Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:07

Welkom Sandalio!

Ik heb vandaag een symposium, helemaal in Veldhoven of all places! Moet zo al de deur uit om er op tijd te zijn. Het duurt de hele dag dus ik ben vanavond laat pas weer thuis -O- Ik heb medelijden met de mensen die ergens in Noord-Holland noord wonen, Veldhoven ligt bij Eindhoven en we moeten er tussen 8:45 en 9:45 zijn..

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:06

Vervelend zeg! Dat is indd best een eindje. :oo

Ik heb afgelopen paar dagen echt eigenlijk hélemaal niets aan school gedaan, lekker vakantie gevierd maar moet nu echt even héél veel gaan doen anders krijg ik het nooit af. :+ Help!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:28

Ik heb nog wel wat geleerd, maar gister gevloerd door migraine 8)7 niks meer kunnen doen _-:(
Zit nu wel op mn werk, maar nog niet fit, hoop dat het vanmiddag wat beter gaat, en ik vanavond gewoon kan leren voor mn tentamen van komende dinsdag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:54

Zo, ik kom hier weer even binnenvallen, wat is het stil zeg! :oo

Ik moet echt nog zoooo veel doen voor de proefwerkweek. Ik heb nu een nieuwe planning gemaakt, ik hoop maar dat het op deze manier gaat lukken want dan haal ik het misschien wel. Maar het wordt wel veel en lang doorwerken vrees ik. :oo

Heb wel een paar dagen van mijn vakantie echt genoten, dat was wel heel fijn maar heeft het wel zo gemaakt dat ik nu nog veel moet doen. Ik snap werkelijk waar niet hoe andere mensen dit doen. :+ (Die dan de hele tijd niets doen...)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:31

Mag ik mijzelf hier ook melden :D? Ik kan op dit moment wel een steuntje in de rug gebruiken.

Ik ben in september begonnen aan de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de hogeschool Inholland.
Nu vind ik het echt een geweldige opleiding, maar op dit moment moet er zoveel gemaakt en geleerd worden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben de afgelopen 2 weken vrij geweest en heb mijn slb portfolio, een schriftelijke toets voor basiscommunicatie en project ingeleverd.
Maandag heb ik 3 grote toetsen, psychologie, sociologie en methodiek, waarvoor ik ook hard aan het leren ben.

Maar mijn god, het is allemaal zo veel 8)7. Methodiek en psychologie zitten nu aardig in mijn hoofd, maar sociologie is echt één groot drama.
Ik wil zo graag in één keer al mijn toetsen halen, maar ik ben echt bang dat sociologie een herkansing wordt.

Dit wordt een zwaar leerweekend...

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:39

Welkom! :)

Succes met jullie toetsen! Adinda (?), heb je 3 toetsen op 1 dag? :=

Ik ben echt gigantisch druk geweest afgelopen week. Voor vrijdag een grote, pittige opdracht voor Condensed Matter die 10% meetelt -O- ga er vanmiddag met een vriend voor zitten. Gisteren er zelf wat mee geklungeld, toen maar opgegeven en een boek gelezen :o
Mijn examenrooster is ook gepubliceerd, eindelijk. Ik begin met Methods of Mathematical Physics, ongeveer het moeilijkste :( had zo gehoopt dat later te hebben. Mijn andere 2 examens zijn op de laatste 2 dagen van de examenperiode, dat is fijn, en voor de rest van de vakken heb ik in mei examen. Het is al november, de tijd vliegt echt! Nog maar een maandje :brr:

Iemand nog iets voor Halloween gedaan, of allemaal aan de studie? :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:49

Ja klopt, 3 op 1 dag -O-.
Je kan het niet echt meer een toetsenweek noemen...

Jeetje Lien_ dat klinkt wel enorm pittig, welke studie doe je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:01

Vervelend zeg! Helaas heb ik er ook vaak zoveel, zie echt tegen de pww op en hij begint vrijdag al... :+
Dit gaat niet goed komen, ik heb vandaag zó geen motivatie voor wát dan ook. Echt frustrerend, maar ik doe er alsnog niets aan. Vanaf morgen weer naar school en dus maar harder werken, vandaag alleen wat makkelijkere dingen en het huiswerk voor morgen + lekker naar de paarden om het toch nog een beetje goed af te ronden.

Succes allemaal!

Lien, alleen maar studie. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:27

Welkom Adinda, succes met leren voor je toetsen!

Ik heb ook SET-week, Desiree, ik weet hoe je je voelt. Morgen meteen drie toetsen, dus ik mag van 8:30 tot 15:30 toetsen maken.. -O-

Ik heb net Duits, filosofie en scheikunde gedaan (allemaal voor morgen) en ik heb het gevoel dat het wel goed moet komen. Ik denk dat ik scheikunde begrijp, dus dat zou mooi zijn. :') Nu nog maar even afwachten of ik bij de toets niet opeens alles vergeten ben.

Zometeen nog even wat samenvatten voor Nederlands en dan even een uur ontspannen bij de pony's. Moet ook gebeuren. :o

Succes allemaal!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:06

Awh Deetjeeuh, niets erger dan geen motivatie hebben :(:).
Zo frustrerend dat je wel weet dat je moet gaan leren, maar dat je je er absoluut niet toe kan zetten.

Succes met de toetsen allemaal!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:49

Meerdere toetsen op 1 dag zou ik echt niet meer kunnen :P jullie kunnen het! Veel succes morgen +:)+ enne, ontspanning is ook belangrijk :j

Adinda, ik ben vierdejaars Mathematical Physics. Ontzettend leuk maar pittig moeilijk :7

Best wel productieve middag gehad, anderhalve vraag van de vijf gedaan met een vriend. Schiet lekker op *not* maar goed :') Morgen weer verder. Planning;
9:00 - 10:00 Condensed Matter
10:00 - 11:00 Nuclear Physics
12:00 - 13:00 Lagrangian Dynamics
13:00 - 14:00 Methods of Math Phys
14:00 - 15:00 Quantum Theory
Rest v/d middag en avond Condensed Matter, en de Methods tutorial voor dinsdag (deels) voorbereiden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:52

Wat klinkt jou studie toch moeilijk.. Die Engelse begrippen zeggen me al niets. :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:28

Haha! Als iets moeilijk klinkt is het vaak gewoon een naam van een of andere wetenschapper, bijvoorbeeld Lagrange (net als Newtonian Dynamics, gewoon een andere formulatie van dynamics). De rest is gewoon wiskunde, en de natuurkunde van kleinste (quantum, deeltjes, nucleaire natuurkunde) tot fysica van bijv. 'gecondenseerde materie' (condensed matter) wat gewoon een fancy manier is om te zeggen dat je slijm, mayonnaise en (vloeibare) kristallen onderzoekt. Nouja wel iets meer dan dat, maar ik heb echt een hekel aan condensed. Het is zo ongelofelijk saai en wazig.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:58

Toch wel heel cool om te lezen hoor Lien, dat je zo'n studie doet vind ik al onwijs knap en dan ook nog in Engeland, ontzettend cool! Zitten er eigenlijk veel vrouwen daar op de opleiding, of is het toch grotendeels een mannenstudie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:14

Pffff Lien, ik zou gek worden! Super dat jij het wel kan hahaha.

Yes! Altijd fijn als er een vak uitvalt waarvan je een toets had. Geen Duits voor mij dus vandaag. :D Had dus wel mijn tijd gister nuttiger kunnen besteden xD (En vanochtend iets kunnen doen, maar nah..)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:27

Ik sla eerste college over vandaag, anders had ik om 5:30 op moeten staan. Nu dus lekker rustig onderweg naar Amsterdam. Twee lange colleges en dan vanmiddag snel boodschappen doen. Daarna zoveel mogelijk leren, want blijkbaar hebben wij over 2 weken al tentamen :=

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:31

Ik zit op mn werk maar heb (weer) niks te doen, mn baas zit even in overleg, maar ga zo vragen of ik vrij kan hebben en thuis kan gaan leren voor mn tentamen van morgen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:02

Ik ben echt een ramp op het gebied van Engels, dus dat maakt het voor mij helemaal moeilijk klinken. :+

Ik heb drie van de negen toetsen gehad vandaag. Filosofie en Duits gingen super, maar over scheikunde heb ik m'n twijfels. Nu maatschappijleer en wiskunde leren.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:02

Ik heb vanmiddag mooi vrij gekregen op t werk en als een malle zitten blokken thuis... Ga zo nog even verder, na t eten stop ik ermee, dan morgenmiddag alles nog een keer doorlezen en herhalen en op hoop van zegen voor t tentamen dan maar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:25

Altijd fijn dat je lekker colleges kan overslaan. :P Succes! Hopelijk ging het een beetje goed?

Spottedponie, wat fijn zeg dat je eerder naar huis kon!

Carpediem, fijn dat het zo goed ging! :D Geen zorgen meer maken over wiskunde, succes met de rest!

Ik ga vandaag de laatste 2 paragrafen van GS samenvatten en de vragen maken. Hopelijk valt het een beetje mee en krijg ik het allemaal af. :+ Blegh, moet nog onwijs veel doen.
Moet twee hoofdstukken voor maatschappijleer leren, en ik dacht dat zijn 2x 10 paragrafen. Gelukkig is H1 maar 2 paragrafen lang. :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:32

Engels went snel hoor, en je rolt vanzelf in moeilijkere dingen :o maar dankjulliewel haha. Loes, het valt op zich wel mee hoor. We hebben ongeveer 10 meisjes in alle stromingen natuurkunde, van totaal ~80 studenten in het vierde jaar, het kan altijd minder :+ ik heb wel alleen mannelijke vrienden := en er doen maar heel weinig mensen mathematical physics.

Desiree, wat lekker dat er een toets verviel!

Carpediem, fijn dat twee toetsen in elk geval goed gingen. Hopelijk heb je scheikunde ook gehaald :)

spottedponie, fijn dat je vrij gekregen hebt! Succes met leren!

Ik weet niet of ik 's ochtends gewoon te slaperig ben, maar mijn ochtendcolleges waren echt ongelofelijk saai. 's Middags hebben we de leuke vakken en leuke professoren :P Nu bezig voor Condensed Matter, dan kan ik morgen dat met vrienden vergelijken :))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 15:18

Welkom Adina! Ik kom ook weer even binnenvallen :)

Heb binnen minder dan twee uur proefexamen van statistiek, weet niet goed wat ik ervan moet verwachten. Ik heb het gevoel dat de oefeningen best wel goed gaan, maar heb wel echt mijn tijd ervoor nodig en we krijgen maar anderhalf uur. Gelukkig telt dit nergens voor mee, maar is wel fijn om voor jezelf eens te testen waar je staat.

Helaas nog steeds problemen met mijn laptop en zit al twee weken te wachten op de reparatie, dus loop nu best wel achter op mijn andere vakken. Normaal zou ik hem deze week terug moeten hebben.

Na het examen ga ik echt lekker niks meer doen hoor, morgen naar Walibi en dit weekend naar Parijs met vriendlief. Erna gaat het wel weer knallen worden :')

Nu snel nog verder nakijken en straks weer alles bij lezen op mijn gemak je :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:38

Ik heb net ook nog zitten leren, om 6 uur tentamen, dus stop er nu mee... Heb wat vragen online geoefend en ging wel aardig dus ga het wel zien straks...

Succes SG!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:43

Succes SG, wat fijn dat jullie tussendoor zo'n toets krijgen. :D

SP, ook heel veel succes!

Ik heb weer een meevaller: 2 paragrafen minder leren voor Geschiedenis. En dat waren nou net die twee die lastig waren _O- Dus ik ga vandaag maar hard werken aan Latijn en maatschappijleer. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:07

knip
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-25 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt