VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:58

Ik nog niet iig, weet wel bijna zeker wat ik ga studeren..

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:04

Voor mij hetzelfde :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:07

Ga jij ook gezellig mee naar Tilburg studeren? Wij gaan massaal naar Tilburg geloof ik als klas.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:09

Hihi ja, er zijn er een stuk of 10 denk ik die het overwegen? :+ of nog meer..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:10

Uhm jah van mijn vriendengroep gaan Robin, Thijs, Alissa, ik bijna zeker en een paar die het nog overwegen. Heel t altena richting Tilburg geheh

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:13

Gittekit schreef:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal met paarden? (te lui om profielen door te gaan spitten ;))

Ik rij een 12-jarige Fries voor iemand en breng hem uit op wedstrijden. Inmiddels starten we L2 en ik rij sinds een week of 3 een 6-jarige Fries en het is de bedoeling dat ik hem ook op wedstrijden uit ga brengen. Ik heb ze trouwens op twee verschillende adressen staan, dus het is al eens voorgekomen dat ik bij de verkeerde sta.. :Y) Gelukkig liggen de stallen wel dicht bij elkaar!

Ik heb me ook nog niet ingeschreven voor een vervolgopleiding, al weet ik vrij zeker dat ik Bedrijfskunde wil gaan studeren aan de VU.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:15

Gittekit schreef:
Ik nog niet iig, weet wel bijna zeker wat ik ga studeren..

Ik weet het ook bijna zeker :)

Olympus_ schreef:
Kom ik ook weer eens binnenvallen :+
Zie hele mooie PW's voorbij komen en heel ingewikkeld klinkende onderwerpen := voor de rest nog wat goede en minder goede cijfers van toetsweken :)
Astrid, ik heb jou geloof ik nog in een ver verleden toegevoegd op msn, toen de Oldershof net ging verhuizen zeg maar. Wat grappig dat ik je hier weer tegen kom!
Wat ik met de paarden doe: ik rijd momenteel een 5-jarige fries van mensen en die breng ik ook uit op wedstrijden. We rijden nog maar B, maar zijn ook net begonnen.
Verder voer ik naast school niet zo heel veel uit, heb wat probleempjes met m'n gezondheid :) verder niets ernstigs ofzo.

Ja klopt! Heb inmiddels alleen een ander msn-adres :+
Wel leuk dat ik je hier dan weer tegenkom.

Gittekit schreef:
astriidj schreef:
Maar ik rijd 1x in de week/1x in de 2 weken hier op de manege, op het paardje op m'n avatar.
Wat grappig dat je op de Oldershof hebt gereden, de eigenaren zijn nu sinds ongeveer 3 jaar eigenaar van mijn manege.

Ah wat tof! Ze hebben maar weinig pony's meegenomen he?

Ik rijd trouwens 2 paarden, een 23jarige merrie Amazone waarmee ik 3 keer in de week rondhobbel en een 13jarige ruin, Lex, waarmee ik momenteel helemaal vanaf de basis weer aan het beginnen ben. Af en toe een beetje teveel van het goeie, maargoed ik doe t graag.

Ze hebben toen Sylvana, Bugsy, Frida, Twister, Gentle, Roxanne, Shadow, Oxbow, Silver, Wilson en Spirit meegenomen. Bolly hebben ze eerder gebracht omdat er bij ons een pony was overleden (toen was Kim volgens mij mee). Ik heb Frida nog een tijdje verzorgt zodat ze wel beweging kreeg, toen ze nog amper manegelessen liep. Daarna is ze met pensioen gegaan (samen op een weitje met Gentle), inmiddels is ze overleden. Twister, Wilson en Roxanne zijn verkocht. Shadow staat ook niet meer op de manege, maar ik heb eigenlijk geen idee wat daar mee is gebeurd :o

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:20

Sylvana nog in leven joh? Die heeft al een flinke leeftijd bereikt dan nu? Wilson en Spirit ken ik uberhaupt niet geheh, zullen van na mijn tijd zijn. :)
Van die pony's heb ik alleen Bugs veel gereden, maar ik was ook al ruim voordat ze naar Limburg gingen weg eigenlijk. Vond er weinig meer aan daar eigenlijk, heb ook niet echt geweldig leren rijden daar. Alles wat ze me daar aangeleerd hebben moest er later weer uit lol.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:24

Sylvana loopt nog steeds in de lessen mee, vooral veel beginnerslessen. Wilson en Spirit zijn paarden van de eigenaren zelf.
Ik heb ook niet echt wat van ze geleerd, maar met de eigenaren daarvoor ook niet. Het meeste heb ik mezelf aangeleerd, maar na 7 jaar ben je op een manege ook echt wel uitgeleerd. ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:27

Ik doe eigenlijk niks met paarden :') Ik heb 10 jaar manege-gereden tot ik besefte dat ik driekwart van de mensen niet mocht en ik zag hoe de paarden behandeld werden. Plus dat m'n instructeur tegen me schreeuwde als ik het niet goed deed en ik het bit ongeveer door het paard z'n mond moest trekken. Not good.. Nu rij ik alleen nog af en toe buitenritten. Ik mis het wel heel erg, zou wel een verzorgpaardje willen, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor..

Verder weet ik nog niet wat ik ga studeren.. geschiedenis/psychologie/rechten.. Maarja ik neem een tussenjaar dus dat duurt nog wel even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:42

Holaaa :).
Weer terug van school. 1e t/m 7e les, 8e + 9e sportorientatie (tennis), dan nog stad in voor cadeau en vanavond naar verjaardag vriendin. Ben nu al kapot. :+
Vandaag betoog gehad, heb me er nog aardig uit weten te redden. Her en der nogal wat improvisatie nodig gehad. Kende het zó slecht. :7

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:43

Haha wat had je nou uiteindelijk als onderwerp gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:46

Dat ik tegen de aanscherping van de winkeltijdenwet ben (van der Hoeve wil het aantal koopzondagen verminderen. Mij niet gezien! :D Gelukkig een onderwerp waar je vrij makkelijk over kunt praten, je hoeft je niet echt te documenteren ofzo eerst..)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:46

Haha okee :) nou fijn dat het alsnog redelijk ging :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:48

Wat ik met paarden doe kun je opzich ook in mijn profiel lezen :P Maar goed, ik heb een eigen paard en rijd dan ook zeker 5x per week. We hebben de paarden aan huis staan en dat zijn er in totaal 4, incl 2 pensionpaarden waar wij ook voor zorgen uiteraard, dus dat is ook 1 van de dagelijkse taken. Daarnaast gaan we uiteraard regelmatig op concours en rijd ik op dit moment M1+6 Ook zijn we dit jaar geselecteerd voor het HTC, dus kan wel zeggen dat paarden bij mij bovenaan het lijstje staan, daarna school en verders niks want dan is mijn tijd wel op :P..
Maar goed ik doe het graag en zonder paarden zou ik het niet vol houden

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:07

NieneWiep schreef:
Hallo allemaal, lang niet geweest. :D

Ben op het moment heel druk met pws, moet donderdag ingeleverd eigenlijk. Maar mn begeleider is daar niet zo precies in, als het met de presentatie maar goed is volgens mij... Ik ben nu bezig met de lay out van het boekje, het schriftelijke verslag gaan we laten drukken dus ik ben nu alles mooi aan het maken. Ik zal eens wat laten zien, kijken of jullie nog tips hebben enzo. :D

dat is vroeg!!! :oo wij heoven pas 11 januari voorlopige versie in te leveren, 7 maart definitieve versie...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:09

Wij moeten 17 december inleveren.. argh het wordt wel even druk en ik loop de hele tijd vast.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:14

Wat vreemd dat die inlevermomenten zo verschillend zijn :oo wij moeten ook nog even flink aan de bak, maar het moet wel af komen op tijd.. Als het goed is... Kuch, we hebben niet eens een tijdsplanning :o

Heb me net ingeschreven voor vervolgopleiding :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:14

Welke studie Ilse?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:15

zo vandaag mijn engels essay terug gehad, waarvoor ik een 4,5 had. veel domme fouten gemaakt, zoals gewoon slordig letters vergeten, verkeerde letters (then ipv than) woorden vergeten bij het in het net opschrijven... maarja wat wil je 600 woorden in 100 minuten, en dan nog alles zonder doorhalingen wat bij 1 doorhaling krijg je al minder punten...
Daarna even naar mijn leraar gegaan en die heeft me wat verbeterpunten gegeven, want ik ga dit herkansen maandag, dus hoop dat het dan beter gaat!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:17

Pfoei, dat is moeiljk idd.. Succes met je herkansing :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:20

ja
had 1 punt voor de opmaak (dus niet gekrast jaja, dan heb je zoiezo al een 1)
2 punten voor de grammatica (19 fout :')) en 1,5 punt voor de inhoud,...
geeft totaal : 4,5
moest dus sterkere inhoud, moest meer durven om een vast standpunt aant e nemen, moest bijvoorbeeld dan maar gewoon een rol spelen, hoefde niet perse over mijzelf te gaan, en meer tijd nemen om na te denken en niet metee gaan schrijven want dan dacht je te weinig na en kwamen er geen goede zinnen uit. ook moest ik minimaal 3 moeilijke woorden gebruiken in dat essay.
maandag dus weer 4 nieuwe onderwerpen om uit te kiezen, dus je kan niks voorbereiden qua moeilijke woorden en mag geen woordenboek :P

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:22

Chrisje92 schreef:
Welke studie Ilse?

Pedagogische Wetenschappen in Leiden :)

Fiona, man dat is best pittig, zonder woordenboek :oo hallo zeg.. Ik zou het niet kunnen :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:23

in leiden hihi, dat is vlakbij mij
ik wil niet naar leiden... :P

ja he... vinden wij ook,... en dan ook nog zo weinig tijd...
en we worden vergeleken met 2-talig, die hadden precies dezelfde opdracht... gemiddelde was een 6 :\

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:24

Zonder woordenboek?! Jeetje, zou ik ook niet kunnen..

Leuk dat je je keuze al gemaakt hebt Ilse (Ik neem even aan dat je zo haat? :+). Spannend :)