't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:01

Ik kon er ook geen vinger op leggen. Hoe hij het vertelde was het ook echt van: 'Ja dan kun je maandag om 8 uur beginnen...Als je het wordt dan', krabbelde hij er dan nog achteraan.
Ze hebben nog twee gesprekken, dus nou ja, ik hoor het vanzelf :Y) Maar blijft wel een beetje apart allemaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:24

Ik zit echt met de handen in het haar, heb op meerdere vacatures gereageerd, geen reacties gehad natuurlijk en via een kennis ook nog geprobeerd, niks gehoord.... Ik moet echt gewoon zo snel mogelijk aan de baan in een stabiele werk omgeving. Het liefst geen horeca of thuiszorg gezien thuiszorg maar een paar uur per week is en allemaal verschillende locaties. Horeca omdat ik merk dat het soms toch echt te zwaar is voor mij.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:29

Op wat voor vacatures heb je gereageerd? Is er via het uitzendbureau ook niks te vinden? En een tussenbaantje in een iets minder stabiele omgeving, tot je wel iets hebt gevonden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:39

Nouja, postNL, die wouden me aannemen maar dit gaat om 3 dagen en dan maar 3 uurtjes per dag in de middag en dat vind ik echt geen optie. Dan kan ik de rest van de dag bijna niks doen en kan ik geen weekendjes meer weg, ik wil het weekend weekend houden.

Ik had gereageerd op een fulltime dienst bij de foka (foto/film apparatuur verkoopwinkel) in Rotterdam en had nog ergens anders op gereageerd maar dat ben ik vergeten.

Ik weet ook gewoon echt niet waar ik geschikt voor ben. In mijn ogen ben ik gewoon een mislukking op 2 benen :+

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:56

Lifaya, is er zo weinig werk in jouw regio? Ook ik heb er weer drie weggedaan vanmorgen.
Vorige week een die me echt op het lijf geschreven was, maar natuurlijk niets meer gehoord... Horeca zou voor mij ook niets zijn trouwens, thuiszorg misschien , maar niet voor zo weinig uur, wil wel graag wat zekerheid.
Ik heb me net bij 2 uzb ingeschreven, maar men geeft zelf al aan momenteel niet veel banen te hebben. Morgen weer een paar..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:57

lifaya schreef:
Nouja, postNL, die wouden me aannemen maar dit gaat om 3 dagen en dan maar 3 uurtjes per dag in de middag en dat vind ik echt geen optie. Dan kan ik de rest van de dag bijna niks doen en kan ik geen weekendjes meer weg, ik wil het weekend weekend houden.

Ik had gereageerd op een fulltime dienst bij de foka (foto/film apparatuur verkoopwinkel) in Rotterdam en had nog ergens anders op gereageerd maar dat ben ik vergeten.

Ik weet ook gewoon echt niet waar ik geschikt voor ben. In mijn ogen ben ik gewoon een mislukking op 2 benen :+

Zo voelde ik mij op een gegeven moment ook.. Maar dat ben je niet! Je kan super goed foto's maken heb je nog andere foto winkels in de buurt? Gewoon open sollicitaties sturen eventueel met foto's erbij. En bij mij heeft het geholpen dat ik op een gegeven moment alles wel wilde doen en toen kwam er ineens die ene leuke baan voorbij!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:00

Cer schreef:
Hoezo verpest? En weet je al dat het niks wordt?
Pffffff wat ik nou zo frustrerend vind is dat je als sollicitant jezelf goed moet verkopen, eerlijk moet zijn over je kennis en kunde, je opleidingen, je presentatie en je inzet en bla bla bla
maar een bedrijf wat jou in dienst neemt, hoeft geen gemaakte afspraken na te komen, kan eisen bijstellen, kan zichzelf veeeeeel mooier voordoen dan ze zijn, hoeven geen referenties te overleggen.

echt zo oneerlijk :(

Ik maakte een aantal domme opmerkingen en wist op sommige kennisvragen (echt, makkelijker dan makkelijke vragen) geen antwoord meer te geven. Puur faalangst, die dan komt bovendrijven. Desondanks kreeg ik zojuist een mail of ik over 2 weken wil langskomen voor een 2e gesprek... :D :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:02

ik ben al wel eens eerder bij de lokale fotowinkel geweest maar zij zochten geen mensen, ze moesten er juist van een paar af :+ Ik heb echt structuur nodig gezien mijn ADD, als ik eenmaal weet wat de bedoeling is gaat het goed. Verder geen rijbewijs dus kan ook niet ver tenzij ook de reiskosten vergoed worden, (anders werk je 2 uur alleen voor het reizen) ... ik weet het gewoon echt niet meer wat ik kan doen...

Vandaar ook dat uitzendbureaus voor mij niet echt een optie zijn, elke keer een nieuwe werkomgeving en nieuwe mensen is niet erg bevorderlijk voor mij. Maakt het allemaal zeer moeilijk. Achter de kassa moet ik niet werken, schijn een ongeïnteresseerde houding te hebben waardoor mensen mij blijkbaar niet leuk vinden (dat kreeg ik iig te horen toen ik bij de C1000 achter de kassa werkte en mijn proeftijd niet behaalde, is dan wel 7 jaar geleden ofzo, maar toch...) en bij albert heijn word ik sowieso al niet aangenomen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:03

ohh haha valt het toch nog mee! Goed bezig Somebody!!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:05

waarom word je bij de AH niet aangenomen? Je kan toch nogmaals proberen bij een supermarkt te gaan werken. Je hebt nu je ervaring alvast mee.. En in de supermarkt heb je meerdere afdelingen he haha. Ik werk nu een tijdje op het vlees.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:06

ik heb 2 x online gedaan en toen ook nog gebeld waarom ik geen reacties had gekregen. Ze zochten niet iemand van mijn leeftijd. I really dont give a fiets waar ik zou moeten werken in een supermarkt (al zou vakkenvullen niet goed zijn voor me, denk dat het te zwaar is)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:17

Albert Heijn is sowieso raar. Maar na de zomer zijn er meestal wel weer wat vacatures in een supermarkt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:18

Hmmm dan moet ik het maar weer proberen
wil best 20-30-40 uur werken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:19

Ik ben inmiddels al ruim 3 maanden aan het soliciteren en zit nu 2 weken thuis.
Helaas nog niks gevonden.
Ik krijg wel vacatures doorgestuurd van het UWV maar daar wordt ik wel moedeloos van.
Alles is aan de andere kant van het land.
Vorige week kreeg ik een vacature doorgestuurd als vakkenvuller ..... Op schiermonnikoog.... Ik woon in het uiterste puntje van zuid oost Brabant. Verwachten ze nou echt dat dat iets gaat worden...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:24

Dat is wel vreemd, op Schier, want op zich is er best wel wat te vinden hier in de omgeving. Nou hoef je sowieso niet langer dan 1,5 uur(?) te reizen van het UWV.

Nou woon je niet direct bij mij in de omgeving, maar hier zitten er best wat productiefuncties etc. Al kan ik me voorstellen dat dat niet je droomfunctie is, maar misschien voor tussendoor..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:25

Ik heb op dit moment weinig voorkeur.
Solliciteer op vrijwel alles. Gaat er mij nu om dat ik werk heb.
Verder zoeken kan altijd nog.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:26

Wat is je maximale reisafstand?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:26

maar zouden jullie ook bij de postNL gaan werken of niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:28

Liever niet in de bezorging persoonlijk, maar dat komt ook omdat ik liever meer uren maak. Maar als je écht nood hebt, waarom niet? Lekker buiten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:29

ik wil idd ook meer uren maken :j minimaal 15, het liefst tegen de 30 aan...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:57

Lifaya, er zijn genoeg vacatures, er zijn ook heel veel opties aangedragen voor je naar USA ging, alleen was dat allemaal niet wat je zocht.
Gezien je niet wil werken in het vakgebied van je opleiding zal je werk moeten doen.zoeken voor onopgeleiden. Dan kom je al snel uit op Horeca werk, supermarkt werk of productie werk. En dat zijn allemaal dingen waarvan je zegt dat je a) niet wordt aangenomen (zie ervaring C1000, ongeinteresseerd achter de kassa zitten) of b) het is niet wat je zoekt of c) je hebt nog niet gesolliciteerd.

Structuur kan je ook aanbrengen terwijl je thuis bent ;) Je hebt dan alleen een andere structuur dan wanneer je een baan hebt.
Hou je aan een "vast" rooster. 7 uur uit bed, half 8 ontbijten, 8 uur de deur uit
En wat je dan gaat doen hangt van je eigen invulling af. Ga een uur/anderhalf uur wandelen/fietsen
Spreek met je moeder af dat je 2 keer in de week het huis stofzuigt van mijn part.
Doe je dingen op vaste tijdstippen, en dan heb je, ondanks dat je thuis zit, ook structuur.

Al trek je er elke middag een uur op uit met je camera! tja, 2 vliegen in 1 klap. Oefenen + meer ervaring opdoen met natuur fotografie.

Je moet mijn post niet zien als aanval, ik probeer alleen aan te geven dat je ook zonder werk structuur kan geven aan je leven ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:04

ik wil best een baan in mijn vakgebied, maar ik ben wel van plan volgend jaar weer 3 maanden naar amerika te gaan :) dus weet niet of dat dan handig is. Aangezien ik voor Amerika op zoek was naar een zeer tijdelijke baan is de situatie nu anders ;) ik ben van plan om zeker tot volgend jaar zomer door te werken.

Overigens doe ik gewoon dingen in het huishouden hoor :') ben 22. Hang de was op, strijk afentoe, dek de tafel altijd, ruim de vaatwasser altijd uit en in en doe idd ook zo nu en dan een stofzuiger door het huis en doe vaak de boodschappen.

Ik heb voor dat ik naar Amerika ging al een aantal sollicitaties opgestuurd, nooit reacties gehad. Verder ook naar winkels zelf gegaan oen ga zo maar door. heb dus echt wel de handen uit de mouwen gestoken :)
Betreft de C1000, was volledig onterecht ;) deed mijn werk goed en als er klanten waren was ik altijd oppervrolijk. Het ging er meer om als er geen klanten waren. Maar als je achter de kassa zit kan je vrij weinig doen dan blijven zitten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:14

Waarom zou je dan niet gewoon solliciteren naar een baan in je vakgebied?
Mocht je volgend jaar naar USA gaan voor 3 maanden dan zie je dat tegen die tijd wel ;)

Ik zeg niet dat je niks in het huishouden doet. Ik zeg alleen dat je ook met dat soort klussen structuur kunt aanbrengen. Je wil een stabiele omgeving en structuur. Die kan je ook gewoon zelf creeeren ;)
De structuur kun je zelf met alle willekeurige klusjes etc aanbrengen.
Al ga je elke ochtend lopen naar de supermarkt om vers brood te halen. Is eer een uur bij wijze van spreken. Elke ochtend zelfde tijd eruit.
Elke dag een zelfde ritme, maar met een andere invulling van bv de huishoudelijke taken.
Maandag stofzuigen, dinsdag strijken, woensdag niks, donderdag stofzuigen, vrijdag stoffen, weet ik veel.

En als je door de stuctuur thuis "rustiger" in je hoofd bent, is het wellicht ook makkelijker om te solliciteren en een baan te vinden dan wanneer je gedachten van hot naar her gaan.

En werken via UZB? 9 van de 10 keer wordt je bij een bedrijf geplaatst voor langere tijd. Het is echt niet zo dat je elke week bij een ander bedrijf zit. Daar hebben de WG's ook niks aan, dan moeten zij elke keer weer investeren in het inwerken van iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:17

Lifaya, wat is je vakgebied? Voordeel is dat er momenteel veel contracten voor 6 maanden of voor een jaar worden uitgedeeld, dus dan kan je sowieso volgend jaar gewoon naar de USA. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:20

oke dan begrijp ik je :)

toen ik voor het uitzendbureau werkte werkte ik dus wel op verschillende locaties. dat was wel echt een nadeel. Daarbij was alles toch wel redelijk uit de buurt. Wat het ook niet handiger maakte. Ze gaven pas reisvergoeding vanaf 12,5 KM, en ze kozen dus locaties uit van 12 km afstand. Misschien dat ik verwend klink dat ik 12 km toch best ver vind met de fiets maarja :+

Er was ook nog een ander nadeel aan het UZB, ik moest zelf kleding aanschaffen en zij verwachten dat ik dan even een dure witte horeca blouse en dure horeca schoenen zou kopen... Ik vind dat zonde van het geld als ik geen garantie op uren heb... Ik kreeg denk ik maag 10 uur per week via dat UZB... zij het niet minder

Ffortuna, ik heb mijn diploma grafisch vormgeven en fotografie is ook een "specialiteit" maar daar kan ik bijna niks in vinden (fotografie) want ze zoeken dan mensen met een rijbewijs en dat heb ik helaas nog niet. Ben er wel voor bezig

ben nu ook gewoon aan het kijken naar iets in de grafische sector maar tot nu toe nog niks tegengekomen waar ik ook maar voor in aanmerking kom :+