Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:29

Suzanne F. schreef:
Getver, dus het is toch gewoon een vent??? Iek, vroeg hij of je ook stringetjes droeg enzo?
Brr snel nummer blokken.

Ik weet niet of het een vrouw is...de persoon doet zich voor als Bianca. En volgens die site doet die persoon zich vaak voor als iemand van 16 die zegt dat die je nichtje is. Dan vraagt de persoon of je grote borsten hebt. :+ In mijn geval had die persoon een lingeriezaak waar 'ze' 60 uur werkt en personeel nodig heeft. Persoon zegt 28 te zijn met een vriend maar 'ze' kijkt wel graag naar vrouwen. :') Of ik dingen wilde passen en dat ze mij er wel mee wil helpen...ook met aantrekken. :wow: De vragen werden steeds vunziger...

Netam89

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:21

Bellatrix: Lekker zeg, gewoon nummer gaan blokken en niet meer op in gaan. Je kunt ook met een ander telefoon bellen en doen alsof je de politie bent en deze persoon vriendelijk verzoeken om hiermee op te houden ;).

Ik heb vandaag ook weer een afwijzing gehad. Reden: door de vele aanmeldingen hebben ze voor de mensen gekozen die het beste aansluiten op hun functie- eisen en de ervaringen... Helaas pindakaas we blijven proberen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:21

Die reden hoor ik ook vaak...dat er meer mensen waren die beter aansluiten op de functie....

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:24

Helaas weer 4 afwijzingen binnen.. Waar van 2 wel in portefeuille blijven. Urghh!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:26

Het meest gebruikte en makkelijke excuus om je af te wijzen uit de grote hoeveelheid sollicitaties........... :roll:

Wat een creep met al die vragen zeg getsie.

Alja, wat leuk dat je dat spaart. Laat me raden.........je hele keuken is vol?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:20

Gesprek ging best goed vandaag, alleen het is voor een contract van minimaal 16 uur en dan aan de hand van hoe druk het is kan het tot 40 uur oplopen, maar als het rustig is, werk je dus maar 16 uur en daar ga ik het echt niet mee redden. Dus even kijken wat de uitkomst is, maar weet niet of ik het kan down als ze mij willen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:21

Dimple: Dat kun je inderdaad wel zeggen :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:18

rockwitch schreef:
Gesprek ging best goed vandaag, alleen het is voor een contract van minimaal 16 uur en dan aan de hand van hoe druk het is kan het tot 40 uur oplopen, maar als het rustig is, werk je dus maar 16 uur en daar ga ik het echt niet mee redden. Dus even kijken wat de uitkomst is, maar weet niet of ik het kan down als ze mij willen.

Was dit de vacature voor het tijdelijk project bij de overheid?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:44

Nee voor dierenartsassistente.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:23

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een hele tijd mee en af en toe ook wat aanwezig geweest, maar nu wil ik toch wat actiever meepraten.

Ik ben gisteren dan eindelijk geslaagd voor HBO Small Business & Retail Management!!!! :D

Ik dit jaar 2 serieuse sollicitaties al de deur uit gedaan en een paar minder serieuze. Van die 2 heb ik al 1 afwijzing binnen ;( helaas. Van die andere is de sluitingsdatum 20 januari.

Ik ga nu dit weekend maar flink wat brieven schrijven, want ik moet echt nu toch m'n best doen snel een baan te vinden.

Ik zoek:
- Nijmegen e.o.
- HBO
- Liefst iets financieel of administratiefs
- Planner/controller
- Marketing/communicatie
- Liever niet een hele commerciele functie met managers in mn nek aan het hijgen.
- Parttime en fulltime allebei goed

Heel breed dus eigenlijk!

Als ik mensen hier kan helpen doe ik dat natuurlijk ook heel graag! :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:09

Dat lijkt me nou ook wel wat dierenarts assistente maar zonder diploma kom je daar denk ik niet tussen he..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:13

Gwen, gefeliciteerd!

Ik denk dat het zowiezo erg lastig is om nu ergens tussen te komen zonder diploma. Ze hebben zoveel keus! Zie eerst maar uitgenodigd te worden en dan kan je jezelf wel verkopen, maar ze gaan vaak toch eerst af op cv en brief.
Lastige arbeidsmarkt op dit moment hoor.
En omdat er zoveel aanbod is willen ze ook voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. -O-

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:20

ja dat klopt.. zelfs in mijn vak gebied administratief vragen ze HBO-ers met kennis van engels, duits en frans... het moet niet gekker worden.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:21

Heb overigens ook nog de opleiding paardenhouderij..niet dat je daar wat aan hebt :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:25

Eisen omhoog zodat er minder mensen solliciteren en het bedrijf of uzb minder hoeven te selecteren. Slim van ze, maar ze missen zo ook goede krachten die lang blijven zitten.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:27

Ik denk ook dat die HBO-ers serieus niet blijven hangen op een baantje als telefoniste ofzo.. eeuwig zonde dat er zo gekeken wordt!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:55

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:05

_Ilona schreef:
Ik denk ook dat die HBO-ers serieus niet blijven hangen op een baantje als telefoniste ofzo.. eeuwig zonde dat er zo gekeken wordt!

Dat is juist de reden dat HBO'ers vaak niet voor zulke functies worden aangenomen.. Er zijn weinig HBO functies momenteel maar als je als HBO'er op een MBO vacature reageert zijn ze bang dat je weer weg bent zodra de markt weer iets aantrekt..

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:42

Weten jullie hoe je iemand moet aanspreken als je niet zeker bent of het een man of vrouw is maar wel een naam hebt. Gewoon geachte voor en achternaam?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:46

Als ik het niet via de site van het bedrijf kan achterhalen bel ik. De verkeerde aanhef kan al een reden zijn om je brief op de "nee" stapel te leggen. Kom je er echt niet achter of het een man of vrouw is kun je "geachte heer of mevrouw huppeldepup" schrijven. Maar dat verdient niet de voorkeur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:00

Ik zou sowieso geen 'geachte' gebruiken, dat is erg gedateerd (werd zelfs al afgeraden toen mijn moeder in haar jonge jaren solliciteerde, tenzij de brief naar 'herr doctor professor' moest in die tijd) 'Beste' heeft de voorkeur.

Ik zou de naam gewoon even goed googlen := of even bellen.

Ik heb gewoon 'meneer/mevrouw' weggelaten en alleen beste 'voornaam, achternaam' gedaan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-01-13 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:03

Ik gebruik ook altijd 'Geachte' hoor. Ik heb juist altijd geleerd dat dit veel netter is.
Al ligt het er natuurlijk wel aan bij wat voor soort bedrijf je solliciteerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:04

Debbie schreef:
Ik gebruik ook altijd 'Geachte' hoor. Ik heb juist altijd geleerd dat dit veel netter is.
Al ligt het er natuurlijk wel aan bij wat voor soort bedrijf je solliciteerd.

Is wel echt gedateerd :j zelfs de meeste professoren waarderen het niet tegenwoordig (klinkt veel te stijf)
Enige waar het nog erg geschikt voor is als je bij een bedrijf gaat solliciteren waar hiërarchie hoog in het vaandel staat. Maar 'beste' is wel zo jong en vlot, terwijl het erg formeel is.
Net als afsluiten met; hoogachtend. Met vriendelijke groet is een betere keuze.

Tijden veranderen en ik verander vrolijk mee :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:09

Ik gebruik altijd Geachte heer of mevrouw. En zo word ik zelf ook vaak aangesproken. Ik vind het een vorm van etiquette en zeker bij iemand die je niet kent moet je daarin altijd voorzichtig zijn. Ik ervaar totaal niet dat het gedateerd is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:10

Toch raar dat ze je bij de huidige sollicitatietrainingen leren geachte te gebruiken dan. Heb er recent nog een gevolgd. "beste" voor iemand die je niet kent is raar.