Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:51

Ier_ schreef:
Ik zoek iets voor parttime, 20 uur per week maximaal, weekenden werken is ook geen probleem. Heb inderdaad al heel trouw uitzendbureau's en studentenwerk opgezocht maar weinig wat geschikt is, vaak door de eisen die er gesteld worden. := Ik hoop na stage voldoende ervaring opgedaan te hebben om als beginnend webdesigner oid. ergens als starter te beginnen, waarschijnlijk wat optimistisch maar je weet maar nooit.. :)

Heb je die alleen bekeken op internet etc. of sta je daar ook ingeschreven? Want uit ervaring weet ik dat heel veel vacatures al vergeven zijn voordat ze de website halen, doordat ze genoeg geschikte kandidaten hebben die staan ingeschreven bij het uzb.

Mandyy

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:55

Ik heb morgen een gesprek bij een uzb over een mogelijk functie bij een van de bedrijven waar ik stage heb gelopen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:36

Ah eindelijk weekend, de 1e 4 dagen overleefd.
Dinsdag ga ik Kassa toets doen zodat ik altijd bij de Kassa bij kan springen als het nodig is[heb de overeenkomst al]

We hebben ook z'n een leuke shirtje van Oranje gekregen. Medewerkers die het wilden dragen mocht het ook dus was gelukkig geen verplichtign.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:38

@ Cowgirl ; nog 2 jaar (waarvan een half jaar stage / half jaar afstuderen bij een bedrijf). Is inderdaad wel een optie, ik ga het is proberen. :)

@ GitM ; dat is nogal krom. Ik heb me ingeschreven via internet en Randstad ook nog gebelt omdat ik me dat afvroeg; is het zinvol om langs te komen of niet? Waarop zij reageerde met dat ze niet zeker wist of het zinvol zou zijn omdat ze niet wist of een collega tijd zou hebben om met mij te praten? :? Ik zal ze van de week nog is bellen en kijken of er een afspraak te maken valt ofzo. :=

@ Mandyy ; dat is ook leuk! :j Hopelijk wordt het wat. :)

@ kensha ; jij veel succes met je training / nieuwe werk!! :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:40

Moet in September ook stoppen bij mn huidige bedrijf.
Ik heb echt geeeen idee wat ik graag wil doen! Vanavond even jullie topic door spitten :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:37

Ier_ schreef:
@ GitM ; dat is nogal krom. Ik heb me ingeschreven via internet en Randstad ook nog gebelt omdat ik me dat afvroeg; is het zinvol om langs te komen of niet? Waarop zij reageerde met dat ze niet zeker wist of het zinvol zou zijn omdat ze niet wist of een collega tijd zou hebben om met mij te praten? :? Ik zal ze van de week nog is bellen en kijken of er een afspraak te maken valt ofzo. :=

Oh wat vervelend! Ik heb ook hele wisselende ervaringen met uzb's hoor. Helaas is het tot nu toe elke keer de enige manier voor mij om aan een baan te komen, via een uzb. :\ Ze kunnen heel erg vervelend zijn maar ook soms heel handig om aan een baan te komen.
Bij Randstad (bij CS in die soort passage, als je richting centrum loopt) werd ik wel direct ingeschreven en voorgesteld op een functie. Maar ben ook vaak genoeg direct weer weggestuurd omdat ik niet de juiste werkervaring en diploma's zou hebben. Je moet wel een beetje een gelikt CV hebben en een enthousiaste babbel, dat heb ik wel gemerkt. Probeer het gewoon nog eens, trek er een ochtend voor uit en ga langs zoveel mogelijk uitzendbureaus, niet bellen maar langsgaan! Langsgaan is echt effectiever.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:43

Girl In The Mirror schreef:
Ier_ schreef:

Oh wat vervelend! Ik heb ook hele wisselende ervaringen met uzb's hoor. Helaas is het tot nu toe elke keer de enige manier voor mij om aan een baan te komen, via een uzb. :\ Ze kunnen heel erg vervelend zijn maar ook soms heel handig om aan een baan te komen.
Bij Randstad (bij CS in die soort passage, als je richting centrum loopt) werd ik wel direct ingeschreven en voorgesteld op een functie. Maar ben ook vaak genoeg direct weer weggestuurd omdat ik niet de juiste werkervaring en diploma's zou hebben. Je moet wel een beetje een gelikt CV hebben en een enthousiaste babbel, dat heb ik wel gemerkt. Probeer het gewoon nog eens, trek er een ochtend voor uit en ga langs zoveel mogelijk uitzendbureaus, niet bellen maar langsgaan! Langsgaan is echt effectiever.

Mja, ik had naar die gebeld bij Grote Markt.. En zij liet het echt overkomen alsof langsgaan totaal zinloos was en geen garantie was tot überhaupt een gesprek met iemand en dat de vacatures die ze hadden dezelfde waren als op de site, ik was eigenlijk nogal overdonderd en zei dat ik dan daar wel verder zou kijken, haha. Het is opzich wel een goed idee van je, ja, om op een ochtend een aantal uitzendbureau's te bezoeken. In de stad zitten er wel een aantal dus dat ga ik zeker is proberen. :j Bij welke sta jij allemaal ingeschreven? Ik weet trouwens niet of je dat kent, maar ik ben toendertijd bij UWV geweest en die hebben ook zo'n vacature krant, moet je ff google-en op vacaturekrant Den Haag, daar staan ook wel is leuke vacatures op! :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:56

Ja, die vacatures staan ook allemaal op werk.nl, maar het meeste daarvan spraken me niet echt aan.
Poeh, ik ben dus meerdere malen langs uitzendbureaus gegaan... Ik sta ingeschreven bij: Start People, Timing, Tempo Team, Content, Adecco, Unique en Randstad. Zo'n beetje alle grote bekende dus. Alleen van Start People heb ik nóóit meer wat van gehoord, terwijl ik toch anderhalf jaar voor ze gewerkt heb.
Heel vaak proberen ze je gewoon af te poeieren hoor, waar het aan ligt weet ik niet precies... Te weinig vacatureaanbod op het moment, je komt niet interessant voor hun over, of ze hebben geen tijd... Geen idee. Zorg in ieder geval voor een aansprekende CV, en zeg vooral niet dat je ander werk zoekt omdat je het niet naar je zin hebt in je huidige functie. Maak ervan dat je nu bijv. 24 uur werkt, maar dat je eigenlijk maar 20 uur kan werken maar dat minder werken daar geen optie is. Of geef aan dat je een nieuwe uitdaging zoekt.
Neem je CV mee want die willen ze altijd eerst even zien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:02

Vergeet ook je ID niet :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:11

Goedemiddag dames. Ik ben momenteel ook werkeloos. Heb toch echt werk nodig want een auto, hond en leuke dingen betalen zichzelf niet ;).
Ik ben sinds vorige week gestopt met stage en moet in September alweer naar school, voor een half jaar om af te studeren. Ook kwa bijbanen is het dus rampzalig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:42

Ben net bij het uitzendbureau geweest, ze hadden al iemand voorgesteld voor de functie en nu wist ze niet of ik ook nog kon. :roll: Beetje stom want aan de telefoon had ze gezegd dat ik langs kon komen om over die functie te praten.. Ging dus flink chagrijnig weg. Bel m'n moeder, hang op. Voicemailbericht van het uzb.. Ze gaan me toch voorstellen. *\o/*

Medicijnen doen goed hun werk. Té goed, waarschijnlijk is de dosering toch te hoog. Voel me raar in m'n hoofd en m'n moeder vindt me heel sloom. :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:33

Heb volgende week dinsdag een sollicitatiegesprek voor een functie als secretaresse op een notarissenkantoor!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:37

Ik ben net gebelt door TNT, vrijdag sollicitatiegesprek! :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:39

Voor wat voor functie?
Ik heb ook nog bij TNT gewerkt. :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:00

Mandyy schreef:
Voor wat voor functie?
Ik heb ook nog bij TNT gewerkt. :)

Gewoon simpel postlopen. :P
Ik vind het wel prima voor even. :j Boeit me momenteel vrij weinig waar ik werk, als ik maar weg kan bij die rottent.. Kan altijd nog verder gaan solliciteren en dan zien we wel weer verder. :=

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:12

Ik kan wel merken sinds ik via Hms Host werkt voornamelijk bij Vlaamse Frites[soms straks in Delifrance] dat het mij vele malen beter gaat.

Zelf mijn nekspanning is verminderd ook mijn paardrijles van vandaag is goed verlopen, na zoveel jaren stressing te hebben gegeven aan de instructeur :+ .

Wedstrijd komt al langzamerhand eindelijk in zicht.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:20

:D :D :D :D :D Kom even binnen vallen........zo veel stress was het nu ook weer niet hoor Richard!
Blij dat het zo lekker ging vanmiddag!
We komen er wel!!!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:56

Mandyy, wat leuk! Dat soort werk zoek ik nou ook!
Wat voor opleiding heb je gedaan?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:19

Farmakunde (medicijnen, maar dan vooral gericht op communicatie, management, bedrijfskunde).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:29

Oke, dus dat is eigenlijk verder niet heel erg aansluitend op secretaresse. Ik wil het ook zo graag.
Ik heb management/dierverzorging gedaan. Met boekhouding, administratie enz..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:32

Nee niet echt.

Wil het ook heel graag, al jaren.
Had nu gereageerd op een junior functie, nooit verwacht dat ik uitgenodigd zou worden!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:17

Nou, in ieder geval echt heeeeel erg leuk voor je. Het lijkt me een erg leuke baan! Veel plezier en succes!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:54

Mij ook, maar niets zeker nog natuurlijk. Het is nog maar een sollicitatiegesprek.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:04

Goedemiddag luitjes,

Ik kom ook even meelezen nadat ik helaas gister te horen heb gekregen dat ik zowiezo in Januari op straat sta!!!

Voor mijn werk helemaal verhuisd naar Utrecht (kom uit Den Helder) met als achtergrond dat ik zo spoedig mogelijk weer een leuke functie in Den Helder zou kunnen aanpakken (werk voor defensie).. helaas gaat het bij ons ook niet zo goed vanwege de recessie en vallen er doeken voor vele mensen.. Dus ook voor mij!!! Ik ben radeloos heb nu al anderhalf jaar heimwee en nu ook nog dit!! Ik weet bij god niet waar ik nu aan de slag kan,, den helder heeft ook niet de vacature in overvloed!!
Maar de rekeningen gaan dan wel komen!! bah bah bah... iemand tips voor een leuke baan in Den Helder of omgeving??

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:42

Ik ben aangenomen bij de jumbo voor de afdeling vers voor de vakantie!
Ben helemaal blij waarschijnlijk is het ook voor na de vakantie een aantal uur naast de studie:)

Dus ik zit me thuis niet meer te vervelen voorlopig

klinkt misschien gek, maar ben blij dat ik iets kan doen ipv achter een bureau zitten haha. Ben dat kantoorwerk zo beu. manager keek raar dat ik geen kantoorwerk wilde doen.