Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:04

Mijne is nog steeds snel :j
Mss je geheugen upgraden? In een unibody kan echt wel 16gb, mijne doet dat ook prima.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:11

chimello schreef:
Mijne is nog steeds snel :j
Mss je geheugen upgraden? In een unibody kan echt wel 16gb, mijne doet dat ook prima.

Ik ga hem eerst opnieuw installeren, dat scheen bij een vriendin ook gewerkt te hebben. En anders ga ik indd voor extra geheugen of een ssd schijf.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:23

:wave: Mag ik me melden?

Ik ben Kaat, 18 jaar en ik start binnenkort met de studie Graphical and Digital Media in Artevelde in Gent. Ik heb al lang een passie gehad voor tekenen, kunst en vormgeven. Toen ik ongeveer 11 à 12 jaar was, was ik al een het prutsen met programma's als Photofiltre - logotjes ontwerpen, foto's bewerken, ... Natuurlijk stelde dat niet veel voor, maar de passie is en was er toen al! Ik hoop dus met deze studies veel bij te leren om dan ook mijn creaties écht tot leven te brengen. Binnen deze studie wil ik dus vooral richting het deel 'ontwerpen' gaan. Mijn keuze binnen deze studie is dan ook Crossmedia ontwerp. Afhankelijk van wat ik het leukste vind heb ik dan nog de keuze tussen Photo- en Graphic Design.

Idealiter wil ik dit ook graag doen als vaste job. Zijn er hier mensen dat werkelijk in een bedrijf werken en dus niet als freelance/zelfstandige? :) Ik zou zelf namelijk liever werknemer zijn, maar geen idee of dat werkelijk realistisch is.

En ja, de droom is ook om naar het buitenland te gaan :D Ik wil niet in België blijven wonen, maar immigreren naar Scandinavië. (Zweden of Finland) Ik heb een familielid die iets gelijkaardigs heeft gestudeerd en die kreeg dus een job aangeboden in Stockholm. Dus er is hoop van mijn kant uit :P

Of nu alles gaat verlopen zoals ik wil, dat is nog de vraag :+ Al ben ik wel zo iemand die weet wat ze wilt en daar naartoe werkt.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:26

Ik heb zelf ook geen macbook, ik kan zelf wel met mac werken maar vind de macbooks echt te duur voor de specs. Later wil ik wel een Imac aanschaffen!

Nu heb ik al ruim 3 jaar een Acer aspire V3 waar ik heel erg blij mee ben en wie echt niet onder doet aan de Macbooks van klasgenoten.

Nu ben ik wel alvast aan het kijken voor een nieuwe aangezien ik mijn vervolg opleiding graag een wat kleinere laptop wil (ipv 17,3" wil ik 15,6") en graag up to date blijf met specs. Nu wil ik dus een nieuwere video kaart (Nvidea GTX), ssd + hdd, nieuwe i5 of i7, FHD, 15,6", tot €1100. Deze laptops staan nu op mijn "interessant lijstje" die misschien ook interessant voor jou kunnen zijn Kiki1995.

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:32

Ik heb al gemerkt dat als je een i7 wilt, de prijsklasse ineens omhoogschiet. Ik heb voor mijn studierichting een Acer Predator 15 gekocht. Heb hem nu sinds enkele dagen en ben énorm tevreden. Dat ding is echt een beest en werkt enorm snel en fijn. Laptop wordt ook totààl niet heet. Is dus wel een gaming laptop, maar daarvoor heb ik bewust gekozen aangezien deze krachtiger zijn en ik bovendien wel eens graag game :P Ik heb hem kunnen kopen voor 1727 euro.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:36

Ik heb een lenovo ideapad welke exact zou ik even moeten bekijken haha

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 08:43

Acer predator is een erg mooi ding maar vind hem zelf echt wat te zwaar, hij zit dacht ik tegen de 5 kilo (?). Ik moet er hele dagen mee zeulen dus dat vind ik niet erg prettig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 09:32

Selina schreef:
Ik heb windows :+
Ik ben niet zo'n fan van Macbooks, als enige zo ongeveer.
Als je goede Windows laptop met SSD, genoeg geheugen en goede geheugenkaart hebt, red je het ook makkelijk.
Ik kon sneller filmpjes renderen dan sommige macbook-klasgenoten dan :')

Dat dus!

En zeker als je af en toe een spelletje wil spelen zou ik geen Apple aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:17

Ik game juist op mn mac, gaat prima!

Ik heb een macbookpro van 8 jaar oud die nog lekker snel is. En eentje uit 2015 die hemels is, ook met gamen :) maar het scheelt dat ik na die van 2008 er nooit meer een heb hoeven kopen, ik heb om de paar jaar een nieuwe van de zaak.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:36

AcrylicMess schreef:
Acer predator is een erg mooi ding maar vind hem zelf echt wat te zwaar, hij zit dacht ik tegen de 5 kilo (?). Ik moet er hele dagen mee zeulen dus dat vind ik niet erg prettig.

Valt echt wel mee hoor. Ik dacht ook dat hij best zwaar ging zijn, maar hij is niet zwaarder dan mijn vorige Acer Aspire van 17 inch.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 11:00

Mijn iMac's videokaart is doorgebrand (met een leeftijd van 3 jaar oud) nadat ik 'em veelvuldig gebruikt had o.a. om op te gamen :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:07

IsaCalixa schreef:
chimello schreef:
Denk dat bijna iedereen hier mac heeft :')

Jup, hier ook. Al zou ik hem niet aanraden.. na 3 jaar gebruik is hij ontzettend traag. Ga hem opnieuw installeren op de hoop dat dat 'm weer wat sneller maakt :')

iMac is trouwens wel super! Maar dat is geen laptop.

Ik weet dan niet wat je ermee doet hoor, maar ik heb zowat 6 jaar met m'n Mac (8gb ram) gedaan, daarna ben ik pas overgestapt. En ook alleen omdat een nieuwe ssd m'n Mac had verpest. En m'n oude deed het nog zo goed dat ik er 500€ voor terug kreeg...
Als ik jou was zou ik eens kijken voor malware op je Mac, of een clean install doen (programma's malware bytes / dr safety zijn aan te raden). EN GEEN ANTI VIRUS PROGRAMMAS EROP ZETTEN! Dus geen norman / mcafee / etc! Dit zijn Windows based programma's en Macs krijgen sowieso geen virussen zoals Windows ze krijgt en zon van Windows naar Mac omgezet programma is helemaal niet voor de mac filestructuur gemaakt dus werkt niet eens goed.
Mac krijgt wel malware / adware trouwens.

Heb net in december een 13" gekocht, beste versie van de apple store alleen 500gb ipv 1tb (dat heb je echt niet nodig). Echt een aanrader. Kost wel wat meer (2000+ €) maar dan heb je echt wel wat. Het OS is een kwestie van een week flink mee klooien en uitproberen, en geloof me, dan wil je niet meer terug! Mac is zo veel meer gebruiksvriendelijk dan Windows, serieus. :)

Oh en bedenk je: een goede Windows (die overigens meer specs moeten hebben om dezelfde performance te geven als Mac) met goede specs en goed beeldscherm dat schiet ook ontzettend omhoog qua prijs he. Dan heb je aan een laptop van 400€ niet genoeg, maar zit je ook al snel aan de 1000+. En die gaan gemiddeld niet zo lang mee als Macs dus qua prijs ga je op hetzelfde uitkomen :).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-09-16 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:11

Citaat:

Jup, hier ook. Al zou ik hem niet aanraden.. na 3 jaar gebruik is hij ontzettend traag. Ga hem opnieuw installeren op de hoop dat dat 'm weer wat sneller maakt :')

iMac is trouwens wel super! Maar dat is geen laptop.

Ik weet dan niet wat je ermee doet hoor, maar ik heb zowat 6 jaar met m'n Mac (8gb ram) gedaan, daarna ben ik pas overgestapt. En ook alleen omdat een nieuwe ssd m'n Mac had verpest. En m'n oude deed het nog zo goed dat ik er 500€ voor terug kreeg...
Als ik jou was zou ik eens kijken voor malware op je Mac, of een clean install doen (programma's malware bytes / dr safety zijn aan te raden).

Heb net in december een 13" gekocht, beste versie van de apple store alleen 500gb ipv 1tb (dat heb je echt niet nodig). Echt een aanrader. Kost wel wat meer (2000+ €) maar dan heb je echt wel wat. Het OS is een kwestie van een week flink mee klooien en uitproberen, en geloof me, dan wil je niet meer terug! Mac is zo veel meer gebruiksvriendelijk dan Windows, serieus. :)[/quote]

Hmm ja ik heb er naar mijn inzicht niks geks mee gedaan, ik maak veel gebruik van de typische vormgever programma's van Adobe, verder heb ik wel veel foto's erop staan maar dat ruim ik regelmatig op (naar harde schijf verplaatsen). Frustrerend is het wel.. in mijn klas ben ik niet de enige die problemen heeft met de macbook. (Zijn ook al meerdere gecrasht enzo, van klasgenoten)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:14

Check ff op malware en adware met de programma's die ik noemde (zijn gratis) en het is t mss wel waard om er cleanmymac op te zetten (niet gratis). Die kan oude filesystems opruimen. Er zijn ook veel tests die je kan doen om te kijken welke hardware van je Mac aan vervanging toe zijn, dus die kan je proberen als de anti malware programma's niet werken. Weet alleen niet uit m'n hoofd welke toetscombinaties dat zijn met opstarten. Dus Google is your friend :D

Overigens, bij alle hdd's is het aan te raden (ook Windows) om ze niet voller dan 75% te doen ofzo. Dan gaat de performance ook achteruit.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-09-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:14

Dank voor de tips trouwens! Hoe kun je dan malware op je laptop krijgen? Is dat ook via het Internet of zo?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:15

IsaCalixa schreef:
Dank voor de tips trouwens! Hoe kun je dan malware op je laptop krijgen? Is dat ook via het Internet of zo?

Internetten, downloaden, streamen, mails. Ze sluipen je Mac zo binnen (en bij Windows nog erger) dus af en toe een van die twee programma's draaien is wel aan te raden.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:19

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met m'n mac's. Heb er 1 van 7 jaar thuis die het nogsteeds prima doet, en M'n andere die ik nu al 3 jaar lang dagelijks gebruik met zware programma's werkt nogsteeds alsof ie net nieuw is <3 (die ik overigens puur en alleen heb gekocht omdat de accu van m'n oude wat slechter werd en ik op dat moment in Amerika woonde waardoor een nieuwe Mac voordelig was, niet omdat de oude het niet meer deed)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:20

IMANDRA schreef:
IsaCalixa schreef:

Internetten, downloaden, streamen, mails. Ze sluipen je Mac zo binnen (en bij Windows nog erger) dus af en toe een van die twee programma's draaien is wel aan te raden.

Whoeps, ik maak mij daar wel eens schuldig aan ja :') maar goed, aan de andere kant ontkom je er ook niet aan dan. Wist niet dat je dat met Mac ook zo erg kon hebben! Ik ga er naar kijken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:52

IsaCalixa schreef:
IMANDRA schreef:

Whoeps, ik maak mij daar wel eens schuldig aan ja :') maar goed, aan de andere kant ontkom je er ook niet aan dan. Wist niet dat je dat met Mac ook zo erg kon hebben! Ik ga er naar kijken.

Komt heel weinig voor. Maar als je bijvoorbeeld niet-zo-legale Adobe CC programma's erop hebt staan dan wil je Mac nog wel eens problemen krijgen, omdat die constant verbinding proberen te maken met internet en als ze dat niet kunnen (corrupte) files gaan schrijven.
Maar het is hoe dan ook aan te raden een anti-'virus' programma erop te hebben. D'r safety werd iig aangeraden door Apple zelf :)

Verder: om de zoveel tijd clean install (verwijdert ook malware enzo overigens), niet te volle hd en af en toe wat testjes draaien als je performance niet lekker is. Je kan via Google heel veel testjes vinden: accu, ram, hdd, videokaart etc.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:45

IMANDRA schreef:
Komt heel weinig voor. Maar als je bijvoorbeeld niet-zo-legale Adobe CC programma's erop hebt staan dan wil je Mac nog wel eens problemen krijgen, omdat die constant verbinding proberen te maken met internet en als ze dat niet kunnen (corrupte) files gaan schrijven.
Maar het is hoe dan ook aan te raden een anti-'virus' programma erop te hebben. D'r safety werd iig aangeraden door Apple zelf :)

Verder: om de zoveel tijd clean install (verwijdert ook malware enzo overigens), niet te volle hd en af en toe wat testjes draaien als je performance niet lekker is. Je kan via Google heel veel testjes vinden: accu, ram, hdd, videokaart etc.

Gelukkig zijn mijn Adobe programma's wel 100% legaal. Gewoon betaald :D

Hij is nu bezig met een clean install, ben benieuwd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:03

Was ook maar een voorbeeld :D.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:34

AcrylicMess schreef:
Ik heb zelf ook geen macbook, ik kan zelf wel met mac werken maar vind de macbooks echt te duur voor de specs. Later wil ik wel een Imac aanschaffen!

Nu heb ik al ruim 3 jaar een Acer aspire V3 waar ik heel erg blij mee ben en wie echt niet onder doet aan de Macbooks van klasgenoten.

Nu ben ik wel alvast aan het kijken voor een nieuwe aangezien ik mijn vervolg opleiding graag een wat kleinere laptop wil (ipv 17,3" wil ik 15,6") en graag up to date blijf met specs. Nu wil ik dus een nieuwere video kaart (Nvidea GTX), ssd + hdd, nieuwe i5 of i7, FHD, 15,6", tot €1100. Deze laptops staan nu op mijn "interessant lijstje" die misschien ook interessant voor jou kunnen zijn Kiki1995.

[ [url=m/N3IdMo.png]Afbeelding[/url] ]

Oehh handig lijstje!! Bedankt! Daar ga ik straks thuis zeker even naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:40

Ik heb al die jaren echt nog nooit een clean install gedaan :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:44

Moet je es doen, dan schrik je van de hoeveelheid die je vervolgens weg kan doen :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:57

Ik moet zeggen dat m'n macbook nu wel echt veel sneller is, ja! En ook weer even de nieuwere versies van adobe programma's installeren, nieuwe vormgeving en icoontjes, altijd zo leuk :):)

Ik raad het wel iedereen aan die een trage laptop heeft!