Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:12

9 op 35 cliënten? Mijn God! Das veel. Wij hebben 2 mensen op 15 cliënten staan.. Savond verdeelt over 3 afdelingen 4 mensen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:39

Het zal er misschien ook aan liggen hoeveel zorg de clienten nodig hebben?

Wij staan in de ochtend met 3 op 20 op mijn gang waarvan 1 pillendeler. Met zijn 2en krijg je het echt niet op tijd gedaan, dan moeten de mensen er op inleveren!
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 11-04-14 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:42

Dat is waar. Ii zit in een verzorgingshuis.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:42

Jolandaa schreef:
Dat is waar. Ii zit in een verzorgingshuis.

Ik ook, maar er komen vanaf nu alleen nog maar mensen bij die veel zorg nodig hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:22

Froukje_J schreef:
Okee!!! Met wat voor verhouding personeel werken jullie?
Wij ochtend 9 op 35 cliënten
late 3 op 35
nacht(als ik me niet vergis) 2op 90....

S ochtends met 6 op 47 clienten tot half 11

S`middags met 2 op de zorg en per huiskamer 1 collega. S avonds met 3 soms 4

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:50

2 op 90! Je zou maar Noro hebben.. moet er niet aan denken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:47

Hier staat er snachts 1 op 3 afdelingen en 1 afdeling heeft 27 cliënten ongeveer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:03

Ooo ik ben trouwens weer gezakt voor mijn examen voorlichting. Ben nu maar alvast aan het zoeken voor ander werk.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:36

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:05

Vandaag dan de herkansing gehad voor de rest van het examen. Ik ben wederom gezakt en moet binnenkort weg bij mijn werk. Of het per 1 juni is of dat ik nog 4 maandjes mag blijven is nog de vraag. Heb in tranen mijn moeder gebeld vanmorgen omdat ik het zo erg vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:23

purny schreef:
Vandaag dan de herkansing gehad voor de rest van het examen. Ik ben wederom gezakt en moet binnenkort weg bij mijn werk. Of het per 1 juni is of dat ik nog 4 maandjes mag blijven is nog de vraag. Heb in tranen mijn moeder gebeld vanmorgen omdat ik het zo erg vind.

He wat vervelend :(:)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:47

He wat naar zeg... :(:)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:59

Purny wat enorm vervelend!
Ik had vandaag mijn laatste schooldag,
nog een examen rekenen gemaakt wat ben ik blij dat dat niet word meegerekend.....

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:38

Ik ook anders had ik allang meoten stoppen -O- haal maar neit hoger als een 4!

Ik met mn goede gedrag gereageerd op n vacatuure als kraamverzorgster want je moest minimaal niveau 3 diploma hebben maar stond niet in de VIG ook mag krijg ik terug dat ik op een gewone vacature kan reageren dat ik dan van hun een curcus krijg *\o/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:46

Ik heb helaas natuurlijk alleen het eerste jaar kunnen doen, zonder wat voor diploma dan ook, maar ik wil nu Purny en Jolandaa toch een hart onder de riem steken.

Purny, vreselijk rot voor je dat je je examens niet haalt, ik weet even niet in welk jaar van je opleiding je zat, ik hoop voor jou dat die 4 maanden, als je die krijgt, goed werkbaar zijn. Let er wel op dat ze je ontslag langer dan 1 maand van te voren aankondigen, doen ze dat niet heb je sowieso nog recht op die extra maand. Teken niets, maar overleg het eerst aan je rechtsbijstand of eventueel het Juridisch Loket als je geen rechtsbijstand hebt.

Jolandaa, dit geldt ook wel een beetje voor jou eigenlijk. Let goed op dat als je ontslagen wordt, dat het volgends de regels gaat. Hoop dat bij jou de kraamzorg doorgaat en dat je daarin je voldoening kan vinden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:49

Eventjes in mijn contract gespiekt. De werkgever mag de overeenkomst opzeggen met een maand opzegtermijn. Maar dit is denk ik vanaf de 1ste van de maand denk ik. Dus eind mei zal ik gewoon op straat komen te staan denk ik.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:53

Dat klopt hoor. Maar als ze in april geen schriftelijke contracts-beëindiging voor je hebben schuift het een maand op. Als je die beëindiging krijgt is het verstandig niet gelijk te tekenen, maar het mee naar huis te nemen en daar grondig door te lezen, eventueel aan je rechtsbijstand of het juridisch loket te laten lezen. Bij mij waren er nogal wat zaken in vermeld in hun voordeel en voor mij heeft dat uiteindelijk nogal wat opgeleverd. Als je in de ww komt is het ook goed om te weten wanneer die in gaat, ze wilden mij per 7 juli ontslaan, maar ik zou pas ( door het te late opzeggen van de kant van de werkgever) per 1 september ww kunnen krijgen. Rechtsbijstand heeft het uitgezocht en met de werkgever geregeld dat het juridisch allemaal ging kloppen en toen heb ik nog door gevangen tot 31 augustus. Zo'n traject is niet echt leuk hoor, maar waar je recht op hebt, heb je recht op. Bij mij stond er ook iets in dat na de laatste betaling van hun, we beiden geen aanspraak meer zouden kunnen maken op financiële zaken, als ik dat had ondertekend, had het me aardig wat geld gescheeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:07

Ik zal ook volgende week naar het loket gaan met mijn huidige contract en laten uitzoeken of alles klopt en waar ik recht op heb. Bedankt voor de tips!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sietske74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:33

Hoi, ik kom ook in dit topic binnenvallen. Ben al een tijdje meelezer maar nu kan ik ook hier reageren.
Ik ben Sietske, 40 jr, en werk al 5 jaar in de gehandicaptenzorg als woonbegeleider. Nu gaat mijn locatie sluiten en moet ik naar een nieuwe locatie waar meer zorg is ipv van begeleiding.
In september ga ik starten bij het Alberda in rotterdam de 1 jarige variant. Best wel spannend want rekenles is voor mij zo'n 25 jaar geleden. Ben best wel onzeker alles in 1 jaar maar goed. Lees er hier nog iemand mee die de 1 jarige variant heeft gedaan?

Purny ontzettend rot om te lezen. Vraag wel van alles wat je wel gehaald hebt een bewijs/certificaat. Wie weet wil je het later bij een andere werkgever nog eens proberen dan heb je evt vrijstelling. Jaren terug heb ik ook zoiets meegemaakt, gelukkig wel met diploma afgesloten. Maar zoiets duurt wel een tijdje om te verwerken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:47

Jet schreef:
Dat klopt hoor. Maar als ze in april geen schriftelijke contracts-beëindiging voor je hebben schuift het een maand op. Als je die beëindiging krijgt is het verstandig niet gelijk te tekenen, maar het mee naar huis te nemen en daar grondig door te lezen, eventueel aan je rechtsbijstand of het juridisch loket te laten lezen. Bij mij waren er nogal wat zaken in vermeld in hun voordeel en voor mij heeft dat uiteindelijk nogal wat opgeleverd. Als je in de ww komt is het ook goed om te weten wanneer die in gaat, ze wilden mij per 7 juli ontslaan, maar ik zou pas ( door het te late opzeggen van de kant van de werkgever) per 1 september ww kunnen krijgen. Rechtsbijstand heeft het uitgezocht en met de werkgever geregeld dat het juridisch allemaal ging kloppen en toen heb ik nog door gevangen tot 31 augustus. Zo'n traject is niet echt leuk hoor, maar waar je recht op hebt, heb je recht op. Bij mij stond er ook iets in dat na de laatste betaling van hun, we beiden geen aanspraak meer zouden kunnen maken op financiële zaken, als ik dat had ondertekend, had het me aardig wat geld gescheeld.

Kreeg een mail van mijn PO.... ik mag een extra herkansing aanvragen, dan moet het werk het motiveren en moet het via de examencommissie. Maar aangezien ze hebben aangegeven geen extra herkansing te geven. Verder kon ik zelf aangeven dat ik geen herkansing meer wil, dan zou het geen consequenties hebben voor mijn terugbetaling. Net even het UWV gebeld omdat ik vond dat er een luchtje aan zat. Wat blijkt, zou ik zelf niet kiezen voor de her, dan ben ik verwijtbaar werkloos. Er word duidelijk het begin van een vies spelletje gespeeld..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:35

Ja, goed dat je er achteraan gegaan bent! Er moet inderdaad in je ontslagbrief duidelijk vermeld staat dat het ontslag van hun uitgaat. Bij mij heette het overigens een beëindigingsovereenkomst. Let dus goed op de datum waarop je ontslag ingaat en dat er niet staat dat je met wederzijds goedvinden uit gaat. Succes ermee hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:44

Ik teken ook uit mijzelf niets. Maar word hier zo onzeker van, dat is helemaal niet goed voor mij al dat getouwtrek aan mijn lijf.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:04

Nee, dat is logisch. Ik vond het ook vreselijk, vooral ook omdat ik zelf het idee had dat ik met meer begeleiding ( heb ik in mijn ogen amper gehad) wel goed voor de dag was gekomen. Ik vond het erg leuk werk, eigenlijk was het precies wat ik wilde. En dan nog moeten touwtrekken om die rottige financiën, eigenlijk wilde ik dat ook helemaal niet. De ene dag mag je nog "alles" en de andere dag sta je gewoon toe te kijken... Het stemde ( en stemt) mij gewoonweg erg verdrietig.