sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:52

daar heb ik pas afwijzingen van gehad dat is het probleem er al van. en niet van plan weet ik veel hoelang te gaan rijden voordat ik op mijn werk ben..
maar zoals ik al zei in mn vorige post lijkt me kassa ook wel leuk hoor, tis niet van dan probeer ik dat maar, maar zie het ook meer als een nieuwe uitdaging en een ervaring rijker en vind het ook leuk om onder de mens te zijn

Jo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:31

Ik meld me ook maar even:

Woensdag heb ik een sollicitatiegesprek bij een Gemeentehuis als Adm. medewerkster.
Waar ik tegenop zie zijn de vragen: wat zijn jou sterke punten en wat zijn jou zwakke punten en Wat denk jij wat jij als meerwaarden kan zijn binnen onze organisatie.

Mijn sterke punten weet ik wel maar 1 van mijn zwakke punt is tevens een sterk punt van mij: Collegialiteit: Positief: Ik neem graag werk over van mijn collegas als deze te druk zijn. Ik weet van mijzelf dat ik dat aankan! Ben gewoon een harde en serieuze werker maar dit is ook een negatieve eigenschap: geen Nee kunnen zeggen. Ik vind werken heel leuk ook om anderen te verlichten van zijn of haar deadlines. Dit is altijd goed gegaan maar soms toch iets te veel van het goede.

En wat zeg je nou als ze vragen: wat voor meerwaarde geef jij aan deze organisatie? Ik weet hier echt zo geen antwoord op??!! Waarom moeten wij jou voor deze functie aannemen?

Iemand hiervoor tips?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:18

Hyawatta, op mij kom je niet heel gemotiveerd over. Ga eens langs bij een bureau ofzo en laat een interessetest doen. Ga dan zoeken in de brache die jou het meest aantrekt. Je zit het merendeel van de dag op je werk, zorg dan dat het leuk is... Verder weet ik niet of je je brieven net zo schrijft als je nu hier typt, maar een controle eroverheen lijkt me niet onverstandig...

Jo77, probeer je te bedenken wat jij aan dat bedrijf denkt toe te voegen. Stel je solliciteerd als secretaresse, geef dan aan waar jouw specifieke kwaliteiten liggen, bijvoorbeeld: "het plannen en organiseren is een van mijn meest sterke eigenschappen met betrekking tot de functie, ook in stress-situaties weet ik overzicht te behouden wat er toe leid dat het werk efficient en netjes gedaan wordt". Of als financieel medewerker: "Ik heb een goed cijfermatig inzicht, ik heb ruim voldoende kennis van de theorie en daarnaast inmiddels meer dan voldoende ervaring. Ik ben uiterst secuur en werk gestructureerd."

Bij een dergelijke vraag geef je dus gewoon jouw specifieke kwaliteiten aan. Wanneer je meer weet van wat er gevraagd word bij de functie kun je je daar ook nog wat meer op toespitsen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:19

die interessetest bracht bij mij niets nieuws.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:23

WenK schreef:
Hyawatta, op mij kom je niet heel gemotiveerd over. Ga eens langs bij een bureau ofzo en laat een interessetest doen. Ga dan zoeken in de brache die jou het meest aantrekt. Je zit het merendeel van de dag op je werk, zorg dan dat het leuk is... Verder weet ik niet of je je brieven net zo schrijft als je nu hier typt, maar een controle eroverheen lijkt me niet onverstandig...

dat zou dan idd jou indruk zijn, ik zou het zien als een nieuwe uitdaging.
ik kan me niet alleen op de dierenbranche blijven richten want daar is gewoon weinig werk in te vinden, vandaar dat ik wat anders wil proberen en kassa wil proberen, lijkt me best leuk, ben ook graag onder de mens dus misschien is dit ook wel iets voor mij.

mijn interesses liggen eigenlijk alleen bij dieren, maar als je daar niks in kunt vinden zul je wat anders moeten zoeken en kijken of dat eventueel ook bij je past.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:24

moonfish13 schreef:
die interessetest bracht bij mij niets nieuws.

ik heb het idee dat ik dan ook niet verder kom als dierenbranche Clown

daarom probeer ik zelf te ondervinden wat mij ook leuk lijkt en wat bij mij past.
kan moeilijk thuis gaan zitten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:26

@hyawatta: als je op ons al ongemotiveerd overkomt... waarom zou een baas je dan uitnodigen op gesprek?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:26

Bij mij indertijd ook niet. Wat mij wel heel veel duidelijk gemaakt heeft is mijn periode bij het uitzendbureau. Het is er nu ook de markt voor om eens te gaan kijken bij een detacheringsbureau ofzo, zeker als je interesse uitgaat naar een kantoorbaan. Ik heb op die manier verschillende bedrijven van binnen gezien en verschillende functies gedaan. Hierdoor heb ik een heel compleet beeld gekregen van wat ik wel en niet leuk vind. Nu heb ik een baan die echt bij me past, ik zit echt op mijn plek hier, maar ik had dit nooit kunnen doen zonder de ervaringen en kennis die ik opgedaan heb bij andere bedrijven (via het UZB dus). Neemt niet weg dat ik hier ook enorm veel geleerd heb (alleen mijn duits al), maar een beetje snuffelen kan imo nooit kwaad, mits je daar naar jezelf en de bedrijven toe eerlijk over bent. Zo hebben wij ooit iemand gehad die kwam voor een vaste functie. Werd aangenomen, maar ging na 3 maanden weg, ze wilde nog wat verder kijken en wilde gewoon eens kijken of deze functie iets voor haar zou zijn voor later... Kan ik niet zo waarderen....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:49

Sja ik was ook liever manegehouder geworden of dressuuramazone hoor Clown Dierenzorg willen doen is leuk, maar ik denk dat heel wat mensen het realisme missen om te beseffen dat daar gewoon haast geen werk in is... Ik zou dus nooit voor een opleiding in dierenzorg kiezen, wie genoeg van beesten weet kan er ook terecht, en met een ander diploma heb je meer kansen.... Heel sneu vind ik het dan: 3 jaar gestudeerd hebben en dan beseffen dat je kansen op de markt bijna 0 zijn.

Het is niet omdat je graag met dieren bezig bent dat er niks anders bij je kan passen! Je geeft zelf aan wat je leuk lijkt aan die functie: schrijf dat in je brief, en niet dat je dat kiest omdat er geen andere alternatieven zijn. Motivatie is voor een baas zo belangrijk, daar kun je echt niet om heen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:55

precies Poes zo bedoel ik dat hoe jij het omschrijft.
ik zoek andere dingen die mij ook wel leuk lijken en wat wel bij mij zou passen, en idd dierenzorg moet je maar net geluk mee hebben dat er ergens iets vrij komt waar je misschien aan genomen wordt en het naar je zin hebt.
dan kan ik gaan zitten wachten totdat ik een ons weeg haha.
en dat is absoluut niet mijn bedoeling.
ik wil dus niet meer kantoor, weet gewoon dat wat niks voor mij is.
en ga verder zoeken naar andere alternatieven die mij leuk lijken en waar ik het misschien wel helemaal naar mijn zin zou kunnen hebben.
wie niet waagt wie niet wint zeg ik altijd maar.
en je bent weer een ervaring rijker.
dus ik doe het niet omdat ik ander werk moet hebben, ga dan wel solliciteren naar bedrijven wat mij wel leuk zou lijken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:04

En ik ben zeker dat je uiteindelijk wel iets vindt dat je past Ja

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:11

ja precies, ik kan me zo niet indenken wat, dat had ik toen ook met opleidingen, uiteindelijk is het wel opleiding met dieren geweest.
maar ik vind wel wat wat bij me past, dat weet ik zeker.
heb nou 1 jaar kantoor gehad en weet dat dat niet bevalt, dus dan kijken wat wel bij me past.
en er zijn natuurlijk meerdere banen dan alleen met dieren die bij me passen!!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:16

Ik denk dat vooral de continue bestempeling: "wel leuk" maakt dat je ongemotiveerd overkomt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:22

oke, nou zo benoem ik het hier maar natuurlijk niet in de brief Knipoog
De brief moet ik nog wel maken, maar dat komt helemaal goed met goede hulp van een vriend van mij Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:24

*(&Y#@$^*# Wordt gek van mijn baas!
Op deze manier ben ik onztettend snel overspannen en heeft ie een probleem

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:26

hyawatta schreef:
De brief moet ik nog wel maken, maar dat komt helemaal goed met goede hulp van een vriend van mij Knipoog

Dat snap ik. Maar je vraagt hier om advies om je motivatie goed te verwoorden. Als je begint met dat hier op een overtuigende manier te doen, dan kan natuurlijk makkelijker feedback krijgen. Ik hoop dat je vriend je goed kan helpen Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:29

Ik kom me ook melden Knipoog Volgende week loopt mijn contract af bij mijn huidige werk en heb vandaag 2 sollicitaties lopen. 1 al gehad vanochtend en daar heb ik binnen kort een 2e gesprek, dit is gewoon voor vast, de 2e heb ik over een half uurtje, is nu voornamelijk voor vakantie werk, tot eind augustus en als het bevalt bij beide kanten kan het langer, hopen op langer, aangezien ik echt wel iets moet hebben en dat me gewoon super lijkt. Vanmiddag eerst gesprek gehad met het uitzendbureau waar dat bedrijf bij zat en die vond het positief dus ben benieuwd straks.
Duim even allemaal mee voor me Haha!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:46

Soda schreef:
hyawatta schreef:

Dat snap ik. Maar je vraagt hier om advies om je motivatie goed te verwoorden. Als je begint met dat hier op een overtuigende manier te doen, dan kan natuurlijk makkelijker feedback krijgen. Ik hoop dat je vriend je goed kan helpen Ja

een vriend Knipoog
hij heeft ruim ervaring met sollicitatiebrieven, dus dat zal best wel goed komen.
wil morgen beginnen met solliciteren en dan verschillende brieven weg doen, moet alleen nog even kijke wat voor bedrijven en wat mij wel leuk lijkt en bij me zou kunnen passen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:47

en hier type ik gewoon zo, maar in de brief let ik wel op mijn schrijven hoor, dan gaat ook gewoon voor de zekerheid de spellingcontrole erover Knipoog

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:48

Evelli schreef:
*(&Y#@$^*# Wordt gek van mijn baas!
Op deze manier ben ik onztettend snel overspannen en heeft ie een probleem

wat heb je voor problemen dan met je baas?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:51

Communicatieproblemen en hij maakt het allemaal veel te moeilijk! En begrijpt me gewoon niet en banketstaaf daarom steeds 3 slagen in de rondte en dan snap ik er niets meer van ................

Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen! Hij snapt het gewoon niet en denkt dat alles simpel is.
"jaa maar heb dat werk zelf ook gedaan"
JA dat klopt, voordat er allemaal verschillende regeltjes overal aan werden verbonden

dat soort gezeik

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:16

dat is idd niet fijn, dat probleem ken, heb ik met deze baan ook nog wel is.
net voor kerst was het helemaal erg, tis dat ik toen vakantie kreeg maar anders was dat niet goed gekomen en was er grote kans geweest dat ik me ziek had gemeld omdat ik ook behoorlijk over mn toeren begon te draaien.

en je hebt wel voor deze baan gekozen maar dan kun je er nog niks aan doen dat dit zo loopt en je baas je gewoon nietg snapt/ wil snappen.

ik heb 2 weken met mijn baas op kantoor door moeten brengen, had het idee dat ik bij de brandweer terecht was gekomen, als maar commanderen en dat de dingen die moesten gebeuren niet moeilijk waren, dus ik moest niet moeilijk doen.
heb toen ook met tranen in mn ogen op kantoor gezeten, totdat een collega van me het zag en de baas even voor me heeft aangesproken.

ik ben daar niet aangenomen om verzekeringswerk en hypotheken te regelen, en heb wel paar kleine dingetjes gedaan onder toe zicht maar werd er wel op aan gekeken dat ik dat allemaal niet ff deed, toen was ik ook behoorlijk over mn toeren en dat had geen week langer geduurd.
ik heb ook geen klik met mijn baas nu wat het er dus niet leuker opmaakt.

ben zelf een scheiterd als ik naar mn baas toe wil voor gesprek dat blijf ik uitstellen.
maar is het voor jou misschien geen idee om een gesprek aan te gaan?
niemand heeft er zin in datjij overspannen thuis komt te zitten ook jij zelf niet.

Jo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:32

nou gesprek gehad!
Moet zeggen dat het een ontspannen gesprek was ( vond ik dan )

Vanmiddag de uitslag!

Jo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:36

as woensdag 2de gesprek Haha! Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:26

Ik kan weer een kruisje zetten Scheve mond mijn reintegratie begeleider (pff moet toch eens een ander woord er voor verzinnen) belde me.
Ik heb een afwijzing binnen van de expedient vacature. Het gesprek ging volgens de werkgever erg goed maar ze vielen over mijn gebrek aan computer ervaring daar zou ik wel eens mee in de problemen kunnen komen volgens hun.

Nu gaan we kijken of het mogenlijk is dat ik een extra pc cursus kan gaan doen om alsnog die expedient cursus te gaan doen en zo aan het werk te komen.

mijn RB(reintegratiebegeleider) kwam ook met de functie als reisbegeleider. echter heb ik daar zelf ook al achteraan gezeten en nadat ik verhalen had gelezen dat het echt seizoens werk was en het toch niet zo best betaald (nog minder als bij de plantenkwekerij) had ik er toen zelf van af gezien om 1500 euro te investeren in een opleiding.

Maar goed dinsdag weer een gesprek en dan gaan we de rest verder bespreken hoe of wat. Ik heb ook nog wel de nodige vragen en opmerkingen.