Wat is de solver?
[/quote]Ik kwam dit net tegen. Vraag me wel af of dat dan toegestaan is wegens al die nieuwe regels. Hoe noteer je dat dan?
.
Rianne: "De solver is de tool om de onbekende te vinden bij vragen over de normale verdeling. Ook kun je hem gewoon gebruiken om de kans van de normale verdeling te berekenen. Door de solver raak je nooit meer in de war of je nu normalcdf of invnorm moet gebruiken en hoef je niet meer te klungelen met intersect om bijvoorbeeld de standaardafwijking te bepalen. Heb je het nog niet geïnstalleerd op je GR? Bekijk hier hoe dat moet. Je vindt daar ook een voorbeeldopgave met de solver. Je hoeft het programmaatje van de solver maar een keer in te voeren in je GR om er voor altijd plezier van te hebben.‘’
gaat bij mij niet echt lekker namelijk haha maar ik las net de vraag welke grens er altijd gebruikt moet worden, bij invnorm gebruik je altijd het linkerdeel
bij normalcdf ligt dit anders omdat je bij het invoeren van de rekenmachine bij y1=bij de linker of rechtergrens x invult. en dan bij y2 vul je het gegeven oppervlak in (dus stel rechts is gegeven vul je het rechterdeel gewoon in)

Het erge is ook nog dat boven het blokje theorie nog een vraag staat met hoogstens 2 waar je dan binompdf voor moet gebruiken. Juuuuustem. 
Bij jullie?