Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:38

Silvia schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus. Ik ben weliswaar geen Toos werkloos maar wel op zoek naar ander werk. Vanmiddag zag ik een vacature met als een van de functietaken: organiseren van het Sinterklaasfeest. :+

Ik vraag me soms werkelijk af wie nu de tekst schrijft van sommige vacatures. Kort en bondig zou toch niet moeilijk moeten zijn? En foutloos ook niet? :?

P&o functie toch? Die met dat sinterklaasfeest..

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:43

Ha de dag is toch niet verloren ;-) , zojuist nog een leuke functie tegengekomen en direct CV gestuurd .. hoezo beetje laat op de dag hahaha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:12

Iig geen negen tot vijf mentaliteit Fargo ;)

Ik heb het even gierend druk met werk en de bijbehorende shuffles in mijn dag-nachtritme, dus ik heb alleen globaal bijgelezen :o

Potentiele werk komt hier ineens van alle kanten aangevlogen. Woensdag onverwacht ergens sollicitatiegesprek (had ik allang niet meer opgerekend gezien de geplande datum voor gesprekken), vrijdag ergens anders meelopen om te kijken of het klikt (daar heb ik al kennis gemaakt met deel van de staf) en dan is er nog een ziekenhuis dat met me wil praten. Komt nog bij dat ik iig nog half jaar op mijn huidige plek zou kunnen blijven zitten. Iig blij dat ik die baan waar ik over twijfelde heb laten lopen :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:46

Sinterklaasfeest? := het moet niet veel gekker worden..

Goed bezig Fargo. Hopelijk komt er iets uit.

Gomir wat lekker zeg! Snap dat je blij bent dat je toch niet voor die ene baan gegaan bent. Nu heb je lekker de tijd om te kijken wat je echt wil zonder meteen ergens helemaal aan vast te zitten. Luxe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:28

Ik mag me hier helaas ook melden.

Ik heb besloten met mijn werk eerder uit te stromen (ik deed BBL verzorgende IG). Ik krijg binnen 2 weken mijn diploma helpende +. Tis maar niveau 2 maarja beter iets als niets.Ik zag dat er in augustus weer nieuwe bbl opleidingen niveau 3 van start gingen. Maargoed eerst moet ik deze opvangen. Mijn contract verloopt per 15 maart.

Net ingeschreven bij het UWV en ik wil me nu gaan inschrijven op zorgwerk. Nu moet ik mijn CV weer up to date maken natuurlijk. Mijn eerste baantje kreeg ik toen ik 16 was bij de AH, vermelden jullie de bijbaantjes ook?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:37

Blingh schreef:

Ik heb besloten met mijn werk eerder uit te stromen (ik deed BBL verzorgende IG). Ik krijg binnen 2 weken mijn diploma helpende +. Tis maar niveau 2 maarja beter iets als niets.Ik zag dat er in augustus weer nieuwe bbl opleidingen niveau 3 van start gingen. Maargoed eerst moet ik deze opvangen. Mijn contract verloopt per 15 maart.

Net ingeschreven bij het UWV en ik wil me nu gaan inschrijven op zorgwerk. Nu moet ik mijn CV weer up to date maken natuurlijk. Mijn eerste baantje kreeg ik toen ik 16 was bij de AH, vermelden jullie de bijbaantjes ook?

Ben ik heel nieuwsgierig als ik vraag waarom je die keuze hebt gemaakt?

Bijbaantjes zou ik ook vermelden ja. :) Zeker als 'starter'.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:46

Hè, ik zie ineens mijn regel over welk werk ik zoek niet meer onder in mijn handtekening staan, zien jullie die wel staan??

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:54

fargo schreef:
Hè, ik zie ineens mijn regel over welk werk ik zoek niet meer onder in mijn handtekening staan, zien jullie die wel staan??

Als ik mijn scherm 'klein' heb staan niet. Maar op volledig scherm wel :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:58

Heb toch maar even een <Enter> ergens verwijderd. Dan zie je hem waarschijnlijk overal weer - hopelijk ;-)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:59

Wat fijn dat je veel potentieel werk langs krijgt Gomir :j

Blingh: Ik heb mijn bijbanen er wel bij gezet, een bijbaan is gerelateerd aan mijn vakgebied en mijn andere bijbaan loopt nog. Eentje heb ik wel trouwens weg gelaten, was niet echt relevant (en anders kwam ik echt ver over de 2 A4'tjes).

Fargo, ik zie het gewoon staan in je onderschrift (ipad) :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:00

Thanks Darah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:09

kimberly1995 schreef:
Blingh schreef:

Ik heb vorig jaar nogal heftig persoonlijk nieuws te verwerken gekregen. Daarbij vind ik dat ik nog niet toe ben aan zo`n verantwoordelijke functie. De verpleegtechnische handelingen vind ik ontzettend leuk, alleen het runnen van een afdeling daar ben ik nog echt niet aan toe. het is gewoon even teveel en ik moet nu eerst aan mezelf gaan denken.

Ik heb even gegoogled en ik hem hem weggelaten. Ging om vakkenvullen. niet echt gerelateerd aan mijn opleidingen.

Dit is overigens niet mijn eerste baan hoor. ben äl "27" Bij het UWV krijg je voor ieder jaar dat je gewerkt hebt uitkering.In mijn geval is dit dus 10 maanden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:21

Als je daarna andere en liefst meer relevante werkervaring hebt opgedaan zou ik hem weglaten. Ook als dat bijbaantje bijvoorbeeld al 5 jaar geleden is.
Als het echter nog maar recent geleden is en je begint net zou ik het er wel opzetten. Ookal is het dan iets wat er niet mee te maken heeft, het toont wel aan dat je al een beetje werkervaring in het algemeen hebt en dat zal altijd een klein beentje voor hebben om iemand die in heel haar leven nog geen dag heeft gewerkt.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:22

Fargo, op mijn telefoon valt een deel weg -O-

Blingh, ik vermeld mijn supermarktbaan wel maar meer om te laten zien dat ik al die jaren gewerkt heb tijdens middelbare school en studie. Ik ben dan ook echt starter. In welke regio zoek je? Ik zie regelmatig vacatures voor helpende voorbij komen.

Net gebeld, mag op kennismakingsgesprek komen bij huiswerk/studie begeleiding. Natuurlijk niet helemaal wat ik wil maar wel met jongeren en voor nu zou ik er blij mee zijn! Word gek van het thuis zitten :=

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:25

Yonne schreef:
Fargo, op mijn telefoon valt een deel weg -O-

Blingh, ik vermeld mijn supermarktbaan wel maar meer om te laten zien dat ik al die jaren gewerkt heb tijdens middelbare school en studie. Ik ben dan ook echt starter. In welke regio zoek je? Ik zie regelmatig vacatures voor helpende voorbij komen.

Net gebeld, mag op kennismakingsgesprek komen bij huiswerk/studie begeleiding. Natuurlijk niet helemaal wat ik wil maar wel met jongeren en voor nu zou ik er blij mee zijn! Word gek van het thuis zitten :=

Nu ook op volledig scherm? Hmmmm -- EDIT ik zie het
Op kennismakingsgesprek is goed, al is het maar voor de oefening! En beter dan thuis zitten idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:26

Kwanyin schreef:
Als je daarna andere en liefst meer relevante werkervaring hebt opgedaan zou ik hem weglaten. Ook als dat bijbaantje bijvoorbeeld al 5 jaar geleden is.
Als het echter nog maar recent geleden is en je begint net zou ik het er wel opzetten. Ookal is het dan iets wat er niet mee te maken heeft, het toont wel aan dat je al een beetje werkervaring in het algemeen hebt en dat zal altijd een klein beentje voor hebben om iemand die in heel haar leven nog geen dag heeft gewerkt.

Ik ben begonnen bij de AH na mijn MBO opleiding gaan werken bij de drogist benodigde diploma voor gehaald. Daarna V&D (blij dat ik daar weg ben zeg met al dat gedoe). Daarna verhuisde ik naar Tilburg dus heb ik callcenter gewerkt gedaan en vanuit callcenter bij mijn huidige functie terechtgekomen.

Omdat ik dus al 2 winkelervaringen had/heb leek het me niet nodig mijn supermarkt verleden erbij te vermelden. Daarbij was het ook geen kassa alleen maar vakkenvullen (en dus 10 jaar geleden)

edit: omgeving tilburg!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:49

Grrrr nu zijn al mijn kleurtjes weg en krijg ik ze niet meer terug, wat irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:54

fargo schreef:
Grrrr nu zijn al mijn kleurtjes weg en krijg ik ze niet meer terug, wat irritant!

Je kunt ook je eerste zin wat kleiner maken (kleiner lettertype) dan valt je onderste zin meer op?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:02

Blingh schreef:
kimberly1995 schreef:

Ik heb vorig jaar nogal heftig persoonlijk nieuws te verwerken gekregen. Daarbij vind ik dat ik nog niet toe ben aan zo`n verantwoordelijke functie. De verpleegtechnische handelingen vind ik ontzettend leuk, alleen het runnen van een afdeling daar ben ik nog echt niet aan toe. het is gewoon even teveel en ik moet nu eerst aan mezelf gaan denken.

Ik heb even gegoogled en ik hem hem weggelaten. Ging om vakkenvullen. niet echt gerelateerd aan mijn opleidingen.

Dit is overigens niet mijn eerste baan hoor. ben äl "27" Bij het UWV krijg je voor ieder jaar dat je gewerkt hebt uitkering.In mijn geval is dit dus 10 maanden.

Aah oke, goed te begrijpen dus! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:13

Blingh schreef:
fargo schreef:

Je kunt ook je eerste zin wat kleiner maken (kleiner lettertype) dan valt je onderste zin meer op?

Ja dat heb ik nu toch maar gedaan :j :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:44

Goed bezig geweest Fargo. Ik zie kleurtjes en je onderschrift :D

Welkom Blingh

En dat Sinterklaasfeest is blijkbaar nogal een ding bij die werkgever omdat expliciet te vermelden in de vacature :')
Wat ik als locatiemanager allemaal deed: paasfeest, zomerfeest, sinterklaas feest en kerst........Misschien het vermelden in mijn CV waard? }>

Gister geen leuke vacatures gevonden, vandaag vol goede moed verder en maandag met mijn CV onder de arm naar het UZB.

Wat is jullie ervaring. CV hard copy meenemen of op USB stickie? Wellicht via dropbox dat ik daar ter plekke kan mailen?
Wat deden jullie?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:26

Dimple schreef:
Goed bezig geweest Fargo. Ik zie kleurtjes en je onderschrift :D

Welkom Blingh

En dat Sinterklaasfeest is blijkbaar nogal een ding bij die werkgever omdat expliciet te vermelden in de vacature :')
Wat ik als locatiemanager allemaal deed: paasfeest, zomerfeest, sinterklaas feest en kerst........Misschien het vermelden in mijn CV waard? }>

Gister geen leuke vacatures gevonden, vandaag vol goede moed verder en maandag met mijn CV onder de arm naar het UZB.

Wat is jullie ervaring. CV hard copy meenemen of op USB stickie? Wellicht via dropbox dat ik daar ter plekke kan mailen?
Wat deden jullie?

Allebei? *D
Ik zou een keurig mapje meenemen met daarin je CV ed en daarnaast een usb met de digitale versie.
Mochten ze nu hardcopy willen archiveren of alles digitaal, dan ben je goed voorbereid op beide

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:00

In België willen ze zelfs enkel op papier, kwestie van ecologisch bezig zijn...........

Oh wacht, las nu pas UZB. Op papier is bij de RVA hier. Dan zou ik beide meenemen :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:04

_O-

Belgen zijn grappig :):)
(niet vals bedoeld!!)

Ik heb net 2 solli's eruit gedaan. 1 waarbij ik jaaaaaaaaaaaaaren geleden met die recruiter (volgens mij eigenaar van het bedrijf) een gesprek heb gehad en door hen bemiddeld ben geweest maar het die baan uiteindelijk niet is geworden wegens verschil in salaris.
Heb hem gevraagd of hij mij nog kent :)) en me aan een baan wil helpen. Niet geschoten.............

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:25

ik heb al eens eerder in dit topic gereageerd of misschien zelfs in degene hiervoor nog maar ook ik ben weer werkzoekende.
heb op moment nog wel werk maar maak geen uren meer. ging van 30 uur terug naar 12(wat mijn contract is) naar nu nog maar 8 uur in de week.
echt balen want het werk opzich vind ik wel leuk.