Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:32

Hier gewoon helemaal geen vacatures. Of de starters vacatures die 3 jaar ervaring eisen. En van de week een afwijzing van sollicitatie anderhalve maand geleden. Wel netjes excuses dat het zo lang had geduurd. Hele uitleg waarom het zo lang duurde en hoe ze hebben geselecteerd. Ik schiet er niks mee op, maar toch :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 16:15

Dat is wel netjes, ze reageren in ieder geval (zonder de rest in CC te zetten :') )

Uit een reactie van een recruiter bij iemand anders op FB maakte ik op dat ze inderdaad gewoon soms niet reageren naar kandidaten omdat er zoveel vervuiling tussen zit van mensen die moeten solliciteren vanuit UWV.......

n0nnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:07

Ik wil me hier (helaas) ook melden. Ik lees al een tijdje mee :x

Ik ben in juli afgestudeerd aan de opleiding Dier- en Veehouderij en heb het afgelopen half jaar aan de hand van een startersbeurs gewerkt. Dit contract is helaas vorige week afgelopen.

Ik ben nu op zoek naar een baan in de hippische/ agrarische sector in Noord-Brabant.

Nu heb ik wel een vraagje aan jullie. Ik ben vorige week ergens op sollicitatie gesprek/ oriënterend gesprek geweest en nu uitgenodigd voor een 2e gesprek met de directeur en iemand van P&O.
Ik vind het alleen heel lastig om me hier voor voor te bereiden.
Wat voor een soort vragen krijg je tijdens dit gesprek?
Wat wordt er van mij verwacht?

Hebben jullie misschien goede tips om me hier goed voor te kunnen voorbereiden? :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:10

Nou dat gaat weer lekker, afwijzing binnen op een leuke vacature, maar ze vroegen ook al Schroevers en het liep via Schroevers dus ik had al een beetje angst .. soms word je er wel een beetje moedeloos van hoor, die voorspelbaarheid terwijl je weet dat het gewoon kan passen

@Nonnie
Vaak wordt er in een gesprek gevraagd naar je plannen, naar je sterke punten en je zwakke punten en wat je belangrijk vind in een baan en meer van dat soort vragen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 18:29

Nonnie, wat heb jij te bieden wat een ander niet te bieden heeft? Waarom moeten ze jou uitkiezen voor deze functie? En hoe ga je de plannen die je hebt tot uitvoering brengen?
Wat als er iemand is die jouw plannen totaal niet ziet zitten? Wat doe je dan? Hoe ga je om met tegenslag etc etc....

Kan nog even doorgaan als je wilt hoor }>

Fargo......balen zeg............ik herken je gevoel uit duizenden en ik ben ook bang dat ik volgende week ook weer wat van dat soort afwijzingen ga krijgen. ^)

Arbeidsmarkt trekt aan.......ik zal je zeggen..........als ik een baan heb dan bevestig ik dat. Tot die tijd.........dikke s hit! O:)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:42

Wieldop schreef:
Silvia schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus. Ik ben weliswaar geen Toos werkloos maar wel op zoek naar ander werk. Vanmiddag zag ik een vacature met als een van de functietaken: organiseren van het Sinterklaasfeest. :+

Ik vraag me soms werkelijk af wie nu de tekst schrijft van sommige vacatures. Kort en bondig zou toch niet moeilijk moeten zijn? En foutloos ook niet? :?

P&o functie toch? Die met dat sinterklaasfeest..

Klopt. Ik was alleen niet voor mezelf aan het zoeken maar voor mijn HR collega. Die wil ook weg. Zelf zoek ik iets in de financiële richting.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:47

Zo, ff bijlezen :P

Fargo, al iets meer duidelijkheid inmiddels over dat thuiswerken? Goed dat je voor jezelf opkomt!

Wieldop: jammer, was het dan zo'n raar gesprek dat je je terugtrekt? Oh, cultuur... daar moet je idd in passen anders gaat het je al snel tegenstaan!

Idinn: ik zou dat BHV ook even laten voor wat het is... als je een keer ''raak'' hebt bij een gesprek kun je altijd nog aangeven dat je bereid bent om het op te frissen!

Spannend Laus, Solleke, Jans en Odetje! En ik vergeet vast nog mensen die iets hebben lopen? Hopelijk snel goed nieuws! :)

Welkom Monique, Ashley en Blingh! Hoe was het gesprek bij Pearle?

Over reistijd: ligt een beetje aan het aantal uren en je sociale leven ernaast. Ik heb bijvoorbeeld ook al flinke reistijd naar mijn paard. Dan liever niet OOK nog ver naar werk moeten reizen. Voor zover het valt te kiezen....

Hysterisch leidinggeven?? :') _/-\o_

Wat balen lifaya :( fotografie lijkt me ook wel een moeilijke sector met veel concurrentie?

Succes met schrijven Yonne, kan me voorstellen dat je even in een dipje schiet!

En ik ben vast nog wat vergeten... gaat zo snel hier ineens!

Aankomende dinsdag is mijn tweede gesprek bij bedrijf A; daarbij probeer ik bedrijf B (oude werkgever) even compleet los te laten in gedachten.... de drukte word daar al minder dus ik heb absoluut geen garanties dat ik terug kan naar B.

Heb een assessment moeten maken voor bedrijf A; dat rapport gaat mee naar mijn tweede gesprek := Document van 46 pagina's met complete karakterbeschrijving, analyses, grafiekjes en diagrammen.... heeeeeel bijzonder maar ook interessant! :D

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:13

@ blingpippy; Mevrouw bij dit bedrijf heeft mijn toppunt van irritatie bereikt. Ze had een voicemail ingesproken dat ze me een afwijzing had gestuurd maar of ik nog op gesprek wilde. Ik had geen afwijzing gehad (helemaal niks gehoord). Dus maar teruggebeld maar nam niet op, dus maar gemaild en via mail afspraak gemaakt.
Daar aangekomen haar paar x gebeld, want werd niet binnen gelaten, nam ze weer niet op. Uiteindelijk wel binnen gekomen na 10 min wachten voor twee deuren. (Had geluk dat mensen weg moesten, zodat ik binnen kon komen.)
Bij gesprek was ze heel negatief over de organisatie. Het was druk druk druk en geen leuke cultuur. Ze kon weinig over organisatie vertellen en stelde hele vage vragen (niet goed geformuleerd). Bij persoon die ze zochten, werd ook wel beetje duidelijk gemaakt dat ze mij niet zochten.
Ze zou donderdag contact opnemen. Ik zat in overleg dus ze had mijn voicemail ingesproken of ik haar terug wilde bellen, want ze wilde weten wat ik van het gesprek van vorige week vond. Maar dat was deze week.b
Dus maar netjes teruggebeld.. Nam ze weer niet op en kon haar voicemail niet inspreken, en heeft daarna ook niet meer teruggebeld. Ik had daarna ook geen zin meer om te bellen, onprofessioneel gedoe!!

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:21

Wieldop wat een rare gang van zaken joh!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:45

Spannend blingpiggy en wat uitgebreid zo'n assessment!

Nou inderdaad heel vreemd Wieldop :? Snap dat je geen zin hebt om weer er achter aan te gaan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 04:43

Daar zou ik ook niet willen werken Wieldop := Wat een gedoe zeg!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:54

Dát heb ik echt nog nooit meegemaakt Wieldop. Wat raar... Niet bereikbaar zijn en ook het bedrijf afkraken ( waarom werk je er dan nog?!)... Geeft geen lekker gevoel.

Ben zelf wel blij, vandaag officiëel mijn proeftijd door! Er is niks gezegd, sterker nog moet dinsdag overwerken :=
Het is megadruk en we lopen momenteel achter.
Mensen omgeving Rotterdam die werk zoeken in de expeditie of administratie, pb me en doe een sollicitatie poging, want maandag begint er weer een nieuwe bij ons.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 10:17

Ineke, goed zeg!!! Fijn dat het zo goed gaat.

Wieldop........wat een raar gedoe, daar zou ik ook niet willen werken zeg. Stuur haar een bericht dat je je terugtrekt uit de procedure en dat je de gang van zaken erg onprofessioneel vindt.
Daar kan ze het mee doen }>

Hier weinig nieuws.........net zoals voorgaande weken, maanden.........

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:24

Ineke2 jammer dat ik geen administratief werk meer zoek, maar anders had ik vast gesolliciteerd.

Raar uitkering is stop gezet door UWV wegens teveel uren werken, maar volgens werk.nl blijf ik sollicitatieplicht houden. Grapjassen....

Gelukkig is dat geen probleem, want vacatures zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:54

Wieldop, omg wat een rare gang van zaken! Is zij toevallige degene die vervangen moet worden? Dat bij een opvolger ze weg moet :') Dit is echt wel heel erg vaag!

Ineke, jammer ik zoek ook geen werk in die richting. Alhoewel ik weer een maand verder wel meer het idee krijg dat ik uiteindelijk helemaal niks met beide studies zal doen -O-
Iedereen roept maar: ja straks je bachelor dat is een mooi diploma. Ja voor wat? Het geeft aan dat ik uiteindelijk het gehaald heb door er 2x zo lang over te doen. En met het diploma zelf kan je niks specifieks. Tralala pomtiedom .. adem in adem uit .. geniet van het mooie weer :+

UWV .. misschien moeten we dat gewoon overnemen en fatsoeneren?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:56

idinn schreef:
Wieldop, omg wat een rare gang van zaken! Is zij toevallige degene die vervangen moet worden? Dat bij een opvolger ze weg moet :')

Hahaha dat was mijn gedachte ook :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:37

Oke help me out.......
Want alles is veranderd met die bachelors, Masters en zo.

Wie kan het in Jip en Janneke taal uitleggen? :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:42

Ik kom weer binnen vallen. Heb op mijn huidige werk een contract tot 22 maart. Afgelopen woensdag ben ik gaan vragen of men al iets wist wat betreft verlenging of juist niet. Toen ontplofte meneer zo wat, en eindigde met de zin, als je zelfvertrouwen zo laag is dat je denkt te moeten gaan solliciteren moet je daar maar eens aan gaan werken. Enfin, ik ben dus weer begonnen met zoeken naar een nieuwe baan.

Ik heb de opleiding Paardenhouderij en management achter de rug, alsmede een opleiding tot Paraveterinair. Ik zoek werk voor maximaal 3 dagen, want ik volg nu de HBO opleiding tot Lerares Engels 2de graads.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:54

Wat een flapdrol jouw baas. Volgens mij is het zo dat op dit moment je minimaal een maand van te voren moet weten of het verlengd gaat worden of niet.
Dat is de nieuwe wet die per 1 januari is ingegaan. Dus hij is al in overtreding..........

Hoelang was je werkzaam bij hem?

Ik word wel een beetje benauwd van het feit dat het me maar niet lukt om een baan te vinden. Ik heb wel een paard wat betaald moet worden..............en wat als het 1 juni is en ik heb geen baan. Dan kan ik haar niet meer betalen. En dat hangt zo boven mijn hoofd en de stress wordt alsmaar groter en groter.............
HELP! |(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:29

Dimple schreef:
Wat een flapdrol jouw baas. Volgens mij is het zo dat op dit moment je minimaal een maand van te voren moet weten of het verlengd gaat worden of niet.
Dat is de nieuwe wet die per 1 januari is ingegaan. Dus hij is al in overtreding..........

Hoelang was je werkzaam bij hem?

Ik word wel een beetje benauwd van het feit dat het me maar niet lukt om een baan te vinden. Ik heb wel een paard wat betaald moet worden..............en wat als het 1 juni is en ik heb geen baan. Dan kan ik haar niet meer betalen. En dat hangt zo boven mijn hoofd en de stress wordt alsmaar groter en groter.............
HELP! |(

Dat had ik idd ook begrepen Dimple maar heb al via dit topic iemand gehad die zo lief was het even nakijken en voor mijn contact geld dat niet, want die wet geldt pas voor contracten vanaf minimaal zes maanden en die van mij is maar 5 maanden. Ik ben nu 4 maanden werkzaam. Er zijn wat dingen die mij tegen staan aan het werken ( waaronder contact met leidinggevende en baas ) maar verder ging het wel redelijk. Ik wil alleen niet het risico nemen dat hij besluit een dag van te voren of op de dag zelf ( dit is al bij andere gebeurt ) pas te horen te krijgen of ik verlenging krijg ja of nee. Hij kon mij nu nog niks beloven want stel dat ik over 2 weken ziek werd, ja dan kreeg ik natuurlijk geen verlenging meer.

Dimple, dat kan ik mij goed voorstellen, en juist door die stress en zorgen gaat het solliciteren minder. Wat voor opleiding/werkbranche zoek je en in welke omgeving?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 13:48

Oh lekker uitgekookt zo'n werkgever, triest zeg! En dan jouw op die manier antwoord geven...... -:(-

Wat ik zoek staat in mijn onderschrift (om het makkelijk te maken :D )
Maar op het moment doe ik alles!! Als het maar vast is. Ik kan niet de ene week wel BSO nodig hebben en de andere week niet. Helaas zijn ze niet zo flexibel daarin.

En gelijk heb je, van de stress gaat het solliciteren ook slecht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:51

Ik ga er vandaag weer eff tegen aan met solliciteren. Ik heb mijn cv iig wat verfijnd. Ik ga denk ik ook een open sollicitatie sturen naar defensie als fotograaf. Die vacature was er vorig jaar en toen twijfelde ik helaas. Nu achteraf gezien is het perfect voor mij als persoon. Eerst 2 jaar in dienst en dan kan je doorgaan als defensiefotograaf. Een baan met uitdaging dus!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:16

Dat is wel heel erg gaaf lifaya!

Ik heb gisteren een afwijzing ontvangen, maar wel een hele nette. Zeer uitgebreid, er stond verder in dat het niet aan mijn kwaliteiten lag maar meer aan de invulling van hun functie.. en ze hadden ook weer genoeg reacties gehad. Mn gegevens wilde ze wel graag bewaren, en dat vind ik wel fijn :) De functie was namelijk op dyslexie gericht en ik heb richting Verstandelijke handicaps gedaan, dus ondanks de 'verkeerde' achtergrond staat er wel iets in mn cv wat ze interessant vinden..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:47

Wat een poedersuiker Wieldop... :( Snap dat je daar geen energie meer insteekt!

Amanda: wat een schoft van een baas! Zou ook alvast gaan solliciteren (lekker in de baas zijn tijd!) en voor de zekerheid WW aanvragen?

Dimple, heftig... :(:) solliciteren is al stress, geldnood erbij kun je dan echt niet hebben....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:27

Anneert, dat betekent idd dat je in ieder geval bent opgevallen!

Dimple; stuur je ook open sollicitaties? Dat doe ik op dit moment namelijk. Maar dan ook echt naar alles, dierenwinkels, maar ook blokker, hema, bouwmarkten, kledingwinkels. etc. En ben je ingeschreven bij uitzendbureau?

Blingpiggy, ja ben ook druk bezig met solliciteren. Mocht ik alsnog verlenging krijgen en nog niks gevonden hebben dan neem ik dat aan, maar blijf dan wel aan het rondkijken.