop, waar al mijn bestanden op staan voor de paper, is nog steeds in reparatie.. Ik heb hier een kleine paniekaanval nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:09

Nooo Snollygoster, wat onwijs vervelend zeg! :oo Kan je niet een mailtje sturen naar je studiebegeleider of iets in die richting i.v.m. dat je niet bij je bestanden kan? Dat is namelijk wel echt super rot!

Ik heb nu bijna 1 hoofdstuk van M&O geleerd (voor de vorige toets al gedaan, was een goed cijfer) en de zelftoets gemaakt. Dit is heel veel theorie, gok ook niet dat de nadruk hierop ligt. Nog één laatste opdracht maken. Dan ga ik nog even snel de fouten opschrijven waar ik echt goed op moet letten.

Dan ga ik er denk ik even uit door te hardlopen en douchen, dan het tweede hoofdstuk leren. Na het eten waarschijnlijk ander vak doen, gok dat ik wel klaar ben voor morgen. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:41

Ja heb net een mailtje gestuurd, hopelijk kan ik het nog enkele dagen uitstellen. Is ook helemaal niet slim van me om het niet op USB op te slaan, maar dan denk je toch van "dat overkomt mij heus niet", lesje is nu wel geleerd :n

Super bezig Deetjeeuh, wou dat ik hetzelfde kon zeggen in dit geval :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:43

Jep... Altijd dat mij-overkomt-het-niet, en dat het dan toch net wel gebeurd. :( Is het niet wat het voortaan op dropbox of zo extra op te slaan? :P

Nou dus net H1 afgerond, wilde even gaan hardlopen, is mn hardloopjasje nog zeiknat van het wassen. Dan maar een ander keertje en nu pauze. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:38

Bij mij ging mn vorige tentamen wonderbaarlijk genoeg best goed :+ Helaas de dag erna mega verkouden, dus heb in 2 dagen half ziek m'n tentamen geleerd :+ Ben benieuwd wat het wordt _O-