Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:16

Welkom Tris-Amo! Altijd goed om zoiets te doen voor de ervaring en wie weet wat de toekomst brengt, wellicht komt er dan weer wat anders op je pad en hoef je deur helemaal niet te sluiten!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:56

'k ben er weer. Zal straks alles even bijlezen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:00

Wat gaan jullie hard zeg!

De BTW kwartaal maand komt er weer aan!!! (ons werk is andermans ellende zeggen wij altijd! haha!)

Ik vroeg mij opeens af:
Zijn hier eigenlijk ook fotografen die speciaal foto's maken om "aan de muur te hangen"?
Dus niet in opdracht voor iemand, maar gewoon zelf mooie foto's maken om los te verkopen op canvas oid?
Mijn broer heeft een bedrijf waarbij je je gratis aan kan melden om je werk te verkopen. Je bepaald zelf je
winstmarge en zij krijgen dan een klein percentage van, maar alleen als je wat verkoopt! http://www.qohz.com
Misschien is dat leuk voor "erbij"?

(zit ik hier nu vreselijk te spammen? nee toch? :o)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:03

Lee, ik heb denk ik wel het 1 en ander daarvoor. Zal er eens naar gaan kijken. Thanks.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:23

Ik vind het geen spam hoor leedebee, het is juist een goede en leuke tip!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:51

Dat is inderdaad wel een goede tip! Ik ben zelf wel geregisteerd bij Stockfotografiewebsites, maar vind dat altijd zo moeilijk, ook omdat je dan vaak van die hele goedkope bestanden kunt kopen. Ik zal er zeker eens naar kijken!!

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:00

Ik heb gister ook even gekeken en denk dat ik mijn hardeschijf er eens op na ga lopen.
Leuke tip

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:24

Wat een leuke reacties! Nou, dan ben ik blij dat ik het gepost heb :D

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:36

holly schreef:
En kun je eens een paar simpele puntjes noemen die voor een trage laadtijd zouden kunnen zorgen LHO? Ofwel puntjes die niet te moeilijk zijn om aan te pakken.

Excuses voor de late reactie, ik zit niet veel op bokt. Andere hosting en/of andere software. Niet makkelijk om aan te pakken, maar wel de enige twee die echt vertragend werken...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:39

Ik heb een aantal vragen: maken jullie gebruik van een boekhouder of doen jullie dat zelf? Krijg je bericht als je belastingaangifte moet doen (BTW-afdracht) of moet je daar zelf aan denken? Welke verzekeringen hebben jullie afgesloten en waar?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:45

Nadina, ik maak gebruik van een boekhouder. Nou scheelt het dat m'n vader z'n eigen administratiekantoor heeft ;) Van de Belastingdienst krijg je een brief dat je de belastingaangifte voor een bepaalde datum moet doen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:00

Een boekhouder inschakelen is inderdaad slimmer! Die weet precies alle regels en kan je daardoor veel geld opleveren! Ik heb mijn boekhouder via via gevonden en betaal hem per uur. In totaal ben ik per jaar 4 uur kwijt voor de btw aangiftes en 2 uur voor de jaaropgaaf, of zoiets, dus dat valt reuze mee! Let wel op, want er zijn hier ook al mensen die heel veel geld kwijt zijn geweest voor veel meer werk dan nodig is!

En ja, de Belastingdienst stuurt netjes ieder kwartaal een brief dat je je aangifte moet doen. Toevallig vandaag binnen gekregen. Dat moet ook wel, want er zit een acceptgiro bij, dus anders kun je het geld niet overmaken. Ik betaal die acceptgiro ook wel online, maar dan nog weet je anders het nummer niet.

Verplichte verzekering is de Aansprakelijkheidsverzekering. Ik heb die bij Interpolis lopen, omdat ik ook klant bij Rabobank ben en dan alles makkelijk in 1 heb. Verder moet je zelf kijken wat interessant is: Rechtsbijstand, inventaris, bijzondere bedrijfsmiddelen (daar staat mijn camera onder) enz...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:53

Wat een leuke website zeg! Ben zelf geen fotograaf maar ga daar denk ik wel iets bestellen voor hier aan de muur en straks de babykamer :j

Hier ook brief voor aangifte binnen gekregen. Voor mij is het nog steeds erg makkelijk, doordat ik nog te weinig omzet hoef ik geen BTW af te dragen dus ik heb alles binnen 10 minuten ingevuld :+

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:26

Nuage schreef:
Wat een leuke website zeg! Ben zelf geen fotograaf maar ga daar denk ik wel iets bestellen voor hier aan de muur en straks de babykamer :j

Leuk! Er is in ieder geval keuze zat!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:36

Ik heb ook een aansprakelijkheidsverzekering. Hebben jullie je al verdiept in een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik weet dat het daar hier ooit wel over is gegaan, maar verder niet.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:54

ik meld me half, omdat ik nog niet werk en alle opleidingen nog moet doen.

Mijn vader heeft 2 eigen bedrijven, een is een fysiobedrijf < Dat ik graag wil overnemen als de tijd rijp is.
en een ander bedrijf door een zelf verzonnen product met software, dat in Nederland én in het buitenland verkocht word..

Maar heel interessant :) als ik meer tijd heb lees ik alles nog door!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:56

Welkom Duijfje!

@Kay: Ik heb me niet verdiept in verzekeringen omdat ik nog een volledige baan heb naast mn webshop, dus is niet relevant voor mij op dit moment. Al lees ik natuurlijk graag hoe en wat anderen daarmee doen! Je kunt er nooit dommer van worden ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:40

Ik ben in zee gegaan met een accountantsburo maar die blijkt dus erg veel uren te rekenen. Volgende week een afspraak om dingen door te spreken en vragen te stellen. Weet nu al dat dat dus ook een vette rekening wordt. Misschien valt het mee en rust alles op een misverstand.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:39

kay27 schreef:
Ik heb ook een aansprakelijkheidsverzekering. Hebben jullie je al verdiept in een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Ik weet dat het daar hier ooit wel over is gegaan, maar verder niet.

AOV sluit ik de eerst komende jaar(en) niet af, ik neem het risico. Als het eenmaal goed loopt ga ik nog eens kijken...
Al vind ik het soms wel eng, dan denk ik, oew als ik nu van mijn paard val }:0

Verder wil ik nog wel even goed kijken naar een aansprakelijkheidsverzekering/ondernemersverzekering.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:15

Ik zou binnenkort door interpolis gebeld worden over een verzekering.Ben benieuwd!
Als ze morgen niet gebeld hebben zal ik er eens achter aan gaan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:40

AOW vind ik nu nog niet relevant. Hij is zo duur tegenover mijn leeftijd. Mocht er iets gebeuren is dat zware pech, maar ben niet bang dat ik dan helemaal zonder werk kom te zitten. Je kunt nu wel heel veel met minder!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:55

Een aansprakelijkheidsverzekering zou ik iedereen zeker aanraden, kost 3-4 euro in de maand en dan ben je verzekerd voor bijv. iets wat je bij een klant of op locatie kapot maakt, om maar iets geks te noemen. Ik vond het iig wel zinnig.

Een AOV vind ik lastig. Zo lang je nog in loondienst bent hoeft dat niet, want dan ben je immers via je loondienst verzekerd. Maar zo gauw je echt alleen maar voor jezelf werkt (en dat is iig wel mijn doel) dan ben je dus nergens meer voor verzekerd. Een griepje, of een gebroken been desnoods dat overleef je wel, maar wat als je eens echt goed ziek wordt en daarna niet meer aan de slag kunt? Dan hoef je ook niet meer in loondienst te solliciteren, dat kan dan ook niet meer. En dat maakt toch wel dat ik het wel belangrijk vind. Ik ben niet piepjong meer, dus misschien dat ik daarom het risico ook meer zie.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:52

waar heb jij de aansprakelijkheidsverzekering lopen Kay?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:30

Zo, helemaal bijgelezen en vandaag ook al de aangifte BTW gedaan. Lekker op tijd.
Heb nog even terug gezocht in dit topic hoe het ook nog maar zat met de BTW van de levering uit DL. Gelukkig ook weer gevonden en gelijk maar even opgeschreven voor de volgende keer.

Verzekering heb ik ook niet op dit moment omdat ik ook volledig in loondienst ben. Maar het is wel handig om alvast een beetje info er over te lezen met het oog op de toekomst. Wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:28

@Nadina: bij Interpolis.

Ik moet de BTW aangifte ook doen. Helaas valt er niks aan te geven, heb alleen nog maar uitgaven en niks aan inkomsten. :')