Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:37

Heel veel succes en plezier mri! Wat zul jij morgenavond lekker vroeg slapen :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:37

Dankjulliewel :D

Vuurneon het begin is altijd vermoeiend. Het went vast snel!
Veel plezier en succes morgen Mri!
Quellian schreef:
SplashIsLief schreef:
En mijn drievoudig verstuurde solli hebben ze binnen :')

:D

Wij kregen gisteren een verzoek vanuit de Tweede Kamer, om precies te zijn in 16voud :+ Kan gebeuren hoor.

Oeps :D

Ja het kan inderdaad gebeuren en ik heb echt niet vaker op de knop gedrukt. (Die neiging heb ik wel als mijn pc niet mee werkt maar gisteren deed hij het gewoon)

Alja

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:13

goedenavond,

alle nieuwelingen van harte welkom, hopelijk hoef je hier niet telang te zijn ;)

ik heb nog een vraagje: maandag een sollicitatie verstuurd, kon tot vandaag.
geen bevestiging ontvangen dus vandaag gebeld als hij ontvangen was, ze zouden me terug bellen..
hebben ze niet gedaan, morgen dan weer opnieuw bellen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:17

Ik zou morgenochtend even afwachten, en anders morgenmiddag zelf even bellen :)
Niet netjes van ze.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:18

Ja, ik zou zeker even voor het weekend contact weer opnemen :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:31

Waren er mensen hier die in de regio Utrecht (stad, niet provincie) een schoonmaakfunctie zoeken? Ik zag net in het plaatselijke krantje een herhaalde oproep voor Facilitair Medewerker in Bilthoven voor 25-30 uur/5dagen, aanstelling 1 jaar, salaris max € 2.084,16 FT. MBO 2, ervaring in schoonmaak is vereist (ervaring belangrijker dan opleiding). Het staat op hun website waar overigens nog meer functies staan: http://www.antroz.nl/werken-en-leren/va ... -bilthoven.

Voor degene die in de zorg zoeken: kijken jullie weleens op http://www.medivacature.nl? Daar staan alle vacatures in de zorg op, van arts tot schoonmaak.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:42

ik wacht morgen nog even af, de directeur van het bedrijf zie ik eigenlijk elke week wel twee keer maar de afgelopen twee weken helemaal niet gezien..
als ik hem wel zie vraag ik hem er even naar, hij is klant bij het tankstation waar ik werk en het contact is wel zo goed dat ik het hem durf te vragen :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:46

Ik opende dit topic toevallig en wil jullie allemaal heel veel succes wensen met solliciteren. Als ik iemand kan helpen met een brief of cv, dan PB maar, ik kan vast nog wat goede tips geven :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:19

Nou, on my way naar m'n eerste werkdag! Ben benieuwd :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:24

Succes!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:47

Ik heb hulp nodig bij een brief omdat ik al snel warrig en langdradig schrijf.
Een bedrijf waar ik gelijk na me opleiding ben begonnen met werken heeft een functie openstaan.
Ik hoorde dit van een oud collega.
Ik had al een open sollicitatie gestuurd begin van de week.
Maar nu wil ik toch voor de zekerheid een brief sturen gericht op die functie.
Maar hoe zet je dat op een nette en goede manier in een brief dat je er al eerder gewerkt hebt en intresse hebt in deze functie enz.
Kan iemand mij helpen kan ik de informatie toesturen en wat ik als idee had enz.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:02

De hele week file info geluisterd, vanochtend kwart voor 7de deur uit gegaan, gerekend op 30 min file en 15 minuten van te voren aanwezig...
Drie keer raden......

Nergens file en dus veel te vroeg . Ga dis maar even wat drinken bin de mac

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:12

Hier juist vertraging met de trein, maar ga het nog wel redden gelukkig. Naja als ik een trein eerder moet nemen ben ik 40 min te vroeg.

Linnie, dan begin je gewoon je brief normaal met ik zag de vacature/hoorde ervan en was gelijk enthousiast. Door de goede ervaring die ik heb met het bedrijf (uitdagend werk, fijne werkomgeving, etc) groeide je enthousiasme alleen maar.
Oid :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:31

Ik heb nog altijd niks...
Kreeg van de week mail van het UWV, moet volgende week donderdag op een speeddate middag komen.
Ben benieuwd.

Werd van de week ff niet goed van een bedrijf...
Heb daar begin van de zomervakantie (juni) gesolliciteerd.
Bevestiging ontvangen maar daarna bleef het stil.
In augustus mail met excuses.
Mijn brief had zeker hun aandacht, maar wegens vakanties van o.a de manager had het allemaal wat vertraging opgelopen. Ze zouden zo snel mogelijk contact opnemen.
Weer stilte... Dus ik van de week maar eens contact opgenomen hoe het nou zat.
Kreeg ik doodleuk te horen dat het bedrijf momenteel geen nieuwe krachten nodig heeft...

Echt he, waar doe je soms de moeite voor vraag ik me af.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:52

Echt balen Silence en niet netjes!!

Britt heel veel succes op je eerste werkdag.

Vanmiddag om half 3 heb ik een gesprek bij een uitzendbureau over een functie.
Ben benieuwd!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:55

Zoiets goed?

En moet ik er nog bij schrijven dat me contract door bezuinigingen helaas niet verlengd word en daarom op zoek ben naar een baan per 01-12-12?

Bent u op zoek naar een enthousiast collega? Een collega die gestructureerd en nauwkeurig werkt? Iemand die betrokken is en houdt van aanpakken? Dan vindt u deze in mij.
Ik hoorde van deze vacature en was gelijk enthousiast. Door de goede ervaring die ik heb (naam oud werkgever) en het uitdagende werk en fijne werkomgeving groeide me enthousiasme alleen maar.

Ik heb ruim 9 jaar ervaring als (functie) opgedaan bij verschillende bedrijven. Direct na afronding van de opleiding ---------- in 2003 ben ik begonnen bij --------. (bedrijf waar ik wil solliciteren oud werkgever)
Momenteel ben ik werkzaam bij --------.
Hier ben ik verantwoordelijk voor de analyse van alle grondstoffen, half fabricaten en eindproducten ten einde de kwaliteit te waarborgen en alle adminstratieve handelingen die daarbij horen.

Uw organisatie komt positief op mij over; Het lijkt mij meer dan een uitdaging om aan een organisatie mee te werken. Ik zou graag in zo’n omgeving mijn loopbaan verder vorm geven. Als analist bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij interessante nieuwe werkzaamheden die in de huidige functie niet voorkomen.

Ter referentie ontvangt u mijn CV. Vanzelfsprekend licht ik dit in een persoonlijk gesprek graag toe. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:31

Hallo allemaal, ik lees al ruime tijd hier mee omdat ik ook op zoek ben naar een baan. Ik geef graag even feedback op Linnie en kruip daarna weer in de meeleesmodus (denk ik)

Linnie050: Gebruik de naam van wie je hoorde dat de vacature openstaat, zo heb je gelijk al een 'warme' binnenkomer. Waarom heb je een goede ervaring met je oud werknemer? Misschien de moeite waard om te benoemen omdat dit jouw waardes aangeeft. Daarnaast zou ik proberen je opleiding en werkervaringen te koppelen aan wat zij zoeken. Bijvoorbeeld: 'Door mijn ervaring in kwaliteitswaarborging in mijn huidige functie denk ik als geen ander te weten hoe ik(...... iets uit de vacature) moet aanpakken. Door het te koppelen aan wat zij zoeken wordt het concreter en minder een brief in de 'ik' vorm.

Wat lijkt je precies een uitdaging bij de organisatie en waarom? Welke omgeving? Onderbouw waarom je dit vind. Daarnaast zou ik proberen de afsluiting meer uitdagender te maken. Misschien lees je wel iets over het bedrijf waar je op kan terugpakken. Bijvoorbeeld: Ik ben erg benieuwd naar de xxxx formule die u noemt op de website van xxxx en ik bespreek graag met u wat ik hier in kan betekenen.

Ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt! Groetjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:39

Ik vind je begin meer voor een open sollicitatie

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:48

Oke de naam is een goed idee en de toestemming heb ik net even gevraagd dat was ook oke.

Het werk in de vacature heb ik de laatste jaren niet gedaan en ook niet met me opleiding gehad.
Gedeelte wat er nu in de vacature staat heb ik wel geleerd in die tijd daar dat is me enige voordeel.
Mijn opleiding sluit niet aan met de vacature. maar toen in die tijd hebben ze me een kans gegeven.
Verder is het een soort productie laboratorium en is de functie voor 3 ploegen diensten.

Ik zou het liefst totaal iets anders doen geen prodcutie laboratorium maar eind november heb ik geen werk meer. Ik wil wel aan het werk blijven en niet de ww in. Ik kan nog wel veel leren over aparatuur bij dit bedrijf. Verder is het geen uitdagend werk het was leuk door de collega's toen en omdat het productie lab is zijn de lonen laag.
(zoveel mogelijk winst maken en de prijzen laag houden voor de klanten)
Dus ik vind het moeilijk een goede brief te maken. Half jaar terug ook maanden gedaan over een goede brief en is eigenlijk deze met veel hulp de brief hierboven zo een beetje uit gekomen en nu is hij toch ook niet zo goed...
Ik heb daar echt geen inzicht in en ben inspriratieloos.

Misschien zoiets:

Graag zou ik me kandidaat willen stellen voor de vacature van Analist.
Ik hoorde van deze vacature via ...... en was gelijk enthousiast. Door de goede ervaring die ik heb .......en het uitdagende werk en fijne werkomgeving groeide me enthousiasme alleen maar.

Mijn huidige dienstverband zal helaas eindigen omdat het door een reorganisatie
niet kan worden omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Mijn huidige functie
als analist heb ik met veel enthousiasme uitgevoerd.
Met name de gevraagde technieken in de vacature en de prettige bedrijfscultuur bij........, waarmee ik bekend ben doordat ik werkzaam ben geweest op de afdeling Minerale olie en via ......, spreken mij erg aan en zijn de redenen van mijn sollicitatie.

Zoals u kan lezen in mijn curriculum vitae heb ik ruim 9 jaar ervaring als analist opgedaan bij verschillende bedrijven. Direct na afronding van de opleiding ...... in 2003 ben ik begonnen bij ....... en heb hier veel geleerd.
Momenteel ben ik werkzaam bij .........
Hier ben ik verantwoordelijk voor de analyse van alle grondstoffen, half fabricaten en eindproducten ten einde de kwaliteit te waarborgen en alle adminstratieve handelingen die daarbij horen. Dit, samen met mijn opleiding mijn leergierigheid en analytisch vermogen, maakt mij een geschikte kandidaat voor een functie als Analist.

Uw organisatie komt positief op mij over; Het lijkt mij meer dan een uitdaging om aan een organisatie mee te werken. Ik zou graag in zo’n omgeving mijn loopbaan verder vorm geven. Als analist bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij interessante nieuwe werkzaamheden die in de huidige functie niet voorkomen.

Ter referentie ontvangt u mijn CV. Vanzelfsprekend licht ik dit in een persoonlijk gesprek graag toe. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:41

Ik vind m netjes :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:46

Sorry dat ik niet zoveel op lange posten reageer.
Lig ziek thuis nog steeds sinds die opname in het ziekenhuis.

Nog niets van het werk gehoord over mijn afmelding voor morgen...
Dus geen idee of de mail al gelezen is.. Ik bel vanmiddag wel met mijn leiding.
Maar vind het zo moeilijk om te bellen! :( hou daar écht niet van.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:13

stef dankjewel brief is verstuurd sluitings datum 16 november nog even geduld.

Jolliegirl hoop dat het snel beter met je gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:21

linnie050 schreef:
Graag zou ik me kandidaat willen stellen voor de vacature van Analist.
Ik hoorde van deze vacature via ...... en was gelijk enthousiast. Door de goede ervaring die ik heb .......en het uitdagende werk en fijne werkomgeving groeide me enthousiasme alleen maar.

Mijn huidige dienstverband zal helaas eindigen omdat het door een reorganisatie
niet kan worden omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Mijn huidige functie
als analist heb ik met veel enthousiasme uitgevoerd.
Met name de gevraagde technieken in de vacature en de prettige bedrijfscultuur bij........, waarmee ik bekend ben doordat ik werkzaam ben geweest op de afdeling Minerale olie en via ......, spreken mij erg aan en zijn de redenen van mijn sollicitatie.

Zoals u kan (evt kunt, dat is formeler) lezen in mijn curriculum vitae heb ik ruim 9 jaar ervaring als analist opgedaan bij verschillende bedrijven. Direct na afronding van de opleiding ...... in 2003 ben ik begonnen bij ....... en heb hier veel geleerd.
Momenteel ben ik werkzaam bij .........
Hier ben ik verantwoordelijk voor de analyse van alle grondstoffen, half fabricaten en eindproducten ten einde de kwaliteit te waarborgen en alle adminstratieve handelingen die daarbij horen. Dit, samen met mijn opleiding mijn leergierigheid en analytisch vermogen, maakt mij een geschikte kandidaat voor een functie als Analist.

Uw organisatie komt positief op mij over; Het ('het' beginnend met kleine letter, omdat het geen nieuwe zin is) lijkt mij meer dan een uitdaging om aan een organisatie mee te werken. Ik zou graag in zo’n omgeving mijn loopbaan verder vorm geven. Als analist bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij interessante nieuwe werkzaamheden die in de huidige functie niet voorkomen.

En ik zie dat je Analist de ene keer met en de andere keer zonder hoofdletter schrijft :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vind het een erg positieve brief :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:24

iK zou niet vermelden waarom je weg moet bij je huidige werk, vind altijd een beetje alsof je dus eigenlijk niet weg wil, maar wel moet, dus dan maar dit. Zwakt het enthousiasme een beetje af. Het kan altijd nog ter sprake komen in het gesprek. En dan nog kan je het dan brengen dat je op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging ipv weg moet ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:28

Ben ik niet met je eens britt. Ergens niet weg willen, maar moeten toont dus aan dat je hart voor de zaak hebt, en daarnaast geeft het direct aan dat je niet wegens slecht functioneren de zak krijgt of iets in die trant.
Nee, ik zie het niet als iets "enthousiasme verlagends"