[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:18

Gefeliciteerd Lollieloes!

Al een paar keer zelf gereden, toch wel even anders hoor dan tijdens de rijlessen maar wel leuk! :D Haha kwam mijn instructeur ook nog tegen met een leerling toen ik zelf reed, even gezwaaid natuurlijk 8-) :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:15

Ik vond trouwens de eerste les ook het leukste, dan hoef je nog niet alles tegelijk te doen etc. :)
Nu komt er wel meer kijk werk enzo bij kijken.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:34

Rare vraag misschien haha
Maar wat moet je vooral níet doen op het examen ?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:38

Zeggen dat je de examinator stom vindt of dat het cbr corrupt is en dat soort dingen :P maar dat spreekt voor zich natuurlijk.

En heel belangrijk, niet anders gaan rijden dan je in de lessen doet!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:40

Okeuj !
Maar als ik zegmaar moet parkeren moet het dan echt perfect in het vakje staan ?
Want ik las ergens het hoeft niet perfect te zijn, zolang het maar veilig word uitgevoerd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:42

Als je het perfect kan doen, dan sowieso doen!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:43

Zertab schreef:
Als je het perfect kan doen, dan sowieso doen!

Ben druk aan het oefenen in 'mijn' toekomstige auto :')

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:00

Colaaa schreef:
Rare vraag misschien haha
Maar wat moet je vooral níet doen op het examen ?

-Sorry zeggen als je een kleine aanwijzing krijgt of iets niet helemaal perfect lukt, want dan graaf je, je eigen kuil. :+ Dan gooien ze het op onzekerheid.

-Anders/ voorzichtiger gaan rijden -> duid weer op onzekerheid

-Moeilijke plekken kiezen om bijzondere verrichtingen uit te voeren -> kies een zo gemakkelijk mogelijke plek en zorg dat je het overige verkeer zo min mogelijk hindert.

-In de stress schieten als iets niet helemaal lukt of je auto perrongeluk afslaat. Hoofd op nul en gewoon doorgaan/ starten. Het geeft niet als je, je auto een keer laat afslaan. Het gaat erom hoe je het oplost en dat je het zo veilig en snel mogelijk oplost. Je moet eigenlijk laten zien, dat jij er klaar voor bent om zelfstandig te rijden en dus ook zelfstandig dingen op te lossen! Je kan nooit perfect rijden.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:03

Colaaa schreef:
Okeuj !
Maar als ik zegmaar moet parkeren moet het dan echt perfect in het vakje staan ?
Want ik las ergens het hoeft niet perfect te zijn, zolang het maar veilig word uitgevoerd.

Zolang hij in het vak staat is het goed, zo simpel is het ;) hij mag best wat scheef staan dat is geen probleem. Het moet inderdaad gewoon veilig blijven.

vooral niet gaan corrigeren als hij wel gewoon in het vak staat, maar wel scheef. Dan is de kans dat je een foutje maakt (niet goed kijken ofzo) groter.

En kijk maar eens op een parkeerplaats, heel veel auto's staan niet perfect recht in het vak. en die mensen hebben al lang hun rijbewijs dus waarom zou jij dat als beginner dat wel moeten?

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:37

Top hier kan ik wat mee !

Hopen dat de zenuwen het niet overnemen ! |o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:50

Wanneer moet je op?

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:27

Ik heb morgen avond weer les en de zou hij de papieren meenemen en dan weet ik hopelijk de datum en tijd.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:45

Zou ik me hier ook mogen melden? :)

Ik heb nu tien lessen gehad van een uur en vrijdag heb ik mijn theorie-examen! Ik ben er al aardig zenuwachtig voor aan het worden, want gevarenherkenning gaat niet zo fantastisch :')
Rijlessen gaan daarentegen wel heel erg goed gelukkig! Mijn rijinstructeur wil mijn TTT gaan plannen want de wachtweken bij het CBR zijn enorm :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:24

Net ne rijbewijs opgehaald. Misschien morgen een rondje rijden met me opa. Even naar ijmuiden haven of schiphol. Vind die leuk om te kijken maar hij wilt niet alleen.
Woensdag ook even rijden. Naar de mac drive :P altijd leuk vrienden die dat perce willen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:55

Wordt zo gebeld wanneer ik weer op mag,:O
heb er geen zin in maar ik zal wel moeten...
Opgeven is geen optie...
want van weekend moest ik lief me ouders aan kijken of ze me wilde brengen naar stal vanwege de regen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:00

hihi kop op, nog even je schouders eronder!!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:03

Moonforeverer. Ik had er de 3de keer ook echt geen zin meer in. En dacht gewoon gaan slagen we niet dab stoppen we er mee. En toen slaagde ik toch :)
Dus geen de moed niet op.

Net naar de supermarkt gereden. Me broer verplichte het me... maar alles ging goed en hij vind me netjes rijden. Oo en hij was verbaasd over hoe strak ik had ingeparkeerd. Dat luktr hem zelfs nniet en hij heeft al 4 jaar ze rijbewijs en rijd best veel.
De auto (bezine) is geen een keer afgeslagen.
Trots op me zelf,

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:07

Goed bezig,
ik dacht met theorie ook ik haal niet laat maar,
en toen slaage ik de 3e x met 0 fout,
Hoop nu ook de 3e x slagen ben er klaar mee haha:P
ga 4 lessen van te voren neme vind wel goed ;)
mag ook oeffen op privee terein bij ons ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:56

Ik heb sinds december mijn rijbewijs, hele leuke auto gekocht. Opel Corsa.
Ik heb altijd gelest in een C1 en kan na al die maanden nog altijd niet wennen aan mn eigen auto.
Nu gaan we op zoek naar een leuke C1. Hebben meerdere dat?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:28

Hoe lang hebben jullie geleerd voor jullie theorie?
Ik heb sinds mijn proefles (afgelopen vrijdag) een theorieboek gekregen (plus een online inlogcode om examens te trainen). De rij-instructeur adviseerde mij om zo snel mogelijk mijn theorie te halen. Ik heb van het weekend het boek al doorgenomen en wat belangrijke dingen opgeschreven. Ik loop 4 dagen in de week stage dus alleen in de avonden en de weekenden kan ik leren. Ik heb in week 22, 23 en 26 tentamens (in week 22 of 23 1 tentamen, en in week 26 1 tentamen). Het rooster is nog niet bekend. Ik zit erg te twijfelen of ik me theorie ervoor zal gaan doen of erna (maar dat is pas eind juni begin juli..)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:30

xNathaliee schreef:
Hoe lang hebben jullie geleerd voor jullie theorie?
Ik heb sinds mijn proefles (afgelopen vrijdag) een theorieboek gekregen (plus een online inlogcode om examens te trainen). De rij-instructeur adviseerde mij om zo snel mogelijk mijn theorie te halen. Ik heb van het weekend het boek al doorgenomen en wat belangrijke dingen opgeschreven. Ik loop 4 dagen in de week stage dus alleen in de avonden en de weekenden kan ik leren. Ik heb in week 22, 23 en 26 tentamens (in week 22 of 23 1 tentamen, en in week 26 1 tentamen). Het rooster is nog niet bekend. Ik zit erg te twijfelen of ik me theorie ervoor zal gaan doen of erna (maar dat is pas eind juni begin juli..)

Ik heb niet geleerd voor de theorie uit boek
Ben in de ochtend naar een theoriecursus gegaan en eind van de middag had ik examen en gehaald.
Van te voren ook niks geleerd

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:14

Ik zit ook te twijfelen...heb nu 5 lessen gehad, en een keer het boek helemaal door gelezen. Nu maar oefenen. Geen idee wanneer ik het een keer aan moet vragen.

Vandaag les 5 gehad. Ging wel aardig. Moest keeropdracht doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:18

Ik zou wel op tijd eens kijken op de site van het cbr wat de wachttijden zijn voor het theorie-examen, dat kan best wel eens tegenvallen namelijk.
Dan kan je altijd een datum vast plannen, dan heb je een stok achter de deur om echt te gaan leren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:40

Polly schreef:
Ik zou wel op tijd eens kijken op de site van het cbr wat de wachttijden zijn voor het theorie-examen, dat kan best wel eens tegenvallen namelijk.
Dan kan je altijd een datum vast plannen, dan heb je een stok achter de deur om echt te gaan leren.

Haha dat heb ik niet nodig :)
Maar ik zal eens kijken.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:40

Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Moet ook mijn theorie nog gaan halen maar nu eerst de centrale examens en mn diploma.

Heb maar gelijk een theorie examen gereserveerd. Duurt gelukkig nog een maand, dus na m'n examens flink oefenen. :D