Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:03

DeSa schreef:
Ik ga bij een bakkerij werken, de verkoop :)

Oe lekker die lucht van versgebakken brood, en dat gebak en die bonbons mmmmmmmmmm.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:16

Even updaten weer. Wat mis je een hoop als je even naar de fanfare gaat!
Kleding: ik heb mijn kast overhoop gehaald, mijn witte broek gevonden, past ook nog ;). Dus het wordt een witte broek, marine shirt met witte kraag en witte biesjes met donkerblauwe instappers. Geen sandalen want ik vind dat ik rare tenen heb :o dus dichte schoenen. Als ik me eenmaal ergens op mijn gemak voel, komen de sandaaltjes of slippers wel. Die broek trek ik op het allerlaatste moment aan zodat ik de meeste kans heb op een WITTE broek. Valt in huis niet mee met een jonge hond die lekker speels is.....
Lijkt mij netjes genoeg. Ik heb geen tijd om nog even een broek te maken. Ik heb wel alle stoffen in huis om een net setje te maken (patronen liggen ook al klaar) maar om in 1 dag een broek, blouse en jasje te maken lukt mij niet meer. Die tijd is geweest. Bovendien: morgen paardrijden, vrijdag komen er mensen spullen ophalen, ik ben nog bezig met een quilt die zaterdag toch echt een stuk verder moet zijn dan nu voor de bee. Genoeg te doen nog zonder een complete outfit te maken. En ik wil me ook niet al te veel inspannen zodat ik een grotere kans heb op een goede dag zaterdag.

Wat een giller Pascal: jij strak in pak, hij in bouwoutfit. Precies het tegenovergestelde _O-. Zou mij ook zo maar kunnen gebeuren. Daarom vind ik een spijkerbroek op dit moment nog net te informeel. Maar een pak vind ik net te strak. Ik zoek die bekende middenweg.

Qizz: ik ben nog niet aangenomen hè! Maar ik ben iig uitgenodigd, nou ja, meteen op een afspraak aangestuurd. Niet de kans gegeven om mij van de week te bellen voor een afspraak. Laten we die nu maar meteen maken :D. Geen speld meer tussen te krijgen.

Overigens heb ik hem wel meteen verteld dat ik gedeeltelijk ben afgekeurd. Of dat geen problemen zou opleveren? Ja, daar kan ik ook geen allesomvattend antwoord op te geven. Voor de hernia's werkte ik 24 uur, daarna moeiteloos 20 uur. Maar wie kan in de toekomst kijken? Garantie kan ik niet geven. Natuurlijk moet ik weer in het ritme komen; ik ben nu 1,5 jaar thuis. Van de andere kant: regelmaat is ook wel weer lekker. Maar toen ik in 2004 in mijn laatste functie ging werken, kon ik ook niet vermoeden dat er 1 jaar later een medisch foutje mijn leven zo drastisch zou veranderen.
Ik ga er vanuit dat daar zaterdag wel over gesproken gaat worden, geen probleem mee, ik wil daar heel eerlijk in zijn. Maar ook al neemt een werkgever een "gezond" iemand aan, dan nog weet je niet wat er in de toekomst kan gebeuren. Hmmm, wel filosofisch.

Qizz

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:31

ja je kunt zo van de trap vallen ;-) weet er alles van,.. of uitglijden op het laminaat.
nou super dat je iig op gesprek kunt!

hahah ik moest een tijd geleden ergens op gesprek, was ook echt spijkerbroekencultuur,.. en ik heel netjes in een broek met jasje,.. tja,.. ze keken me ook echt zo aan,,.. kreeg al een paar keer een opmerking dat het daar niet gebruikelijk was er zo bij te lopen, tja sorry,.. zo ga ik dus wel altijd naar een gesprek,.. netjes,.. en het was nog niet eens een pak,.. gewoon een nette grijze pantalon met een jasje (hoorde er niet officieel bij, maar staat wel leuk), maar goed, beter te netjes,.. als je aangenomen bent kun je altijd nog spijkerbroeken aan (als het mag) en open schoenen oid

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:47

DeSa schreef:
Ik ga bij een bakkerij werken, de verkoop :)

Jeugdsentiment :)). Ik heb jaren op de zaterdag bij een bakkerij gewerkt en in de vakanties langer. Zaterdagochtend om 7.15 uur aan een vers saucijzenbroodje! Gekkenwerk maar lekker!!!!!!

Qizz schreef:
ja je kunt zo van de trap vallen ;-) weet er alles van,.. of uitglijden op het laminaat.
nou super dat je iig op gesprek kunt!

Vorig jaar juli is mijn man van 5 meter naar beneden gegaan langs een ladder. Hij is er vanaf gekomen met "slechts" 5 gebroken middenvoetsbeentjes (buiten de blauwe plekken en schaafwonden). Toen ik naar zijn werk belde om hem ziek te melden waren zij stomverbaasd. Hij ziek? Hij is er altijd, al bijna 25 jaar. Wel eens een griepje gehad en blindedarm (wat een niersteen bleek te zijn geweest) maar nooit écht ziek vergeleken met collega's. Ja, maar nu komt hij voorlopig dus ff niet. Zelf dacht hij in november, hooguit december, wel weer aan het werk te zijn. Tuurlijk. 3 pennen in zijn voet, 10 weken gips, daarna revalideren. Pas sinds deze week is hij hersteld gemeld en draait nu weer zijn eigen diensten (conducteur op trein). Voor zijn werk is hij dus afhankelijk van zijn voeten. De arts heeft hem na de val gezegd dat hij minimaal 1 jaar nodig zou hebben voor volledig herstel ALS hij al volledig zou herstellen. Gelukkig hebben wij een geweldige fysiotherapeut (die man verdiend echt een lintje) en komt het allemaal wel weer goed.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:58

Wauw als ik het zo lees dan trekt de markt toch weer aan qua werk, dat geeft hoop voor morgen :D

Iedereen met een baan gefeliciteerd *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:42

Meld zich na een lange meeleesperiode ook weer.

Kreeg net te horen dat ze me niet meer nodig hadden :?
Functie hadden ze intern opgelost.
Tja ben 4 weken ziek geweest, nou ja ziek kun je het niet noemen, ben 2 weken gelden bevallen en wou maandag weer een poging ondernemen om weer ''onder'' de mensen te komen.

Straks het UWV maar bellen, uitzendbureau had me beter gemeld, maar ben nog lang niet in staat om dingen te tillen etc, licht kantoorwerk zou wel kunnen......

Bah, werd er vanochtend naar van, net alsof ik een mes tussen m'n ribben kreeg :r

Maar goed, zal de kranten weer doorspitten :Y)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:38

kaatje77 schreef:

Tja ben 4 weken ziek geweest, nou ja ziek kun je het niet noemen, ben 2 weken gelden bevallen en wou maandag weer een poging ondernemen om weer ''onder'' de mensen te komen.

Straks het UWV maar bellen, uitzendbureau had me beter gemeld, maar ben nog lang niet in staat om dingen te tillen etc, licht kantoorwerk zou wel kunnen......

Bah, werd er vanochtend naar van, net alsof ik een mes tussen m'n ribben kreeg :r

Wat een rotstreek zeg!
Sterkte trouwens met de verwerking van het hele proces.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:50

Ik ga komende week denk ik maar even langs P&O.
Ik werk nu al 4 maanden structureel boven mijn contract-uren.

Heb een 15-urig contract, maar gemiddeld over deze periode werk ik bijna 28 uur.
Ik zou graag een contract van 24-28 uur hebben.

Ben benieuwd hoe ze hier op reageren.
Normaal gesproken gaan zie hier moeilijk over doen, en iemand die moeilijk is willen ze vaak ook dumpen.
Maar goed, werk er nu 5 jaar, totaal 4 dagen ziek geweest en altijd flexibel.
Als ik eens mijn been breek oid dan ben ik gewoon goed de klos met mijn 15-urig contract

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:53

@ kaatje77 - wat een rotstreek.. Heb je verhaal gelezen & gereageerd, nogmaals, ontzettend veel sterkte toegewenst.. :(:)

@ patpen - klinkt heftig van je man zeg! Pfoe, gelukkig gaat het allemaal de goede kant op.

Ik heb me hier al even niet meer gemeld.. Maar heb vandaag een sollicitatie gehad voor een (tijdelijke) functie met betrekking tot Social Media. En m'n gesprek ging goehoed!! Had echt een klik met de man waarmee ik zat.. 8-) Gesprek liep vanzelf - eigenlijk weinig 'vragen' geweest, maar ervaringen uitgewisseld, ideeën, wie ik ben enz. Het was echt superrrr! Ik vond het al een wonder dat ik was uitgenodigd (0 werkervaring in die functie, wel véél studieervaring ermee), maar dat kwam waarschijnlijk door m'n motivatiebrief. Dat vond ik al tof. En dan vandaag het gesprek, kon echt NIET beter! Ben zo tevreden, ook als ik het niet word. Heb echt een heel fijn gevoel aan dit gesprek overgehouden!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:55

kaatje77 schreef:

Mogen ze je wel ontslaan als je met zwangerschapsverlof bent? Je hebt toch ook recht op verlof als uitzendkracht (ik begrijp tenminste dat je voor een uitzendbureau werkte, misschien heb ik het mis)? Maar het idd knap waardeloos. Je zit nog op een roze wolk, genietend van je kindje, en dan krijg je zoiets te horen...... Geen sympathieke manier op je op deze manier op straat te zetten (mij is jaren geleden hetzelfde gebeurd na een knie operatie; kwam terug, moest meteen bij de baas komen, kreeg te horen dat er een andere oplossing was gevonden en kon mijn spullen pakken. Was wel een vaste aanstelling, zegt dus ook niet alles).

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:42

@Patpen, helaas is onze zoon overleden, dus roze wolk is helemaal weg......

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:55

@kaatje77: heb je pb gestuurd. Kan het niet meer aanpassen....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:17

Jeetje kaatje77 wat een ellende,.. en dan ook dit er nog bovenop.
Heel veel sterkte gewenst zeg,..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:06

Ik meld me even hier. Vanaf 1-6 behoor ik ook tot de groep zonder werk. Lang verhaal waarom ik zonder baan zit, maar niet mijn schuld. Helaas pindakaas de baas wint. Vanavond dus maar alles in orde maken voor het aanvragen van WW en dan hard op zoek naar een nieuwe job.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:29

Afgewezen. Ik had te weinig ervaring en kon ook niet bij de woonzorg terecht. Vraag mijzelf nu dus af wat ik al die weken ga doen in mijn vakantie.

En bovendien, hoe moet ik nu ervaring opdoen in de zorg?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:17

Dat is altijd een leuke vraag: hoe kun je ervaring opdoen als je nergens een kans krijgt? Tegenwoordig willen de werkgevers liefst schoolverlater (jong dus goedkoop) met veel ervaring. Dat kan toch niet? Om ervaring op te doen moet je kunnen werken <<)
Ik vind dat echt zo krom! Het zal allemaal wel weer anders worden als de vergrijzing echt toeslaat maar daar hebben de meeste niets aan op dit moment. De arbeidsmarkt trekt wel wat aan maar zonder ervaring kom je bijna nergens binnen. Van de andere kant: ga je werken via uitzendbureau om ervaring op te doen en solliciteer je voor een vaste functie, loop je weer het risico om als jobhopper aangezien te worden en wordt je misschien daardoor afgewezen. Logica is hier ver te zoeken......

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:23

patpen schreef:
Van de andere kant: ga je werken via uitzendbureau om ervaring op te doen en solliciteer je voor een vaste functie, loop je weer het risico om als jobhopper aangezien te worden en wordt je misschien daardoor afgewezen. Logica is hier ver te zoeken......

Dit klop aardig. Heb eerst een aantal jaren via uitzendbureau gewerkt en kwam daarna heel moeilijk aan een vaste baan.

Heb trouwens 17 mei theorie examen beveiliger 2. De volgende stap naar een nieuw begin. :j En dan nog praktijk examen na minimaal 250 uur stage te hebben gelopen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:46

Ik had een sollicitatie verstuurd.
Maar nu staat deze bij Send items maar ook bij Drafts.
Zou deze wel verstuurd zijn?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:52

Morgen voor de zekerheid even bellen, heb je meteen een goede reden :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:45

Ben verkouden ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:49

Ik ben net bij het UWV geweest op de vakantiebanenmarkt. Nou ik was dus een van de oudste en ze zochten bijna alleen maar schoonmakers voor tijdelijk werk. Maar ik heb ook goede gesprekken gehad met 2 mensen en heb mijn cv aangeprezen. Een van die mensen werkte bij het ziekenhuis en kon me wellicht een leidinggevende baan aanbieden, en daar ga ik dus misschien ook wel aan de slag binnenkort. Dan wordt ik runner, dan geef je maaltijden uit in het ziekenhuis. Als ik er maar zit dan kom ik altijd sneller in aanmerking voor een leidinggevende baan! Ben benieuwd, moet woensdag op gesprek komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:52

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:59

Als er iemand is die in west brabant een baan zoekt als receptioniste voor 38 uur per week, stuur even een pm dan scan ik de vacature in. Staat hier in een weekblaadje.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:04

De ervaring die ze overal vragen is ruk.

Nog steeds niets van de EJ gehoord.
Sollicitatie al begin april verstuurd.

Na een PB'tje heb ik een mail gekregen dat ze nog bezig waren om te zoeken.
Ben benieuwd of ze inmiddels al iemand hebben gevonden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 07:11