Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:49

Hm.. Waarom is het zo lastig motivatie en inzettingsvermogen te vinden..? Volgende week én die week erna voor mij tentamens, maar ondertussen nog niet begonnen.. Nu maar wel braaf een leerschema aan het maken, anders weet ik zeker dat het er niet meer van gaat komen.

En zoals gewoonlijk wordt ik weer lekker ziekig zodra er een vakantie begint..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:10

Ik kan nieteens genieten van mijn vakantie omdat school constant door m'n hoofd spookt. Volgende week begint school weer en op die vrijdag hebben we gelijk 2 deadlines..en er zijn geen afspraken gemaakt dus ik kan nu ook niet ermee aan de slag eigenlijk..ga het binnenkort maar even in de groepsapp gooien denk ik. Dan idd ook nog tentamenweek die eraan zit te komen, ik wil vooral heel graag de toetsen in 1x halen en niks hoeven te herkansen, dat is wel een motivatie voor mij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:24

Ik heb echt een motivatie deze week, gaat nergens over :') Helemaal blij, druk aan het leren, druk met m'n opdrachten. Denk dat het voor een deel komt door de positieve fibe van m'n presentatie afgelopen vrijdag, dat m'n werk eindelijk wel eens gewaardeerd word ipv altijd maar afgekraakt op het MBO.

Ik heb 1 creatieve schouw (behoorlijk zwaar) en 1 tentamen. Echter kom ik van een creatieve opleiding dus kan me een 'beetje' voorbereiden op de schouw. Had afgelopen vrijdag daarover nog een feedback moment met m'n docent en die zei al dat ik weer veel te moeilijk dacht, en dat weet ik ook van mezelf want ik wil altijd op en top presenteren en dingen afleveren, maar tekenen is mijn sterkste vak niet en daar heikelde ik enorm mee.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:43

Mijn tentamenweek bestaat uit 5 tentamens waarvan 2 startvaardigheden zijn. Ik heb ook elk tentamen weer ergens anders verspreid over de stad..hebben jullie dat ook? Vind het best wel irritant maargoed ze hebben nou eenmaal te weinig ruimte anders.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:33

Ik heb 1 tentamen maar 2 heeele grote verslagen, een presentatie over een groep jongeren en ik zie door de bomen het bos niet meer.
ook heb ik zaterdag mijn rug zwaar gekneusd dus ik kan niet langer dan 10 minuten achter de computer zitten haha.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:02

Ik heb 1 presentatie en 1 tentamen. Presentatie vandaag gehad en tentamen hebben wij indd ook ergens anders dan we gewoonlijk les hebben. Alleen vrijdag nog colleges, volgende week vrij en dan maandag tentamen, veel tijd om te leren. :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:31

Ik heb dit blok ook al 2 presentaties gehad, 3 als je de proefversie meetelt en volgende week vrijdag een rechtszitting dus ook naast de tentamens genoeg te doen. En daarnaast de andere deadlines nog van het project en het huiswerk nog.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:03

Ik heb 5 tentamens en 3 verslagen. Het is best pittig! gelukkig is het vakantie nu. Al wordt er geen vakantie gevierd want ik ga keihard leren :D mijn motivatie is idd ook dat ik alle tentamens in 1x wil halen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:15

Ik heb volgende week ook tentamen week. Heb die week 3 tentamens en moet ook nog een dag stage lopen. De week erna heb ik een practicum.

Morgen moet ik een best groot verslag inleveren. Nu nog even de laaste spellingcontrole er over heen.

Voor 2 tentamens en het practicum heb ik al goed geleerd, voor de andere moet ik nog motivatie zoeken. Maar die is ver te vinden :(

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:48

Wij moeten in een groepje een zelfbedacht sprookje maken, een dans bedenken van 3 tot 5 minuten. Dan nog individueel een groot verslag maken, waarvan je een aantal deelopdrachten samen moet uitvoeren. En dan nog 1 tentamen.

En tussendoor nog genoeg schoolopdrachten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:26

Allemaal druk zat dus. :)
Verslagen hebben we deze periode nog niet, volgende wel (moeten een wetenschappelijk onderszoek rapport schrijven en presenteren, individueel).

Tentamen is wel heel veel, alle vakken en dus leerstof hebben we in 1 integrale kennis toets van 120 vragen. Je moet dus niet alleen de stof kennen, maar ook kunnen linken en toepassen in de andere domeinen. En anatomie en pathologie is veel en pittig, samen met straling veiligheid en atoomfysica.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:54

Ik heb 5 tentamens en 4 dossiers die ik in moet leveren.
Dan nog project afronden en dat is het dan :')

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:53

Kan iemand mij wat concentratie sturen? :+ Motivatie is er, maar wordt steeds afgeleid. Gister met stage wezen koe knuffelen; vandaag mijn echte stage dag en morgen nog naar voltige met stage..
Moet nog 2 verslagen maken; 1 kleintje en 1 grote. En de stof voor 4 tentamens doornemen.. Hoewel ik met het grote verslag wel een deel van 2 tentamens doorneem.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:01

Ik hou mijn concentratie op het moment liever zelf :P Ben best goed bezig, heb deze ochtend alweer anderhalve pagina erbij geschreven aan mijn verslag.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:58

Ik vind het echt leuk om mee te lezen. Interessant om te horen hoe studeren er in Nederland aan toe gaat! :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:18

Mijn tentamens zitten er weer op !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:23

Wat fijn, goed gevoel?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:38

Neee totaal niet, praktijk ging sowieso helemaal fout en ik had nu een kennistoets over alle vakken van 100 juist/onjuist stellingen en nog een toets over een vak van 50 meerkeuze vragen, heb geen idee hoe die gingen maar ben bang dat ik straks alles onvoldoende heb..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:43

Balen annepanne dat je geen goed gevoel hebt erover :(:)

Ik stress hem hier, moet een dossier maken voor professioneel handelen maar die vrouw die het geeft is álles behalve professioneel. Ze is vooral professioneel in onduidelijk zijn. Jeetje zeg..Ben er al de hele dag mee bezig en de frustraties reizen de pan uit.. :x

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:45

Oei dat is minder. Helemaal balen van de praktijk!
Wij hebben ook zo een toets, juist/onjuist. Zie er best tegen op...

Zie dat je in eindhoven woont, welke opleiding doe je?

Edit: brabant.... Haha bijna t zelfde :oo

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:53

Bah allemaal in de stress, ik hoor het al :(

Ik heb gelukkig beide projecten vroegtijdig afgerond samen met m'n groepje, dus daar heb ik geen stress meer om. (zeker niet na het zien van de verslagen van andere groepjes uit mijn klas :o )

Nu ben ik aan het zwoegen voor mijn excel tentamen van morgen! Vind het toch best pittig, maar geloof dat het er nu wel redelijk in zit!
Alleen heel vervelend dat we niet zo veel oefeningen hebben gekregen van de docent, oefentoets ken ik inmiddels uit mijn hoofd (en ik kan de formules ook uit mijn hoofd opnoemen _O- )

Volgende week heb ik vrij, en dan tentamenweek... elke dag om half 6 op, want wil een trein eerder pakken..... %)
daarna heb ik weer een weekje vrij (muv 1 tentamen, een college van 2 uur en een uitje naar de Grolsch fabriek)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:06

haha inderdaad bijna hetzelfde :p
Ik doe verpleegkunde :)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:30

Heee! Mag ik me hier nog melden? Ik ben eerste jaars HTRO! :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:44

Wat is dat precies voor opleiding? :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:03

Nou ik heb gewoon een tussenuur nuttig aan het besteden (oke nu even niet := ) Volgende week hele week stage dus, lesvoorbereidingen, lesvoorbereidingen en nog meer.
En week daarna tentamens dus heb het druk zat hier!