is het goed dat ik hier meepraat?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
?
Ik bedoel, wat is nu more fearless than naar America gaan voor een jaar!

Madelyn schreef:Bespreken ging niet zo goed![]()
mijn moede denkt dat als ik terug kom (ben dan bijna 18)
dat geen opleidig mij wilvanwege mijn leeftijd.
en dan heb ik mijn paard nog volgens hun...
maar we zien nog wel.
ik ga gewoon nog meer info zoeken

Madelyn schreef:Bespreken ging niet zo goed![]()
mijn moede denkt dat als ik terug kom (ben dan bijna 18)
dat geen opleidig mij wilvanwege mijn leeftijd.
en dan heb ik mijn paard nog volgens hun...
maar we zien nog wel.
ik ga gewoon nog meer info zoeken
Ik had een vraagje, hadden jullie het de eerste dag ook zo moeilijk? Elke keer als er wat over thuis gezegd werd kreeg ik een krop in mijn keel en in de auto van het vliegveld naar huis had ik echt het idee: Waar ben ik aan begonnen... Nu is mijn 2de dag hier en ik denk er helemaal anders over en ik kan niet wachten om echt naar school te gaan enzo. Maar ik ben een beetje bezorgd over mijn eerste reactie. :/ Hoe vergaat het jullie in Amerika/tijdens het inpakken/bij het overtuigen van ouders?
Lightielight schreef:Madelyn schreef:*knip*
Waarom zou je geen opleiding willen vanwege je leeftijd ? Ik ben de moeder van Lieneke die in Nieuw Zeeland nu zit en ik denk dat het heel goed voor je ontwikkeling is (oei, wat klinkt dat) als je gaat.. je wordt zelfstandig, moet zelf beslissingen nemen...ik kan wel 100 dingen bedenken..
Mijn dochter had ook een pony, die hebben we verkocht, maar juist omdat het een wedstrijd pony is (springen) en deze pas in zijn element is als hij in het parcours staat. De andere pony's hebben we nog gewoon en hopelijk pakt ze na een jaar de draad weer op.
Andere dochter gaat dec. 2011 naar Australie (in dec. omdat ze dan eenheel highschool jaar kan doen, Lieneke doet nu twee keer een half jaar; scholen lopen van dec tot dec.)
Kun je voor het paard evt. geen bijrijdster regelen of voor een jaar verleasen (brengt nog geld op ook..)...
Mijn man heeft vroeger een jaar in Amerika gezeten en die heeft er bij sollicitaties altijd veel aan gehad....(opmerkingen destijds: zo, jij bent iemand die risico's durft te nemen, die avontuurlijk is...etc)...
Ik zou zeggen, probeer alles positief te benaderen wat je ouders betreft en help mee oplossingen te vinden...
Succes
Gaat super hier, hele leuke groep internationale studenten enzo waaa. 
Ben blij dat het inmiddels beter gaat!
Ik had er wel heel erg last van de laatste dagen voor mijn vertrek naar de VS. Toen had ik echt het liefste gewild dat er een aswolk kwam die ervoor zorgde dat ik niet weg hoefde haha!
? 

!
? 
? Buiten de dingen die je al hier neer hebt gezet ofc