Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:29

Gefeliciteerd Paan!!

Edit: zijn er hier ondernemers die een V.O.F. zijn aangegaan? Ik ben me nu in het verdiepen in een VOF contract, maar sommige dingen snap ik niet helemaal..

_Michelle_

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:02

Mag ik even inbreken hier :o

Hebben jullie naast de .nl versie van je website ook de .com domeinnaam in bezit? (of andersom, of nog meer andere uitgangen)
Ik denk dat mijn moeder is gebeld met een verkooppraatje om een extra domeinnaam te registreren :+ Maar wil het misschien toch wel doen, maar dan zoek ik zelf wel de goedkoopste uit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:36

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:01

Bedankt iedereen. Ik ben er erg blij mee. Temeer in deze tijd en het feit dat mijn man per 1 januari geen baan meer heeft. Het was nu voor mij of vast of eruit. Gelukkig is het het eerste geworden.

Ik heb geen Com oid Michelle. Lang niet gezien hier. Ben je het weer een beetje aan het oppakken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:24

Gefeliciteerd , dat is goed nieuws om het jaar mee te beginnen +:)+

Ik heb wel 15 domeinnamen geloof ik , misschien nog wel meer :')

Tientje per stuk per jaar. Daar kan de ergernis van 1 of andere hork die met jouw website-naam mooie sier gaat maken , niet tegen op :=

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:11

Waar heb je die lopen dan pmarena? Ik heb er 2, allebei .nl.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:18

Alles via D-hosting.

Ik heb vanalles , .nl , .com en ook wat .be er bij.

Je kunt niet alles afdichten natuurlijk maar de meest voor de hand liggende heb ik wel vastgelegd om irritatie te voorkomen.

Met streepjes , zonder streepjes....dat soort dingen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:18

Wauw ik bedacht nu ineens dat ik volgens mij boomloos-rijden.nl nog niet had....maar blijkbaar heb ik die toch ook want ik kom toch op mijn (oude) site uit :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:27

Ik heb er maar 1 tot nu toe. Ik wou eerst een .com maar die was helaas al bezet :( Wellicht dat ik in de toekomst nog wel wat andere namen ga registeren, maar daar moet ik nog maar eens goed over nadenken ;)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:08

Hi Paan, nee ben het eigenlijk niet weer meer aan het oppakken ;) Mijn vraag was puur interesse, niet dat ik de .com versie nodig heb. Ik heb hem inmiddels wel geregistreerd zodat een ander er niet mee vandoor kan gaan.

Mijn moeder was gebeld door een registratie bedrijf (aldus haar woorden) dat er iemand was die sierlantijn.com wilde registreren. Als wij daar bezwaar tegen hadden moesten we morgen terug bellen en zelf dat domein registreren voor 14,50. Als we geen bezwaar hadden zou die ander hem registreren.
Als je het mij vraagt is dit gewoon een goede verkooptruc om domeinen te verkopen :+ Als iemand anders sierlantijn.com wil kopen gaan ze echt niet bij mij vragen of dat mag omdat ik de .nl versie ook al in bezit heb. Het heeft mij wel aan het denken gezet dus daarom heb ik inmiddels wel sierlantijn.com in bezit maar dan zelf gezocht waar dat het goedkoopst was. Zal hem vast ooit nog wel proberen door te linken, verder heb ik er geen plannen mee.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:15

Kitty schreef:
Niet erg netjes van mij. Ik heb me voorgesteld maar heb daarna niks meer geschreven. Ik ben momenteel veel onderweg en met de telefoon, zoals nu, reageert het niet zo makkelijk. Vanaf volgende week zit ik weer meer op kantoor om opdrachten af te maken. Dan heb ik ook wel even tijd om te reageren. Alvast een goede jaarwisseling gewenst!

Nou, hoi dan maar :D
Eindelijk bezig met het afronden van de kwartaalaangifte (ik moet alleen nog een stukje "bank" inboeken en dan kan hij erdoor).
We zijn de afgelopen maanden heel druk geweest met de Startlijsten-agenda. We hadden natuurlijk wel gehoopt dat het goed zou lopen, maar in de praktijk is het altijd maar afwachten. Gelukkig is de hele serie nu (op een paar stuks na) verkocht en hebben we het bestelformulier van de site gehaald. Ik vond het een leuk maar erg spannend project dat zeker voor herhaling vatbaar is.

Domeinnamen... wij hebben een eigen server met ruimte erop in een serverpark in de randstad staan waar we Startlijsten.nl (of ook wel Wedstrijdplatform.nl) en een stuk of vijftig andere sites op hebben draaien. Op het moment dat ons een leuke naam door het hoofd schiet, kijken we of we er wat mee kunnen en zo ja, dan reserveren we hem. Maar ondanks dat we van Startlijsten alleen de .nl hebben, lopen we op die site geen bezoekers mis.

Nog even een reactie op het logo dat ik zag. Het deed mij op het eerste gezicht denken aan het logo van FBTO... De naam doet wel meteen 'paardig' aan en de kleuren zijn natuurgericht.

En nu maar even weer verder met de boekhouding, want ik vertoon werkontwijkend gedrag en de accountant wil het deze week binnen hebben. Tot later!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:35

De visitekaartjes van Vistaprint zijn aangekomen en zijn erg netjes! Dus voor wie daar ook besteld heeft: alles komt goed! ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 00:29

Kitty schreef:
ik vertoon werkontwijkend gedrag

Dat is zo vreselijk herkenbaar. Ik ben ook altijd weer afgeleid door van alles en nog wat.

Startlijsten ken ik eigenlijk toch al wel wat jaartjes. Toendertijd keek ik er wel eens op, nu niet meer.

Michelle ik denk dat het iemand was die dacht, als ze ja zegt kan ik mooi 4,50 verdienen.
Nouja, als hij/zij daar 10 keer mee beet heeft, heeft ie toch mooi 45,- verdient eraan.

Haha pmarena wat een verzameling zeg.

Paan gefeliciteerd!

En even wat verder terug scrollen.
JulienSVU wat fijn dat het zo lekker gaat.
Wie had dat ooit gedacht he? Leuk!

Cissy laat je niet tegenhouden door het weer hoor! Ook met dit weer willen mensen van huis kunnen.
Is het heel erg als ik zeg dat ik op veel sneeuw zit te wachten? De slee staat al sinds sinterklaas klaar hihi

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 02:01

_Michelle_ schreef:
Hi Paan, nee ben het eigenlijk niet weer meer aan het oppakken ;) Mijn vraag was puur interesse, niet dat ik de .com versie nodig heb. Ik heb hem inmiddels wel geregistreerd zodat een ander er niet mee vandoor kan gaan.

Mijn moeder was gebeld door een registratie bedrijf (aldus haar woorden) dat er iemand was die sierlantijn.com wilde registreren. Als wij daar bezwaar tegen hadden moesten we morgen terug bellen en zelf dat domein registreren voor 14,50. Als we geen bezwaar hadden zou die ander hem registreren.
Als je het mij vraagt is dit gewoon een goede verkooptruc om domeinen te verkopen :+ Als iemand anders sierlantijn.com wil kopen gaan ze echt niet bij mij vragen of dat mag omdat ik de .nl versie ook al in bezit heb. Het heeft mij wel aan het denken gezet dus daarom heb ik inmiddels wel sierlantijn.com in bezit maar dan zelf gezocht waar dat het goedkoopst was. Zal hem vast ooit nog wel proberen door te linken, verder heb ik er geen plannen mee.

Hm, ja maar dan heb je wel kans dat het bedrijf het opkoopt inderdaad. En dan over een jaar weer aanbied voor €100 ;-) en vol met reclame zet in de tussentijd...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:36

Ik heb nu alleen karenborgers.nl
Maar zit er wel aan te denken om een apparte website te gaan maken voor fotografie. Weet alleen nog wat ik als naam ga pakken want wil het niet te lang maken. karenfotografie.nl is trouwens al bezet door een andere karen ;)

ik zat te denken aan Karenfoto.nl of Karensfoto.nl
of iets met Bo van Borgers -> beaufoto.nl?
Denk namelijk dat het nu iets te veel is voor op een website Grafisch EN fotografie
Wat denken jullie? :P

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

Hier wil ik graag eventjes op inhaken Kaaaren. Toen ik zakelijk begonnen was met de fotografie en grafisch design, ben ik begonnen met twee verschillende namen om met het grafisch werk een groter publiek aan te spreken. De afgelopen twee jaar heb ik echter gemerkt dat ondanks die pogingen mensen mij gewoon onder mijn eigen (fotografie) naam te kennen en ook zo reclame te maken. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om vanaf 2012 alles onder mijn eigen naam aan te bieden. :) Mijn klanten vinden het zelf ook fijner, alles onder één naam. :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

ja zo heb ik het dus nu ook Kaisa, dan kan ik het miss toch beter laten zoals het is :P
Ik zie trouwens op jou website geen grafischwerk alleen maar fotografie?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:05

De website moet nog aangepast worden maar kom om in het werk van klanten en die hebben voorrang ;) Ondanks dat mijn website nog niet aangepast is blijven mijn klanten mij vinden :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:22

haha herkenbaar... ik heb het ook echt veel te druk, Hier gaan klanten ook voor maar dan is hij volgen jaar nog niet aangepast ben ik bang :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:25

nog even een vraagje voor degene onder ons met een eigen stal ofzo;
wat hebben jullie voor vergunningen/verzekeringen? :D

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:51

@ Holly, ja super he! :) Ben er ook blij om! :) Reacties zijn allemaal superrr :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:36

Wat doen jullie met "moeilijke" klanten? We hebben nu een klant die om de haverklap mailtjes stuurt met vragen erin. Helemaal niets mis mee, we beantwoorden de mails dan ook altijd heel snel (binnen het uur) en heel vriendelijk. Maar nu komen er ook steeds bestellingen binnen van die ene persoon, die niet betaald worden. Zouden jullie die bestellingen 'negeren' of er een mailtje over sturen?
Ik heb in 1 van mijn antwoordmails ook al aangegeven dat hij altijd hulp mag vragen mocht iets niet duidelijk zijn, maar het lijkt niet echt te helpen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:39

Nou ja , een bestelling negeren dat kan niet natuurlijk , ik zou er wel even een mailtje over sturen om even te vragen wat de bedoeling nu eigenlijk is (netjes verwoord) :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:48

Nou als de betalingstermijn al is verstreken dan kun je haar er toch zeker op attent maken dat ze eerst de geleverde bestellingen moet betalen voordat ze weer nieuwe kan plaatsen? Negeren lijkt mee niet het goede idee ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:01

Nee ik bedoelde het ook niet echt als negeren negeren, maar meer als "Ga ik door met vragen beantwoorden of vraag ik eerst even waar het heen gaat" , als je snapt wat ik bedoel :)

@ Kaaaren: Gelukkig is er niets geleverd, credits en cursussen worden pas toegekend/opgestuurd na betaling. Dus op zich is het geen ramp als er niet betaald wordt, dan krijgen ze ook niets, maar het is wel een beetje irritant natuurlijk :D