Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Jespriner is een Discord groep die niet al te druk is waar alleen Frans in wordt gesproken. Mensen die ook Duolingo doen. Op dit moment is het erg rustig maar die gaat al jaren met golven.
prompter schreef:Oh dat doe ik nooit, iets opzoeken, maar Latijn is niet zo moeilijk, veel woorden zijn best herkenbaar
prompter schreef:Oh dat doe ik nooit, iets opzoeken, maar Latijn is niet zo moeilijk, veel woorden zijn best herkenbaar
musiqolog schreef:Overigens speel ik ook weleens een klein beetje vals: terwijl ik het lesje op mijn telefoon doe, gebruik ik mijn desktop om een woord op te zoeken als ik het echt niet weet.
_Cathalijne schreef:Wauw ik vind het knap hoor al die lange streaks. Ik zit nu net op de 50 dagen, en ben net in unit 2 beland. (van de 3) Maar ga ook niet bijzonder snel door duolingo heen. Hoewel ik Duolingo wel goed vind voor repetitie is er voor chinees echt heel weinig uitleg. Nu weet ik dat duolingo sowieso niet zo heel veel grammaticale uitleg geeft, maar in het frans en spaans kon ik me daar nog wel een beetje doorheen worstelen, maar in het chinees ga ik toch iets meer hulp nodig hebben.
Dus we worstelen langzaam door duolingo, heb inmiddels een boekje voor karakters/hanzi aangeschaft om iets beter te begrijpen hoe karakters opgebouwd zijn, en hoe je ze eh reproduceert. scribble hier en daar nog wat door een lesboek HSK1, en zoek eens naar woordenlijsten, want duolingo laat mij alleen maar koffie, thee, water, en melk bestellen in het restaurant.. oh en cola en warme chocomelk sinds gister![]()
Voor de mensen die zeggen toch teksten ed. te kunnen begrijpen na zo'n 1000 dagen, is dat echt enkel met duolingo, of hebben jullie door de tijd heen gebruik gemaakt van andere bronnen (methodisch leerboek, vakantie in land van oid). Bij mij is het dus een combinatie van duolingo (voor repetitie), lesboek hanzi (om het schrijven te oefenen), methodisch lesboek voor de taaltesten, en als als mijn chinees iets beter is dan hopelijk Dora de Explorer, maar momenteel kan ik zelfs dat nog niet volgen |
Shenavallie schreef:Wel gek dat ik nu met les 2 (les 1 heb ik alle 4 stadia afgerond) ineens de vraag krijg om te betalen. Hebben jullie dat ook gehad? Ik doe de lessen overigens op de PC, want ik vind dat gepriegel op een klein telefoonscherm niet handig.