1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:08

Wij hadden ook groepjes, was ook totaal niet tevreden over ons verloop, uiteindelijk heb ik de functie van twee andere meiden uit onze groep moeten overnemen. Mooi druk dus, volgende periode hebben we exact hetzelfde groepje. Wat ook wel apart is is dat mijn vriend in hetzelfde groepje zit (4 personen per groepje), maar goed ik heb hem ook pas begin dit schooljaar leren kennen doordat hij bij me in de klas zit. Dus het idee dat mijn vriend bij me in de klas zit is totaal niet vreemd ofzo, maar nu moet je dus wel erg nauw met elkaar samenwerken aan iets voor school. Oké niet dat dit een probleem is ofzo. :') Maar dan moet je ineens zo serieus met elkaar gaan overleggen met anderen erbij, terwijl je liever gewoon knus op de bank ligt. :') Wij hadden trouwens wel wonder boven wonder het hoogste cijfer op ons project! We hadden een 8 voor het rapport en een 7.6 voor de presentatie, wel tevreden met het resultaat dus, ondanks hoe het gelopen is. :)

Liin

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:21

Gelukkig niet al je extra werk voor niks dus laux!
Wel gek met je vriend haha, goed om elkaar echt te leren kennen, dat wel :P

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:37

Dat is ook apart met zn tussentoets en daarna pas de echte tentamens!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:22

Zo, eindelijk één cijfer binnen! Dan wel niet van tentamen maar van groot practicum verslag. 7.5 Dus mooi 2 studiepunten erbij :D

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:15

goedzo Birgit :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:24

Goed gedaan Birgit:)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:31

menino, oei succes met die persoon!

birgit, toppie! :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:09

Mijn vriendje doet ook dezelfde opleiding. Gelukkig niet in dezelfde klas, lijkt me verschrikkelijk.
Hij wil versneld gaan doen, dus hij moet deze periode alles een 8 of hoger halen en hij doet nu alsof hij alles beter weet. Word er een beetje gek van..
Maar goed, niks aan te doen en als we bij elkaar zijn is hij gelukkig niet met school bezig!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:15

suus_pepper schreef:
Mijn vriendje doet ook dezelfde opleiding. Gelukkig niet in dezelfde klas, lijkt me verschrikkelijk.
Hij wil versneld gaan doen, dus hij moet deze periode alles een 8 of hoger halen en hij doet nu alsof hij alles beter weet. Word er een beetje gek van..
Maar goed, niks aan te doen en als we bij elkaar zijn is hij gelukkig niet met school bezig!

Oh ik vind het niet verschrikkelijk hoor. :D
Sterker nog, als ik niet bij hem in de klas had gezeten dan had ik hem geeneens gekend.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:17

Nee dat is waar! Ik ben mijn vriendje ook tegengekomen op het symposium van de studievereniging.
Maar goed, hij is er dus heilig van overtuigd dat ik alles boven de 8 moet halen want anders word ik geen goede accountant. Eerste meningsverschil is er dus nu al -.-"

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:43

Goed zo Birgit
En suus pepper wil hij echt dat je alles boven de acht haalt?

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:44

Mooi cijfer!
Lastig zon vriend op dezelfde opleiding, helemaal als ie 'het beter weet'. Zou ik niet mee kunnen haha

ik moet nog maar 1 toets morgen! wel veeel leren nog snel.. sociologie, filosofie, humor, nieuwsgierigheid, media en onderzoek bleh

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:44

Ik heb maandag mijn bloktoets en zie er echt onwijs tegen op :=

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:52

ik heb mijn casustoets van maandag helaas niet gehaald, samen met nog best veel andere mensen. wat ik dus niet snap maar goed. we krijgen wel een gratis extra herkansing omdat school een dikke fout had gemaakt met het systeem en heel veel mensen de toets niet af konden maken of helemaal niet konden maken.

Ik heb zo om half 4 de mens & wereld toets, 3 onderdelen en moet voor mijn p 2 van de 3 onderdelen halen en heb 4 kansen, moet goed komen! :P

Morgen kennistoets met allemaal meerkeuzevragen dus daar vanavond nog even voor gaan zitten en hopelijk komt dat ook goed :)

Mooi cijfer Birgit!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:57

ik meld me ook maar weer eens, deze week tentamens gehad, eerste cijfer is terug. een 4 op bedrijfseconomie terwijl ik dacht dat het wel goed ging, maar ongeveer 75% van de opleiding heeft een 4 of lager, dus het zal wel niet aan mij liggen denk ik dan. volgende week gaan we hem bespreken dus ik ben benieuwd waar het probleem ligt.
wat halen jullie trwns allemaal hoge cijfers :O echt super netjes!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:02

Ronaa94 schreef:
ik heb mijn casustoets van maandag helaas niet gehaald, samen met nog best veel andere mensen. wat ik dus niet snap maar goed. we krijgen wel een gratis extra herkansing omdat school een dikke fout had gemaakt met het systeem en heel veel mensen de toets niet af konden maken of helemaal niet konden maken.

Ik heb zo om half 4 de mens & wereld toets, 3 onderdelen en moet voor mijn p 2 van de 3 onderdelen halen en heb 4 kansen, moet goed komen! :P

Morgen kennistoets met allemaal meerkeuzevragen dus daar vanavond nog even voor gaan zitten en hopelijk komt dat ook goed :)

Mooi cijfer Birgit!

Balen dat je de casustoets niet gehaald hebt! stomme fout van de school, hopen dat je de herkansing wel haalt :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:21

iris1995 schreef:
Goed zo Birgit
En suus pepper wil hij echt dat je alles boven de acht haalt?

Hij heeft een hekel aan de 6'jes cultuur. Ik heb tegen hem gezegd dat ik mijn best doe en als ik dan een 6 haal vind ik het jammer maar ik was wel goed genoeg dat ik het gehaald heb. Naast school werk ik nog 13 uur per week, probeer ik zo veel mogelijk paard te rijden en speel ik piano. Bij mij is het niet alleen school..
Maar goed, we gaan zien hoe alles gaat.
Heb net een oefententamen belastingrecht gemaakt en maar 51% goed -O-

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:24

Succes suus_pepper met je tentamen. Komt vast wel goed.

Ik wacht nog steeds op een mailtje van mijn slb'er met de groepscijfers van de i.o. Dat zou hij gister versturen zodat we vandaag konden inzien.. Maar helemaal niemand heeft nog iets van de beste man gehoord.
En ik heb mijn taaltoets niet gehaald, had een 5 -O- (hopelijk haal ik hem de volgende keer wel en krijgen we wat lessen ipv een hele onduidelijke syllabus op internet)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 19:53

Net de feedback over mijn deelopdracht ontvangen, ik citeer:
Citaat:
Lisanne,

Je opdracht was heel duidelijk en fijn om te lezen. Je hebt de opdracht zeer duidelijk begrepen en uitgevoerd.
Mijn oprechte complimenten!

Cijfer: 8

-Docent-

:D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:05

Ah wat goed zeg! Leuke reactie ook, mooi om te horen. :D

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:11

Wauw goed gedaan! Erg leuke reactie ook inderdaad!

Ik heb nog steeds helemaal geen cijfer... terwijl die van de praktijk vorige week al zouden komen, heel stom

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:13

buhhh, ik had net mens&wereld toets, 3 onderdelen, aardrijkskunde, geschiedenis en natuur&techniek
en ik heb ze alledrie serieus echt nét niet gehaald...

je kreeg een balk te zien waar de norm lag en het ingekleurde stuk was wat jij had gehaald en het scheelde bij alledrie de onderdelen echt een ieniepienpietsiestukje... ;(

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:04

Yesyesyes, vandaag eindelijk de uitslag van de taaltoets gekregen. Ik heb hem gehaald!!!!

Nu nog wachten op de uitslag van 4 weekopdrachten, waarvan de laatste pas 3 weken geleden ingeleverd is en van mijn tentamen. Gaat het nakijken bij jullie ook zo vreselijk traag?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:30

Gefeliciteerd iedereen die haar tentamen gehaald heeft ! =D
Had vandaag 1 les die non stop 3 uur achtereen duurde, leek wel n eeuwigheid..
Gelukkig nu lekker weekend!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:52

Ik heb vandaag de hele dag zitten buffelen! Morgen ook nog even in de ochtend leren dan even lekker rijden ter ontspanning en dan morgen avond tentamen ( weer op een rottijd van half 6 tot half 9 bluhh!)