Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:50

Heino schreef:
Bello, wat voor behandelingen wil je aan gaan bieden? Voor wie? En met wat voor uitgangspunten?

in het kort gezegd :

zoals een psycholoog dat ook doet.
praten praten praten praten.... voor iedereen die vind dat hij of zij wel een hulpje kan gebruiken, uitgangspunt is uiteraard dat diegene op een gegeven moment toch op eigen benen kan staan en beter door het leven kan gaan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:52

bello2005 schreef:
_Nancy schreef:
Bello, inderdaad.. Het voegt maar weinig toe, maar hbo zegt toch; 'meer niveau' dan mbo..
Heb jij in de tussentijd geen cursus of opleiding gedaan oid?? :)

ik heb nog een cursus groom/paardenverzorger gedaan, nagelstyliste, schoonmaak diploma..
maar met alles kom ik niet verder..
maar mijn ding ligt ook meer bij psychologie,, maar omdat ik niet zo'n knap koppie ben is de universiteit niet geschikt voor me
je moet zowiezo minimaal vwo moeten hebben, en dat heb ik niet.

maar heb viavia wel kunnen achterhalen dat ik toch wel kan gaan werken als therapeute maar dan zelfstandig, (particulier ) en dus niet via een ziekenhuis etc. en de mensen kunnen het niet terug vragen bij de verzekering.

dus daar neem ik genoegen mee.. misschien dat ik in de toekomst alsnog ga proberen voor de uni

ik weet niet wat voor niveau je hebt, maar je kan ook psychologie doen op hbo niveau of misschien pedagogie?[/quote]

mijn niveau is laag,, leren is niet voor mij weggelegd, of het moet me al echt interesseren.. maar je komt met een vmbo diploma niet ver en je word dus nergens aangenomen, omdat ze denken dat je het niet aan kunt..
en ben zo wie zo niet meer van plan om 5 dagen in de week na school te gaan

wel leuk dat je mee denkt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:23

Succes bello!
Ik zou je iig wel af willen raden om je psycholoog te noemen, want ook al mag het, je schept al gelijk een valse verwachting. Want een gediplomeerde psycholoog 'praat, praat, praat' niet alleen natuurlijk. Maar als ik het goed begrijp geef jij geen therapie, maar ben je meer een klankbord voor mensen? :) iemand waar je heen kan gaan als advies nodig hebt zeg maar.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:41

Sting schreef:
Oreade; Wat heb je in België voor agrarische opleidingen? Gewoon benieuwd :).

In de zorg kom je inderdaad wel makkelijker aan de bak ;).

Ag ro - en b i o t echnologie en ik heb gekozen voor de afstudeerrichting L a n dbou w

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:44

Moeilijk om werk in te vinden lijkt mij! :)
Klinkt wel erg interessant :j

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:16

Ik mag maandag op gesprek :) eindelijk! haha :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 02:27

Inmiddels thuis van mn eerste werkdag!
Was bikkelen.. Stonden met zn 4e voor een druk restaurant.

Alles gelukt. Daarna nog gezellig wat gegeten en gedronken.

Echt super werk! Zondag weer een avond-dienst! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:25

Bello, ook ik raad je af jezelf psycholoog/therapeut te noemen. Een psycholoog/therapeut geeft therapie, is meer dan iemand waarmee je een uurtje praat...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:57

is zoiets niet meer iets als "life-coach" (ik krijg alleen een beetje jeuk van die term...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:01

Bello, ben je zelf wel eens bij een therapeut geweest of iets? Ik heb vele vormen van hulp gehad en het lijkt me nogal een linke boel om dat zelf te gaan doen. Wat als je iemand krijgt die later zelfmoord pleegt? Ik noem iets extreems maar wat als iemand een paniekaanval bij je krijgt? Je weet dan niet wat je moet doen.

Ik raad het erg af om dit te gaan doen omdat ik het erg riskant vind.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:03

Ik ben net gebeld en heb morgen een proefdag order picken in een sieradenmagazijn :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:05

Zonder opleiding zou ik inderdaad hier niet aan beginnen, Bello. Ik heb ook ervaring met therapeuten en daar zit echt wel een flinke opleiding aan vast om situaties goed in te schatten èn hoe mensen denken.
Jij kunt als onopgeleid persoon ècht niet iemand helpen die bijvoorbeeld depressief is! "Praten praten praten" is ècht niet de oplossing, hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:09

Agossie schreef:
Zonder opleiding zou ik inderdaad hier niet aan beginnen, Bello. Ik heb ook ervaring met therapeuten en daar zit echt wel een flinke opleiding aan vast om situaties goed in te schatten èn hoe mensen denken.
Jij kunt als onopgeleid persoon ècht niet iemand helpen die bijvoorbeeld depressief is! "Praten praten praten" is ècht niet de oplossing, hoor!!!

Idd en die mensen zijn niet voor niks opgeleid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:29

Agossie schreef:

Ter aanvulling:
Je kan aansprakelijk worden gesteld als onder jouw hulpverlening een cliënt schade oploopt door jouw therapie door gebrek aan bekwaamheid. Dat kan ook via justitie...
Dat psycholoog een vrij beroep is, wil niet zeggen dat je daarmee ook vrij bent van verantwoordelijkheden en die zijn groot. Het is geen schilderij die, als je die verpest, je over kan doen maar je hebt de verantwoordelijkheid over een mens in psychische nood.
Persoonlijk zou ik gewoon kiezen voor een praatuurtje met bv eenzame mensen, die gewoon een gesprek en een kop thee nodig hebben en het hele therapeut/psycholoog idee laten varen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:31

Jolliegirl schreef:

*\o/*
Super om te horen! :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:52

Fijn dat je eerste werkdag goed beviel Jolliegirl!
Spannend, een gesprek Riannesodd!

Bello, vind het lastig om op jouw plannen te reageren.. :o Ik heb zelf wel psychologie gestudeerd, en kan dus helaas ook geen baan vinden. Maar zelfs ik denk er niet over om voor mezelf te gaan beginnen, simpelweg omdat ik daar te weinig ervaring voor heb en ik dan op niemand kan terugvallen. Ik weet niet precies wat je plannen zijn, misschien kun je iets specifieker beschrijven wat je wilt gaan doen? De term 'psycholoog' zou ik ook niet voeren als ik jou was. Verder ga ik met Joolien mee en Agossie mee...

Succes met je proefdag Eilish!

Hier nog steeds afwachten.. heb een gesprek gehad voor de functie van psycholoog, en zou deze week iets horen. Er waren echter zo veel gesprekken: 2 hele dagen en dan maar 30 minuten pp. Heb daardoor niet het idee dat ze een goed beeld hebben gekregen van wie ik ben, dus ik zie het somber in.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:57

Met deze weer, welke schonen zou je best aandoen, enkelbotjes met een hak, of sneeuwbotten. De gesprek is voor bij de horeca van een binnespeeltuin te werken, dus ik ben casual gekleed, net donkere jeansbroek, trui, maar ik zit te twijfelen over mijn schoenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:00

Enkellaarsjes zou ik doen :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:25

Pfff....wat zijn er toch weinig vacatures:+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:27

botten... :D

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:27

Voor mensen in de omgeving van Amersfoort, de dierenbescherming heeft 2 vacatures voor betaalde functies. 1 voor dierenverzorger en 1 voor financiele administratie.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:13

Hoi! Ik kom even binnen vallen, ik ga zo even wat bladzijdes lezen.
1 april ben ik klaar met mijn MBO Marketing en Communicatie opleiding, na slechts twee en een half jaar. Nu wil ik dan gaan werken om in september met HBO te beginnen. Ik ben nu bezig met het afronden van de laatste zaken op school.
Nu ben ik op zoek naar een baan, het liefste part time. Ik werk nu bij de Ah, maar ze hebben niet meer uren voor mij. Ik wil heel graag iets doen wat bij mij opleiding past, maar je komt als MBO afgestudeerde nergens aan de bak... Helaas. Nu wil ik alles aangrijpen wat ik kan gebruiken, callcenter, horeca(heb ik ervaring in, wil eigenlijk wel weer heel graag terug), ik wil zelfs wel autorijden! Jammer dat er zo weinig in deze hoek te vinden is.. Meestal alleen maar bijbaantjes, terwijl ik toch wel minimaal 20 uur in de week wil maken...

Anyway, ik ga even bijlezen :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:16

JollieGirl: Fijn dat je eerste werkdag goed is bevallen.

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:17

Jolliegirl schreef:

Super zeg! Dit was toch het baantje in het noorden? Mag ik misschien weten waar je nu werkt? Ben nooit zo van de horeca maar dit klinkt als een leuke eerste dag! :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:52

Klinkt leuk Joliegirl! Ik heb een beetje bij gelezen, de laatste 1 paginas zo ongeveer, ga niet alle 70 uitgebreid lezen, wel globaal als ik daar tijd voor heb.

Heb al een aantal sollicitatie brieven verstuurd, ook naar een nieuw hotel/ restaurant hier in de buurt. Heb ze al aan de telefoon gehad omdat ik een paar vragen had, met name of hun voorkeur uitging naar iemand met een horeca opleiding. Ze vroegen of ik ervaring had, dat heb ik, dus dat was al een pluspunt. Gelijk de brief met cv gestuurd, dus ik ben benieuwd!

De uitzendbureaus hier in de buurt leveren niets op ben ik bang, ik sta al wel ingeschreven bij studenten werk.nl, dat ik veelal callcentre e.d. Lijkt me wel leuk, maar dan niet het verkoop gedeelte, ben ik niet opdringerig genoeg voor denk ik. Bij mij is nee ook echt nee, dus dat zou mij niet zo goed lukken, niet aan de telefoon in elk geval.

Momenteel grijp ik alles aan wat aan te grijpen is, ook stages als het echt een goed bedrijf is wat mij veel kan leren. Dan ga ik graag voor de ervaring, wat ook mooi op mijn cv staat. Al hoop ik stiekem gewoon op een parttime baan. Parttime omdat ik graag meer tijd wil besteden aan maar paarden.